Целта беше да се сглоби велосипед с тегло около 10 кг, здрав и надежден, с качествени части, но за не много пари. Използвани бяха много части от предишни проекти (т.е. колела

Ключовите моменти са следните:
Рамка No Saint Angel - евтина (175 евро), лека (1550 гр) и доста стабилна
Вилка RockShox SID SL 2001 (доста употребявана) 1330 гр
Колела с DT Swiss 240 S disk главини, предното (употребявано) с DT Swiss 4.1 шина, задното ново с 4.2 диск шина, DT Swiss спици и нипли
Курбели Шимано SLX. Разликата между XT и SLX курбелите (както се продават, т.е. сет с лагери и плочи), освен дизайна, е само в най-малката плоча. При XT e алуминий, при SLX е стомана. От там и 30-тина грама разлика. XT-плочата струва 9 евро. Разликата между курбелите достига 60 евро. Реших, че не си струва.
Заден и преден дерайльор, команди - Шимано XT. Тука си струва човек да се бръкне малко по-дълбоко. Задния дерайльор е по-лек и по стегнат от SLX-а (има такъв на другото колело), което не означава, че последният е лош, напротив. Командите са просто балсам за пръстите. Рейсърите ще оценят и Instant release функцията - предавката се превключва нагоре още при натискането на лостчето, не чак след освобождаването му, както е при командите от по-долните групи. Предният дерайльор спокойно можеше да е SLX, но при няколко евро разлика, реших все пак в полза на XT-то.
Касета XT 11-32. Според мен най-доброто, което си струва да се вземе. Верига е ХТ, но със SRAM Power Link III

Спирачки - Magura Louise, стар модел, с едно бутало, но доста леки и достатъчно ефективни за крос-кънтри колело.
Следват колче, чашки и лапа Ritchey WCS. Кормилото за сега е Iridium от един Canyon, но ще бъде сменено и то с Ричи. Имам и bar-ends Ritxhey WCS.
Педалите са Crank Brothers Eggbeaters.
Жилата са тефлонизирани, броните са с кевлар, накрайниците са с уплътнение.
Това е! Има още туй-онуй за донагласяне, но колелото може да се кара, при това много бързо, както показана няколко дневните проби!
