Избор на курбели от ниския клас

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Избор на курбели от ниския клас

Мнениеот kojota » Нед Май 24, 2009 7:48 pm

Значи - трябва да сменям курбели - належащо :)
Дайте някакво предложение от клас Ацера - Аливио - около педесетина лв .
И ако може някой да ми каже - какво е октанлинк ?

за тез кво мислите
http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si ... &tnid=1271
Благодарско!
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Re: Избор на курбели от ниския клас

Мнениеот dido85 » Нед Май 24, 2009 10:19 pm

Окталинк е един от начините за захващане на курбелите към оста на средното движение. Представлява шлиц с 8 лъча (от където явно е и името).

Между Ацера или Аливио, голяма разлика няма. (общо взето са доста издръжливи зъбчатките им и според мен са добър избор)

Ако ще купуваш и средно заедно с курбелите по-добре вземи с Окталинк зацепване, а не на квадрат (а ако ще са само курбели ги избираш спрямо оста на твоето си средно движение, тва се подразбира от само себеси де :idea: )

(за Сънтура нямам преки впечатления)

Ето една касета на Окталинк за пример: http://dimibike.com/product_info.php?cPath=71&products_id=222&osCsid=25e9fcc04f9b0918f9f4092dbe2dc88f
Ето и на квадрат: http://dimibike.com/product_info.php?cPath=71&products_id=1373&osCsid=25e9fcc04f9b0918f9f4092dbe2dc88f
(разликата е очеви(а)дна предполагам) :agree:
Аватар
dido85
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 3:09 pm
Местоположение: Варна

Re: Избор на курбели от ниския клас

Мнениеот Schizophrenia » Нед Май 24, 2009 10:56 pm

То няма лошо да вземеш курбели на шлиц,дори е по-добре,но само централното(поне да е качествено) надхвърля бюджета ти за курбели(вмомента който имаш),а като добавим още 150 за добри курбели става тежка история...
А,колкото до Стънтура,който си посочил не са лоши до колкото знам...Асерите не са никак лош избор също,така че може да се ориентираш към тях. :beer:
Аватар
Schizophrenia
 
Мнения: 285
Рейтинг: 1181
Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 8:46 am

Re: Избор на курбели от ниския клас

Мнениеот kojota » Пон Май 25, 2009 9:10 am

Именно за това мисля да се придържам към добрия стар квадрат.Просто другите курбели не отговарят на бюджета и на колелото ми :)
Иначе бих лапнал едни с външни лагери - както ми препоръчаха , но . . .
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Re: Избор на курбели от ниския клас

Мнениеот Лифта » Пон Май 25, 2009 9:44 am

предварително се извинявам на автора, че му цапам темата !
Струва ми се подходящ момента да попитам, какви са плюсовете на едно средно с външни лагери спрямо едно нормално ?
Аватар
Лифта
 
Мнения: 260
Рейтинг: 1206
Регистриран на: Вто Апр 28, 2009 3:38 pm

Re: Избор на курбели от ниския клас

Мнениеот Magicman » Пон Май 25, 2009 6:48 pm

"Какво е Hollowtech ІІ? Това е търговското наименование на първата система от курбели и средно движение, която използва лагери, изнесени извън рамката и ос, интегрирана към единия от курбелите. Предимствата спрямо стандартите преди нея са, че могат да се използват по-големи лагери, разположени по-широко, което увеличава товароносимостта и издръжливостта им. В комбинация с по-големия диаметър на оста и захвата към курбелите това осигурява повече коравина и стабилност, а най-хубавото е, че се постига и намаляване на теглото, без това да е за сметка на якостните характеристики. Затова не е учудващо, че много други производители последваха примера на Shimano и разработиха подобни системи от компоненти. Разбира се, разлики има, така че настоящата статия не е приложима към всички продукти от този тип на пазара, а само за тези с марка Shimano. Нещо повече, трябва да изключим от списъка новите курбели в серията XTR, тъй като там има някои допълнителни подробности при монтажа, т.е. долните редове засягат продуктите Hollowtech ІІ от сериите LX, XT, Hone, Saint и XTR (до 2006г.)." цитат от статии/технически - монтаж и демонтаж на средно hollowtech....
Magicman
 
Мнения: 152
Рейтинг: 1400
Регистриран на: Нед Дек 14, 2008 10:39 pm
Местоположение: София

Re: Избор на курбели от ниския клас

Мнениеот Лифта » Пон Май 25, 2009 7:02 pm

Magicman написа:''Предимствата спрямо стандартите преди нея са, че могат да се използват по-големи лагери, разположени по-широко, което увеличава товароносимостта и издръжливостта им. В комбинация с по-големия диаметър на оста и захвата към курбелите това осигурява повече коравина и стабилност''

Mерси ! Точно това ме интересуваше.
Въпреки, че е близко до акъла, не се бях сетил :smash:
Аватар
Лифта
 
Мнения: 260
Рейтинг: 1206
Регистриран на: Вто Апр 28, 2009 3:38 pm

Re: Избор на курбели от ниския клас

Мнениеот Stancho » Пон Май 25, 2009 8:56 pm

Относно Hollowtech 2 пропусна една много важна характеристика, а тя е че ниското тегло се постига чрез кухите курбели, а не толкова чрез интегрираната ос и средното с външни лагери.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Re: Избор на курбели от ниския клас

Мнениеот did » Пон Май 25, 2009 9:21 pm

Stancho написа:Относно Hollowtech 2 пропусна една много важна характеристика, а тя е че ниското тегло се постига чрез кухите курбели, а не толкова чрез интегрираната ос и средното с външни лагери.


тая глупост кой ти я каза?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта