Въпроси относно движението на колелото.

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въпроси относно движението на колелото.

Мнениеот Isidor » Съб Май 30, 2009 8:31 pm

http://www.ridespot.net/product_info.ph ... ucts_id=77
http://www.ridespot.net/product_info.ph ... ucts_id=83
http://screambikes.eu/product_info.php? ... 468029b50a
http://screambikes.eu/product_info.php? ... 468029b50a
Здравейте, "колеги"!
Не съм убеден, че темата е за този раздел, така че, ако греша, преместете я :).
Линковете горе са на частите, с които карам. Днес за пореден път скъсах веригата и вече ми писна, та искам да ги сменя изцяло на Срам (просто имам симпатии към това име), но ми трябва малко помощ да не сбъркам нещо :) .
Независимо дали съм на правилна или неправилна скорост при по-тежък напън, тия звена се разтварят винаги. Веригата и венците са от миналата година и не карам много често за да твърдя, че са износени. Смазват се, разбира се ;) .

Това, което знам, че искам в този момент е:
Желателно е да са Срам
Ще се купуват втора употреба, тъй като с бюджета не съм много много добре.
Разбрах, че задните дерайльори на Срам имат блокаж на движението нагоре, т.е. да не се удрят във венците. Това, което ме интересува, е кои са най-евтините с този блокаж и стават за тормоз?

Колко скорости са най-добре за този стил? Направи ми впечатление, че спускачите карате с 8 венци (друг въпрос е, пък, че са от Тиагра :dontknow: ) Защо( и за двата въпроса?
Изобщо съм много неориентиран със скоростите за ДХ/ФР, така, че помогнете ми, моля, какви да са те.

БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО! :beer: :beer: :beer:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Re: Въпроси относно движението на колелото.

Мнениеот otka4al4o » Съб Май 30, 2009 10:08 pm

Най-добре е с толкова скорости с колкото ти е удобно... Иначе някои карат с Тиагра, защото по спомен е шосеен обтегач, но по важното е че е с късо рамо т.е. по трудно ще го отнесеш в някой камък и т.н. Иначе за дерайльорите на срам бих ти препоръчал да търсиш нещо от класата на X7 и нагоре. А за тоя блокаж нищо не мога да ти кажа, тотално незапознат съм...
maxvolume написа:Ей "did".. виж се къв си ЦЪРВУЛ бе.
Аватар
otka4al4o
 
Мнения: 306
Рейтинг: 1874
Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 7:50 pm
Местоположение: Sofia

Re: Въпроси относно движението на колелото.

Мнениеот Ozzie » Съб Май 30, 2009 10:57 pm

Isidor написа:Разбрах, че задните дерайльори на Срам имат блокаж на движението нагоре, т.е. да не се удрят във венците.


Пълни глупости. Просто консктрукцията им е такава. Движи се само рамото.
Иначе и Шимбано щяха да имат блокаж. :thumb:


Isidor написа:Това, което ме интересува, е кои са най-евтините с този блокаж и стават за тормоз?

При положение, че си се насочил към части втора ръка, как да ти се даде точен отговор?
Моя съвет е под 5.0 от старите да не търсиш. С по- голям късмет може и да уцелиш и някой запазен Х.7.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Въпроси относно движението на колелото.

Мнениеот sailman » Нед Май 31, 2009 1:18 pm

:offtopic: Късането на верига често е следствие от груба/неправилна смяна на предавките, как е при тебе :dontknow:
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Въпроси относно движението на колелото.

Мнениеот Isidor » Нед Май 31, 2009 6:19 pm

otka4al4o, :beer: :agree: Благодарско!
Ozzie,
Пълни глупости. Просто консктрукцията им е такава. Движи се само рамото.

Всички ли са така? :)
Sailman,
Независимо дали съм на правилна или неправилна скорост при по-тежък напън, тия звена се разтварят винаги. Веригата и венците са от миналата година и не карам много често за да твърдя, че са износени. Смазват се, разбира се ;) .

;)
Може би, просто тая верига като цяло не е за по-друга дисциплина от XC......
А какво бихте казали относно разликата между верига за 8 и за 9 венци. Разбрах, че не е само в дължината, а и в здравината. Вярно ли е това, защото тогава да се окомплектовам с 8 скорости, ако е вярно? И коя по-точно верига за 8 венци е читава? :dontknow: БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ОТЗОВАЛИ СЕ ОТНОВО!! :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
Sailman, не казвам че напъвам здраво по ВРЕМЕ НА СМЯНА НА СКОРОСТИТЕ, а, когато вече е сменена и си лежи на венците мирно... примерно карам на определена предавка известно време и стана от седалката и напъна и често се къса ;). Да не съм луд да я натоваря по-време на смяна :lol: :lol: :lol: :crazy: :crazy: :crazy: .
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Re: Въпроси относно движението на колелото.

Мнениеот sailman » Нед Май 31, 2009 6:55 pm

Ами не мисля, че верига за 8 скоростна система е чак толкова по-здрава, въпреки че разлика има наистина. Досега единствената верига, която съм късал беше осмица и я скъсах точно при груба и невнимателна смяна на скорости. Скъсването стана в момента на сваляне от 3-ти на 2-ри венец отпред, като напънах яко докато се набирах по баира...
Струва ми се, че катеренията при ХС-то бая повече натоварват скоростната система и в частност веригата, отколкото надолните дисциплини.
Доста хора (всъшност повечето) нямат проблеми при каране надоле с скоростни системи 9-ки. Нагоре също нямат, аз включително :)

П.П. Извинявай, стана боза някяква...както и да е, опитах се да помогна с расъждения от моя опит, явно проблема е някаде другаде, повече от това не мога да бъда полезен(ако вообще съм бил :erm: )
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Въпроси относно движението на колелото.

Мнениеот pibsi » Нед Май 31, 2009 7:09 pm

От описанието на Isidor Стигнах до извода, че проблема с късането на веригите е същия какъвто беше при мен . Отпусната верига, това се получава при по-дълга верига или при "отпуснат" дерайльор, който не може да я изпъне, при мен проблема беше вторият, който беше отстранен след натягане на пружината на дерайльора .
Този проблем за изпънатата верига го има и при автомобилите, но при тях е с "въже", затова съветват когато два автомобила се "теглят" при спиране, въжето да стои опънато, защото "стресовото" натоварване е доста по-силно от постоянното . Надявам се да съм помогнал :beer:
Аватар
pibsi
 
Мнения: 835
Рейтинг: 1105
Регистриран на: Пон Фев 25, 2008 7:02 pm

Re: Въпроси относно движението на колелото.

Мнениеот Isidor » Нед Май 31, 2009 9:02 pm

Не знам. От тук насетне остава само да гадаем, защо се е скъсала, докато наистина някой опитен реши да се намеси :).
Sailman, точно това се опитвах да кажа, че аз не правя като теб - да напъвам по време на смяна, особено на баир.
Pibsi, не знаех за това, което каза с отпуснатата верига, но виждам логика. Лично моят дерайльор си е опънат на максимално, и ако това има значение - отред карам с курбели Хъсфелт със Шифтгайд, но не вярвам проблема да е от водача, защото не е наместен, пък, да я натяга максимално.... Предната верига за 8 скорости, на която пишеше на нея едно Z никога не я бях късал......
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта