Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот bikerider » Сря Юни 13, 2007 3:28 pm

napster написа:@bikerider: незнам точно кои маркучи трябва да са по- добри. От скоро съм с тази спирачка и сега навлизам в нещата.


Ами от много време си задавам този въпрос - минах по двата пътя и стигнах до извода, че по отношение на подобряване на спирачните качества има известна далавера, но това е субективно - някои харесват по-твърди лостчета, други не, така че това е до лични предпочитания. Като че ли основния аргумент ЗА ширмованите маркучи е механичната им издръжливост плюс по-голямата гъвкавост (говоря конкретно за goodridge). Неслучайно доказаните даунхил спирачки идват с ширмовани маркучи (gustav, hope, etc..)...

Но ако спирачката е добре сметната и изпълнена, може и да няма смисъл от такъв upgrade. Всеки случай при по-бюджетни спирачки ефекта би бил по-голям, но пък малко се губи смисъла откъм инвестиции. Но това пак е до лична интерпретация.

@airborneone:
Като си говорим за ъпгрейди - вчера смених спирачната течност на Шифъра с RBF 600 и накладките с метални. Колкото можах излъсках накладките (10-20 спирания) и ... резултата е потресаващ дори с ново феродо спрямо фабричното Code. Нямам търпение да пробвам комбинацията в реални условия (3км/850м :^:)

Който се е сетил че е време да излезе спирачка с bleed port на резба заслужава да бъде черпен много. 2 минути за обезвъздушаване... немея и се кефя :^:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот napster » Чет Юни 14, 2007 9:15 pm

А колко пара е такъв ширмован маркуч и откъде мога да се сдобия с такъв?
Аватар
napster
 
Мнения: 455
Рейтинг: 1594
Регистриран на: Вто Фев 28, 2006 8:32 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот PtD » Чет Юни 14, 2007 9:46 pm

bikerider написа:вчера смених спирачната течност на Шифъра с RBF 600 и накладките с метални. Колкото можах излъсках накладките (10-20 спирания) и ... резултата е потресаващ дори с ново феродо спрямо фабричното Code. Нямам търпение да пробвам комбинацията в реални условия


Ъъъъ :praying: :angel: ?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот airborneone » Чет Юни 14, 2007 11:14 pm

bikerider написа:
@airborneone:
Като си говорим за ъпгрейди - вчера смених спирачната течност на Шифъра с RBF 600 и накладките с метални. Колкото можах излъсках накладките (10-20 спирания) и ... резултата е потресаващ дори с ново феродо спрямо фабричното Code. Нямам търпение да пробвам комбинацията в реални условия (3км/850м :^:)

ммм, то се очакваше (металните накладки да са много по-добри от резинките), но се радвам че го сподели с нас. Честито бай дъ уей.
Трябва да го кажа:
Bikerider , you lucky bastard! :beer:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Юни 15, 2007 12:27 am

<offtopic>
PtD написа:Ъъъъъъъ


- Look - he's got a brain slug on his head!!!!!
- Shut up!!! You're gonna get us all assimilated!!!
- Oh, just act normally and switch to garlic shampoo...

сори не се сдържах :rofl::rofl::rofl:

</offtopic>
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Юни 15, 2007 12:32 am

@napster:

цък
airborneone написа: Bikerider , you lucky bastard! :beer:


:):beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот napster » Пет Юни 15, 2007 7:07 am

За там ОК, но за в българско къде да търся?
Аватар
napster
 
Мнения: 455
Рейтинг: 1594
Регистриран на: Вто Фев 28, 2006 8:32 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот airborneone » Чет Юни 21, 2007 10:47 am

Вчера успях най-накрая да отидад до сервиз. Обевъздушихме спирачките (имаше нужда, както се видя) . Резултата е потресаващ, спират по-добре отколкото когато ги купих.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот MAN6 » Чет Юни 21, 2007 12:48 pm

airborneone написа:Вчера успях най-накрая да отидад до сервиз. Обевъздушихме спирачките (имаше нужда, както се видя) . Резултата е потресаващ, спират по-добре отколкото когато ги купих.


йееее :beer:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот eeasss » Пон Юни 15, 2009 12:18 pm

Здравейте, за да не отварям нова тема ще пиша тук.

Имам колело Рам HТ2, колелото е купено ново и е на около 100 километра. Обаче вече има проблем със спирачките Avid Jucy 3 + стандартен ротор за HT2. Проблема се състои в това, че понякога ( не винаги ) се чува ужасяващо скърцане, понякога от предния диск, понякога от задния. Също вчера забелязах още един проблем - когато вдигна колелото и завъртя предната гума, ясно се чува металическо тракане. Все едно ротора е изкривен и задира в накладките. Този проблем го нямаше доскоро. Не знам как е възможно да съм изкривил роторите при положение, че не съм падал нито съм ги закачал някъде. Чудех се, възможно ли е от здраво стискане на спирачките последните да са се изкривили. Ясно е, че хидраликата спира здраво и трябва да се натиска разумно... но докато човек не е свикнал е малко трудно да се контролира. Възможно ли е роторите да са толкова кекави, че да са се изкривили само от натискане по-силно на спирачките? Иначе колелото си спира перфектно, нямам забележки, обаче това скърцане, триене, скрибуцане е просто влудяващо. Може да ти убие целия кеф от карането. Ясно е, че ще се ходи в БАС при първа възможност, но ми беше интересно да попитам други хора които ползват хидравлики за мнение. Явно идея си нямам как се ползват подобни спирачки и съм ги окапезил яко...
eeasss
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 7:04 pm

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот LandShark » Пон Юни 15, 2009 1:57 pm

@eeasss: случайно скоро да си свалял гумите на колелото? На колега HT2 (с Juicy 5) започна да скрибуца повече отпред след като си сваля предното колело... По-внимателен оглед показа, че не предната ос не беше сложена съвсем както си трябва. Но при теб може да не е това проблема?
За поддръжката на велосипедите си от години се доверявам на Н.Костадинов. И никога не съм бил разочарован.
«Че животът е рай — казва той изведнаж, — за това аз вече отдавна мисля. — И тутакси притури: — Само за това и мисля.»
Аватар
LandShark
 
Мнения: 225
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 10:00 am
Местоположение: Сф, Кзн, СтЗ

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот eeasss » Пон Юни 15, 2009 2:32 pm

Да, свалял съм ги няколко пъти. Хмм, може би си прав. Благодаря за съвета! Ще огледам по-внимателно дали осите са хоризонтални защото досега не съм обръщал особено внимание.
Последна промяна eeasss на Пон Юни 15, 2009 2:34 pm, променена общо 2 пъти
eeasss
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 7:04 pm

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот PtD » Пон Юни 15, 2009 2:33 pm

eeasss написа:Възможно ли е роторите да са толкова кекави, че да са се изкривили само от натискане по-силно на спирачките?

Възможно е да се изкривят от прегряване.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот bikerider » Пон Юни 15, 2009 3:28 pm

eeasss написа:Явно идея си нямам как се ползват подобни спирачки и съм ги окапезил яко...


Първо, ако не си ги центровал редовно, възможно е буталата да са започнали да кривят ротора. Това, както каза PtD, особено в комбинация с прегряване (демек постоянно спиране) е напълно закономерно да причини изкривяване на ротора. Имай предвид, че нищо не си окепазил по спирачката, просто си опрял по-бързо до смяна на ротор и накладки. И накладките, и роторите са консуматив и е редно да се сменят при нужда.

Второ, може спирачката да има нужда само от центроване и/или нови накладки. Добре си намислил да отидеш в сервиз.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот eeasss » Пон Юни 15, 2009 10:38 pm

Благодаря на всички за отговорите. Свалих гумите с идеята да центрирам хубаво осите. Предната я закрепих горе долу, в момента почти не се чува звук. Със задната обаче нещата не стоят така, ротора ми се вижда усукан. Колкото и да се опитвах да го наместя, резултат няма. Ще се ходи до сервиза да видим там какво ще измислят. Кофтито че си е занимавка, разправии. Вместо да се кара се губи време с ремонти. Май трябваше да си сложа един добър VBreak и да не си троша нервите с такива неща.


Все пак се надявам проблема да е в наместването или настройката на спирачките. Ще разпитам и ще постна follow up, та ако някой друг изпитва подобни проблеми да свери :)
eeasss
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 7:04 pm

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот Анелия » Вто Юни 16, 2009 8:32 am

Да те е валял дъжд, да си карал в локви или мокра трева, да си къпал колелото :dontknow: Когато са мокри, се чува този пронизителен звук. Хората, които спаха на палатки в дъждовен Сопот през май месец сигурно още ме "благославят" в ранните часове на деня, когато се мотаех с колелото и спирачките издаваха ужасяващи звуци в мократа трева.
А "задирането" според мен ще се оправи ако само свалиш колелото и пак го сложиш. При мен се оправи като свалих колелата, подрусах всичко 200 км в колата и после нищо не опираше :beer:
Аватар
Анелия
 
Мнения: 2165
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 2:01 pm

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот Лифта » Вто Юни 23, 2009 10:17 am

E***и ! Тоя ъпгрейд със ширмовани маркучи и синтеровани накладки ще излезе по 160 лева за спирачка, уее :bigeyes: Айде пас съм ...
Само да кажа нещо от опит (какво като темата е стара :D ) - Джуситата като прегреят, не само че омекват, а и се губи почти всякаква спирачна сила.
Аватар
Лифта
 
Мнения: 260
Рейтинг: 1206
Регистриран на: Вто Апр 28, 2009 3:38 pm

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот Isidor » Сря Юни 24, 2009 12:20 pm

Лифта написа:E***и ! Джуситата като прегреят, не само че омекват, а и се губи почти всякаква спирачна сила.

Бе, аз не съм забелязал докато карах моята тройка да си губи мощността :dontknow: . Това се случи, като се напълни с въздух чак.
eeasss, оправи ли проблема? Мисля, че не беше споменато по-горе, но да кажа: пробвай, след като центрираш колелата, да центрираш и апаратите наново.
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот bikerider » Сря Юни 24, 2009 1:22 pm

Isidor написа:пробвай, след като центрираш колелата, да центрираш и апаратите наново.


То това си е направо задължително... :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот eeasss » Пет Юни 26, 2009 4:31 pm

Да :) В центрирането се оказа проблема. След 2 часа мъки мисля, че успях да ги центрирам. При нормално каране няма скърцане, но ако мина с висока скорост, например през легнал полицай, се появява познатото тракане :) Не съм много сигурен колко силно трябва да затегна колелата, да не взема да прецакам резбата :?
eeasss
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 7:04 pm

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот Isidor » Пет Юни 26, 2009 11:53 pm

eeasss написа: Не съм много сигурен колко силно трябва да затегна колелата, да не взема да прецакам резбата :?

Гледай толкова да е натегнато, че като тръгнеш да затваряш QR-a (ако си с такова), нито затварянето да изисква огромен напън, нито пък съвсем с лекота да се затвори ;). Надявам се да си ме разбрал ;).
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Re: Подръжка на хидравлични дискови спирачки

Мнениеот Admin » Съб Юни 27, 2009 8:07 am

Има си и правило за затягането на QR-а - при затварянето му трябва да започнеш усещаш съпротивление от момента, в който ексцентриковият лост е перпендикулярен на повърхнината на ухото на вилката. Иначе казано, да започне да стяга постепенно едва от средата (90 градуса), ако приемем, че в началото е отворен докрай (180 градуса).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта