Двойна главина

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Двойна главина

Мнениеот DTD » Чет Юли 02, 2009 6:38 pm

Ще разясниш ли за какъв Х*Й са ти две спирачки отпред?! Почваш да дразниш вече :bowdown: ... От това няма никакъв смисъл, особено на колело! За парите, които ще изръсиш по тая глупост, можеш да си купиш една добре работеща спирачка и хем ще си спестиш няколко кила :banghead: , хем няколко месеца главоблъскане!
Човешката глупост е безкрайна.
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Re: Двойна главина

Мнениеот NightmareHS » Чет Юли 02, 2009 6:44 pm

Леле какви желания и мечти,а аз се страхувах,че не мога да си заваря задницата на F4-ката :D :D
Nightmare's dream come true...!..!
Аватар
NightmareHS
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1142
Регистриран на: Нед Апр 05, 2009 4:28 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: Двойна главина

Мнениеот Alpina » Чет Юли 02, 2009 6:45 pm



Заклевам се - това е най-тъпото и безсмислено нещо, което съм виждал на велосипед!
Не клаксони с акумулатори, не други щуротии...

За да спираш с това, трябва направо да си пуснеш кормилото :crazy:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Двойна главина

Мнениеот hitar_potter » Чет Юли 02, 2009 7:09 pm

datchko написа:А не може ли от едно лостче да се сложи малко маркуч(около 10 см) и после някакъв разклонител, от който да излизат още 2 маркуча, които следователно отиват в двете спирачки?
:beer:

И т'ва как ще го настройваш :crazy:
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Двойна главина

Мнениеот jivkonik » Чет Юли 02, 2009 8:06 pm

Alpina написа:


Заклевам се - това е най-тъпото и безсмислено нещо, което съм виждал на велосипед!
Не клаксони с акумулатори, не други щуротии...

За да спираш с това, трябва направо да си пуснеш кормилото :crazy:


Не бъди толкова краен, колелото на снимките е тежък тандем....
Виж на колелото на нашия "герой", пуснал темата, със сигурност ще изглежда "незабравимо" :rofl: :rofl: :rofl:
Питащия - има и по-ефтини и доста ефектни варианти колелото ти да изглежда уникално:
1. Монтираш открадната емблема на МЕРЦЕДЕС на предния калник.
2. Изрязваш лентичка от кофичка кисело мляко, защипваш я с щипка за пране за вилката, така, че при въртене на колелото лентичката да трещи в спиците!!!

Карах с тази "неотразима" конуфигурация когато бях на..... около 8 години.
Ти на колко си? Искаш ли да си играем? :clap: :nuts: :magnify:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Re: Двойна главина

Мнениеот DTD » Чет Юли 02, 2009 8:11 pm

:lolup: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Човешката глупост е безкрайна.
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Re: Двойна главина

Мнениеот datchko » Чет Юли 02, 2009 8:19 pm

Всъщност съм на 16 и ако обичате, престанете да се подигравате, Ееее, един път да ви питам нещо и всички ми се нахвърляте. Питах ви откъде мога да си купя такава главина, не ми се вижда много смешно. И не не опитвам да си направя колелото "гъзарско", а просто искам така да го направя!
Моля, пишете по темата, а не се подигравайте!
:beer:
Аватар
datchko
 
Мнения: 109
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Съб Дек 27, 2008 10:21 pm
Местоположение: София

Re: Двойна главина

Мнениеот _SoRa_ » Чет Юли 02, 2009 8:39 pm

Не знам, но ми се струва, че никак няма да ти излезе евтино. Прецени дали си заслужава парите, времето, труда и нервите. И в крайна сметка ако се получи нещо дали ще е това, което си мислиш. Къде ще караш, че искаш такава спирачна сила :dontknow: Или го правиш "за спорта" :dontknow:
_SoRa_
 
Мнения: 2632
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Двойна главина

Мнениеот vpravov » Чет Юли 02, 2009 8:55 pm

:offtopic:

- Здравейте! Искам да си купя сметана. Ще ми кажете ли от къде?
- За какво ти е тази сметана?
- Ами искам да си я смеся с шоколад и стафиди, да си я сложа в хладилника и да си я изям.
- Абе ти луд ли си? Купи си сладолед!
- Ама аз не искам сладолед! Искам сметана!
- Абе брато!!! Ти не си наред! Сладоледа е много по-гот, а и ефекта ще е по-добър.
- Ама аз наистина искам сметана!
- Абе ти си некаф лешпер. Нищо не разбираш! Сладоледа ще ти излезне по-евтино, а и нема да се гърчиш да бъркаш и правиш!
- Ама аз наистина искам да си купя сметана. Няма ли да ми помогне някой?
- Оооо, я бегай от тука бе балък!!!


Ей така ми звучи тази тема!
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Двойна главина

Мнениеот did » Чет Юли 02, 2009 9:00 pm

Още на предната страница пише къде се продават Гаторите. Продават се наистина само там, понеже са доказано калпави спирачки със смотана концепция и никой сериозен магазин не се занимава с такива глупости.

Ако авторът толкова много иска да си купи Гатори, да си купува. Казано му е откъде!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Двойна главина

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Юли 02, 2009 9:59 pm

Crimson написа:
bikerider написа:
nikolce написа:ЕДИТ: Бързата слепи ги ражда...

Има такава главина. Върви с тази спирачка като опция ако искаш dual front disc brakes.


Предполагам, че върви в комплект с точно определена вилка, нали? :bulb:


Тц!!! Всека вилка стааа. В Комплекта на спиралките има свински опашлета :D



Ти си тц!!!
С изолирбанд е по фйешън!
:popcorn:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: Двойна главина

Мнениеот marsa » Чет Юли 02, 2009 10:12 pm

Ако всичко се прави с цел спирачна сила, има още един момент - това все пак е велосипед, сравнително лек, сцеплението също не може да е безкрайно добро, аз мисля, че има един момент, когато повече спирачна сила ще пречи повече, отколкото да помага. Все пак в момента на пазара има изключителни спирачни апарати, които няма особен смисъл да се надминават по спирачни качества.

Все пак, баце, какво искаш - да се придвижваш с търкаляне ли? Ако имаш супер-нечовешката-мечтана-спирачна-сила, ще подскачаш при всяко докосване на предната спирачка, за спускане да не говорим.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Двойна главина

Мнениеот Alpina » Чет Юли 02, 2009 10:16 pm

jivkonik написа:Не бъди толкова краен, колелото на снимките е тежък тандем....

Не бях видял и че е тандем :D :agree:
Ама той чак така ли се кара, че да трябва такава умопомрачителна система - ако загрее едната, да има резервна или да се ползва в комбинация :D
Още повече - блокиране на предна гума на тандем ще е нелицеприятно :rofl:

Или правят баланс с него :rofl: :rofl: :rofl:

Принзнавам, че не съм се качвал на такова и не знам колко спирачно усилие е нужно, но до сега бях виждал максимум с BB7, а в 95% от тях продто v-brake
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Двойна главина

Мнениеот hitar_potter » Чет Юли 02, 2009 10:36 pm

Alpina написа:
jivkonik написа:Още повече - блокиране на предна гума на тандем ще е нелицеприятно :rofl:

f=kN .. Доста трудно ще я блокират, според мен
Последна промяна hitar_potter на Чет Юли 02, 2009 10:38 pm, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Двойна главина

Мнениеот DTD » Чет Юли 02, 2009 10:36 pm

:dontknow: :dontknow: Вие да не сте се наговорили бе?! :smash:
Човешката глупост е безкрайна.
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Re: Двойна главина

Мнениеот Sasho_snegorina » Чет Юли 02, 2009 10:42 pm

Снимки на този тандем бях поствал в темата за интересни колелета, та едното лостче е за дисковата спирачка, а другото е за v-brake. Предполагам, че хората са се сблъскали с накакъв проблем, било то загряване, или недостиг на спирачна сила, за да предприемат този начин на спиране. Все пак тандем, натоварен с амуниции за седмица + калатка + карачите не вярвам да пада под 180-200кг. Ето още един тандем с такава спирачна система ->
http://patineto.smugmug.com/photos/247235074-L.jpg
http://patineto.smugmug.com/photos/243189046-L.jpg
http://patineto.smugmug.com/photos/178809177-L-2.jpg
Практическият ефект от адреналина е приток от хормони в резултат на възбуда на организма, което води до ускоряване на ритъма на жизнените функции.
Аватар
Sasho_snegorina
 
Мнения: 942
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 9:29 pm

Re: Двойна главина

Мнениеот novice » Чет Юли 02, 2009 11:24 pm

Аз пък с моята ББ7-ца отпред с 203 ротор едва не се трепя със салто, всеки път като я натисна малко по-силно, но колегата явно е решил че 1 ротор с добра спирачка не са достатъчни за пречукване... :D :D :D :rofl: :rofl: :rofl: :beer: пък и на тегло ще го докара тамън! :D :D :D
Последна промяна novice на Чет Юли 02, 2009 11:43 pm, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Двойна главина

Мнениеот Alpina » Чет Юли 02, 2009 11:38 pm

hitar_potter написа:f=kN .. Доста трудно ще я блокират, според мен


Не е баш така, но наистина когато колелата се движат, може да се приеме че точките на контакт м/у гумата и асвалта са неподвижни. Т.е. ще трябва да се определи силата на триене при покой fmax, която ще трябва да генерира спирачката за съвсем кратък момент за да се хлъзне, защото след това ще е нужна много по-малка сила по време на триенето при хлъзгане (формулата показана от теб). Т.е. наистина малко трудно ще се справят, но ми се струва, че трябва да успеят :)
Някъде съм чел, че коефициента на триене на гума с бетон е около 1, така че можем да приемем, че в този случай също е 1 (като за гума в асвалт) и че велосипеда с двамата колоездачи тежи 200кг (2х80+40), Тогава за максимална сила на триене при покой на предната гума ще е някъде около 1х200х9.8/2=980N. Това в случай, че разпределението на масата е 1:1 предна спрямо задна гума по време на движение, защото е ясно, че като почне да спира ще се промени драстично при такова колело.
Сега се опитвам да сметна дали предната спирачка, ще може да генерира такава сила ако е 203мм диск.
Всъщност понеже е абсурдно да успея без опити - нямаше ли някакви сравнителни таблици за това? did не беше ли пускал някаква статия?
И нали трябва да търся N/m?

P.S. колко ли елемента в системата пропускам, защото ми се струва, че не включвам импулса или поне скороста на движение.

P.S.2 - намерих Тест - спирачки в сп. Bike 2/2007 или по-конкретно http://bikedir.com/usr/did/br_bike2-07.pdf
Но понеже грам не разбирам - това на спирачки с какъв размер на ротора е смятано, защото ако е за 185 верояно имам шансове да се окажа прав (глупости говоря) и да се получи :)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Двойна главина

Мнениеот hitar_potter » Пет Юли 03, 2009 12:36 am

:D

Скоростта няма значение ;)
:offtopic: Днес най-сетне се сетих защо дебелите гуми имат по-добро сцепление :magnify:
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Двойна главина

Мнениеот МИКИ МАУС » Пет Юли 03, 2009 7:31 am

Е верно, не сме в бла бла, но още един тъп въпрос. За питащия не чак толкова - имам приятел запален колоездач, но е с една ръка, искаме да обединим двете жила от предната и задната спирачка в едно - за една ръкохватка. Пробваме с роторите от БМХ, но трудно става. Благодаря Ви ,ако споделите идеи! :bowdown:
GENUG SCHON !
Аватар
МИКИ МАУС
 
Мнения: 221
Рейтинг: 1068
Регистриран на: Съб Юни 20, 2009 8:13 pm
Местоположение: Good bye

Re: Двойна главина

Мнениеот Alpina » Пет Юли 03, 2009 7:59 am

МИКИ МАУС, вижте тази тема: viewtopic.php?f=9&t=24183

hitar_potter написа::D

Скоростта няма значение ;)


Прав си, тя има значение ако смятам дали колелото може да се завътри по оста на предната гума - в този случай го изключвам, като възможност :)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Двойна главина

Мнениеот jivkonik » Пет Юли 03, 2009 9:22 am

Alpina
Изпускаш една много важна часто от формулата, по която смяташ - коефициента на Гъзария, което при 16-тина годишен Тиййййн-ейджър, заслепен от бушуващи хормони и желание "да бъде ЕДИНСТВЕН и НЕОТРАЗИМ" пред приятелите и НАЙ-ВЕЧЕ ЖЕНКИТЕЕЕЕЕ клони към плюс безкрайност..... :D :agree:
:rofl:
Темата е за Бла-Бла :popcorn:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Re: Двойна главина

Мнениеот Admin » Пет Юли 03, 2009 10:31 am

@datchko
Има 2-3 мнения в темата, които отговарят ясно и изчерпателно на въпроса ти.
Сега я заключвам, тъй като я смятам за изчерпана (освен ако не държиш да получиш още критики за идеята си).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта