Че какво е значението на IG/HG разликите в случая, а и по принцип при ползването им от нас за обичайни колела? Все са за 7 или 8 скорости, и стъпката им е еднаква. Това мнение от някакъв форум на чичо Гугъл не дава някаква ясна информация, освен, че отначало IG u HG значело едно нещо, а после малко се попроменило. То във форумите пише, че може да се чукат жени и през нета, ако е бърз
На веригата основните характеристики са здравината, страничната гъвкавост, и ширината - като трите неща са взаимно свързани и по-специалното не винаги е по-здравото по технически причини. Стъпката е все една, а на споменатия труватив ще се нанижат всички коментирани видове без проблем. Ако сложи UG ще върви чудесно.
п.с.:
Аз зех че прочетох... излиза, че ти ли ще ми кажеш кое какво е..??

Аз от миналия век карам с хиперглайд, ехеее..
UG, HG u IG са различни нива на технологията за лесно превключване на скоростите - онези изрези и отнемания по зъбите. Няма отношение към формата на зъба и лягането на веригата по време на въртене.
ето тук
* Hyperglide HG - Cutaways on the rear gear sprockets (Called the cassette if it slides onto a freehub body) that allow smoother downshifting (Shifting from a small sprocket to a bigger one) as the cutaways allow the chain to roll from one sprocket to another without lifting as far off the sprocket teeth. This allows a certain amount of gear shifting under power, though this remains hard on the drivetrain.
* Interglide IG - Cutaways on the rear gear sprockets which allow both smoother upshifting (Shifting from a big sprocket to a smaller one) and downshifting.
и тук
http://wapedia.mobi/en/HyperglideСпоред мен веригата е разтеглена и се е отразила на плочите, или те са карани с разтеглена верига и сега са с нова и тя не върви. Ама това не става за малко каране.. освен ако не е в кал и смрад без подходящото масло. Или са вкарани в кал с фабричната смазка на веригата (много износващо е!)