Въпрос за избор на SCOTT

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот mankata » Чет Авг 20, 2009 9:55 am

Здравейте, нов съм във форума, но го посещавам от доста време. Искам да попитам някой за компетентно мнение относно покупката на велосипед Scott Aspect - двуомя се между 2 модела, тъй като в момента не разполагам с повече финикийски знаци. Моделите са Aspect 40 и Aspect 55.

Като цяло, Aspect 40 има по-добра вилка, по-добри курбели, по-висок клас дерайльор, декланшор и малко по-добри шини, но пък е с V-brake. Тъй като познат ще ме уреди да взема който модел избера с дота голямо намаление, се чудя кой от двата да избера, тъй като са на една цена. Колелото ще го карам в града, парковете, планината, но няма да се тормози. Най-много някое стъпало или по-голяма дупка. Въпросът ми е струва ли си да взема 45-цата без дискови спирачки и после да сложа допълнително, но да се лиша от 2-годишна гаранция или направо да взимам 55-цата и в последствие, (след изтичането на гаранцията), да донадграждам компоненти от по-висок клас - примерно вилка, курбели и дерайльор.

:dontknow:
Аватар
mankata
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Авг 20, 2009 9:34 am

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот GECKO » Чет Авг 20, 2009 10:50 am

Scott далеч не е марката, към която да се насочваш ако си с ограничен бюджет.

Drag ZX5 Disk е далеч по-добре оборудван а е в същия ценови клас.

Иначе ако си от хората твърдо решени да дават пари за лепенки и надписи, аз бих избрал дисковият Scott - по-нисък клас монтаж, но позволява повече надграждане.

Успех с търсенето :agree:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот mankata » Чет Авг 20, 2009 11:01 am

Gecko, благодаря за съвета. Ами какво да ти кажа - не мисля че е заради лепенките, но просто си мисля, че за 650лв (толкова някъде ще ми излезне колелото), мога да взема единствено DRAG Ontario с почти същите части и то без дискови спирачки. А и мисля, че все пак рамката на Scott ще е една идея по-добра от тази на DRAG. Благодаря още веднъж, и аз мисля, че все пак е по-добре варианта с дискове, защото иначе ще трябва главини да се сменят и става доста соленко
Аватар
mankata
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Авг 20, 2009 9:34 am

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот Bolverk » Чет Авг 20, 2009 11:06 am

A аз ще задам ключовият въпрос - Защо ти са дискови спирачки ?
За това което смяташ да караш V-brake е идеалната спирачка.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот mankata » Чет Авг 20, 2009 11:16 am

За спирачките - в момента съм с V-brake, но и каплите са ми криви, знаеш какво става - неправилно износване на колодките, по-неефективно спиране, а и когато по случайност се прибирам от някъде в мокро време, едно че целите шини стават черни, друго че спирачките много по-трудно спират. Карал съм с дискови, малко по-силно е спирачното усилие, накладките отиват по-бързо, но пък не се влияе от състоянието на шините, спира добре и в дъжд. Не знам, може и да изпускам нещо важно, но като цяло така според мен стоят нещата между двата вида. Иначе си прав, че V-brake е по евтиния и оптимален вариант
Аватар
mankata
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Авг 20, 2009 9:34 am

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот Bolverk » Чет Авг 20, 2009 11:25 am

Хмм ако ти почерняват каплите и не спира при дъжд това се дължи на кофти калодки. Най-вероятно графитени. Ех в доброто старо време изтърквах по едни графитени на едно дъждовно каране ;) . Иначе с едни хубави калодки целият този проблем отпада (освен кривите шини). За сметка на кривите шини обаче дисковите спирачки имат други проблеми. Единият е разбира се че може и диска да изкриви а другият е прегряване. Изобщо те нещата винаги са 50/50 обаче на мен ми харесва по-ниското тегло на V-brake.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот mankata » Чет Авг 20, 2009 11:32 am

Bolverk, така е - определено теглото на V-brake е завидно :beer:
Ще поумувам още въху това кави да бъдат спирачките. Просто не знам каква муха ще ми влезе по-нататък в главата - не говоря за DH или някакви силови дисциплини. Но да речем мога да зачестя посещенията си в планината, а терените да станат по-пресечени, в такъв смисъл. А доколкото съм чувал, по такива места V-brake не е най-доброто решение. Но все пак и ти си прав, че пък disc-a може да прегрява. Благодаря все пак, точно от компетентно мнение имах нужда :agree:
Аватар
mankata
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Авг 20, 2009 9:34 am

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот ivailo911 » Чет Авг 20, 2009 11:40 am

Прегряване на диска става само при екстремно или неправилно използване. Като цяло V-brake-овете не са лоши откъм тегло и спирачно усилие в нормални условия. При кално/мокро/снежно дисковете са за предпочитане. Модулацията на дисковите спирачки също е по-добра по мое мнение. Въпроса при по-ниския клас е по-различен, тъй като един качествен V-brake ще е по-евтин и ще спира по-добре от евтиния диск.
ivailo911
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Сеп 02, 2008 2:04 pm

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот GECKO » Чет Авг 20, 2009 1:12 pm

mankata написа:Bolverk, така е - определено теглото на V-brake е завидно :beer:
Ще поумувам още въху това кави да бъдат спирачките. Просто не знам каква муха ще ми влезе по-нататък в главата - не говоря за DH или някакви силови дисциплини. Но да речем мога да зачестя посещенията си в планината, а терените да станат по-пресечени, в такъв смисъл. А доколкото съм чувал, по такива места V-brake не е най-доброто решение. Но все пак и ти си прав, че пък disc-a може да прегрява. Благодаря все пак, точно от компетентно мнение имах нужда :agree:


Ако карането ти няма да включва натоварващ терен и мокро време спокойно можеш да заложиш на V-brake, но надеждноста на една дискова спирачка винаги е +.

Мисля, че не е тактично да обявяваш цената, на която получаваш колелото особено ако е с отстъпка, но за 650лв определено бих заложил на дисково окомплектования Aspect (да си кажа малко ми е тъпо, че не можах и аз да си намеря такава оферта, но шанс :D ), с уговорката че ако имаш грижи с прегряването на дисковете винаги можеш да ги смениш с по-големи ротори (180мм например), или да смениш спирачките изцяло. Един плюс тук се явява факта, че имаш подготовката за това и няма да се наложи покупка на нови капли за диск (както би било ако избереш версията без дискови спирачки. Вилката е по-евтина, но това, което е важно си е същото (все е пружинна вилка и със същите функции), колкото до курбелите... в този клас няма да има особена разлика между 2-та модела.

:agree:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот mankata » Чет Авг 20, 2009 5:00 pm

Обявяването на цената не е било умишлено GECKO, а само за ориентир и за база за сравнение между конкуренцията. Все пак се извинявам, ако е било нетактично, не е било умишлено. :blush:

Не бях особено сигурен кой вариант е по-удачния, затова и отворих тази тема sherpite, но благодарение на съфорумците си изградих по-подробно и изчерпателно мнение за двата модела спирачки, а и вилки на двата модела. Не искам темата да се превръща в арена на заяждания и съревнования между теб и MAN6. Всеки е в правото си да даде мнение и дори ти да си правия, не мисля че това е начина, по който да защитиш позицията си.

Благодаря на всички за компетентните отговори, оставям съдбата на темата в ръцете на модератора :smash:
Аватар
mankata
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Авг 20, 2009 9:34 am

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот bodo » Пет Авг 21, 2009 12:57 am

sherpite написа:... И за да сме по-точно, на колелата с логото scott рамката, кормило, лапа,седалка, колче за седалка се произвежда от scott, другите компоненти са произведени от други фирми!
Всъщност, рамките се произвеждат в тайванската фабрика на Ideal, кормилото и лапата са HL известни в България под марката Zoom, а спирачките са произведени от Tektro .
Брандирани съответно със швейцарската марка Scott Usa
Аватар
bodo
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 1:49 pm

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот azsa-bachinito » Съб Авг 22, 2009 12:44 am

Дублирах си поста, колко сам неостър.
Последна промяна azsa-bachinito на Съб Авг 22, 2009 12:50 am, променена общо 1 път
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот azsa-bachinito » Съб Авг 22, 2009 12:50 am

azsa-bachinito написа:
Bolverk написа:A аз ще задам ключовият въпрос - Защо ти са дискови спирачки ?
За това което смяташ да караш V-brake е идеалната спирачка.


:wavey: Болверк-мен признай си с кви спирачици си :eyebrow: и тогава за Брейковете. :D

Лично аз сам фен на дисковите спирачки. Моите са същите и основния ми проблем е, че при дълго спускане почват да ме наболват пръшчетата от стискане на лосчетата (Имаше един път на Юндула (Велинград) Слизане около 10 км с около 900 метра деневилация (ако бъркам, некой да ме поправи, но това си спомням. Та там едната ръчица направо се схвана и не искаше да се отпуска)) :D . Но аз съм забележимо бавен и без техника. (Смисал сещаме се, че спускането не е по асфалт, а по нанадолни пътеки и прочие... а да малко под 100 килограма тежа).

:offtopic:
@Bolverk Сичко най-хубаво, требе некой скоро път да караме.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот Bolverk » Съб Авг 22, 2009 9:41 am

:offtopic: Абе аз да си призная ще си призная то не е тайна и го има на няколко места в форума че съм с Шимановска хидравлика SLX и отпред и отзад. И да си призная трудно бих се върнал към V-brake защото тези спирачки ми позволяват да правя много повече лудетини в планината без да се пребия. А и усещането от ползване на хидравлика е съвсем различно :) . Обаче аз доклкото виждам тук става дума за ползване на V-brake или механични дискови спирачки. Да си призная тоя хибрид дискова спирачка ама пък механична не го удобрявам. Истинската дискова спирачка е хидравликата механичната е нещо като опит да изгазарееш че си дискова ама въпреки това да спираш като с V-brake. Е това си е мое мнение и не ангажирам никого с него. И не отричам че механичните дискови спирачки спират добре просто и V-brake с добро качество спира така. А V-brake-а (с някой изключения) е по-евтин и по-лек. Така че според мястото и начина на ползване все пак :) :offtopic:

:offtopic: Азса дай боже ще караме :) само да видя какво ще правим с Ави че съм замислил една нова планинска козичка. :offtopic:
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Въпрос за избор на SCOTT

Мнениеот bobi124 » Съб Авг 22, 2009 8:37 pm

Както писах и в друга тема, погледни Drag ZX5 ТЕ, за цената си е перфектен. Линк - http://www.sportdelivery.com/catalog/pr ... cts_id=973
bobi124
 
Мнения: 224
Рейтинг: 1262
Регистриран на: Чет Юни 07, 2007 7:36 am
Местоположение: Плевен


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта