Marzocchi AM SL1 '07- АTA, TST5.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Marzocchi AM SL1 '07- АTA, TST5.

Мнениеот TeDo_BaPHa » Чет Сеп 17, 2009 9:28 pm

Здравейте, имам малко въпросчета.. следователно ако можете да предложите разумно решение. Единия се състои в това, че след като покарам известно време и врътката на АТА-та се саморазвива и хода пада. Дали този проблем може да се оправи ако се натегне съчмата, чоято играе роля на съпротивление против саморазвиване. Другото е, че когато си е на пълен ход има супер яка прогресия в хода, но когато сваля хода на минимален и прогресията напълно изчезва и вилката става адски линейна, което води до ботъмаут, дори ако я натискам по-импулсивно от място. Пробвах да я напомпам повече, но тогава пък става твърде твърда. И също така TST-то почти няма разлика между 1-те 3 позиции. А при следващите компресията/заключваето започва едва след около 7.5 см от хода на вилката. Дали проблема с ботъмаута и компресията могат да се дължат на недостатъчно количество масло? Да спомена, че няма абсолютно никакви течове на масло от вилката.
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Marzocchi AM SL1 '07- АTA, TST5.

Мнениеот 4getcredo » Пет Сеп 18, 2009 11:13 am

Проблемът с компресията е най-вероятно от количеството масло в TST патрона (който представлява един разтеглив капут и клапа с регулируем потоко-обем) и/или наличието на въздух... за това говори и липсата на разлика в различните положения на TST-ито.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Marzocchi AM SL1 '07- АTA, TST5.

Мнениеот Capoeira » Пет Сеп 18, 2009 11:38 am

За развиването на АТА гледах най-първобитния начин за оправяне, слагаш един ластик с който си фиксираш врътката всеки път след като я ползваш, дървено и горзно но ефикасно :agree:
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Marzocchi AM SL1 '07- АTA, TST5.

Мнениеот GECKO » Пет Сеп 18, 2009 7:24 pm

4getcredo написа:Проблемът с компресията е най-вероятно от количеството масло в TST патрона (който представлява един разтеглив капут и клапа с регулируем потоко-обем) и/или наличието на въздух... за това говори и липсата на разлика в различните положения на TST-ито.


TST-то (поне това, което аз съм виждал) си имаше нужда от въздух във системата. Колкото до проблемите при него - това е най-вероятно от ниско ниво на маслото. Правилното количество на масло не го знам, но знам, четрябва да е най-малкото количество с което работи заключването от началото на хода. Ако го няма описано на сайта тестването ще включва няколко отваряния. За този проблем бих го занесъл на сервиз.

Проблемите са АТА-та май станаха често срещани напоследък. Сякаш нормално е вече когато се каже за АТА да се знае, че ще си губи хода (май правило е да се каже, че не задържа настройката). Нямам идея как се оправя това, знам само, че хората, около мен заради този проблем са сменили по няколко въздушни патрона докато докарат желаният ефект.

За промяната на прогресивността при промяната на хода - това се дължи на конструкцията. Настройката за промяна на хода реално навива шиша на въздушният патрон по-нагоре във сглобката. Това значи, че пружината работи винаги по един и същ начин първате част от хода, независимо от настройката на хода. Когато обаче се намали хода на вилката физически хода свършва преди да се активира PAR-а (втората камера регулируема с долният вентил ако не се лъжа). Това е и причината да е по-"линейна" когато хода е на минимум. Това има как да се промени, като се увеличи обема на PAR камерата, но това ще значи когато е в настройка за максимален ход прогресивността да се включва на същото място, както при минимален, а това ще значи ефективно да се намали голяма част от хода.

Личното ми мнение е че ако TST-то е наистина добре реализирано то АТА-та е изключително безмислена и причината да бъде сложено нещо такова във въпросната вилка (или която и да е друга вилка) е само и единствено маркетинг.

Успех! :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Marzocchi AM SL1 '07- АTA, TST5.

Мнениеот dido85 » Пет Сеп 18, 2009 8:01 pm

GECKO мерси, помогна ми и аз да си дообясня някой неща спрямо АТА-та. :beer:
Не съм съгласен обаче с мнението ти, че тази опция е напълно безполезна (в такъв случай и за U-Turn важи същото), а лично аз често ги ползвам (с твърдак и вилка вирната на 160 направо си е приключение да се катери по-продължително с каквото ще заключване да си).

При мен хода също пада при продължително каране (интересното е че при увеличаване на хода съчмите щракат силно и отчетливо, а при намаляне не се чуват никакви. Може би самите гнезденца за съчмичките (ако мога така да ги нарека) получават някакво завалване на ръбчетата си или просто самите пружинки не успяват да създадат нужното усилие (лично в моята вилка май пружинките са прекалено меки).

Тедо пробвай с допълнително натягане, поне става бързо, лесно и без цапане :P (и аз при първа възможност ще пробвам)
Аватар
dido85
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 3:09 pm
Местоположение: Варна

Re: Marzocchi AM SL1 '07- АTA, TST5.

Мнениеот TeDo_BaPHa » Пет Сеп 18, 2009 8:19 pm

@dido85
Нито при навиване, нито при развиване се чуват каквито и да е съчмички....
@GECKO
Благодаря много, за съветите, които даде. :) :beer:
Колкото до АТА-а ако си работеше както трябва то за мен това е перфектната система. Едновременно имам регулиране на хора(и аз съм с твърдак) и в същото време камерата против ботъмаут е адски поелзно нещо.. едновременно гази почти всичко като в същото време не се безпокоя, че ще ударя на твърдо както се казва... :). Колкото до TST-то и по-точно количеството масло, има го показано в сайта на Марзочи :).
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Marzocchi AM SL1 '07- АTA, TST5.

Мнениеот 4getcredo » Сря Сеп 23, 2009 9:10 pm

GECKO написа:TST-то (поне това, което аз съм виждал) си имаше нужда от въздух във системата.


Количеството масло е много важно. Дали е по-малко или в повече се отразява на препоръчителната работа на системата. Според инструкциите, които аз съм ползвал (на MZ), въздух в ТСТ системата НЕ ТРЯБВА ДА ИМА. Наличието на въздух обезмисля цялата идея на TST патрона и разтегливия капут.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Marzocchi AM SL1 '07- АTA, TST5.

Мнениеот bikezilla » Сря Сеп 23, 2009 10:49 pm

TSТ'07 няма нужда от въздух - само масло.
В кои "първи 3" положения няма разлика? DH/-/AM или АМ/+/Lock?
И в заключено положение заключва ли, или има 5-6-7 санта ход преди да удари на "заключено"? Ако отговорът ти е "ДА" - вероятно описания от 4getcredo "капут" (който играе ролята на преливник, демек компенсира обема на шиша, дет се навира в ТСТ патрона) се е скъсал/откачил от захватите.
Докато карах тази вилка на 2 пъти имаше този проблем с описания симптом.

Що се отнася до проблема с АТА - по него не мога да взема отношение, на вилката която карах бях блокирал врътката за хода с помощта на болтчетата, притискащи дискутираните съчми и не използвах функционалността.

Ако решиш да сменяш масло - количеството е правилно описано от GECKO - толкоз, колкото да заключва.
За да има разлика в отделните положения, обаче, е задължително да умериш нужния визкозитет - ТСТ по същество е fixed orifice compression, т.е. използва отвор с фиксиран дебит (или по-точно 4 позиции на отвора и 1 затворена).
Аватар
bikezilla
 
Мнения: 806
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Май 01, 2003 12:55 am

Re: Marzocchi AM SL1 '07- АTA, TST5.

Мнениеот TeDo_BaPHa » Сря Сеп 23, 2009 11:32 pm

Благодаря за всички разяснение :). Така или иначе вилката ще се занесе на квалифициран механик, който си разбира от работата :). Не смятам, че имам нужното количество знания за направата на качествен ремонт :).
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта