Какъв ми е проблема?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот hitar_potter » Вто Сеп 01, 2009 8:33 pm

Още едно много полезно нещо - усвои техниката на пазене на баланс на място :) Кващаш спирачките и се стремиш да стоиш на едно място, без да падаш. Това ти помага да си по-стабилен при ниски скорости.

Особено полезна е статията „Как да спираме“ :agree:
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот otka4al4o » Вто Сеп 01, 2009 10:44 pm

Проблема ти е недостатъчно каране. Техника на каране се придобива с каране... Не казвам че караш малко, просто казвам да продължаваш да караш и всичко ще си дойде на мястото. Никой не се ражда научен.
maxvolume написа:Ей "did".. виж се къв си ЦЪРВУЛ бе.
Аватар
otka4al4o
 
Мнения: 306
Рейтинг: 1874
Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 7:50 pm
Местоположение: Sofia

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот did » Вто Сеп 01, 2009 10:52 pm

hitar_potter написа:усвои техниката на пазене на баланс на място :)


Това най-лесно се учи, докато катериш по неравен терен, но то няма почти нищо общо с техниката на спускане.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот Stuny » Сря Сеп 02, 2009 7:03 am

did написа:
hitar_potter написа:усвои техниката на пазене на баланс на място :)


Това най-лесно се учи, докато катериш по неравен терен, но то няма почти нищо общо с техниката на спускане.


Не е точно така , по скоро ще ти помогне при някои катерения. Най-лесно се научава като си тренираш на място. Когато се усвои до някакво ниво , вече си го доразвиваш навсякъде - по кръстовищата в града , при бавни изкачвания , при технични спускания.

@ EccentricMOTION
Тоя списък и съветите в статиите на Любо наистина са полезни , но най-добре ги пробвай при по-бавна скорост като за начало. На клипа изглежда че изобщо си нямаш идея какво правиш с това колело.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот PtD » Сря Сеп 02, 2009 2:01 pm

A според мен най-добре е да се кара в група с по-напреднали - така сам ще види как точно се прави, че и съвети ще получи на място.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот THEZOGGO » Сря Сеп 02, 2009 2:16 pm

PtD написа:A според мен най-добре е да се кара в група с по-напреднали - така сам ще види как точно се прави, че и съвети ще получи на място.

:agree:
Определено най - добрия отговор до момента. :agree:
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот endkuro » Сря Сеп 02, 2009 5:19 pm

1. Лоша техника, липса на баланс и стойка на тялото.
2. Липса на опит, дори всеки опитен от форума да ти каже как е правилно и кое е грешно, това не е достатъчно. Трябва да караш и с карането ще можеш да подобриш първа точка.
3. Когато имаш много опит и добра техника, купи си по-хубави гуми - тогава и сцеплението ще е на ниво и няма да усещаш нестабилност(дори да караш добре с лоши гуми е кофти)
Аватар
endkuro
 
Мнения: 264
Рейтинг: 986
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 2:53 pm

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот EccentricMOTION » Сря Сеп 02, 2009 6:22 pm

Гуми за мек терен?
2.35 задна и 2.5 предна ?
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот endkuro » Сря Сеп 02, 2009 7:09 pm

Да, за пример давам maxxis high roller dh 42a(това са тези super tacky) Износват се по-бързо от 60а, обаче имат яко сцепление. Както каза 2.5 отпред и 2.35 отзад. Веднага ще усетиш разликата. Но преди това трябва много да караш, тогава дори с гадни гуми няма да падаш, но ще усещаш дисбаланс.
Аватар
endkuro
 
Мнения: 264
Рейтинг: 986
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 2:53 pm

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот hitar_potter » Сря Сеп 02, 2009 7:57 pm

Че тази пътечка си се кара съвсем спокойно и с по-тънки гуми :dontknow:
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот joropc » Сря Сеп 02, 2009 9:01 pm

PtD написа:A според мен най-добре е да се кара в група с по-напреднали - така сам ще види как точно се прави, че и съвети ще получи на място.

:agree:
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот codename47 » Чет Сеп 03, 2009 12:43 am

а не играе ли значение и колелото все пак? Ако ти е голяма/малка рамката/кофти геометрия/бърз(бавен) ребаунд отпред(отзад)/неспиращи спирачки/неподходящи гуми...?
може да пробваш да минеш същия терен с друго колело-така ще разбереш дали е от него...
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот veskoz » Чет Сеп 03, 2009 9:09 am

EccentricMOTION написа:40% наклон ХС-трасе ли е? :)


Ох, мамин... :D на къде го искаш нагоре или надолу :beer: :agree:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот Antares » Чет Сеп 03, 2009 11:23 am

Според мен, особено внимание трябва да обърнеш на поста на Capoeira. И с филмчетата. Директно намирай от някъде fundamentals (мисля, че някъде из темите имаше линк към data.bg), сваляй го и гледай. Съвета ми е първите две части да са ти настолни фимлчета. Дано разбираш английски, щото казват и показват адски полезни неща.

Освен това, от моите наблюдения допускаш една много сериозна грешка - караш постоянно на спирачки. Принципно, в статиите е написано - при каране - трябва да гледаш напред, доста напред. За да можеш да 'сканираш' терена. Сканирането на терена трябва да го използваш за да си набелязваш места, на които да ограничиш скоростта до необходимата, за безопасното преминаване на следващия "тежък" участък скорост. Или така наречените "braking spot". Обикновено гледай да са по-гладки участъци, места, където почквата е по-устойчива, прав участък без завои.
Като цяло, натиска на спирачката пречи на работата на окачването - колелото става "по-дървено" и съответно - по-трудно за каране, да не говорим колко по-неприятно е да минаваш през неравности. Натиска над предната спирачка води до: предното колело по-трудно се изкачва по неравности и при полегат корен/камък е много по-вероятно да се хлъзне, отколкото да се 'качи' върху него. Също така окачването на вилката работи доста по-зле - това води до сериозни сътресения, които затрудняват контрола. Доста по-вероятно е гумата да 'спре' в някой по-сериозен камък - което да те изстреля напред. При завой често гумата контактува с по-малка площ и при натискане на спирачката сцеплението става недостатъчно и гумата се хлъзва. В завой не се спира - спира се преди завой. При спиране предната гума трябва да е успоредна на колелото ти.

И като цяло - всичко това става с каране. За стойка и техника - трябва да си изработиш своите. Аз имам някаква стойка, някаква техника, които съм съобразил с ръста, килограмите си и колелото, което карам. Всичко това трябва да се формира с много практика, много каране. Но колегите го казаха - най-добре се учи човек на твърдо колело.
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот k0cTaHeB » Съб Сеп 19, 2009 10:27 pm

EccentricMOTION написа:Ежедневно работя по техниката на спускане. Свободното ми време за съжаление достига само за до 5км спускане/ден.


Човече,аз си мечтая да имам времето за 5 км спускане на ден.

EccentricMOTION написа:До момента по въпроса "Каква е техниката на спускане?" установихме:

1. По-ниска седалка с цел по-лесно изнасяне назад при падове;
2. Разтворени крака в коленете с цел баланс;
3. Здрав и стабилен захват на кормилото;
4. Използване на спирачната система по начина на "припомпване", без провлачване на гумата;
5. Завиване с тялото, пренасяне на тежестта по посока на завоя, свит в колятото вътрешен на завоя крак;
6. Отпуснати колена с цел поемане на удари;
7. Гледай там където трябва да стигнеш, изготвяйки си въображаема траектория за достигане до отправната точка;


Седалката от едно положение надолу вече се губи смисълът да се сваля,освен ако рамката не е по мярка.
Не на всеки му е удобно с разтворени колене,на теб може да ти е по-удобно с по-свити.
Здрав и стабилен захват на кормилото...към лапата да ;) ,но да го стискаш здраво няма особен смисъл,трябва ръцете да са отпуснати,както и колената,за да ги използваш и тях като амортизация. Инак се схващат и изморяват по-бързо.
Припомпването...хаха. Намаля се преди препятствие/завой до колкото е нужно в удобна за теб спирачна зона.Някой път е по-контролируемо/по-здравословно да провлачиш гума,независимо колко вредно е това :agree: ;)
Завиването с тялото не искам да го засягам,нека друг да обясни,не се чувствам достатъчно компетентен,защото и аз продължавам да имам проблем с таз част от завиването :) :blush:
До голяма степен погледа се самоцентрова от самата скорост,но е хубаво да гледаш по напред от таз центровка :magnify:
Изображение Интереса клати феса.
http://www.gravitamin.com http://chetaplusplus.com/
Аватар
k0cTaHeB
 
Мнения: 919
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 3:37 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот МИКИ МАУС » Нед Сеп 20, 2009 7:03 am

Трябва да ти "стиска"! Чувал ли си за Херман Маер- скиор спускач, хвърча 80 м и се изтряска в оградните мрежи. След това всеки нормален човек ще повръща като види ски , но той продължи. Примерите със спускачите байкъри са повече ,но по-малко известни. Това е дадено от Господ /или ,ако си антихрист- от Природата, което е все също / . Със страх нищо не става. Страхът убива душата , но пази тялото. Малък си още ,но трябва решиш тази дилема. Самоковските скиори казват " Каранье му е макята". Повече карай, по малко стой зад компютъра! :banghead: :wavey: Всичко е под каската!
GENUG SCHON !
Аватар
МИКИ МАУС
 
Мнения: 221
Рейтинг: 1068
Регистриран на: Съб Юни 20, 2009 8:13 pm
Местоположение: Good bye

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот azsa-bachinito » Нед Сеп 20, 2009 11:19 pm

Alpina написа: Например питай azsa-bachinito за спирането :D

Не ме намесвайте в тази тема. Спира се преди, а не след и по време на препядствието (особенно ако е мокър корен, пообелен от другарчето от пред).
Според мен, проблема си дойде първо от гумите и след тва сичко останало.
Хитар Потър не преувеличавай, особено пред начинаещи.
Аде спирам, че пак ще се караме и ще си шляпаме минуси.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот veskoz » Сря Сеп 23, 2009 4:31 pm

Без спирачки по корени. :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот bocky » Сря Сеп 23, 2009 5:52 pm

Без спирачки точно преди и по време на всякакви препядствия :nono:
Don't settle for less, or the next best!
Аватар
bocky
 
Мнения: 405
Рейтинг: 1470
Регистриран на: Чет Юни 11, 2009 12:27 pm
Местоположение: София

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот Night_Falcon » Сря Сеп 23, 2009 6:43 pm

Без предна спирачка по свободно търкалящи се камъни... :fight: :knockou:
Аватар
Night_Falcon
 
Мнения: 1227
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Нед Апр 12, 2009 12:21 pm

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот ivailo911 » Сря Сеп 23, 2009 9:09 pm

Без предна спирачка по особено стръмни наклони надолу. По-добре по-бързо отколкото през глава... Ако ще падаш на наклон падай с поднасяне на задна гума настрани, падането да е в посока КЪМ горната страна на склона. През глава или в падане към долната страна често води до сериозен БУУМ и последващ търкал.
ivailo911
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Сеп 02, 2008 2:04 pm

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот hitar_potter » Сря Сеп 23, 2009 9:55 pm

Хихихихи... Защо ми е познато :D :D
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот ko3er » Пет Сеп 25, 2009 12:40 pm

Моето мнение/съвет е,че основната спираща спирачка е задната(както предполгам си усетил),като в блокирано положение в повечето случай не спира толкова,колкото в момента преди да се блокира колелото,а предната спирачка служи като подпомагаща на задната.И ако задната спирачка се ползва с мярка,като се избягва блокиране на колелото,то предната спирачка трябва да се дозира още по внимателно.Тук обаче вече се опира до това какви са спирачките(с хидравлични дозирането е много по лесно и в повечето случай с 1 пръст),колко са големи дисковете и т.н. но основния принцип е такъв-спиране главно със задната,предната подпомага и внимателно дозиране на усилието.Всичко това трябва да се комбинира с избора на гореспоменатия Braking spot,който обаче невинаги е преди завоя.Ако има камъни корени и въобще по-големи препятствия предна спирачка не трябва да се ползва.Незнам на колко си години и дали караш кола,ама както при нея като минаваш легнал полицай или по-голяма неравност/дупка никога не се минава на спирачки защото има голяма опасност да ти останат гумите в неравността,поради това че неравност+спирачка=почти 100% блокирана гума,а това в различните случай води до различни последствия,при колата си трошиш окачването,при колелото политаш напреде и бог да ти е на помощ ако си с по висока скорост и не успее поднесе предната.
И в крайна сметка най-важното е вниманието ти да е концентрирано върху идеалната линия,по която трябва да минеш,а не върху препятствията,които трябва да избегнеш,защото ако гледаш препятствията неминуемо се сбъскваш с тях.
Това може да се тълкува и като житейски проблем ,но това вече е друга тема.
Абе спазвай 7-те точки,отпусни се,използвай краката и ръцете като амортисьори и не разчитай на тези на колелото и в един момент ще започнеш да го усещаш като продължение на крайниците ти..Съвета за каране в компания с по-напреднали е много добър.
Накрая само искам да добавя..Който иска да се научи да спуска като хората да си купи твърдак с голяма вилка..Амортисьорите само лъжат,че терена е равен..
Аватар
ko3er
 
Мнения: 611
Рейтинг: 1955
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 9:50 pm
Местоположение: София,Дианабад

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Сеп 25, 2009 12:55 pm

Спирачката, с която може да се намали значително скоростта е предната. Спирачките на автомобил не бива да се ползват при препятствия (даже трябва да се натисне съединителя, за да се освободи силата на двигателя), тъй като почти цялата тежест на автомобила се прехвърля върху предния мост и последващ удар би нанесъл сериозни щети.

При велосипеда нещата стоят по сходен начин - просто при натисната предна спирачка при преминаване на препятствия е много лесно да се направи човка. Иначе основната спираща е предната, тъй като тя има повече сцепление с пътя. Със задната може да се регулира скоростта в малки граници. Желателно е спирачките да не се държат стиснати за дълъг период от време.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4047
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот Trip-tfk » Пет Сеп 25, 2009 2:02 pm

Освен да четеш,можеш да изгледаш и някое клипче - http://bikeskills.com/videoclips.php :peace:
Trip-tfk
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1718
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 6:56 pm
Местоположение: Blagoevgrad Bulgaria

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот CrZ » Пет Сеп 25, 2009 9:11 pm

Не си изнасяй толкова тежестта назад. Супер грешно е разбирането , че при по голям наклон трябва гъза ти да е зад гумата. Опитай се да си балансираш тежестта на тялото върху байка като за начало пък по натам като започнеш да си усещаш по добре карането ще усетиш че дори в доста от случаите си по стабилен когато тежестта пада и на предницата. Важно е оттпред да ти е стабилен байка, задницата нека си си е свободна и се мята накъдето иска.
LIKE A WATER DOWN THE HILL
Аватар
CrZ
 
Мнения: 638
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Чет Мар 04, 2004 2:01 pm
Местоположение: Christmas Island

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот JoeQ » Сря Сеп 30, 2009 11:47 pm

МИИИ по темата... НЕ си се отпуснал.Не трябва да си като дърво върху велосипеда, трябва едва ли не да танцува под теб.Колената ,китките, лактите ,всичко трябва да работи като пружина и същевременно да държиш здраво.Не се свиква веднага.За стойката... има цяяяла статия писана 1 време за стойките при каране на байк, няма смисъл да се мляска повече.Ако не се лъжа беше от серията "Как да"...А и яко каране и работата ще си дойде на мястото
JoeQ
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Пон Юни 29, 2009 12:09 am

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот dudelgrincen » Нед Окт 11, 2009 4:07 pm

НЕ ме смятай за особено компетентен (към автора)-винаги съм обичал да карам сред природата,но винаги гледам да избера по лек маршрут който същевременно не ме забавя значително.Нещо много важно което се казва в едно от клипчетата към които ти даде линк Trip-tfk е "ДА НЕ СЕ надценяваш"-по-добре отбий и мини пеша вместо да си съсипваш ексурзията с някое счупване ;).
Като те гледах видеото ми стана интересно-въобще отколко време караш велосипед.Мисля че първо трябва да потренираш из града да усетиш колелото,защото дори малкия наклон (според повечето) с тези корени-не е за теб (все още).
ЗАЩО скоростта ти е ниска (може би защото стискаш спирачките постоянно :)).Ето ги и моите съвети:

1.На равно би трябвало да спираш 30% задна и 70% предна.По наклон надолу от 20 до 40 градуса спирай със 60% задна 40% предна ,за да не получаваш неприятното усещане че ще се изправиш на предна гума(за целта си вземи истински качествени спирачки които обаче да са еднакви и отпред и отзад).Това усещане си е нестабилност или поне често води до такава.Не блокирай гумите -и все пак спирай повече със задна.

2.Ако на равно караш с 36 см колче над рамката-смъкни ги до 18-но не и до 0-тъй като ако го направиш ще загубиш натиск върху кормилото-пък и няма да можеш да въртиш удобно.

3.видиш ли препятствие не по-високо от 20см не натискай спирачките а премини през него бързо.Така амортисьорите ще абсорбират удара в по голяма степен.Би било добре да се изправиш на педалите за да не усетиш удар отзад-особено ако беше с твърда рамка.При по-силен удар-не го поемай с тяло-компенсирай със стойката :^: .

4.преди завой намали-не ползвай спирачки по време на завой тъй като е силно възможно да загубиш контрол.

5.ПРАКТИКУВАЙ ПОВЕЧЕ И НА ПО-ЛЕКИ ТЕРЕНИ.МИСЛИ ПРЕДИ ДА КАРАШ.НЕ МИСЛИ ДОКАТО ГО ПРАВИШ-спонтанната работа на мозъка често е по-добра-това е и причината за "късметът на начинаещия".


падането ти откровенно ме разсмя-и доколкото видях причината е че СПИРАШ прекалено и не където трябва :nuts:

ПП
по-важното според мен е с големи букви или е номерирано
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот Dr3aMeR » Нед Окт 11, 2009 6:44 pm

Човек кфо правиш ти бе ?!? :rofl:

1. Не натискай спирачките...
2. Не завивай толкова ряско...
3. Гледай да залягаш на по-острите завои и по-малко върти кормилото...
4. Дръж кормилото по-здраво...
5. Тоя клип е много луд КЕФИ МЕ :eyebrow: :rofl: :rofl:
Аватар
Dr3aMeR
 
Мнения: 72
Рейтинг: 998
Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 10:53 pm

Re: Какъв ми е проблема?

Мнениеот veskoz » Пон Окт 12, 2009 8:20 am

:rofl: :rofl: :rofl:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 357 госта