Проектоустав на АПКБ

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Проектоустав на АПКБ

Мнениеот Admin » Вто Апр 19, 2005 10:51 pm

На 15.04.2005г. в гр. Пловдив, се проведе работна среща във връзка с учредяването на Асоциация за популяризиране на колоезденето в България. Присъстваха хора от цялата страна, представители на: велопроизводители, търговци, организатори на състезания, състезателни клубове, медии, неправителствени организации и обикновени любители на колоезденето. Всички те демонстрираха добра воля и желание за постигане на по-добра организация на дейностите, свързани с развитието на колоездачните спортове във всичките им разновидности и насоки. Целите и задачите на бъдещото сдружение бяха определени максимално широко, като се започне от подпомагане и развитие на спортния живот у нас, премине се през най-различни дейности, свързани с поплурязиринето на колоезденето като спорт/хоби/занимание/начин на придвижване и създаване на по-добри условия за практикуването му и се стигне до взаимно сътрудничество между търговците и производителите и създаване на една нормална конкурентна среда на българския пазар. Казано с по-прости думи, основната идея е чрез бъдещата асоциация максимално широк кръг от хора, свързани с колоездачните спортове у нас, да седнат на една маса, за да решават общите проблеми разумно и далновидно и да предлагат за обсъждане всякакви идеи за подобряване и развитие на "колоездачната среда" в България. Разбира се, това далеч не е всичко - освен простото обсъждане на идеи, което може да стане и в далеч по-неформален вид, новата организация ще се се стреми и да реализира колкото се може повече от тях!

На работната среща бе обсъден проектоустав на организацията и след множество предложения за неговото изменение, както и поради желанието на присъстващите да бъде постигната пълна публичност и прозрачност относно бъдещата асоциация и да бъдат привлечени колкото се може повече хора, желаещи да работят и помагат за осъществяването на целите й и да се включат като учредители или просто да споделят идеите и опита си, бе решено проектът за този учредителен документ да бъде публикуван в сайта и да бъде проведена дискусия във Форумите относно неговото съдържание. Проектоуставът е публикуван по-долу, във Форумите, а има и връзка към документа във формат .doc

Надяваме се, че всички любители на колоезденето, които се чувстват готови и способни да помогнат за неговото развитие, ще прочетат внимателно този документ, ще направят своите предложения по него и ще присъстват на учредяването на асоциацията, което е предвидено за 13.05.2005г. в гр.Пловдив. Желанието на всички, ангажирани към момента с тази организация, е тя да бъде винаги отворена за хора с добри и честни намерения, желаещи да помагат за общото дело. Дискусията ще бъде развита в настоящата тема от Форумите. В отделна тема ще се проведе и дискусия за името на асоциацията. Настоящата дискусия ще се проведе в рамките на 10 дни, за да може след това предложенията да бъдат систематизирани и обработени до датата, предвидена за учредяване.


Внимание! тази тема е много важна и сериозна, поради които ще взема по-засилени мерки за опазването й от off-topic, кавги и разводняване. Моля всеки, който смята да допринесе в обсъждането на устава, да го направи от позицията на образован, културен и сериозен човек! Тук не е мястото да се изказват мнения относно необходимостта от такава организация, дали тя ще е чиста или мръсна, смислена или безсмислена, да се задават куп въпроси без връзка с устава и устройството на организацията и т.н. За всички тези неща си има друга тема. Моля ви тук да се съсредоточим върху обсъждането на Устава като един основополагащ документ на бъдещата организация и да подходим сериозно и отговорно към дискусията!

-------------------------------------------

Устав
на
Сдружение с нестопанска цел
и общественополезна дейност
"БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ за ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ"


Настоящият устав урежда устройството на Сдружение с нестопанска цел "БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ за ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ", организацията на неговата дейност, правата, задълженията и отговорността на членовете и органите на управлението му.

І глава
Статут


Чл.1. Сдружението е юридическо лице с нестопанска цел, сдружаващо физически и юридически лица, които приемат настоящия Устав, целите и задачите на Сдружението.

Чл.2. Сдружението се учредява за неопределен срок и се подчинява на действащото в страната законодателство.

Чл.3. Сдружението осъществява своята дейност в обществена полза.

Наименование

Чл.4. Сдружението с нестопанска цел и осъществява своята дейност под името "БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ за ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ" и съкратена абревиатура БАПАКС, което се изписва така на български език, а на английски език с латинските букви BAPACS.

Седалище

Чл.5. Сдружението е със седалище гр. "ХХХХХХХХ" и с адрес на управление гр. "ХХХХХХХХХХ".

ІІ глава
Предмет на дейност


Чл.6. Сдружението осъществява своята дейност в обществена полза, като ще:
1. развива и утвърждава националните и духовни ценности, гражданското общество, здравеопазването, образованието, науката, културата, техниката, технологиите и физическата култура;
2. подпомага социално слабите, хората с трайни физически увреждания и лицата нуждаещи се от грижи, които по някакъв начин са съпричастни с колоездачните спортове;
3. подпомага социалната и личностната интеграция;
4. разходва суми от финансовите си постъпления при ползването на имуществото си за развитието и утвърждаването принципите на коректно поведение и добро възпитание в гражданското ни общество;
5. работи за укрепване на демократичния процес чрез диалог, партньорство и консенсус;
6. насърчава развитието на партньорски отношения между общности, организации, институции и индивиди като основа за развитието и укрепването на гражданското ни общество;
7. подпомага създаването и насърчаване партньорството в областта на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ на местно, регионално, национално и международно равнище между производители, вносители и потенциалните ползватели на необходимите съоръжения, техника и аксесоари, като основен начин да се постигне устойчивост, развитие и просперитет;
8. развива научно-изследователска дейност с приложен характер;
9. проучва, разработва и прилага опита и политиките на останалите страни спрямо проблематиките свързани с велосипедните спортове и колотуризма, като прилага най-добрите решения съобразявайки се с българската специфика;
10. извършва анализи и оценки на статуквото на трасетата за състезанията;
11. опазва чиста околната среда;
12. популяризира виртуалните велосипедни спортове и колотуризъм, като метод за опознаване на трасета и обучение;
13. спомага за набирането и разпределянето на наградни фондове за провежданите в България колоездачни състезания;
14. работи за устойчиво развитие на демократичното ни общество.

Чл.7.Сдружението ще осъществява следните дейности, като:

1. Ще организира регулярен спортен живот в страната, свързан с велосипедните спортове и ще синхронизира действията на организаторите на състезания и мероприятия със спортен характер, популяризиращи колоезденето като цяло;
2. Ще организира конференции, симпозиуми, изложби, където ще се и представят постиженията на нашите състезатели, клубове, велосипедна индустрия и др.;
3. Ще организира просветни курсове, семинари и лекции с цел трансфер на специализирана информация, свързана с велосипедните спортове и технологии;
4. Ще организира, разработва и издава медийни програми и печатни материали свързани със Сдружението и популяризиращи неговата дейност;
5. Ще организира полагане на грижи за опазване на чиста околна среда съобразно законовите разпоредби в Република България и тези на Европейския съюз, които са/или ще бъдат ратифицирани и ще поощрява алтернативни /екологични/ начини за придвижване в градската среда.
6. Ще сътрудничи с туристическите оператори за по-добри условия за туристическо колоездене в страната.
7. Ще установява и поддържа контакти със сродни организации в страната и чужбина, за по-бързото приемане на най-добрите стандарти по отношение на колоездачните спортове.

Цели

Чл.8. Сдружението има за нестопанска цел :

1. Да работи по изготвянето и реализацията на местни, регионални, национални и международни проекти в сферата на велосипедните спортове и колотуризма и устойчиво развитие на тези процеси;
2. Да осъществява партньорство на местно, национално и международно ниво в областта на велосипедните спортове и колотуризма чрез устойчиво развитие при прилагане на нови информационни, комуникационни и управленски технологии;
3. Да участва в осъществяването на правен и защитен контрол над/и на организации, сдружения и своите членове, които работят в обществена полза;
4. Да създава условия за изучаване и спазване на националните и международни законови норми;
5. Да представя, разяснява и внедрява научните постижения в областта на велосипедните спортове и колотуризма посредством информационни, комуникационни и управленски технологии;
6. Да организира и съдейства при провеждане на семинари, симпозиуми и конференции по проблемите на велосипедните спортове и колотуризма от местен, републикански и международен характер.
7. Да работи за опазване и гарантиране на чиста околна среда чрез възпитание и образование на подрастващото поколение, като използва подходящи за целта средства разрешени от действащото законодателство в Република България;
8. Да разработва стратегии за повишаване ефективността на работата си чрез планомерно и координирано прилагане на информационните, комуникационни и управленски технологии, за повишаване ефективността на привлечените от донорите средства, за по-успешно използване на националният спортно-туристически сектор в България за нуждите на гражданите и устойчивото му развитие;
9. Да подготвя информация, анализи, планове, проекти на решения и програми за обучения в областта на велосипедните спортове и колотуризма необходими на Директора на Дирекция "Младеж" при Министерството на младежта и спорта за осъществяването на координационните и консултативни функции, за нуждите му - с цел подпомагане и синхронизиране работата между различните ведомства, донорите, частния сектор и физическите потребителите на крайният продукт;
10. Да поддържа информация за потребностите на потребителите на крайният продукт, параметрите на съществуващата му и планирана информационна, комуникационна и спортна инфраструктура, осъществяваните проекти, използваните технологии и начините за тяхното прилагане и управление, актуалните и потенциални донори, технологичните възможности на световните лидери в областта на велосипедните спортове и колотуризма, за възможностите на националният спортно - туристически сектор в България,
11. Да изготвя конкректни предложения при извършване на дейности от общ интерес за няколко проекта или организации;
12. Да осъществява надзор на обхвата и начина на въвеждането, поддържането и достъпа до информацията от общ интерес, необходима за изграждането на единна информационна система, обслужваща интересите и потребностите на всички заинтересовани институции, бизнес среди, организации и отделните граждани в областта на велосипедните спортове и колотуризма;
13. Да подпомага разработката на стандартизационни и системни изисквания към проектите;
14. Да разработва: стратегически цели, ключови индикатори, начини за количествена оценка, критерии за оценка, планове за действия в областта на велосипедните спортове и колотуризма;
15. Да инициира и подпомага създаване на различни клубове, съвети и неформални групи за целите на координацията и ефективно използване на натрупаните знания;
16. Да съдейства при подготовката и реализацията на национални и международни програми в областта на велосипедните спортове, колотуризма и техните информационни, комуникационни и управленски технологии;
17. Да съдейства при изготвянето на задължителни изисквания към физическата подготовката на потенциалните ползватели в областта на велосипедните спортове и колотуризма,
18. Да поддържа и разпространява информация за потребностите на потребителите на услугите на виртуалния колотуризъм,

Чл.9. Сдружението ще извършва образователна дейност сред населението съобразно законовите разпоредби касаещи физическата подготовката на потенциалните ползватели в областта на велосипедните спортове и колотуризма,

ІІІ глава
Членство


Чл.10. Членуването в Сдружението в доброволно, открито за всички пълнолетни, дееспособни физически и юридически лица, които приемат настоящият Устав и споделят задачите и целите на Сдружението.

Чл.11. Нов член - физическо лице се приема след потвърждението на молбата му за членство от УС на Сдружението.

Чл.12. Нов член - юридическо лице /Ю.Л./ - молбата му се приема при решение на правоимащите органи за асоцииране към Сдружението.


Чл.13. Асоциирано членство:
1. Асоцииран член /физическо лице/ - е този, който не е учредител;
2. Асоцииран член /физическо лице/ - се утвърждава за такъв след плащането на първата си членска вноска, като с това кандидатът декларира, че приема Устава на Сдружението и ще работи 1 /една/ година за изпълнението на приетите цели и задачи, като асоцииран член.
3. Асоциираните членове /физически лица/ участват в работата на Годишното Общо Събрание с право на съвещателен глас;
4. Преминавате от асоциирано в редовно членство става след изтичането на една календарна година от встъпването им в Сдружението, при доказан съществен принос в работата на Сдружението и с решение на следващото Годишно Общо Събрание;.
5. Асоцииран член /юридическо лице/ е приет след потвърждението на молбата му от УС на Сдружението и плащането на първата си членска вноска, като с това той декларира, че приема Устава на Сдружението и ще работи 1 /една/ година по изпълнението на приетите цели и задачи, като асоцииран член с право само на съвещателен глас или до утвърждаването му като редовен член на Сдружението;

Права и задължения

Чл.14. Всички членове имат равни права и задължения.

Чл.15. Всеки член на Сдружението има право :
1. Да участва в Годишното Общо събрание на Сдружението;
2. Да избира и да бъде избиран в ръководните органи на Сдружението;
3. Да участва в дейността на Сдружението при изпълнение на неговите цели и задачи;
4. Да бъде информиран за дейността на Сдружението;
5. Да се ползва от имуществото на Сдружението и нефинансовите резултати от дейността му;
6. Да участва в разработването и изпълнението на проекти свързани с целите и задачите на Сдружението;
7. Да легитимира при необходимост своето членство в Сдружението.

Чл.16. Всеки член е длъжен:
1. Да спазва Устава на Сдружението;
2. Да изпълнява решенията на Годишното Общо Събрание, Управителния съвет и препоръките на Постоянното Общо Събрание;
3. Да работи за изпълнението на целите и задачите на Сдружението;
4. Да заплаща редовно членският си внос.

Прекратяване на членството

Чл.17. Членството в Сдружението се прекратява :
1. С еднократно волеизявление до Сдружението;
2. С прекратяване на Юридическото лице;
3. С решение на Управителен съвет;
4. Поставяне под запрещение - пълно или ограничено;
5. При смърт.

Чл.18. Член на Сдружението може да бъде изключен, когато :
1. Нарушава Устава;
2. Грубо уронва престижа и авторитета на Сдружението;
3. Не изпълнява решенията на ръководните органи на Сдружението;
4. Спрял е плащането на членският си внос.

Чл.19. Решението за изключване се взема от Управителния съвет на Сдружението, а то може да бъде обжалвано пред Годишното Общо Събрание на Сдружението, като решението на Годишното Общо Събрание е окончателно.

ІV глава
Устройство на управление


Чл.20. Органи на управление на Сдружението са:
1. Годишно Общо Събрание/ГОС/;
2. Управителен съвет / УС /;
3. Председател на УС;
4. Борд на Управителите на клонове./БУК/;

Годишно Общо събрание

Чл.21. Годишното Общо събрание е върховен орган на управление, в което по право и по задължение участват членовете на Сдружението.

Чл.22. Представителство:
1. Пълномощник на член на Сдружението може да бъде само друг негов член;
2. Пълномощниците могат да представляват не повече от двама члена, включително себе си;
3. В работата на Годишното Общо събрание и други органи на Сдружението се зачита и електронния подпис по нормативните и законодателни уредби свързани с него.

Чл.23. Годишното Общо събрание:
1. Изменя и допълва Устава на Сдружението по законосъобразно направените предложения и/или настъпилите законодателните промени в Република България и ЕС;
2. Приема и утвърждава други вътрешни актове;
3. Взема решения за преобразуване или прекратяване на Сдружението;
4. Приема или изключва членове ако това не прави Управителният съвет ;
5. Избира и освобождава членовете на Управителният съвет;
6. Одобрява годишният счетоводен отчет след заверка от експерт-счетоводител, ако това се изисква от действащото законодателство;
7. Назначава ликвидатори освен в случаите на несъстоятелност;
8. Разглежда жалби срещу решенията на Управителният съвет за прекратяване на членство;
9. Потвърждава решения за откриване и закриване на клонове;
10. Взема решения за създаване на Борд на Управителите на клонове, когато възникне предложение и/или необходимост от това, но не по-късно при регистрирането на Клон № 7;
11. Взема решения за участие в други организации;
12. Приема насоки и програми за дейностите на Сдружението;
13. Приема бюджета на Сдружението;
14. Взема решение относно дължимостта и размера на имуществените и неимуществени вноски;
15. Приема отчета за дейността на Управителния съвет;
16. Отменя решения на Управителния съвет и на други органи на Сдружението, когато противоречат на действащото законодателство в Република България, на Устава на Сдружението и/или на други вътрешни актове, регламентиращи дейността на Сдружението.

Чл.24.Обявяване и свикване на Годишно Общо събрание :

1. Годишното Общо събрание се свиква чрез покана, обнародвана в "Държавен вестник" най-малко 1 /един/ месец преди датата на събранието и се поставя на видно място за обявление на сайта на Сдружението, в офиса, в който се намира управлението на Сдружението, и в клоновете му най-малко 2 /два/ месеца преди обявената дата;
2. Поканата съдържа дневен ред на въпросите предложени за обсъждане, предложения за решения, датата, мястото и часът на провеждане на Годишното Общото Събрание.
3. Извънредно Годишното Общото Събрание се свиква и чрез подписка подкрепена от 2/3 от редовните членове на Сдружението;
4. Когато се свиква Годишно Общо Събрание то Инициаторът обявява и отворен списък за потвърдилите участието си членове, като той освен на физически носител е и в отделна Директория на сайта на Сдружението достъпна чрез уникален за всеки член код.

Чл.25. Годишното Общото Събрание може да взима решения по въпроси невключени в предварително обявеният в обявата и поканите дневен ред, след тяхното предлагане и подкрепянето им на 2/3 от присъствуващите на събранието членове.

Чл.26. Годишното Общото Събрание е законно, ако присъстват половината му членове + 1 /един/. При липса на кворум събранието се отлага с един час по-късно на същото място, при същият дневен ред и то е законно, колкото и редовни членове да се явят.

Чл.27. На заседание на Годишното Общото Събрание се изготвя и електронен списък на присъстващите членове потвърдили присъствието си при провеждането на първото гласуване.

Чл.28. Гласуване :

1. В Годишното Общо Събрание всеки член - физически и юридически има право на един глас;
2. Член на Сдружението по време на провеждане на Годишното Общо Събрание няма право на глас при решаване на въпроси отнасящи се до :
2.1. - предявени искове срещу него;
2.2. - предприемане на действия или отказ от действия за осъществяване на отговорността му към Сдружението;
2.3. - при решаване на въпроси касаещи него, неговата съпруга/съпруг или роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен, или по сватовство - до втора степен включително;
3. Заседанията се протоколират:
3.1. На физически носител;
3.2. На електронен носител;
4. Решенията, които са гласувани и приети на Годишното Общо събрание имат задължителен характер за всички членове и органите на Сдружението;
5. Решенията, които са гласувани на Годишното Общо събрание подлежат на съдебен контрол в съответствие на устава на Сдружението и тяхната законосъобразност към действащото законодателство на Република България;
6. Споровете по чл.23 т.5 могат да бъдат повдигани пред съда по регистрацията на Сдружението от всеки член на Сдружението, негов орган или от прокурора в едномесечен срок от узнаването им, но не по-късно от една година от датата на вземане на решението;
7. Решения на органите на Сдружението, които са взети в противоречие със закона, Устава или преходно решение от Годишно Общо събрание, могат да бъдат оспорвани пред Годишното Общо събрание по искане на заинтересовани членове на Сдружението или на негов орган отправено в едномесечен срок, но не и по-късно от една година от датата на вземане на решението.

Чл.29. Решенията на Годишното Общо събрание по Чл.23 т.1,3,5,11 и 13 се вземат с мнозинство от 2/3 от присъстващите.

Управителен съвет

Чл.30. Управителният съвет се състои от пет члена, от които един Председател, един Секретар и трима члена;

1. Членовете на Управителния съвет и неговите Председател и Секретар се избират от Годишното Общо събрание за срок от три години;
2. Годишното Общо събрание избира Председателя и Секретаря на Управителния съвет от състава му.
Чл.31. Членовете на Управителният съвет могат да се преизбират без ограничения.

Чл.32.Членовете на Управителният съвет, трябва да:

1. имат постоянно местоживеене в Република България;
2. притежават административен опит и/или професионална квалификация в сферата на велосипедните спортове и колотуризма;
3. не са осъждани на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер.

Чл.33.Членовете на Управителният съвет имат еднакви правомощия.

Чл.34. Управителният съвет приема Правилник за своята дейност.

Чл.35. Управителният съвет:

1. Осигурява изпълнението на решенията на Годишното Общо събрание;
2. Представлява Сдружението и определя обема на представителната власт на членовете;
3. Разпорежда се с имуществото на сдружението при спазване изискванията на действащото законодателство и Устава;
4. Приема и освобождава членове на Сдружението, във времето между две Годишни Общи събрание;
5. Подготвя и внася в Годишното Общо събрание отчет за дейността на Сдружението.
6. Подготвя и внася в Годишното Общо събрание проект за )бюджет;
7. Обсъжда и решава всички въпроси, освен тези от компетенцията на Годишното Общо събрание.

Чл.36..Вземане на решения:

1. Управителният съвет взема решения, ако присъстват повече от половината от членовете му лично или виртуално чрез конферентна връзка по обособен за целта канал;
2. Членовете на УС могат да бъдат представяни от друг член на съвета. Никой присъстващ не може да представлява повече от един отсъстващ член на съвета;
3. Управителният съвет може да взема решения и неприсъствено - писмено или по електронен път, ако членовете, които отсъстват са уведомени за това;
4. Решенията се вземат с обикновено мнозинство, освен в случаите упоменати в Чл.35 т.3 и 6, когато се вземат с пълно мнозинство;
5. Спорните предложения се решават съобразно Устава и действащото законодателство в Република България.

Чл.37.Членовете на Управителният съвет носят солидарна отговорност за своите действия, с които увреждат интересите на Сдружението.

Председател

Чл.39.Председателят на Сдружението:
1. Представлява Сдружението;
2. Свиква заседания на Управителният съвет;
3. Организира изпълнението на решенията на Годишното Общо събрание и Управителният съвет;
4. Ръководи текущата дейност на Сдружението и отчита извършеното пред Годишното Общо събрание;
5. Може да бъде освободен по собствено желание с едномесечно предизвестие или без предизвестие при невъзможност да изпълнява задълженията си, при установени нарушения на Устава, с решения на органите на управление на Република България и действащото й законодателство;

Секретар

Чл.40.Секретарят на Сдружението :
1. Организира и ръководи дейността на Сдружението в съответствие на настоящият Устав, решенията на Годишното Общо събрание и Управителният съвет;
2. Взема решения за разходване на средствата на Сдружението в рамките на утвърдения бюджет и програми за дейността при отсъствието на Председателя;
3. Управлява имуществото на Сдружението, съгласно решенията на Управителният съвет и Годишното Общо събрание при отсъствието на Председателя;
4. Извършва други действия, възложени му от Председателя на Управителният съвет, Управителният съвет и Годишното Общо събрание;
5. Може да бъде освободен по собствено желание с едномесечно предизвестие или без предизвестие при невъзможност да изпълнява задълженията си, при установени нарушения на Устава, решения на органите на управление на страната и законите на страната.

Борд на Управителите на клонове

Чл.30. В Борда на Управителите на клонове по право влизат Председателя на Сдружението и всички Управители на клонове.
1. При четен брой на действително присъстващи Управители на клонове плюс Председателя на Сдружението, то последният има право на втори решаващ /"ЗЛАТЕН"/ глас;
2. Борда на Управителите на клонове заседава и взема решения неприсъствено - по електронен път чрез онлайн - конферента връзка, като същите се оповестяват в сайта на Сдружението;
3. Борда на Управителите на клонове приема Правилник за своята дейност, който се оповестява на сайта на Сдружението;
4. Решенията на Борда на Управителите на клонове имат препоръчителен характер към дейността на Сдружението и неговите клонове.

V глава
Имущество:


Чл.41. Имуществото на Сдружението се състои от право на собственост и други вещни права, права върху интелектуална собственост, вземания и други права.

Чл.42. Имуществото и бюджета на Сдружението се формират в резултат на :
1. Членски внос;
2. Дарения;
3. Спонсорство;
4. Всички други разрешени от закона начини.

Прекратяване и ликвидация

Чл.43.Сдружението се прекратява :
1. По решение на Общото събрание
2. При обявяването му в несъстоятелност
3. С решение на компетентен съд в предвидените от закона случаи.

Ликвидация

Чл.44.При прекратяване на Сдружението се извършва ликвидация, освен в случаите на преобразуване на Сдружението.

Чл.45. Ликвидацията се извършва от Управителният съвет на Сдружението. Той извършва предвидените от Търговския закон действия по ликвидацията на Сдружението, осребряване на неговото имущество и удовлетворяване на кредиторите на Сдружението.
Чл.46. Ако ликвидатор не е определен по реда на чл.14, ал. 2 от ЗЮЛНЦ както и в случая на чл. 13, ал. 1, т. 2 от ЗЮЛНЦ, той се определя от окръжния съд по седалището на юридическото лице с нестопанска цел.

Заключителни разпоредби

§.1.Промени в настоящия Устав могат да бъдат извършвани по реда предвиден в него и в Закона за Юридическите Лица с Нестопанска Цел.
§.2.Всички въпроси по прилагането или тълкуването на Устава, както и тези, които не са уредени изрично с него се решават в съответствие с действащото в Република България законодателство.

Този Устав е приет на Учредителното събрание състояло се на 13.05.2005 г. в гр. Пловдив.

----------------------------------------------

Учредителен протокол


Днес 13.05.2005 г. в гр. Пловдив се проведе Учредително събрание на Сдружение с нестопанска цел в обществена полза с наименование "БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ за ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ". Присъстваха ...... учредители. За Председател на събранието беше избран ХХХХХХХ, за протоколчик ХХХХХХХ.


Събранието протече при следният дневен ред:
1. Учредяване на Сдружението;
2. Приемане на Устав на Сдружението;
3. Избор на ръководни органи.

След направените разисквания по така предложеният дневен ред събранието

Реши:

1. Учредява организация с нестопанска цел в обществена полза с наименование с "БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ за ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ"със съкратена абревиатура - БАПАКС със седалище ХХХХХХХХХХ;

2. Приема Устава на Сдружение - "БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ за ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ". Избра Управителен съвет на "БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ за ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ" в състав от 5 /пет/ човека, а именно: ХХХХХХХХХХХХХХХХХХ;


3. Избра за Председател на Управителния съвет на "БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ за ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ" ХХХХХХХХХХХ;

4. Избра за Секретар на Управителният съвет на "БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ за ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ" ХХХХХХХХХХХ;


5. Възлага на Управителният съвет да извърши регистрация на "БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ за ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ" по Закона за Юридическите Лица с Нестопанска Цел, като Сдружение с нестопанска цел в обществена полза.


ПОДПИСИ НА УЧРЕДИТЕЛИТЕ


1. Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:


2. Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:


3. Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:


4. . Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:


5. Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:


6. Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:

7. . Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:

8. Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:

9. . Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:

10. Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:

11. Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:

12. Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:

13. Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:

14. Име:
ЕГН
Адрес:
тел.дом.
GSM:
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................

---------------------------------------

Д е к л а р а ц и я


Аз долуподписаният: ХХХХХХХХХХ с постоянен адрес: ХХХХХХХХ ЕГН ХХХХХХХХХ

Заявявам, че не съм в родствени връзки с останалите членове на Управителният съвет на Сдружение - "БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ за ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на АЛТЕРНАТИВНИТЕ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ", за което саморъчно се подписвам.
Запознат съм, че за невярна информация нося отговорност пред закона.


00.00.2005г Подпис:

гр.Пловдив /ХХХХХХХХХ/
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Вто Апр 19, 2005 11:09 pm

Любо, ПОПУ[b]ЛЯЛИ[/b]ЗИРАНЕ звучи кофти! И е copy/paste-нато навсякъде в текста...

Оправете го, щото нашенецът po обясними причини се дразни от всякви ЛЯЛИ-организации и всякви copy/paste по dafault...

:beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Вто Апр 19, 2005 11:31 pm

Благодаря! :thumb:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Harka » Вто Апр 19, 2005 11:42 pm

Няма защо! :D
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот RaveUnit » Вто Апр 19, 2005 11:47 pm

25.04.2005 хаха [timetraveller]
е не е зле като за начало :D


в глава 2 Чл.8 ал.8 ал.9 ал.10 има една думичка 'донори' която предлагам да бъде заменена със 'спонсори' или още по-добре с българската 'спомоществуватели', дано правилно съм го написал


глава 3 Чл.16 ал.3 Да работи за изпълнението на целите и задачите на Сдружението;

обаче Сдружението има декларирани само цели, не и задачи, да се приведе в съответствие, примерно:
3. Да работи за изпълнението на целите на Сдружението като изпълнява определените /му/ задачи


глава 4 Чл.30 ал.1 - 3 години ?? яко тоталитаризъм, а ? след като могат да се преизбират без ограничения и след като спорта търпи развитие в такива темпове това не е ли много, предлагам да са 2 години. Струва ми се че този срок е достатъчно къс за да нахъсва членовете на УС към действие без отлагане и достатъчно дълъг за да се види има ли резултат от решенията и действията им, следователно дали да останат такива за още един мандат


предлагам да се въведе
глава 4 Чл.32 ал.4 са декларирали липса на родствени връзки с другите челнове на УС

тази декларация накрая е представена, но да е задължителна по устав


глава 4 Чл.40 е последван от Чл.30 - техническа грешка в номерацията, за корекция


в данните за учредителите да няма тази безмислица [GSM], или да се напише поне [GSM] 900. Встрани от глупостите може просто да е
тел. номер 1:
тел. номер 2:


промяна: изтрити разни фантасмагории
промяна 2: [url=http://3560046615/CV]CV[/url]
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот batman » Вто Апр 19, 2005 11:55 pm

Като малко пояснение към формулировките в Устава ще добавя, че те са "калибрирани" в контекста на адвокатския начин на мислене, който невинаги е понятен. Много параграфи изглеждат неуместни и встрани от целите, но погледнати под определен ракурс си имат своите основания. Главната идея е максимално да се "развържат" ръцете на хората, които имат желание за работа. :D
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот Admin » Сря Апр 20, 2005 12:14 am

Ето и първата порция предложения, допълнения и т.н. от мен ;)
Маркираните с червено текстове са променени от мен, като обяснявам и защо. Маркираните със синьо са такива, които смятам, че трябва да се обсъдят допълнително и да се прецизират - отново обяснявам защо.

[quote]Чл.13. Асоциирано членство:
1. Асоцииран член /физическо лице/ - е този, който не е учредител;
[/quote]

Чл.13. Асоциирано членство:
[color=red]1.Асоцииран член /физическо лице/ - е този, който не е редовен член. Учредителите са редовни членове по право.[/color]
Смятам, че по този начин текстът е по-издържан от юридическа гл.т. В противен случай излиза, че всеки, който не е сред учредителите, е асоцииран член. Това ще е така само през първата година, след това асоциираните членове ще започнат да стават редовни, но без да са учредители и тогава този текст би звучал странно.

[quote]Чл.14. Всички членове имат равни права и задължения.[/quote]

Чл.14. Всички членове имат равни права и задължения[color=red], освен ако в Устава е предвидено друго.[/color]
Добавката е много важна, защото в самият Устав е заложено, че има два вида членове - редовни и асоциирани, и те нямат равни права.

[quote]Чл.17. Членството в Сдружението се прекратява :
1. С еднократно волеизявление до Сдружението;
[/quote]

Чл.17. Членството в Сдружението се прекратява :
1.С [color=red]едностранно[/color] волеизявление до Сдружението;
В ЗЮЛНЦ също е казано едностранно, явно става дума за правописна грешка в Устава, защото волеизявлението не може да е многократно.

[quote]Чл.17. Членството в Сдружението се прекратява :
........
[color=blue]3. С решение на Управителен съвет;[/color]
[/quote]

По-нагоре обаче се казва, че това става с решение на Общото събрание, по-надолу също е дадена възможност и на този орган да лишава от членство. В това отношение Уставът има нужда от леки корекции, които да приведат всичките му разпоредби в стройно съответствие. Скоро ще се постарая да предложа такива.

[quote]Чл.19. Решението за изключване се взема от Управителния съвет на Сдружението [color=red]и[/color] може да бъде обжалвано пред Годишното Общо Събрание на Сдружението, [color=blue]като решението на Годишното Общо Събрание е окончателно.[/color][/quote]

Първата промяна е чисто техническа, за по-точен изказ. Предложението ми е текстът в синьо да отпадне, защото не е много точен от юридическа гледна точка. В ЗЮЛНЦ е предвидена възможност за обжалванена решенията на Общото събрание пред съда. В този смисъл е трудно да се каже, че те са окончателни, защото това е така само в рамките на организацията.

[quote]ІV глава
Устройство [color=red]и[/color] управление[/quote]

Иначе е почти безсмислено...

[quote]Чл.20. Органи на управление на Сдружението са:
[color=blue]1.Годишно Общо Събрание/ГОС/[/color][/quote]

Според мен е много неправилно върховният орган на асоциацията да се казва Годишно Общо събрание. Във всички нормативни актове, посветени на юридическите лица в България, от всякакъв вид, този орган се нарича Общо събрание. Оттам нататък вече има деление на годишни общи събрания и извънредни общи събрания. Всъщност, в някои случаи в извънредните няма нищо толкова извънредно, просто като има да се върши повече работа от този орган, той се свиква по-често. Годишното е задължително от гледна точка приемане на финансовия отчет, бюджета за следващата година и т.н. Но правилното от гл.т. на закона наименование на този орган е Общо събрание (ОС) и навсякъде в Устава трябва да бъде променено по този начин.

[quote]Чл.26. Годишното Общото Събрание е законно, ако присъстват половината му членове + 1 /един/. При липса на кворум събранието се отлага с един час по-късно на същото място, при същият дневен ред и то е законно, колкото и редовни членове да се явят.
[/quote]

Чл.26. Годишното Общото Събрание е законно, ако присъстват [color=red]повече от половината му редовни членове.[/color] При липса на кворум събранието се отлага с един час по-късно на същото място, при същият дневен ред и то е законно, [color=red]независимо от броя на явилите се редовни членове.[/color]
Промените са с цел прецизиране на текста от юридическа гледна точка.

[quote]Чл.28. Гласуване :

1. В Годишното Общо Събрание всеки член - физически и юридически има право на един глас;
[/quote]

1.В Годишното Общо Събрание [color=red]всеки редовен член физическо или юридическо лице има право на един глас;[/color]
Промяната е за прецизиранена текста.

[quote]Чл.28. Гласуване :
......
7. Решения на органите на Сдружението, които са взети в противоречие със закона, Устава или [u]преходно[/u] решение от Годишно Общо събрание, .....
[/quote]

Трябва да е [color=red]предходно[/color]

[quote]Борд на Управителите на клонове

[color=blue]Чл.30.[/color] В Борда на Управителите на клонове по право влизат Председателя на Сдружението и всички Управители на клонове.
[color=blue]1.При четен брой на действително присъстващи Управители на клонове плюс Председателя на Сдружението, то последният има право на втори решаващ /”ЗЛАТЕН”/ глас;[/color]2.Борд[color=red]ът[/color] на Управителите на клонове [color=red]може да[/color] заседава и взема решения неприсъствено - по електронен път чрез онлайн - конферента връзка, като същите се оповестяват в сайта на Сдружението;
3.Борд[color=red]ът[/color] на Управителите на клонове приема Правилник за своята дейност, който се оповестява [color=red]чрез[/color] сайта на Сдружението;
4.Решенията на Борда на Управителите на клонове имат препоръчителен характер към дейността на Сдружението и неговите клонове.
[/quote]

Номерът на този член не е точен, явно е вмъкнат допълнително, но това е технически проблем. Първата точка обаче крие някои рискове...Очевидно тя е замислена, за да може да се избегнат патови ситуации с равен брой гласове "за" и "против", при което да не се стигне до решение. Само че в случаите, когато има и въздържали се, може да се окаже така, че именно вторият глас на Председателят да доведе до патова ситуация. Освен това, по този начин на Председателя се дава възможност да реши нещата в посоката, избрана от него. Обикновено за подобни решения се предвижда обикновено мнозинство, т.е. 50% от гласовете плюс един. Ако гласовете се разпределят 50:50, липсва обикновеното мнозинство, т.е. решението следва да бъде отхвърлено, а не прието чрез "златен глас".

[color=red]В устава трябва да бъдат подробно регламентирани имуществените вноски на членовете и учредителите. Това е изискване на закона, без което сдружението няма да бъде вписано в съдебния регистър.
Друг е въпросът, че трябва да обсъдим какъв да е размерът на тези вноски. Според мен окончателното решение за това ще бъде записано едва при учредяването, защото тогава ще се види колко кандидат-учредители има. Според мен обаче при по-голям брой такива трябва да се предвиди по-малка вноска - това само по себе си би привлякло повече хора, защото малцина биха се бръкнали за първоначално предвидената вноска. Разбира се, ако учредителите са по-малко, първоначалната вноска ще е по-голяма, защото тя трябва да покрие разходите по учредяването. Във всички случаи обаче размерите на учредителната и редовните челнски вноски трябва да бъдат записани в Устава. [/color]

Това е след първия прочит, както обещах, щ помисля за някои по-прецизни формулиравки на няколко от параграфите.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот batman » Сря Апр 20, 2005 12:17 am

@ RaveUnit: добри корекции предлагаш.

Между другото, едно от нещата които се обсъждаха на срещата е да се пише в тази тема едва след кратко лично представяне на пишещите, а не под прикритието на анонимните никове! Повечето хора тук лично се познават, но все пак, единствената гаранция за еднозначност на изказванията е пълната прозрачност.

Личният пример е най-добрия, затова аз ще съм първи:
С ника "batman" пиша аз - Петър Петров от Пловдив, 34г. Свързан съм пряко с дейността на "Концепт дизайн" ООД; списание "БГ Байк" и "Коратек-България" ООД. Основната професионална област в която работя е промишления дизайн и проектирането на велосипеди.
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот Admin » Сря Апр 20, 2005 12:24 am

[quote="RaveUnit"]

това значи ли че Устава в този му вид е консултиран с действащи специалисти в правната област ?
ако е така май е по-добре да изтрия фантазиите си докато не са минали 56 минути
[/quote]


Не бързай да триеш! Някои от препоръките ти са много добри, ама сега вече ми се спи страхотно, така че утре ще ги доразвия евентуално...
За мандата на членовете на Управителния съвет съм съгласен - три години ми се струват твърде дълъг срок. 1г. пък може би е твърде кратък, така че 2г. звучи най-приемливо. За всеки случай обаче трябва, според мен, да сепредвиди и защитна клауза, чрез която да може мандатът им да бъде прекратен и по-рано. Разбира се, подобна клауза има по подразбиране, тъй като това е в правомощията на Общото събрание, но така, както е сега, излиза, че тази промяна на практика може да бъде извършена твърделесно. Доколкото тя има ивънреден характер, би било разумно да се предвиди квалифицирано мнозинство за извършването й предсрочно (примерно 2/3) или пък по-особен ред за предлагането й. Лично аз смятам първото за по-удачно (квалиф. мнозинство).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот batman » Сря Апр 20, 2005 12:27 am

[quote="RaveUnit"]

това значи ли че Устава в този му вид е консултиран с действащи специалисти в правната област ?
ако е така май е по-добре да изтрия фантазиите си докато не са минали 56 минути
[/quote]


Адвокатите трябва да бъдат сериозно проконтролирани, те определено не са на ниво що се отнася до нашата материя. ;) Колко от тях знаят какво е курбел и за какво служи например? :D:D:D Никой не трябва да се притеснява, че може да се изкаже неподготвен, ако адвокатите можеха да я свършат тая работа, нямаше да се стигне до обсъждането на Устава във форума. :beer:
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот batman » Сря Апр 20, 2005 12:35 am

[quote]За мандата на членовете на Управителния съвет съм съгласен - три години ми се струват твърде дълъг срок. 1г. пък може би е твърде кратък, така че 2г. звучи най-приемливо. За всеки случай обаче трябва, според мен, да сепредвиди и защитна клауза, чрез която да може мандатът им да бъде прекратен и по-рано. Разбира се, подобна клауза има по подразбиране, тъй като това е в правомощията на Общото събрание, но така, както е сега, излиза, че тази промяна на практика може да бъде извършена твърделесно. Доколкото тя има ивънреден характер, би било разумно да се предвиди квалифицирано мнозинство за извършването й предсрочно (примерно 2/3) или пък по-особен ред за предлагането й. Лично аз смятам първото за по-удачно (квалиф. мнозинство).
[/quote]


Звучи много разумно да се намали мандата на УС - 3 години са прекалено много и прилича на "окопаване" във властта. Една година е добре - ако си вършат съвестно работата, хората ще останат и втората и третата...
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот TheEgoist » Сря Апр 20, 2005 1:59 am

Здравейте,

Аз съм Здравко Василев от Варна, председател на Велоклуб "Верижна реакция" - Варна.

Аз и клуба твърдо заставаме зад идеите дадени от [b]RaveUnit[/b] i [b]Любо[/b]. Корекциите им определено са нужни и основателни. Поддържаме идеята председател да се избира за една година, особено когато е за първи път - нужна е динамика особено в началото. Не става ясно какво е [b]"Борд на управителите на клонове"[/b], нито как се формира, какви задължения и права има, кави са тези управители на клонове, кой ги избира и с каква цел, какво значи клонове - по видове спорт или по райони и т.н. За мен е странен и факта, че физически и юредически лица(клубове) с десетки хора зад гърба си ще имат равно право на глас. Така може някой да си "купи" хора и да влияе на решенията по някакъв начин. Би могло да се приемат за членове само юридически лица и доказали дейността и съществуването си. Друго важно нещо което трябва да се реши е таксата за членство.
[b]Edit:[/b] Много се чудих какво ще рече "алтернативните колоездачни спортове" и не можах да разбера. Звучи много неясно и ала-бла, това "алтернативните" никак не вдъхва доверие, за това заставам зад [b]АПКБ[/b].

От мен толкова, наистина съжалявам, че неможах да присъствам на втората среща.
[img]"http://velo.hit.bg/emblema_3.gif"[/img]
TheEgoist
 
Мнения: 90
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пон Яну 27, 2003 5:02 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TheUndertaker » Сря Апр 20, 2005 8:47 am

:offtopic: Любо бе сложи линк вместо целия устав ... знаеш ли какво е да скролваш надолу имай милооост.... моля ти се по прегледно, а и промените внесени в един фаил ще е донякъде по готино
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Admin » Сря Апр 20, 2005 10:12 am

[quote="TheUndertaker"]

:offtopic: Любо бе сложи линк вместо целия устав ... знаеш ли какво е да скролваш надолу имай милооост.... моля ти се по прегледно, а и промените внесени в един фаил ще е донякъде по готино
[/quote]


Жоро, нарочно го направих така, за да може всеки да прави бързи справки с текста, да намира по-лесно оригиналните части и да ги сравнява с предложените промени. Иначе Проектоуставът го има публикуван и като .doc ето тук:
http://www.mtb-bg.com/news/APCB_Proektoustav.doc
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Апр 21, 2005 4:37 pm

[quote="batman"]
Звучи много разумно да се намали мандата на УС - 3 години са прекалено много и прилича на "окопаване" във властта.
[/quote]


Не се заяждам, ама не е ли малко рано за апаратни игрички???? Кви окопавания, каква власт????
Май лека-полека започнаха да се виждат истинските неща ???

Аз имам конкретни въпроси: как ще се подпомагат социално слаби и хора с недъзи? Къде е регламента? Как ще се набират средства за това? Кой ще контролира изразходването им? Изобщо малко по-адвокатски се подхожда първо без да е съвсем ясно декларирана КРАЙНАТА цел освен с две-три пожелателни изречения в началото.

Не се чудете ако се гледа скептично на такива начинания, защото всичко идва от подхода.
Мисля че такъв крайно усложнен устав повече спомага за "онзи" имидж, вместо да е ясно кой какво как и защо.

Edit: "подпомага личностната и социалната интеграция". Някой може ли да обясни с думи прости какво се крие зад тия супер разтегливи локуми и как ще се регламентира и най-накрая кому е нужен такъв предмет на дейност в организация за популяризиране на колоезденето???
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот batman » Чет Апр 21, 2005 10:39 pm

[quote="bikerider"]

[quote="batman"]
Звучи много разумно да се намали мандата на УС - 3 години са прекалено много и прилича на "окопаване" във властта.
[/quote]


Не се заяждам, ама не е ли малко рано за апаратни игрички???? Кви окопавания, каква власт????
Май лека-полека започнаха да се виждат истинските неща ???

Аз имам конкретни въпроси: как ще се подпомагат социално слаби и хора с недъзи? Къде е регламента? Как ще се набират средства за това? Кой ще контролира изразходването им? Изобщо малко по-адвокатски се подхожда първо без да е съвсем ясно декларирана КРАЙНАТА цел освен с две-три пожелателни изречения в началото.

Не се чудете ако се гледа скептично на такива начинания, защото всичко идва от подхода.
Мисля че такъв крайно усложнен устав повече спомага за "онзи" имидж, вместо да е ясно кой какво как и защо.

Edit: "подпомага личностната и социалната интеграция". Някой може ли да обясни с думи прости какво се крие зад тия супер разтегливи локуми и как ще се регламентира и най-накрая кому е нужен такъв предмет на дейност в организация за популяризиране на колоезденето???
[/quote]


За да се върши реална работа е нужен преди всичко прагматичен подход. Какво се крие зад така наречените "супер разтегливи локуми"?
Хипотетично да предположим следната ситуация: трябва да се намери някакво количество "финикийски" знаци, за да се финансира даден добър проект свързан с колоезденето. Формулата: "Пари нЕма - действайте" е болезнено позната и крайно неефективна. Какво би могло да се направи тогава? Да се ходи по офисите на просия също е безпредметно начинание! Членският внос в най-добрия случай ще покрива минимализираните разходи по комуникация и координация. Остава само варианта с кандидатстване по различните програми по линия на предприсъединителните фондове, хуманитарни проекти на меценати, програми на министерства и т. н. За да се закачим към някои от финансовите линии ще е необходимо да отговаряме на определени изисквания които са точно тези "бла-бла" за "личностната и социалната интеграция", "развиване на демокрацията" и прочие... Формализмът в някои от параграфите е необходимото зло, за да се даде финасова виталност на организацията. Няма ли реална пара в касата, всички идеи и добри желания са илюзорни бълнувания. От нас се иска да изработим добър модел за прозрачен контрол върху разходването на средствата само и единствено по предназначение - другото е по-малко съществено. Между другото, би било хубаво хората които пишат тук да си казват имената и накратко да споменат за някои от позициите в CV-то си! ;)
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот bikerider » Пет Апр 22, 2005 10:40 am

Демек да те разбирам, че ми казваш че искате да взимате пари по европейска линия и затова разтегляте "европейски" локуми?

Ако да, моля не ми казвай нищо повече. Само с този постинг засили най-лошите ми опасения...

Относно това всеки да пише имената си и да цитира CV-то си, мисля че това е въпрос на личен избор, особено във интернет форум. Какво мислиш ти и какво призоваваш другите си е твоя работа естествено.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 22, 2005 1:46 pm

[quote="batman"]

[quote="bikerider"]

[quote="batman"]
Звучи много разумно да се намали мандата на УС - 3 години са прекалено много и прилича на "окопаване" във властта.
[/quote]


Не се заяждам, ама не е ли малко рано за апаратни игрички???? Кви окопавания, каква власт????
Май лека-полека започнаха да се виждат истинските неща ???

Аз имам конкретни въпроси: как ще се подпомагат социално слаби и хора с недъзи? Къде е регламента? Как ще се набират средства за това? Кой ще контролира изразходването им? Изобщо малко по-адвокатски се подхожда първо без да е съвсем ясно декларирана КРАЙНАТА цел освен с две-три пожелателни изречения в началото.

Не се чудете ако се гледа скептично на такива начинания, защото всичко идва от подхода.
Мисля че такъв крайно усложнен устав повече спомага за "онзи" имидж, вместо да е ясно кой какво как и защо.

Edit: "подпомага личностната и социалната интеграция". Някой може ли да обясни с думи прости какво се крие зад тия супер разтегливи локуми и как ще се регламентира и най-накрая кому е нужен такъв предмет на дейност в организация за популяризиране на колоезденето???
[/quote]


За да се върши реална работа е нужен преди всичко прагматичен подход. Какво се крие зад така наречените "супер разтегливи локуми"?
Хипотетично да предположим следната ситуация: трябва да се намери някакво количество "финикийски" знаци, за да се финансира даден добър проект свързан с колоезденето. Формулата: "Пари нЕма - действайте" е болезнено позната и крайно неефективна. Какво би могло да се направи тогава? Да се ходи по офисите на просия също е безпредметно начинание! Членският внос в най-добрия случай ще покрива минимализираните разходи по комуникация и координация. Остава само варианта с кандидатстване по различните програми по линия на предприсъединителните фондове, хуманитарни проекти на меценати, програми на министерства и т. н. За да се закачим към някои от финансовите линии ще е необходимо да отговаряме на определени изисквания които са точно тези "бла-бла" за "личностната и социалната интеграция", "развиване на демокрацията" и прочие... Формализмът в някои от параграфите е необходимото зло, за да се даде финасова виталност на организацията. Няма ли реална пара в касата, всички идеи и добри желания са илюзорни бълнувания. От нас се иска да изработим добър модел за прозрачен контрол върху разходването на средствата само и единствено по предназначение - другото е по-малко съществено. Между другото, би било хубаво хората които пишат тук да си казват имената и накратко да споменат за някои от позициите в CV-то си! ;)
[/quote]

Варианта с ЕС фондовете на този етап го забравете. Вярно е, че се финансират разни NGO, но аз искрено се съмнявам да успеете да получите някакви средства преди 2008-9 г. Просто програмирането по фондовете трае няколко години. А и за свестен проект консултантите ще ви одерат кожата. Но ако сте твърдо решени да се пробвате по тази линия ще ви съдействам с каквото мога. Безплатно, стига да съм убеден, че действате безкористно.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Апр 22, 2005 2:05 pm

batman, защо така мазно подмина основния ми въпрос?
за ЕС фондовете няма смисъл да продължаваме, NovemberCharlie го е казал доста ясно.

аз попитах преди, ще попитам и сега: кой и по-важно как точно ще се контролира изразходването на набраните средства, както и как ще се гарантира прозрачност на целия процес за да се избегнат каквито и да е съмнения за злоупотреби? знаеш какво имам предвид.

колкото по-ясно отговориш сега, толкова по-убедителен ще си после когато развивате дейностите на сдружението.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 22, 2005 3:11 pm

Всъщност, защо сдружението да не извършва стопанска дейност, за да се самофинансира?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот batman » Пет Апр 22, 2005 7:07 pm

[quote="bikerider"]

batman, защо така мазно подмина основния ми въпрос?................

аз попитах преди, ще попитам и сега: кой и по-важно как точно ще се контролира изразходването на набраните средства, както и как ще се гарантира прозрачност на целия процес за да се избегнат каквито и да е съмнения за злоупотреби? знаеш какво имам предвид.

колкото по-ясно отговориш сега, толкова по-убедителен ще си после когато развивате дейностите на сдружението.
[/quote]

@bikerider: ела на 13.05.2005 на следващата среща и задавай въпроси колкото искаш, освен това, ако дойдеш ще можеш и да проконтролираш хода на събитията, доколкото останалите присъстващи решат да вземат под внимание твоите съображения. Не ми се навлиза в детайли защото аз не съм човека който ще каже на къде да духа вятъра, освен това, поради претоварена лична програма и преумора мога да реша да съм само страничен наблюдател или просто сътрудник. Отговорих ти на въпросите по-горе само принципно как биха могли да се случат. Темата е постната тук, за да се обсъдят механизмите за прозрачен контрол над организацията, моля те - не търси под вола теле. Ако не ти харесва нещо - предлагаш алтернатива, а останалите се съгласяват с теб или отхвърлят предложението. Не персонализирай въпросите си лично към мен защото системата е отворена и открита еднакво за всички тук. Идеята е проста - всеки който желае да е полезен на останалите и себе си, чрез своите познания, връзки, лични контакти, опит, средства и т. н., да има възможност да го направи.

За съжаление твърде малка част от хората, които вероятно ще изградят гръбнака на Асоциацията влизат тук, така че няма как те да вземат отношение по тази тема и много въпроси ще увиснат във въздуха.
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот batman » Пет Апр 22, 2005 7:23 pm

[quote]
...... но аз искрено се съмнявам да успеете да получите някакви средства преди 2008-9 г. Просто програмирането по фондовете трае няколко години. А и за свестен проект консултантите ще ви одерат кожата. Но ако сте твърдо решени да се пробвате по тази линия ще ви съдействам с каквото мога. Безплатно, стига да съм убеден, че действате безкористно.
[/quote]


Никой не се надява нещата да случат от днес за утре, но ако ги оставим за след присъединяването ни към ЕС, вместо да се реализират през 2008-9 г. ще трябва да почакаме поне до 2010-11г. Освен това има да се извърши огромна по обем подготвителна работа, а и фондовете на ЕС не са единствените на които може да се разчита. Има много схеми на финансиране, но мисля, че сега те не са на дневен ред. Разбира се, всяка помощ и съвет винаги са навременни и добре дошли.:thumb:
@NovemberCharlie идеята е добра за извършване на стопанска дейност с цел самофинансиране, но опитът показва, че винаги се стига до изкористяване на първоначаните цели, може би това се случва само на родна почва! :D
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот TOYAGA » Пет Апр 22, 2005 11:44 pm

Консултант съм! КЪДЕ ИМА КОЖИ ЗА ДРАНЕ?!? :rofl::rofl::rofl:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Bate Man4o » Нед Апр 24, 2005 7:41 am

[quote="batman"]


[quote]
...... но аз искрено се съмнявам да успеете да получите някакви средства преди 2008-9 г. Просто програмирането по фондовете трае няколко години. А и за свестен проект консултантите ще ви одерат кожата. Но ако сте твърдо решени да се пробвате по тази линия ще ви съдействам с каквото мога. Безплатно, стига да съм убеден, че действате безкористно.
[/quote]


Никой не се надява нещата да случат от днес за утре, но ако ги оставим за след присъединяването ни към ЕС, вместо да се реализират през 2008-9 г. ще трябва да почакаме поне до 2010-11г. Освен това има да се извърши огромна по обем подготвителна работа, а и фондовете на ЕС не са единствените на които може да се разчита. Има много схеми на финансиране, но мисля, че сега те не са на дневен ред. Разбира се, всяка помощ и съвет винаги са навременни и добре дошли.:thumb:
@NovemberCharlie идеята е добра за извършване на стопанска дейност с цел самофинансиране, но опитът показва, че винаги се стига до изкористяване на първоначаните цели, може би това се случва само на родна почва! :D
[/quote]
Bate Man4o
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 24, 2005 7:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Bate Man4o » Нед Апр 24, 2005 11:48 pm

Здравейте на всички маниаци, за които калта е принадлежност, дъждът е очаквана емоция, а паданията "Най-смешните симпноми на живота"
:beer: Аз съм Мариан Маринов и съм този към когото са отправени всички упреци за Проектоустава. :banghead:Първият ми състезателен велосипед беше "Pegiot" - това беше през 1969г така, че терминът "курбел" е известен на Бати Манчо от доста години. Зада се избягнат излишните писания ще се постарая да отговоря на конкректните въпроси.
1.ПОПУЛЯЛИЗИРАНЕ звучи кофти - TOYAGA не е кофти да научат хората за тебе и ти да ги пристрастиш към "двете колела" но затова трябва яко д.пе!
2."Донори" е припознато определение в ЕС не че не искам максимално да си опазим чистотата на езика.
3."задачите" ще влязат в Правилника
4.едно ръководство не може да се реализира за година или две - три е оптималното врем, което е прието в сферата на НПО-тата
5.Декларацията за НЕроднински връзки е задължителна по Закон - ЗЮЛНЦ.
6.тази безмислица [GSM] не е измислена от мен.
7.Печатни грешки имам, защото го додэрших посред нощите.
8.batman е прав, че тези "калибровки" са необходими - мсе пак това са термини създадени от юристи.
9.По забележките на Любо - част от тях се отнасят за чисто технически грешки, друга част са правилни, но за "златният глас" - Председателя е онзи който отговаря за Сдружението и той носи бремето на дадено решение. Имуществените вноски и членският внос, ако са зарожени в Устава - не могат да се променят през годината при рязка отрицателна промяна на финансовите условия и затова ще се впишат в Правилника.
10. Здравко,при стартирането на нова организация само за една година не може да се свърши основната организационна работа, че и да се предаде на другиго да я довърши - на 3-тата година ще имаме здрава организация. Това животно - "Борд на управителите на клонове" има своята определена роля и тя работи в полза на клубовете. За термина - "алтернативните колоездачни спортове" и защо е удачен, защото основните са два - шосеен и пистов, другите тепърва ще се утвърждават пред обществеността не само като атрактивни спортни прояви - довери се спокойно на определението.
11. За "окопаването" и "истинските неща" - никой от събралите се и прочели поканата 13 ицдивида не го е пожелал, а всички ние дойдохме водени от идеята да се даде правилната посока на развитие на тези АРТЕРНАТИВНИ КОЛОЕЗДАЧНИ СПОРТОВЕ - аз лично желая да не участвам в ръководните органи на Асоциацията.
12. така и не разбрах лошите опасенията на малкото човече с велосипедчето.
13. Фондовете на ЕС не можем да ги забравим защото има предостатъчно Грантове, които имат
програми обърнати към спорта и образованието.
14. Стопанска дейност е позволена от закона,но след регистрирането на Търговско дружество.

:beer::thumb::banghead:



[quote="Bate Man4o"]

[quote="batman"]


[quote]
...... но аз искрено се съмнявам да успеете да получите някакви средства преди 2008-9 г. Просто програмирането по фондовете трае няколко години. А и за свестен проект консултантите ще ви одерат кожата. Но ако сте твърдо решени да се пробвате по тази линия ще ви съдействам с каквото мога. Безплатно, стига да съм убеден, че действате безкористно.
[/quote]


Никой не се надява нещата да случат от днес за утре, но ако ги оставим за след присъединяването ни към ЕС, вместо да се реализират през 2008-9 г. ще трябва да почакаме поне до 2010-11г. Освен това има да се извърши огромна по обем подготвителна работа, а и фондовете на ЕС не са единствените на които може да се разчита. Има много схеми на финансиране, но мисля, че сега те не са на дневен ред. Разбира се, всяка помощ и съвет винаги са навременни и добре дошли.:thumb:
@NovemberCharlie идеята е добра за извършване на стопанска дейност с цел самофинансиране, но опитът показва, че винаги се стига до изкористяване на първоначаните цели, може би това се случва само на родна почва! :D
[/quote]

[/quote]
Bate Man4o
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 24, 2005 7:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Пон Апр 25, 2005 12:07 am

много хубаво :shake:


офтопик:

[quote="Bate Man4o"]
За термина - "алтернативните колоездачни спортове" и защо е удачен, защото основните са два - шосеен и пистов
[/quote]


Коя година, викаш, 69-та?


[quote="Bate Man4o"]
За термина - "алтернативните колоездачни спортове" и защо е удачен, защото основните са два - шосеен и пистов
[/quote]


Значи нищо няма да се прави за "основните" спортове?
Защо ще се популяризират/подпомагат само "алтернативните"?
Аз карам шосейно колело - ще бъда пренебрегнат за сметка на някой "алтернативен"?
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Апр 25, 2005 2:40 pm

Може би не съм бил ясен - ако сега кандидатствате за средства от фондовете на ЕС ще получите резултата след няколко години (3-4 години).Съжалявам, но процедурите за усвояване на фондовете са доста тежки, бавни и бюрократични. Ако бъде създадена асоциацията ще се поразровя и ще ви дам информация по каква програма да кандидатствате, но имайте предвид, че ЕК е доста стисната, когато става въпрос за пари от фондовете, които да се харчат от страни, който не са членове на ЕС.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Апр 25, 2005 2:58 pm

Здравей Бате Манчо,

Малкото човече с велосипедчето вече разбра каквото искаше. Благодаря ти за вниманието и приятно асоцииране.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Апр 25, 2005 3:26 pm

[quote="TOYAGA"]

Консултант съм! КЪДЕ ИМА КОЖИ ЗА ДРАНЕ?!? :rofl::rofl::rofl:
[/quote]

Без майтап - ако искаш пари от ЕС първо трябва да викнеш европейски косултант, който да ти каже от какво точно имаш нужда. За целта консултанта седи 1 седмица и ти написва един доклад от 1-2 странници. За "труда" си прибира по около 1000 евро на ден:hbang2:. Аз обаче знам как да го избегна:eyebrow:
P.S. Проектът, с който се искат парите се пише отделно и за него също се плащат сериозни суми.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Апр 25, 2005 5:27 pm

@ Бати Манчо

Евалата ти праим Бати Манчо! :bowdown::bowdown::bowdown: Много яко д.пе имаш!
[quote]Първият ми състезателен велосипед беше "Pegiot" - това беше през 1969г... [/quote]

Малко ми е трудно да си спомням чак оттогава, ама състезателните не се ли казваха Pegout? Или бяха Pegeot? А не беше ли Pego, Pegeout, Peugeout, Peugeut, Peguot, Pegeut, Peugot, Pegot, Pegeaut, Peguet, Pegaut, Peugeo, Puegeot, Peageot, Pejo, Peugiot, Peugout, Peogeot, Pegeuot? :rofl::rofl::rofl:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта