Няколко въпроса за средното движение.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот veskoz » Пон Яну 11, 2010 12:25 pm

Ozzie написа:
did написа:...а по резбата на болта не е лошо да се сложи няккакъв подходяш Локтайт за резби, за да не се саморазвъртат...

със същия успех може да се ползва и PTFE лента
и струва стотинки :)

Да, да! Вдигнали са я майка им. Малката ролка е около 1...,2, а голямата 3-4лв. :(!:
Аз ползвам лепила на LOXEAL. http://www.gnuttibortolo.com/jsp/imageprod/08924_a.jpg
Не точно това, но за водни съединения. Рядко изневерявам на класическите калчища с тефлон, но не мисля, че лепилото задължително трябва да е Loctite, а и цената му е по-висока, за работата която върши конкурентното лепило на по-ниска цена. Обикновено слагам маалко от това Изображение на преходниците и т.н.
Има и с други предназначения, но това ми влиза в употреба най-често.
http://www.sealants-consumables.co.uk/A ... ge-pic.gif
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот did » Пон Яну 11, 2010 12:27 pm

С лепило недей, че после ще си имаш ядове.

PTFE (Поли тетра флуор етилен), т.е. тефлон. на ленти, се намира във всяка железария. Използва се от водопроводчиците вместо калчища. Абе като им кажеш "тефлонова лента", продавачите си знаят.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот ahil » Пон Яну 11, 2010 2:04 pm

Взех и лента,едно левче ми я хванаха :
Изображение

А как се работи с нея?Цялата резба ли трябва да се умота или само горе при главата на болта?И око се слага по цялата резба,колко слоя трябва да се намотат?
ahil
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Нед Фев 15, 2009 7:59 pm

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот did » Пон Яну 11, 2010 2:07 pm

Слагаш малко, само 3-4 намотки на резбата на винта и завиваш. Лентата обира вибрациите и предотвратява саморазвиването.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот kojota » Пон Яну 11, 2010 2:59 pm

did написа:Слагаш малко, само 3-4 намотки на резбата на винта и завиваш. Лентата обира вибрациите и предотвратява саморазвиването.


Внимавай в коя посока я навиваш ;)

Успех !
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот Capoeira » Пон Яну 11, 2010 6:22 pm

Loctite 243 е на цена малко над 5лева, смехно е ако някой подържа влосипед да няма такова, вече 2 години не е свърпило а съм намазал над 200 резби(на малки болтове де)
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот codename47 » Пон Яну 11, 2010 10:10 pm

Capoeira написа:Loctite 243 е на цена малко над 5лева, смехно е ако някой подържа влосипед да няма такова, вече 2 години не е свърпило а съм намазал над 200 резби(на малки болтове де)

:offtopic: абе къде е това, само това намирам: http://www.lpi-adv.com/teh-co/loctite-243.html но 50лв...
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот Capoeira » Пон Яну 11, 2010 10:53 pm

Да ти може и 250мл да си харасаш за 200лева, аз ползвам разфасовка от 10мл, като има и от 5мл ама е в тубичка като секундно лепило.
Преди като го купувах го взех от ул Богдан.
http://www.bgmaps.com/services/links/li ... 833c37984b
Малко странно се намира защото входа е откъм бул.Данаил Николаев, така малко нависокото
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот codename47 » Пон Яну 11, 2010 10:59 pm

tnx, :agree: :beer:
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот dzvongi » Пон Яну 11, 2010 11:08 pm

did написа:Слагаш малко, само 3-4 намотки на резбата на винта и завиваш. Лентата обира вибрациите и предотвратява саморазвиването.


Много се извинявам за :offtopic: , но ми е интересно и искам да разбера (не се заяждам просто искам да разбера) слагаш тефлоновата лента за да предпазва от саморазвиване?
Принципно не е ли точно обратното, в смисъл тефлона да опражни смазваща функция на резбата и тя да може по-лесно да се отвие?До колкото разбирам от сайтовете на отделните производители на продукти за предпазване от развиване на болтови съединения подложени на динамични натоварвания, идеята им е да се намажат с "лепило" с известна якост, което при развиване да окаже точно определена съпротивителна сила.Чувал съм че на резби се слага и грес, но до колкото знам идеята е да се предпази от клеасване, а не да се предотврати развиване?
dzvongi
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Чет Фев 19, 2004 12:56 pm
Местоположение: Western Samoa

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот Ozzie » Пон Яну 11, 2010 11:21 pm

тефлонова лента със смазващи функции (т.е. да намалява триенето) още не съм видял :)
недей да слагаш всичко що съдържа думата "тефлон" под един знаменател
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот bikerider » Пон Яну 11, 2010 11:30 pm

Тефлоновата лента на практика изпълнява роля на anti-seize. Аз лично съм привърженик на локтайт, но не мога да отрека, че монтажите и демонтажите с тефлонова лента са в пъти по-чисти.

Относно саморазвиването - знаем ги тези неща и сега ги повтаряме - стяга се по спецификация, това е достатъчно. Ако не е стегнато като хората ако ще и стрити кости от додо да се мажат по резбата... ще има проблеми и скърцания.

@Ozzie: наистина има дооооста по-малък коефициент на триене от кълчищата, а в случая замества греста. Пък и не се отмива като нея. За мен лентата е бюджетен вариант на локтайт плюс хубава грес.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот kojota » Вто Яну 12, 2010 10:08 am

Ако приемем че нещата са като при водопровод (въпреки че не са) с калчищаще стане най добре :) .Но мисля, че всеки от методите (тефлон или лепило) работи добре (макар , че лепило не съм ползвал - някак си психологически немога да преудолея факта , че залепвам разглобяеми съединения :) ) - така че найстина въпрос на избор.
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот dzvongi » Вто Яну 12, 2010 10:32 am

kojota написа:Ако приемем че нещата са като при водопровод (въпреки че не са) с калчищаще стане най добре :) .Но мисля, че всеки от методите (тефлон или лепило) работи добре (макар , че лепило не съм ползвал - някак си психологически немога да преудолея факта , че залепвам разглобяеми съединения :) ) - така че найстина въпрос на избор.


НИЩО ОБЩО с водопроводни съединения!
Кълчища са се използвали преди 50 години в нормалните страни(поради ред причини не се използват вече - основната невъзможност за равномерно нанасяне и т.н.), при нас се използват толкова заради факта, че като българския "майстор" не си свърши работата казва "спокойно то за ден два ще закисне", не ми ги хвали методи от минали векове.

Идеята ми беше следната, без да слагам всяка дума която има тефлон под общ знаменател, действително при слагането на тази лента коефизиента на триене между чист метал е по-голям. Следователно опражнява "смазващо" действие. Просто се зачудих защо да ти трябва да се притесняваш за саморазвиване в това съединение безпорно е подложено на постоянни динамични натоварвания, но и за това стъпката на резбата е толкова "ситна"-следователно по-голяма сила на триене. При навиването със правилната сила на това съединение не би трябвало да има проблеми.
Малко трудно ще ми е да се изясня, но питането ми е следното. Според мен се налага използването на продукти като по-горе изброените при съединения, които за да изпълняват нормалната си работа трябва да се навият със сила, която не е възможна за съответния захват( малко е сложно както го написах, имах в предвид болтовете на спирачните ротори, болтовете на лапата и т.н.). Не че тази сила е необходима при статично натоварване, но такава трябва при динамично. Идеята ми е продиктувана от това аналогията със болтовите съединения при металните конструкции, където такива неща не се прилагат и даже се забраняват (знам че строителните конструкции са подложени на в по-голяма степен на статични натоварвания, но и динамични не липсват, както при изчисленията така и в експлоатацията).
dzvongi
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Чет Фев 19, 2004 12:56 pm
Местоположение: Western Samoa

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот veskoz » Вто Яну 12, 2010 2:18 pm

dzvongi написа:Кълчища са се използвали преди 50 години в нормалните страни(поради ред причини не се използват вече - основната невъзможност за равномерно нанасяне и т.н.), при нас се използват толкова заради факта, че като българския "майстор" не си свърши работата казва "спокойно то за ден два ще закисне", не ми ги хвали методи от минали векове.

:offtopic:
Явно имаш богат опит в сферата. Само ще ти кажа, че калчища са се използвали, използват се и ще се използват още мноооого дълго време. Могат да се нанасят равномерно, но не от "майстор", а от специалист (както каза живеем в 21в.) +това навиването на калчища е изкуство и си има техника ;)
Бастуни чакащи закисване - колко щеш, ама ти като клиент примерно търсиш най-евтиния монтаж/услуга се молиш да закисне. Нормално! Иде Пене ШушлякО от Пичковци: "Они луди ли са ве шеесе леа, Я че ти го напраим за дваесе и по-убоо че стане... да знаеш...ШШШ аве аз съм маЙЙЙстор от 100 години бе!"
Нищо лично колега. :peace: :agree:

Аз ползвам калчища И тефлон(заедно). Няма по-добър метод.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот dzvongi » Вто Яну 12, 2010 2:40 pm

veskoz написа: :offtopic:
Явно имаш богат опит в сферата. Само ще ти кажа, че калчища са се използвали, използват се и ще се използват още мноооого дълго време. Могат да се нанасят равномерно, но не от "майстор", а от специалист (както каза живеем в 21в.) +това навиването на калчища е изкуство и си има техника ;)
Бастуни чакащи закисване - колко щеш, ама ти като клиент търсиш най-евтиния монтаж/услуга се молиш да закисне. Нормално! Иде Пене ШушлякО от Пичковци: "Они луди ли са ве шеесе леа, Я че ти го напраим за дваесе и по-убоо че стане... да знаеш...ШШШ аве аз съм маЙЙЙстор от 100 години бе!"
Нищо лично колега. :peace: :agree:

Аз ползвам калчища И тефлон(заедно). Няма по-добър метод.

:offtopic:
Абсолютно прав си за "майсторите". Но за кълчищата не съм съгласен, и аз ги използвам при монтаж на водопроводни съединения, но само когато работя с много големи диаметри тръби и резбата не е направена като хората. Пробвал ли си да навиеш кълчища на месингова съединения за пластмасови тръби. Ако да, то тогава си купил поне по два броя от всяко, защото поне половината са се спукали при затягане. За този ефект иде реч (кълчища само за метален водопровод - следователно технология от предишни векове!). Иначе кълчища ще продължата да се използват още дълго, например при направата на рамка от бамбук.
Нищо лично, изразяваме си мненията :agree:
dzvongi
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Чет Фев 19, 2004 12:56 pm
Местоположение: Western Samoa

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот did » Вто Яну 12, 2010 2:53 pm

В случая тефлоновата лента върши работа, доста различна от тая, за която се ползва при водопроводните съединения. Наличието на еластичен материал в резбата пречи аксиалните натоварвания да се преобразуват в радиални и обратно, което в крайна сметка пречи на саморазвиването, макар наистина коефициентът на триене да е намалял спрямо теоретичното идеално триене метал в метал. Обаче лентата (както и loctite, което НЕ Е ЛЕПИЛО!), уплътняват няколкото стотни допуск, който иначе остава като кухо място в резбата, а триенето с вакуум е по-малко от това с PTFE ;)

Иначе и аз съм напълно съгласен, че при наличие на хубав инструмент и качествено затягане, няма нужда от нищо повече от грес.

:beer:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот dzvongi » Вто Яну 12, 2010 3:22 pm

Мерси за разяснението did :beer:
dzvongi
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Чет Фев 19, 2004 12:56 pm
Местоположение: Western Samoa

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот veskoz » Вто Яну 12, 2010 5:26 pm

dzvongi написа:Ако да, то тогава си купил поне по два броя от всяко, защото поне половината са се спукали при затягане.

Продавам и монтирам от тези дето не се пукат, а и знам по колко точно калчища да слагам. ;)
Ела да ти дам един месингов кран да се опиташ да го спукаш. Ако го спукаш го плащам и те черпя каквото ти душа иска.
Преди всичко респект към теб колега. :peace:
Хайде стига :offtopic: че чак и аз се издразних на себе си :D
:peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Яну 12, 2010 10:24 pm

Има ли някой на когото са му се отвили курбелите да го черпя бира?
Знаете, че 'квадратния' захват са на конус, незнам дали някой си е играл да избива курбели без скоба - аз да на едно от първите ми колелца, бих го курбела половин час, всичко се изкриви, но не излиза.

Отбелязвам изписва се "кЪлчища". Вече неизползваеми и почти напълно заменени при съвременното водоснабдяване с тефлонова лента, корда/на Локтайт/ или течен тефлон при промишлено водоснабдяване. Лидер на пазара при проектирането и изграждането на напоителни системи, оводниха голф-игрище и обслужващи площи от 900дка или над 2 500 автоматични разпръсквача използвайки тефлонова лента при налягане 18 атмосфери. Дали е текло - не.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот ahil » Сря Яну 13, 2010 8:33 am

Тадааамм...

Изображение

Доживях ... :D Ключа ми е камък на който е заварена метална пръчка.През другият и край перпедникулярно е захваната друга.Получава се нещо като "Т".Външната пръчка я избутах и ключа стана като "Г".Мушнах единия педал под вратата на един стар гардероб.Увеличих рамото като заклиних дръжката на френския клуч и яко напъване,докато почне ключа да се посуква.Тази нощ му навъртях над 15 км. и е бетон.Но изкокнаха други проблемчета.Веригата не иска да се качва по венците,стои си само на най-малкия.И Ная-големия венец опира леко във автомата като го преместя на ръка...Ся ми се понасъбра работа,като се поосвободя ще помисля и ако не измисля нищо ще питам във форума.
А забравих..като монтирах корбелите забравих да сложа грес.Ако си карам така има ли вероятност да се получат някакви усложнения?
По натам ще си взема лепила,хубави смазки,ще пребоядисам рамката...На този етап трябва просто да го подкарам и да върви стъбилно.В смисъл да не скърца,да не лопа,всичко да си му бачка както трябва-спирачките,скоростите.. :)
ahil
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Нед Фев 15, 2009 7:59 pm

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот ico 1 » Сря Яну 13, 2010 9:50 am

Най-вероятно оста на новото средно движение е по-къса или по-дълга от на старото. Ще се наложи да си регулираш дерайльора. Има доста теми за това. Венците ти също сигурно са с по-различен брой зъби от старите. Относно греста - покарай така известно време и пробвай курбелите за луфт периодично - преди и след всяко каране. Пробвай да донатегнеш болтовете след 20-30 км. Може и да не се наложи да слагаш грес, но ако усетиш макар и лек луфт или скърцане - сваляш, чистиш, мажеш и стягаш здраво.
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Няколко въпроса за средното движение.

Мнениеот PtD » Сря Яну 13, 2010 10:32 am

EccentricMOTION написа:Има ли някой на когото са му се отвили курбелите да го черпя бира?


Има. Нееднократно. Имай предвид, че Howitzer излизат без екстрактор, просто като ги размърдаш напред-назад. И по време на каране са ми падали - не е особено здравословно :(!:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта