Ето още няколко предложения за промени от мен:
Чл.6. Сдружението осъществява своята дейност в обществена полза, като ще:
1. развива и утвърждава националните и духовни ценности, техниката, технологиите и физическата култура в сферата на колоезденето;
2. работи за устойчиво развитие на колоезденето във всичките му форми
3. спомага за набирането и разпределянето на наградни фондове за провежданите в България колоездачни състезания, както и за координирането и организацията им;
4. популяризира велосипедните спортове и колотуризъм;
5. подпомага създаването и насърчаване партньорството в областта на КОЛОЕЗДАЧНИТЕ СПОРТОВЕ на местно, регионално, национално и международно равнище между производители, вносители и потенциалните ползватели на необходимите съоръжения, техника и аксесоари, като основен начин да се постигне устойчивост, развитие и просперитет;
6. проучва, разработва и прилага опита и политиките на останалите страни спрямо проблематиките свързани с велосипедните спортове и колотуризма, като прилага най-добрите решения съобразявайки се с българската специфика;
7. подпомага социално слабите, хората с трайни физически увреждания и лицата нуждаещи се от грижи, които по някакъв начин са съпричастни с колоездачните спортове;
8. подпомага социалната и личностната интеграция;
9. насърчава развитието на партньорски отношения между общности, организации, институции и индивиди като основа за развитието и укрепването на гражданското ни общество;
10. развива научно-изследователска дейност с приложен характер;
11. извършва анализи и оценки на статуквото на трасетата за състезанията;
12. работи за опазване чистотата на околната среда;
13. развива други дейности, които са насочени към популяризиране и развитие на колоезденето и подобряване на условията за неговото практикуване под каквато и да е форма.
Чл.8. Сдружението има за нестопанска цел :
1. Да работи по изготвянето и реализацията на местни, регионални, национални и международни проекти в сферата на велосипедните спортове и колотуризма и устойчиво развитие на тези процеси;
2. Да осъществява партньорство на местно, национално и международно ниво в областта на велосипедните спортове и колотуризма;
3. Да участва в осъществяването на правен и защитен контрол над/и на организации, сдружения и своите членове, които работят в обществена полза;
4. Да създава условия за изучаване и спазване на националните и международни законови норми, засягащи колоезденето в някоя от формите му;
5. Да представя, разяснява и внедрява научните постижения в областта на велосипедните спортове и колотуризма;
6. Да организира и съдейства при провеждане на семинари, симпозиуми и конференции по проблемите на велосипедните спортове и колотуризма от местен, републикански и международен характер.
7. Да работи за опазване и гарантиране на чиста околна среда чрез възпитание и образование на подрастващите, като използва подходящи за целта средства, разрешени от действащото законодателство в Република България;
8. Да разработва стратегии за повишаване ефективността на работата си, за ефективно прилагане на привлечените от донорите средства, за по-успешно използване на националния спортно-туристически сектор в България за нуждите на гражданите и устойчивото му развитие;
9. Да подготвя информация, анализи, планове, проекти на решения и програми за обучение в областта на велосипедните спортове и колотуризма с цел подпомагане и синхронизиране работата между различните ведомства, донорите, частния сектор и потребителите на крайния продукт;
10. Да поддържа информация за потребностите на крайните потребители, съществуващата инфраструктура, осъществяваните проекти, използваните технологии, актуалните и потенциални донори, технологичните възможности на световните лидери в областта на велосипедните спортове и колотуризма, за възможностите на националният спортно - туристически сектор в България,
11. Да изготвя конкректни предложения при извършване на дейности от общ интерес за няколко проекта или организации;
12. Да осъществява надзор на обхвата и начина на въвеждането, поддържането и достъпа до информацията от общ интерес, необходима за изграждането на единна информационна система, обслужваща интересите и потребностите на всички заинтересовани институции, бизнес среди, организации и отделните граждани в областта на велосипедните спортове и колотуризма;
13. Да подпомага разработката на стандартизационни и системни изисквания към проектите;
14. Да разработва: стратегически цели, ключови индикатори, начини за количествена оценка, критерии за оценка, планове за действия в областта на велосипедните спортове и колотуризма;
15. Да инициира и подпомага създаване на различни клубове, съвети и неформални групи за целите на координацията и ефективно използване на натрупаните знания;
16. Да съдейства при подготовката и реализацията на национални и международни програми в областта на велосипедните спортове и колотуризма;
17. Да съдейства при изготвянето на задължителни изисквания към потенциалните ползватели в областта на велосипедните спортове и колотуризма,
Чл.9. Сдружението ще извършва образователна дейност сред населението съобразно законовите разпоредби касаещи физическата подготовката на потенциалните ползватели в областта на велосипедните спортове и колотуризма.
[color=blue]Като цяло горните промени са свързани със съкращаване на текстовете, премахване на някои неразбираеми понятия от тях, или дори разширяване на обхвата им. Направени са и някои размествания в чл.6, за да бъдат изведени на преден план по-съществените дейности на сдружението. Разбира се, текстовете продължават да звучат сухо, но това е неизбежно при повечето юридически документи

[/color]
[color=red]чл.16а (нов) Членовете на сдружението заплащат членски внос както следва:
1. редовни членове физически лица - ХХлв.
2. редовни членове юридически лица - ХХлв.
3. асоциирани членове физически лица - ХХлв.
4. асоциирани членове юридически лица - ХХлв.
чл.16б (нов) Учредителите на сдружението внасят еднократно имуществени вноски в размер на ХХлв. при учредяването.
чл.16в (нов) Всеки редовен член има право да преглежда счетоводните и финансови документи на сдружениетослед отправено писмено искане за това. УС е длъжен да предостави достъп до тях в едномесечен срок от постъпване на искането. Достъп до тези документи се предоставя и на асоциираните членове сле постъпване на писмено искане, подписано най-малко от 10 (или друг брой) асоциирани членове. [/color]
Чл.24.Обявяване и свикване на Годишно Общо събрание :
1. Годишното Общо събрание се свиква чрез покана, обнародвана в "Държавен вестник" най-малко 1 /един/ месец преди датата на събранието и се поставя на видно място за обявление на сайта на Сдружението, в офиса, в който се намира управлението на Сдружението, и в клоновете му най-малко 2 /два/ месеца преди обявената дата;
2. Поканата съдържа дневен ред на въпросите предложени за обсъждане, предложения за решения, датата, мястото и часът на провеждане на Годишното Общото Събрание.
3. Извънредно Годишното Общото Събрание се свиква и чрез подписка подкрепена от [color=red]1/3[/color] от редовните членове на Сдружението;
[color=red]4. Когато се свиква Годишно Общо Събрание инициаторът обявява и отворен списък за потвърдилите участието си членове, като освен на физически носител той може да бъде публикуван и в отделна Директория на сайта на Сдружението достъпна чрез уникален за всеки член код.[/color]
[color=blue]Мисля, че 1/3 от членовете имат достатъчно голяма представителност, за да може по тяхна инициатива да се свика ОС. Така контролът върху УС ще бъде по-достъпен и ефективен.
Относно т.4 смятам, че тук и на други места в Устава, където е предвидено използването на нови технологии като електронен подпис, конферентна връзка и т.н., това да бъде само допълнителна възможност, а не задължителна (както беше формулиран текстът на т.4). Разбира се, целта на тези модерни средства е да допринесе за ефективността на работата, но ако те са задължителни, тази ефективност може да бъде реално намалена. [/color]