избиване на лагери

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

избиване на лагери

Мнениеот Vimpel » Нед Фев 14, 2010 9:32 am

Здравейте,
наскоро закупих рамка рам фр 2007.
Реших да подменя лагерите по окачването, защото бяха поразбити.
С лагерчетата на кобилиците нямах никакъв проблем.
Достигнах обаче до един фрезован елемент, който свързва задната
част на байка с кобилиците. От двете му страни са набити лагерчета
които са почти напълно блокирали но нямат избиване :crap:
Забелязах, че между лагерчетата има фтулка, но не мога да разбера
дали лагерчетата са набити в легло, както при кобилиците.
Ако е така ми се струва почти невъзможно да ги извадя.
Дочух, че имало някака машинка за екстрактване на лагери.
Дайте идея къде могат да ги извадят тези лагерчета?
Ето снимки на елемента
http://audifan.snimka.bg/hobby/ram-fr.473440.17398571

http://audifan.snimka.bg/hobby/ram-fr.473440.17398572

Благодаря предварително!
Vimpel
 
Мнения: 127
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Вто Юни 06, 2006 12:34 pm
Местоположение: Sofia

Re: избиване на лагери

Мнениеот Sasho_snegorina » Нед Фев 14, 2010 10:01 am

Мисля, че ако отидеш в BAS няма да имат нищо против да избият тези 2 лагера срещу определено заплащане :agree: Все пак това е рамка предлагана от тях и би трябвало да са се сблъсквали с тази ситуация и преди. Успех :agree:
Практическият ефект от адреналина е приток от хормони в резултат на възбуда на организма, което води до ускоряване на ритъма на жизнените функции.
Аватар
Sasho_snegorina
 
Мнения: 942
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 9:29 pm

Re: избиване на лагери

Мнениеот axelmax » Нед Фев 14, 2010 10:22 am

Използвай екстрактор,но са скъпи.
Втулката от какъв материал е?
1.Може да пробваш с една отверка да изместиш дистанционната втулка.После вниматено(тази втулка ще ти трябва после) избутай чрез нея лагера.Вземи по-мек материал(дърво например) от втулката и почуквай и ще излезне.Дори може да сложиш и една шайба да биеш по нея.

2.Може също следкато си изместил втулката с отверката да почнеш да чукаш директно по отсрещния лагер( но не само на едно място,а 4 по точки през 90 градуса от дъгата на вътрешния пръстен на лагера).леко и с търпение.

@Sasho_snegorina-В БАС как ги избиват,според теб?
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Re: избиване на лагери

Мнениеот EccentricMOTION » Нед Фев 14, 2010 11:04 am

Лагери не се избиват, вадят се със скоба, трябва да подведеш лагера поне по 3 точки в периферията или в центъра. Това ще осигури излизането на лагера без нараняване на планката. Може да опиташ по метода на аксел, като използваш тръба.
-Друга алтернатива е да бръкнеш от другата страна с кръгло желязо с диаметър малко по малък от отвора и да чукаш срещуположния лагер във вътрешния диаметър.
-трета алтернатива е да използваш оста/монтажния болт който пристяга елемента през лагерите. Пъхаш го само през единия лагер, така че да стигне до средата на елемента и започваш да клатиш леко. На практика лагера би трябвало да излезне/поне при мен така става/.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: избиване на лагери

Мнениеот Sasho_snegorina » Нед Фев 14, 2010 7:13 pm

Нямате си на идея колко трудно излизат лагерите от такива кобилици. Наскоро избивах лагерите от кобилицата на един Крафщоф (като на рам фр 08), пак анодизирани, имаше перфектна открита страна на лагера и пак излезе доста трудно. Набиването на лагера е доста по-лесна работа, кобилицата се нагрява до 100-150 градуса на котлон, а лагера се слага във фризера. При набиването през вътрешния отвор се прокарва крепежния елемент, който попринцип стои там, за да го центрова и лагера да върви само по една права.
@axelmax, нямам идея от BAS как екстрактват лагерите, но със сигурност не бият по лагерите/втулките с дървени пръчки. По-скоро използват екстрактор.
Практическият ефект от адреналина е приток от хормони в резултат на възбуда на организма, което води до ускоряване на ритъма на жизнените функции.
Аватар
Sasho_snegorina
 
Мнения: 942
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 9:29 pm

Re: избиване на лагери

Мнениеот Vimpel » Пон Фев 15, 2010 9:32 am

Благодаря ви за отговорите. Реших да потърся услугите на BAS, за да не станат нещата непоправими в ръчичките ми :rofl:
Vimpel
 
Мнения: 127
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Вто Юни 06, 2006 12:34 pm
Местоположение: Sofia

Re: избиване на лагери

Мнениеот veskoz » Пон Фев 15, 2010 10:41 am

@Сашо :agree:
@EM като знам как се пресват и то в прахово поядисаното легло - успех с клатенето. :D Ако успееш да извадиш такъв лагер от такова място с клатене - изхвърляй рамката. ;) При нормални допуски е невъзможно.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: избиване на лагери

Мнениеот Vimpel » Пон Фев 15, 2010 11:45 am

Докато се рових в нета попаднах на това http://www.enduroforkseals.com/id197.html
Май точно тази джаджа е за моят случай, но цената е :bigeyes:
Vimpel
 
Мнения: 127
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Вто Юни 06, 2006 12:34 pm
Местоположение: Sofia

Re: избиване на лагери

Мнениеот veskoz » Пон Фев 15, 2010 11:57 am

Цената е супер, но точно тя прави качеството съмнително при положение, че истинско, на Gedore струва толкова само един размер.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: избиване на лагери

Мнениеот bikerider » Пон Фев 15, 2010 1:35 pm

Айде айде... изхвърляш се...

@Vimpel:
Щом между лагерите има дистанционна втулка е много важно да се разбере дали леглата имат ограничителен ръб. Ако имат, тогава усилията, времето и специализираните инструменти за 'направи-си-сам" операция не си струват парите - иди в БАС. Ако леглата нямат такъв ръб е лесно - избиваш единия лагер чрез другия....

Що се отнася до въпросната "джаджа" - и тя няма да ти свърши работа, ако наистина има дистанционна втулка между вътрешните легла на лагерите.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: избиване на лагери

Мнениеот fenoryl » Пон Фев 15, 2010 3:50 pm

Щом има дистанционна втулка, няма особено смисъл да има орграничителни ръбове на леглата. Но като погледна, тази ограничителна втулка си се мърда вътре, което ме води на мисълта, че когато болта стегне тя пак ще си остане свободна вътре, тъй като не би трябвало тази конструкция да мърда. Т.е. сложена е или за да върши работа или за да подсигури допълнително раздалечаването на лагерите.

Ако пък по някаква необяснима за момента за мен причина тая втулка си се стяга при поставянето на болта, това ще означава че лагерите мърдат и няма ограничителни ръбове, а това ми се струва по правдоподобно.

Баща ми ме посъветва да опитам да избия единия лагер с другия бавно и търпеливо, но ако има ръбове на леглата може да стане беля.

И в крайна сметка, от толкова мисли май ще поблъскам леко и при късмет поне няма да счупя нищо. Ако не мръдне нищо ще ходя до БАС да ме изтръскат :D
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: избиване на лагери

Мнениеот bikerider » Пон Фев 15, 2010 4:01 pm

fenoryl написа:Щом има дистанционна втулка, няма особено смисъл да има орграничителни ръбове на леглата.


По принцип има (двете неща имат различно предназначение), зависи какво се цели с конструкцията.

Иначе дали има ръб си личи моментално при първото стягане на скобата.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: избиване на лагери

Мнениеот fenoryl » Пон Фев 15, 2010 5:05 pm

По какво да позная дали има ръб, когато стегна?
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: избиване на лагери

Мнениеот bikerider » Пон Фев 15, 2010 5:17 pm

Ами в един момент ще усетиш голямо затягане, все едно искаш да донабиеш лагера след като е вече набит докрай.

Държа да подчертая, че трябва да се внимава и да не се натиска върху вътрешната черупка... да не остане само външната.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: избиване на лагери

Мнениеот Sasho_snegorina » Пон Фев 15, 2010 11:53 pm

Кобилицата си има ограничителни ръбове, които не позволяват на лагерите да влизат повече от определената им позиция. Тази втулка е там, за да пази от пренатягане на лагерите. Всички лагери дори фабрично имат лек луфт в страни, точно този луфт в момента ползволява на втулката вътре да се движи свободно. Ако я няма, то при затягане на болта, силата ще бъде пренесена директно върху съчмите и вътрешните легла на лагерите, което ще доведе до насичане на хода и много бързо износване. Втулката в случая поема тази сила на затягане и болта притяга само вътрешните части от лагерите, като дори и при презатягане, съчмите не поемат никакво натоварване. Същото е и при главините на Формула, пак има ограничителен ръб, но има и алуминиева втулка вътре.
Практическият ефект от адреналина е приток от хормони в резултат на възбуда на организма, което води до ускоряване на ритъма на жизнените функции.
Аватар
Sasho_snegorina
 
Мнения: 942
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 9:29 pm

Re: избиване на лагери

Мнениеот fenoryl » Вто Фев 16, 2010 9:25 am

T.e. варианта с избиването на единия лагер с другия отпада. Единствен вариант е изтегляне!
Лошо.
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: избиване на лагери

Мнениеот axelmax » Вто Фев 16, 2010 9:46 am

Вулката трябва да е точна и да не играе свободно ,иначе почва да затягат лагерите.

Едит жената на Рене от сериала "Ало,ало": Не разбрах,защо предложения от мен вариант 2 не е походящ.Може едно зъбче на отверката да се направи ,за да се улесни достапа и силата се придаде по -добре.
Последна промяна axelmax на Вто Фев 16, 2010 10:39 am, променена общо 2 пъти
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Re: избиване на лагери

Мнениеот bikerider » Вто Фев 16, 2010 10:05 am

fenoryl написа:T.e. варианта с избиването на единия лагер с другия отпада. Единствен вариант е изтегляне!
Лошо.



Мда. А още по-лошото е, че няма много материал около лагера за опора. Според мен най-безболезнено ще е да се занесе в сервиз.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: избиване на лагери

Мнениеот fenoryl » Пон Фев 22, 2010 4:26 pm

Колегата Vimpel май вече се е справил с проблема в сервиз. :agree:

Направо ще си го последвам.
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: избиване на лагери

Мнениеот Vimpel » Пон Фев 22, 2010 4:30 pm

Да, Пацо от Вело 2009 ги извади като млечни зъби :evil:
Vimpel
 
Мнения: 127
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Вто Юни 06, 2006 12:34 pm
Местоположение: Sofia

Re: избиване на лагери

Мнениеот bikerider » Пон Фев 22, 2010 5:31 pm

Евала, че сте си решили проблема бързо и лесно. Снощи се сблъсках със същия проблем при Баншито - по метода с почукването на колегата axelmax първия лагер на основната става излезе за 20-30 секунди... другия излетя за две.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: избиване на лагери

Мнениеот flex » Пон Фев 22, 2010 10:07 pm

:offtopic:

bikerider написа:20-30 секунди... другия излетя за две.


Гадняр, моите ги пръсках половин час с WD40 след като не бява вадени 6 години и бяха слепнали с оста. След почистване и регресиране бяха готови да изкарат още 6 години :beer: Някои правят други имитират :) кво да правиш.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: избиване на лагери

Мнениеот bikerider » Вто Фев 23, 2010 11:38 am

:offtopic:

Тва е от ЕГН-то на рамката :D
Сериозно - моите бяха в отчайващо състояние след 4 години каране - задираха, бяха ръждясали... живот и здраве тия дни ги сменя с Enduro 6003 2RS MAX и мисля да забравя за тях.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта