НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот МИКИ МАУС » Вто Апр 27, 2010 7:55 pm

Спокойно, много добре знам,че това се наказва жестоко , плюс усвиркването от целия Форум, но искам да попитам и да допълня:
1. По предложение на всеки форумец, ли може да се заключва тема?
2. Тези с най-високия рейтинг, дали са и най добрите специалисти по технология на металите?
3. Никой ли не е виждал скъсана рамка?
4. Всички ли са запознати със сигнатурите и якостните характеристики на сплавите ,от които се произвеждат велосипеди?
5. Никой ли не е гледал по телевизията - "Самолетни катасрофи" и колко -от тях са вследствие умората на материала?
6. Не знаете ли -умората на материала при алуминия настъпва многократно по-бързо от стоманата поради много по малката еластичност?/ Примера с кламера е за детската градина /
7. Не знаете ли ,че микропукнатините са микро ,защото не се виждат с просто око ?
8 . Знаете ли ,че ей сега ще бъда избърсан? Знаете, но ако искате помислете 30 секунди / за повече няма смисъл -ние сме най интелигентната нация / преди да почнете да дропите с 5 годишен твърдак.
Желая Ви щастие! :crazy: Имам и още въпроси, но за изритване от Форума ,тези стигат.
И още един път да цитирам Оруел : НЕВЕЖЕСТВОТО Е СИЛА! :wavey:
GENUG SCHON !
Аватар
МИКИ МАУС
 
Мнения: 221
Рейтинг: 1068
Регистриран на: Съб Юни 20, 2009 8:13 pm
Местоположение: Good bye

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот eMcKu » Вто Апр 27, 2010 8:23 pm

МИКИ МАУС написа:НЕВЕЖЕСТВОТО Е СИЛА! :wavey:

Значи ти си Великан :rofl:
www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот veskoz » Вто Апр 27, 2010 8:54 pm

Мики, първо натоварванията при вело рамките не са съпоставими с тези при автомобилите и самолетите (дори на единица площ). Второ, никой не е говорил за дропене. Трето, прав си за микро пукнатините, но не мисля, че който и да е си носи джобния ултра звук за проверка на наличните такива (заводски). Четвърто, мисля че рейтинга не е миродавен в конкретната ситуация, а просто автора на темата предложи заключване/изтриване. Пето, "Технология на материалите" ;) Шесто, не виждам за какво толкова се палиш след като по темата тъй или иначе нямаше да стане особено интересена дискусия, особено с клиент който не е грам запознат с материята, а майстор-продавач-състезателя му си сменя рамките на 1 година.
Седмо, аз и Бог обичаме всички! :peace:

п.п. Защо мислиш, че ще бъдеш "избърсан" или че някой те мрази? :dontknow: Нямам такива впечатления. :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот pe60t0 » Вто Апр 27, 2010 9:02 pm

veskoz написа:п.п. Защо мислиш, че ще бъдеш "избърсан" или че някой те мрази? :dontknow: Нямам такива впечатления. :peace:


мда, аз обичам мики (сериозно) :^: . Мики е пич

Като се замисля обаче, като караш N километра няма как якостта на рамката да не се поизхаби и да има риск от счупване. Ама това не би трябвало да е за 1 година(е може, но зависи от карането).
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот veskoz » Вто Апр 27, 2010 9:12 pm

pe60t0 написа:Ама това не би трябвало да е за 1 година(е може, но зависи от карането).

Абе не съм виждал рамка със срок на годност. :D

п.п. С поправката си горе "Технология на материалите" не искам да бъда погрешно разбран от Мики. Технология на металите е дял от технологията на материалите. Все пак не само металите имат якостни характеристики и т.н. особено в случая когато говорим за велосипедни рамки, тъй като има и карбонови рамки (и бамбукови :D )
:peace: :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Апр 27, 2010 9:20 pm

Умората на рамка на велосипед тълкувам като износване на критични точки. Визирам челото/леглата на чашките/, леглата на средното движение, дроп-аутите, седалковата тръба. При FS рамките - ставите лагерувани с дистанционни шайби, леглата на машинните лагери. Различни елементи с резба, пивоти за В-брейк, точките в който се трият броните за скорости/жила.
За умора на материала - по-скоро се проявява моментално, като спуквания, скъсвания осуквания на рамката.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот veskoz » Вто Апр 27, 2010 9:24 pm

EccentricMOTION написа:Умората на рамка на велосипед тълкувам като износване на критични точки.

Не. Тълкувай го като "стареене". ;) Всеки материал старее дори без износване. Износването е част от амортизацията както и умората, но са две различни неща.
Единственото нещо което с възрастта си става по-здраво е бетона. :agree:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот dzvongi » Вто Апр 27, 2010 9:53 pm

Мики без да се обиждаш но всичките ти точки без точка номер 1 са смехотворни.
За микро пукнатините визирах, че при евентуално "потдаване" на рамката от двукоронна вилка например, първите пукнатини ще се появят върху боята а не върху самия материал на рамката, защото по мои наблюдения слоя с боята има по-малка еластичност.
За самолетите, подводниците и т.н. гледай си дискавъри и после си чети комиксите на твое име.(просто без образувание да се правим на интересни няма смисъл).
За натоварването върху рамките явно си по-наясно от нас (визирам себе си), ако можеш светни ме на какви натоварвания е подложена рамката.
Извинявам се на другите четящи за тона ми, но поста ти Мики Маус е направо смехотворен.А за цитата малко бутафория се е получила.
dzvongi
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Чет Фев 19, 2004 12:56 pm
Местоположение: Western Samoa

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот hitar_potter » Вто Апр 27, 2010 10:15 pm

Тук трябва да се съглася с Мики. Според мен, големи глупости се изказаха в оназзи тема. Също така, според мен, не може човек ей така , на око да каже коя рамка е „уморена“ и коя-не. Просто човек трябва да знае как и колко е карана въпросната рамка, за да си прави сметките. Между другото, неслучайно алуминиевите рамки имат гаранция 2, а не 5 години (както стоманените) (говоря за драг, примерно)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот Capoeira » Вто Апр 27, 2010 10:49 pm

hitar_potter написа:Тук трябва да се съглася с Мики. Според мен, големи глупости се изказаха в оназзи тема. Също така, според мен, не може човек ей така , на око да каже коя рамка е „уморена“ и коя-не. Просто човек трябва да знае как и колко е карана въпросната рамка, за да си прави сметките. Между другото, неслучайно алуминиевите рамки имат гаранция 2, а не 5 години (както стоманените) (говоря за драг, примерно)

Я пак, че нещо не ми е ясно. Повечето производители имат 5 години или lifetime гаранция. В нашата държава на всички ни е ясно защо гаранцията е 2 год.(законовия минимум)
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот Вилката » Сря Апр 28, 2010 8:24 am

veskoz написа:Тълкувай го като "стареене". ;)
Абе хич не е стареене. Хвърли една рамка на тавана, па я чакай да се "умори" ;)
Стареенето се предизвиква само от времето, а умората от многократно повтарящи се натоварвания в определена зона. Промените в началото са структурни, така че няма как и да се "огледаш за микропукнатини". Тва е все едно да се оглгедам за микроби преди да скоча в басейна.
hitar_potter написа:Просто човек трябва да знае как и колко е карана въпросната рамка, за да си прави сметките.
Само т'ва може да помогне донякъде. :beer:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот bozidar » Сря Апр 28, 2010 8:36 am

Имаше преди сигурно около година една тема, мисля че от някакъв немски сайт Admin беше дал линкове, към тестове на рамки Nikolai, Specialized,Trek, ако някой се сеща и може да ги изрови ще съм много благодарен да ги пусне тука.
Аватар
bozidar
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1406
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 8:18 pm

Re: НЯКОЛКО ВЪПРОСА ЗА ЗАКЛЮЧЕНА ТЕМА

Мнениеот veskoz » Сря Апр 28, 2010 9:39 am

Вилката написа:Стареенето се предизвиква само от времето, а умората от многократно повтарящи се натоварвания в определена зона. Промените в началото са структурни...

Наистина! Така е. :agree:
:beer:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта