Rockshox Boxxer блокира

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Rockshox Boxxer блокира

Мнениеот KRAZzy » Пет Май 13, 2005 10:48 am

Това може би е адски нестандартен проблем...
Вилката е Boxxer race 04' с ново масло и нови семеринги (маслени и прахови). При бързо влизане (при минаване през големи камъни на скорост) вилката блокира. Чува се трясък (метал в метал) и не влиза колкото трябва.
Така е от скоро, но и преди се е случвало - например, когато не бях сменял оригиналното масло 5 месеца, но следкато го смених с петица, работеше перфектно.
Лично аз мисля, че проблема се дължи на замърсяване на маслото от прахта, която влиза през малки язви на тубусите, въпреки, че те са съвсем малки и ми се струва невъзможно... Ако някой е имал подобен проблем, моля да пише.
10x
Аватар
KRAZzy
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1304
Регистриран на: Вто Апр 27, 2004 3:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот zero knowledge » Пет Май 13, 2005 10:13 pm

Проблемът си е съвсем нормален и го има при всеки boxxer race. Тази вилка не е предвидена да се справя с високо-скоростни сгъвания (high-speed compression), а минаването през камъни на скорост е точно такова.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот caspar » Пет Май 13, 2005 10:30 pm

[quote="zero knowledge"]

Проблемът си е съвсем нормален и го има при всеки boxxer race. Тази вилка не е предвидена да се справя с високо-скоростни сгъвания (high-speed compression), а минаването през камъни на скорост е точно такова.
[/quote]

А това може ли да се промени по някакъв начин?
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот zero knowledge » Пет Май 13, 2005 10:51 pm

[quote="caspar"]

[quote="zero knowledge"]

Проблемът си е съвсем нормален и го има при всеки boxxer race. Тази вилка не е предвидена да се справя с високо-скоростни сгъвания (high-speed compression), а минаването през камъни на скорост е точно такова.
[/quote]

А това може ли да се промени по някакъв начин?
[/quote]

Може, но струва не малко пари -- слагаш compression damper на team/wc или mojo или нещо подобно. Или пък продаваш race-а и купуваш team/wc (или някоя друга вилка, която работи).
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот F1-MAN » Съб Май 14, 2005 6:50 pm

Добре де, аз до колкото бях чел, примерно тоя Black Box Kit(или нещо такова), нали добавяше настройката на компресията в левия крак, но също така трябваше да се уголеми дупката, през която минава маслото по-време на сгъване. Тоест може би може да се оправи ако се уголеми тази дупка, за да се увеличи количеството маслко, което преминава.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот caspar » Съб Май 14, 2005 7:25 pm

[quote="F1-MAN"]

Добре де, аз до колкото бях чел, примерно тоя Black Box Kit(или нещо такова), нали добавяше настройката на компресията в левия крак, но също така трябваше да се уголеми дупката, през която минава маслото по-време на сгъване. Тоест може би може да се оправи ако се уголеми тази дупка, за да се увеличи количеството маслко, което преминава.
[/quote]

Black Box струва повече от вилката, това е най-доброто(това е нова хидравлика, няма нищо общо с тази на BOXXER-a) и се намира много трудно. С него карат само протата
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот KRAZzy » Съб Май 14, 2005 8:42 pm

Общо взето, ми стана ясно какъв е проблема... Хидравликата на тая вилка няма как да работи толкова бързо. Но има и нещо друго - когато вилката се поддържа, тоест маслото се сменя на време, тези блокирания чувствително намаляват ;) Но се сдухах де... гадничко си е да разбереш, че бохера ше те ограничава :unhappy:
Аватар
KRAZzy
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1304
Регистриран на: Вто Апр 27, 2004 3:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sherman » Съб Май 14, 2005 9:22 pm

най накрая някой, коъто кара Race да си признае че вилката му блокира. Това го разправяме от сума ти време ама никой не вдява. Ако е Boxxer поне Team да е поне да ти е мирна главата
Ученското си е ученско...и в кенефа да го затвориш гладен и жаден нема да остене
Sherman
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Дек 21, 2003 7:51 pm
Местоположение: South Sandwich Islands

Мнениеот Windstream » Съб Май 14, 2005 10:04 pm

@caspar
Прав си за blackbox-a разбира се, но мисля че F1-MAN не говореше точно за него, а за потока на маслото - вилката спайква когато всичкото масло което иска да мине през отвора не може да мине поради размерите на самия отвор, еми логично е че ти трябва по-голям отвор (или втори, но пак малък). Вече че степента на смекчаването ще падне това е ясно, но то пък не би ли могло да се компенсира с вдигане на нивото на маслото? Не знам, при SSV тия номера става доста лесно...
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот M1010X » Нед Май 15, 2005 3:44 pm

а така не излиза ли, че boxxer race е отговорът на junior t? точно и аз си помислих, че след като блокира, това малко ми прилича на някои от оплакванията от ssv, т.е. jrt :) (визирам само високи вилки от 2004).

п.с. всъщност, "не излиза ли" не е правилно. то може и така да е. просто аз досега да не съм си дал сметка :D чудех се просто в крайна сметка това ли е отговорът?
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот caspar » Нед Май 15, 2005 6:15 pm

Блокирането се оправя, като в единя крак се сложи 2.5 а в другия 5 масло (за 70 кг-човек е идеално) и се смени едната жълта пружина с бяла(фабрично всички Боксери са с две жълти пружини).
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sherman » Нед Май 15, 2005 7:07 pm

[quote="caspar"]

Блокирането се оправя, като в единя крак се сложи 2.5 а в другия 5 масло (за 70 кг-човек е идеално) и се смени едната жълта пружина с бяла(фабрично всички Боксери са с две жълти пружини).
[/quote]


ти сериозно ли мислиш че по този нчин ще се оправи?!?!
Ученското си е ученско...и в кенефа да го затвориш гладен и жаден нема да остене
Sherman
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Дек 21, 2003 7:51 pm
Местоположение: South Sandwich Islands

Мнениеот caspar » Нед Май 15, 2005 7:09 pm

[quote="Sherman"]

[quote="caspar"]

Блокирането се оправя, като в единя крак се сложи 2.5 а в другия 5 масло (за 70 кг-човек е идеално) и се смени едната жълта пружина с бяла(фабрично всички Боксери са с две жълти пружини).
[/quote]


ти сериозно ли мислиш че по този нчин ще се оправи?!?!
[/quote]

Да, един приятел си го оправил така.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот caspar » Нед Май 15, 2005 7:25 pm

Понеже дупката е много малка за да минава маслото, трябва да се сложи по-рядко масло,
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sherman » Нед Май 15, 2005 8:06 pm

[quote="caspar"]

Понеже дупката е много малка за да минава маслото, трябва да се сложи по-рядко масло,
[/quote]


то по принцип Rock Shox си казват че вилаката се кара с 2.5W или 5W масло. Аз моя Team си го карам с 2.5. Но проблема с малката дупка е само за 2003 моделите докато Race 2004 си блокират не заради маслото а заради кофти хидравликата. както каза zero knowledge проблема се решава само с compression damper от Team или WC
Ученското си е ученско...и в кенефа да го затвориш гладен и жаден нема да остене
Sherman
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Дек 21, 2003 7:51 pm
Местоположение: South Sandwich Islands

Мнениеот thekidtwist » Нед Май 15, 2005 8:51 pm

[quote="Sherman"]

[quote="caspar"]

Понеже дупката е много малка за да минава маслото, трябва да се сложи по-рядко масло,
[/quote]


...моделите докато Race 2004 си блокират...[/quote]

а как стои въпроса с "05 серията,знае ли се?
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот Sherman » Нед Май 15, 2005 9:05 pm

абе Race ще са си пръчки докато не им се смени хидравликата независимо от годината дори от 2015 да е.
Ученското си е ученско...и в кенефа да го затвориш гладен и жаден нема да остене
Sherman
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Дек 21, 2003 7:51 pm
Местоположение: South Sandwich Islands

Мнениеот zero knowledge » Пон Май 16, 2005 9:20 am

[quote="caspar"]

[quote="Sherman"]

[quote="caspar"]

Блокирането се оправя, като в единя крак се сложи 2.5 а в другия 5 масло (за 70 кг-човек е идеално) и се смени едната жълта пружина с бяла(фабрично всички Боксери са с две жълти пружини).
[/quote]


ти сериозно ли мислиш че по този нчин ще се оправи?!?!
[/quote]

Да, един приятел си го оправил така.
[/quote]

--------------------
[quote="caspar"]

Понеже дупката е много малка за да минава маслото, трябва да се сложи по-рядко масло,
[/quote]


Абе caspar, май не знаеш за какво говориш!

Правилните пружини за всяка вилка са задължително изискване, за да работи добре, но това по никакъв начин не помага на ТОЗИ проблем с boxxer race.

Масло с по-малък вискозитет, примерно 2.5w, също няма да реши проблема.

Ако "дупката" (отвор?) се направи по-голяма, тогава ще се загуби смекчаването при бавни скорости на сгъване и все едно няма да има никакво смекчаване, оставаш само на съпротивлението на пружината.

Ако не знаеш точно какво правиш, по-добре не пипай.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот bikerider » Пон Май 16, 2005 11:06 am

[quote="caspar"]

[quote="Sherman"]

[quote="caspar"]

Блокирането се оправя, като в единя крак се сложи 2.5 а в другия 5 масло (за 70 кг-човек е идеално) и се смени едната жълта пружина с бяла(фабрично всички Боксери са с две жълти пружини).
[/quote]


ти сериозно ли мислиш че по този нчин ще се оправи?!?!
[/quote]

Да, един приятел си го оправил така.
[/quote]


и сега кво - не му блокира, ама подскача като трабантче на пружини така ли? :crazy:
кажи му на твоя приятел приятно каране...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Май 16, 2005 11:08 am

[quote="Sherman"]

абе Race ще са си пръчки докато не им се смени хидравликата независимо от годината дори от 2015 да е.
[/quote]


ми то това е целта бре - да са евтини, за да се продават най-масово. а като се гледа нещо да е евтино хич не се гледа колко добре работи... важното е да се сгъва и да се продава много... другото са подробности...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот KRAZzy » Пон Май 16, 2005 11:11 am

[quote]
Originally posted by caspar

Блокирането се оправя, като в единя крак се сложи 2.5 а в другия 5 масло (за 70 кг-човек е идеално) и се смени едната жълта пружина с бяла(фабрично всички Боксери са с две жълти пружини).
[/quote]


Няма такава опция - не се оправя, пробвах още отдавна (без да сменям жълтите пружини, а с махане на дистанционните шайби). Имаше съвсем малък ефект, а след време, като се сгъсти (замърси) малко маслото и пак същата работа. Но определено помогна за намаляване на "чуканията". Имаше и периоди, когато почти на всяка неравност си "чукаше" и блокираше - това беше в следствие на износено до краен предел масло...
Останах с впечатление, че ако се поддържа както в указанието, проблема остава почти неабелязан - важно е да се сменя често маслото ;)
Аватар
KRAZzy
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1304
Регистриран на: Вто Апр 27, 2004 3:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sherman » Пон Май 16, 2005 12:31 pm

аз пък съм чувал че рейса работи много хубаво с олио ама онова без холестерол че холестерола запушва дупчицата.
А тва за онзи пич дето си е правил тунинга на вилката знам кой е и пак вилката му работи кофти и само това че е с меки пружини лъже че уж работи добре.

[quote="bikerider"]



ми то това е целта бре - да са евтини, за да се продават най-масово. а като се гледа нещо да е евтино хич не се гледа колко добре работи... важното е да се сгъва и да се продава много... другото са подробности...
[/quote]


е то върха на сладоледа беше вчера докато бях на НДК да питам две момчета дали си търсят Team за 850 и те отговориха, че нов рейс струва 900 некаде си...Едва ли да не са луди да си зимат вилка на една година като същото може да го земат ново
Ученското си е ученско...и в кенефа да го затвориш гладен и жаден нема да остене
Sherman
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Дек 21, 2003 7:51 pm
Местоположение: South Sandwich Islands

Мнениеот Zozka » Пон Май 16, 2005 2:05 pm

[quote="Sherman"]

е то върха на сладоледа беше вчера докато бях на НДК да питам две момчета дали си търсят Team за 850 и те отговориха, че нов рейс струва 900 некаде си...Едва ли да не са луди да си зимат вилка на една година като същото може да го земат ново
[/quote]


xaxa а колко яко работи копеле, е така и се сгъва и колко е яко на НДК-то по стълбите. Заеби, всекви злета има...нека си трошат ръцете с дървета кат Боксер автобуса. Team-a кефи, а Кенефа си бачка баш кат Марзочи. лудница :beer:
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот bikerider » Пон Май 16, 2005 2:10 pm

[quote="Sherman"]
е то върха на сладоледа беше вчера докато бях на НДК да питам две момчета дали си търсят Team за 850 и те отговориха, че нов рейс струва 900 некаде си...Едва ли да не са луди да си зимат вилка на една година като същото може да го земат ново
[/quote]


еми като не са луди да си карат Рейсовете... :crazy:

почти всички, които познавам да се оплакват от Рейса или са си броили стотинчиците за вилка или са налетяли на ново и лъскаво, вместо старо и работещо...

така че квито критериите на масовия купувач, такива и на производителя...

Edit: а то и без това Race си се води entry-level точно като Jr.T и е ориентирано към хора които тепърва прохождат и не им трябват особено високи скорости през големи препятствия...
така че, не им се сърди че предпочитат Race - за мен просто карачите са като за рейс или пък не са, ама нямат пари да си вземат нещо по-хубаво "сега-веднага-че-сезона-свърши".
И в двата случая - арменския поп.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот caspar » Пон Май 16, 2005 4:49 pm

Абе, за съм писал, че за неговит 70 кг работила перфектно с тези пружини и това масло(не казвам, че така се оправя по принцип).
Не съм сменял аз маслата и не съм я карал аз, просто ви казвам какво ми каза тои(това е неговото мнение)
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sherman » Пон Май 16, 2005 5:03 pm

[quote="caspar"]

Абе, за съм писал, че за неговит 70 кг работила перфектно с тези пружини и това масло(не казвам, че така се оправя по принцип).
Не съм сменял аз маслата и не съм я карал аз, просто ви казвам какво ми каза тои(това е неговото мнение)
[/quote]


е много ясно че ще каже така бе. Нали е вкарал 100 лева в пружини, играл си е да пробива дупки, да сменя различни масла. Но аз като говорих с него, той сподели че много лесно я свива до дупка...Защо ли?
Ученското си е ученско...и в кенефа да го затвориш гладен и жаден нема да остене
Sherman
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Дек 21, 2003 7:51 pm
Местоположение: South Sandwich Islands

Мнениеот Zozka » Пон Май 16, 2005 11:11 pm

Той е номер 1, кой е номер 1? ТОЙ ТОЙ Е НОМЕР 1 хахаха
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот RaveUnit » Вто Май 17, 2005 12:06 am

и подобниq проблем с [SS(F)V] се оправq най-добре с нова вилка, нали ?
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот C_Mo » Вто Май 17, 2005 10:07 am

[quote="KRAZzy"]
Чува се трясък (метал в метал) и не влиза колкото трябва.
[/quote]


При тъй нареченото spike-ване (блокиране на хидравликата при сгъване с много висока скорост) не се чува трясък метал в метал... вилката просто се втвърдява преди края на хода и го усещаш в китките. Мини през някой сервиз да погледнат защо се получава този звук.

Ако караш така, че да го усещаш мисли за Team.
Ако някой от четящите мисли, че вилката му е кофти и иска да я сменя - по добре изчакайте да усетите spike-ването ;)
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Май 17, 2005 11:21 am

[quote="KRAZzy"]

Това може би е адски нестандартен проблем...
Вилката е Boxxer race 04' с ново масло и нови семеринги (маслени и прахови). При бързо влизане (при минаване през големи камъни на скорост) вилката блокира. Чува се трясък (метал в метал) и [b]не влиза колкото трябва[/b].
[/quote]


Ами на мен поне това подчертаното ми говори за spiking и нищо друго. Аз поне не се съсредоточих върху трясъка, щото щом не се сгъва докрай, значи не е bottom-out, остава да е нещо по време на сгъването. Е и понеже пружините на Boxxer-a нямат водачи, предполагам че може някоя от тях да се криви малко повече от нормално при рязко сгъване и да опира в тубуса отвътре - което наистина трябва да се погледне в сервиз на място, каквото и да е всъщност.

Edit: от друга страна може двете неща да нямат нищо общо - например да си има трясък от пружината, а вилката да е с много масло. Други варианти освен spiking не се сещам в момента.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта