oduh написа:Нали знаете приказката, че често с 20% усилие се постига 80% резултат, а останалите 20% резултат отнемат 80% от усилието.
Предлагам да систематизираме най-удачните ъпгрейди на начален клас велосипеди. Т.е. да си кажем кои компоненти оказват най-голямо влияние за общото усещане при всеки от нас?
Например - имаш Драг Гризли, и намираш 100лв бюджет за ъпгрейд. Какво сменяш първо? Гуми? Капли? Педали? Средно? Колодки на спирачките?
Започвам аз - първото, което сложих бяха "рога" - най-добре похарчените 8лв

Промяната на захвата при качване/спускане си е голяма далавера.
Като цяло темата ти би била доста полезна, НО е много индивидуално. Ако човек се замисли би могъл да направи различни случаи... т.е. да "тегли чертата" и да прецени какво има, а именно:
Добра рамка- рамка която си заслужава надграждането. Какви са критериите за т.нар. добра рамка... ами рамка, която е с поносимо тегло, over size чело, уши за диск, сменяемо ухо за дерайльора. Това за мен са основните изисквания към рамката.
Ако имаме горното, се концентрираме на другите компоненти и тяхната подмяна. Подмяната ще се определи от нуждите и финансовите възможности на колездача.
Примера ти съвпада с моето положение преди 6-7 месеца. Имах Гризли и се чудех кво да сменя. Първо си бях набелязал спирачките. Те бяха сравнително евтин и нужен Ъп. След това стана лошо- лапнах въдицата и е ме сега... всичко което имам на 90% отива за колелото (в сл. за новото, че старото го Украднаха). Започна се мисъл за нов монтаж, за вилка, за Дискове иииии...
Тази цялата бъркотия, която изписах е да ти кажа, че "най-удачно" се определя от изискванията (определени от нуждите) на ездача към колелото му. За един може да му е по-удачно да си сложи рога и огромна и мека седалка, а на друг да си "повдигне" спирачната сила с подмяна на спирачки

За да подкрепя идеята на темата ще изброя според мен какво е приоритетно за подмяна на един велосипед. Това при условие, че имаме рамка (а не куп непотребно желязо).
1. Монтаж (дерайльори преден и заден, венец касета--понякога това води до смяна поне на главина--, курбели, верига, команди и не на последно място жила и брони);
2. Спирачки (по-скоро калотки за Ви-Брейк) или ако колелото е с евтин механичен диск, подмяна с по-висок клас такъв или преминаване на добър Ви-Брейк;
3. Вилка- преминаване на по-висок клас "мека вилка" или ако финансите не го позволяват по- добре "твърда вилка" отколкото мека и тежка (Логан, Зум... и некви безименни);
4. Ако горните 3 точки са изпълнени и9 колездача има още желание за Ъп... ами вече идват- лапа, кормило, колец за седло и т.н.
Успех на темата
