Rockshox Boxxer блокира

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот RaveUnit » Вто Май 17, 2005 8:19 pm

понеже съм тъпичко детенце ще да се набутам с мойта си грижа в таз темичка, пък може да се намери някой добър батко да ми се посмее половин-един час и после да се смили да отговори

некомфортно усещане от работата на вилка с SSV амортизация - при бавни скорости (абе бавни, примерно под 15км/ч) не обира добре, направо тресе; при средни скорости - примерно до около 35-40км/ч е добре, при високи скорости - сиреч над 40км/ч е имам усещането че колкото по-бързо карам толкова по-твърда става вилката, особено като е по-неравно направо все едно удря в нещо, няма метален звук ама така го усещам

е ли това spike-ване ?
с по-тънко(по-леко) масло как ще се промени работата в трите диапазона, ако втвърдя аеропружините (напомпам я малко) какво би се променило ...
въобразявам си че тъничкото масло ще повдигне 'скоростта' на втвърдяване евентуално, предпочитам да попитам преди да се изтръскам 30лв за масло; може би маслото има само един кръг т.е. с каквато скорост минава в едната посока с такава и в другата
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот bikerider » Сря Май 18, 2005 10:33 am

[quote="RaveUnit"]

понеже съм тъпичко детенце ще да се набутам с мойта си грижа в таз темичка, пък може да се намери някой добър батко да ми се посмее половин-един час и после да се смили да отговори

некомфортно усещане от работата на вилка с SSV амортизация - при бавни скорости (абе бавни, примерно под 15км/ч) не обира добре, направо тресе; при средни скорости - примерно до около 35-40км/ч е добре, при високи скорости - сиреч над 40км/ч е имам усещането че колкото по-бързо карам толкова по-твърда става вилката, особено като е по-неравно направо все едно удря в нещо, няма метален звук ама така го усещам

е ли това spike-ване ?
с по-тънко(по-леко) масло как ще се промени работата в трите диапазона, ако втвърдя аеропружините (напомпам я малко) какво би се променило ...
въобразявам си че тъничкото масло ще повдигне 'скоростта' на втвърдяване евентуално, предпочитам да попитам преди да се изтръскам 30лв за масло; може би маслото има само един кръг т.е. с каквато скорост минава в едната посока с такава и в другата
[/quote]


по това което описваш на мен ми се струва, че налягането на въздуха ти е високо, тоест имаш много compression damping, щом вилката не обира добре вибрациите на малка скорост. поиграй си с налягането в посока надолу. също така, ако искаш вилката да реагира добре на много малки препятствия без да губиш смекчаване в средата на хода - спадни си малко гумите без да пипаш вилката. най-високочестотните вибрации трябва да се обират от гумите. хидравликите на вилките са предназначени да поемат по-големи сили при сравнително по-ниски честоти.

иначе това което описваш при висока скорост е точно spiking. Хидравликата не е предвидена за толкова високи честоти и големи дебити на масло.
Едно решение е да си намериш или пригодиш SSVF хидравлика, защото тя буквално не смекчава сгъването първите няколко милиметра, съответно е по-добре откъм високочестотните вибрации, но откъде да намериш такава не зная. Ако намериш някое старо Jr.T може и да се припособи (приемам че имаш DropOff, щом говориш за въздушно налягане?).
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот KRAZzy » Сря Май 18, 2005 2:19 pm

[quote]
[i]Originally posted by C_Mo[/i]

При тъй нареченото spike-ване (блокиране на хидравликата при сгъване с много висока скорост) не се чува трясък метал в метал... вилката просто се втвърдява преди края на хода и го усещаш в китките. Мини през някой сервиз да погледнат защо се получава този звук.
[/quote]


...spike-ване е. Трясъкът по всяка вероятност се предизвиква от дисковата спирачка (Heyes MX1), понеже при по-големи сътресения във вилката, диска понякога "бие" по накладките. Ама това са бели кахъри :)

Искам всепак да обърна внимание на една подробност, която позабравихме. Има ли вероятност маслото да се замърсява допълнително от незначителни, на пръв поглед, язви по тубусите? Ако да, има ли начин да се оплътнят подобни "кратери", освен само да се запилват с водна шкурка?

Edit: Вече ми е пределно ясно, че spike-ването няма да се оправи по никакъв начин, но поне забелязах, че колкото по-ново (чисто и тънко) е маслото, толкова по-малко са случаите на блокиране при тежки (яки) терени и високи скорости.
Аватар
KRAZzy
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1304
Регистриран на: Вто Апр 27, 2004 3:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Май 18, 2005 3:34 pm

еми ако ме питаш мен е нормално когато има тясна дупка и хидравликата не може да развива голям дебит да се влияе от мръсотиики. Щом е чувствителна на високи скорости на сгъване значи и малка прашинка би могла да повлияе ако заседне където трябва .

за тръбите - няма спасение. от удар се получава миникратер, който има ръбове стърчащи навън, както и ямичка която е вдлъбната. с шкурка ще изгладиш ръбовете, да не дерат втулки и семеринги, но мръсотия която е полепнала във вдлъбнатината пак има шанс да влезе вътре. вдлъбнатината няма как да се оправи, поне не и лесно и евтино. дори не съм сигурен че изобщо може да се оправи - тръбите са анодизирани. в смисъл в такъв филм ще влезеш да ходишп по разни лаборатории, че поне за мен няма смисъл. май по-лесно е да си сменяш редовно маслото.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот KRAZzy » Сря Май 18, 2005 8:31 pm

10x a lot :))
Аватар
KRAZzy
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1304
Регистриран на: Вто Апр 27, 2004 3:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот zero knowledge » Сря Май 18, 2005 10:20 pm

Боксерите са малко капризни на тема масло, ако е старо работят още по-кофти. Затова редовната му смяна е препоръчителна.

Запълването на драскотини по тръбите не е толкова трудно, поне според това, което пишат хората (нямам личен опит за щастие). Накратко, позлва се JB weld, епоксидна смола или лак за нокти с приличен успех, след което пак играе шкурката. Само след това се увери новият материал да не стърчи, а да е равен с тръбите. За повече подробности потърси из форумите на [url=http://ridemonkey.com/forums/search.php]Ridemonkey[/url] примерно.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот RaveUnit » Чет Май 19, 2005 9:51 pm

благодарности

if I work more no shit will happens
if I kill more no shit will happens
shit happend because i shitted the shitty shit
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Re: Rockshox Boxxer блокира

Мнениеот Night_Falcon » Нед Авг 30, 2009 10:42 pm

Ето че се наложи да извадя тази тема от гроба, тъй-като моя проблем е същия. Вилката е Boxxer Team 2004, симптомите са същите - при средни и високи скорости, когато вилката трябва да се сгъне бързо, тя "забива" и се чува звукът метал-метал, за който говори колегата. Нямаше да пиша, особено след като разбрах, че общо взето няма оправия, но при мен проблема се получи след една профилактика - преди това не е правила нищо такова. Аз тежа 60кг, вилката в момента е с една жълта и една бяла пружина. Всякаква помощ ще е от ползва, в момента нямам финансова възможност за нова вилка, а по този начин просто не мога да карам спокойно. Благодаря предварително :beer:
Аватар
Night_Falcon
 
Мнения: 1227
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Нед Апр 12, 2009 12:21 pm

Re: Rockshox Boxxer блокира

Мнениеот bikerider » Пон Авг 31, 2009 8:34 am

Всичко ли е спазено при профилактиката - количества, вискозитети? Огледана ли е за механични проблеми - разместени втулки и прочие? Кога точно чуваш звука по протежение на хода, в кой момент, на колко реализиран ход?

Най-доброто решение, което мога да ти предложа без да изпишем един тон постове е да върнеш вилката за дооглеждане. Иначе ако имаш желание пиши тук, аз поне ще се опитам да помогна, ако/колкото мога.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Rockshox Boxxer блокира

Мнениеот Night_Falcon » Пон Авг 31, 2009 10:16 am

То историята е малко сложна...
Проблема е, че не знам с какво масло съм бил преди, тъй-като е било разлято. Профилактиката не съм я правил аз, но тъй-като така не мога да карам, съм готов да следвам инструкции да оправя проблема сам, - отивам, купувам каквото масло кажете, сипвам колкото кажете и т.н. Бих я дал на човек, който си разбира от работата, но съм доста закъсал с парите :blush: .Също така ще съм благодарен за упътвания как да отворя боксъра, търсих с търсачката, добих някаква представа, но не специално за моя. Хиляди благодарности :beer:
Аватар
Night_Falcon
 
Мнения: 1227
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Нед Апр 12, 2009 12:21 pm

Re: Rockshox Boxxer блокира

Мнениеот Gen4eca » Пон Авг 31, 2009 5:15 pm

Това може да ти е от помощ- http://www.sram.com/_media/techdocs/03_ ... eGuide.pdf :beer:
Bombing for peace is like fucking for VIRGINITY!
Аватар
Gen4eca
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1418
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 12:55 pm

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


cron