Омекотяване на Сантур Дуро Д и пукане на педал

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Омекотяване на Сантур Дуро Д и пукане на педал

Мнениеот shotlandetsa » Пон Май 23, 2005 2:46 pm

Здравейте на всички :),
Поздравления за страхотния форум и сайт!

Преди няколко години карах активно байк, но се случи ужасен инцидент и трябваше да забравя байковете за поне 5 години. сега отново се суркам по трасетата от витоша, за което съм безкрайно щастлив :D.

Стига толкова с мелодрамите, сега по същество:
Купих си f4 байк и му смених задния амортисъор, както и предната вика със Сантур Дуро Д. Един приятел спомена че може да се тунингова, за да стане по-бърза. Питах на 2 места, но явно на хората не им се занимава с това. Искам да попитам дали знаете къде може да се направи тази вилка по-пъргава и отзивчива и каква е манипулацията за да стане тя такава.
Вторият проблем е че от време на време ми пука левия педал много нечовешки, а мен това искрено ме дразни :bouncy:. Дайте идея какво може да се направи по въпроса.
Мерси предварително на всички за помоща!
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tdrome » Пон Май 23, 2005 3:01 pm

Привет :)

Значи за вилката бих ти препоръчал да се обърнеш към един човек от форума с ник "[b]Best Bg[/b]" Той определено може да ти помогне.

А за педала сигурен ли си, че пукането не идва от средното движение. Аз попринцип не ги разбирам тия пукания т.е. немога да ти кажа 100% от каде е но когато чуя пукане в част кадето има лагери съм почти 90% убеден, че причината за пукането е в лагерите.
Изображение
tdrome
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2005 7:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Пон Май 23, 2005 3:04 pm

по въпроса за Дуро-то е писано, да беше потърсил малко поне, на следващата страница на Веломеханик е...

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=6358

за педала - мини през сервиз да ти затегнат курбела, ако се е отпуснал; стегни си сам и педала, там, дето се хваща за курбела(внимавай, резбата на левия педал е обърната, така че се затяга наобратно!), и ако продължава да скърца, може да е от средното (могат да ти притегнат и него преди ти стегнат курбела), или пък курбелът ти заминава на кино от шест до пет, понеже си го карал отхлабен твърде дълго и си прецакал квадрата. всичко това са предположения - най-добре иди в сервиз да ти кажат там какво му е.

със здраве!
:)
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот shotlandetsa » Пон Май 23, 2005 3:07 pm

[quote="tdrome"]

Привет :)

Значи за вилката бих ти препоръчал да се обърнеш към един човек от форума с ник "[b]Best Bg[/b]" Той определено може да ти помогне.

А за педала сигурен ли си, че пукането не идва от средното движение. Аз попринцип не ги разбирам тия пукания т.е. немога да ти кажа 100% от каде е но когато чуя пукане в част кадето има лагери съм почти 90% убеден, че причината за пукането е в лагерите.
[/quote]


ха, какво съвпадение :), аз вече му писах но по друга тема - питах го къде може да се поръчат лепенки/стикери с опредлен текст за да си лепна на байка.
А за лагерите, не знам какво да си мисля, .. със старите педали нямаше никакви пукания, след като си взех платформите почнаха пуканията. Ето например, вчера на драгалевци нямаше проблем, докато не опрях левия педал на седалката на лифта да виси колелото до горе. После почна да пука. По-късно спря. Абе мани мани, не знам какво да си мисля вече :spin:
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shotlandetsa » Пон Май 23, 2005 3:21 pm

[quote="mih"]

по въпроса за Дуро-то е писано, да беше потърсил малко поне, на следващата страница на Веломеханик е...

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=6358

за педала - мини през сервиз да ти затегнат курбела, ако се е отпуснал; стегни си сам и педала, там, дето се хваща за курбела(внимавай, резбата на левия педал е обърната, така че се затяга наобратно!), и ако продължава да скърца, може да е от средното (могат да ти притегнат и него преди ти стегнат курбела), или пък курбелът ти заминава на кино от шест до пет, понеже си го карал отхлабен твърде дълго и си прецакал квадрата. всичко това са предположения - най-добре иди в сервиз да ти кажат там какво му е.

със здраве!
:)
[/quote]


благодаря ти за линка, аз тази тема я мернах, но не пишеше в заглавието дуро д и затова я подминах. От всичките неща, които прочетох разбрах едно - няма абсолютно никаква вероятност да се справя сам с тунинга, още повече че съм вързан в ръцете с тая техника :banghead:, така че преминаваме на изпитания вариянт - посешение на сервиз :D. Знаете ли място, където ще се погрижат подобаващо за вилчицата ми? ;)

а за педалите, мерси за инфото, ще се допитам до драгомания, да го фикснат, т.к. колелото е от тях.
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Пон Май 23, 2005 3:52 pm

точно за тая вилица няма къде да се погрижат подобаващо (освен може би Любо или Ицо от Веломания, но не знам как ще ги накараш:boggled:), освен това никак не е трудно и сам да я пооправиш. и аз не съм кой знае колко "техноман", но се оправих, както и други.

ако пък наистина срещнеш зор - кажи/пиши на РМ - ще се срещнем да ти помогна с каквото мога
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот shotlandetsa » Пон Май 23, 2005 5:07 pm

[quote="mih"]

точно за тая вилица няма къде да се погрижат подобаващо (освен може би Любо или Ицо от Веломания, но не знам как ще ги накараш:boggled:), освен това никак не е трудно и сам да я пооправиш. и аз не съм кой знае колко "техноман", но се оправих, както и други.

ако пък наистина срещнеш зор - кажи/пиши на РМ - ще се срещнем да ти помогна с каквото мога
[/quote]


за да не се излагам повече ти пратих ПМ :bouncy:
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот radio » Пон Май 23, 2005 8:57 pm

По въпроса с педалите. Аз също преди време си взех едни платформени, подозирам, че става въпрос за идентични и намен левият почна да ми пука и скърца. Отварях го понаместих гайката и контрагйката и после за известно време спря. Но пак започна да пука. Проблемът е, че тези педали не са с капсуловани лагери и вътре съчмите се правят каквото искат. Аз реших проблема с WD40. 5 лв. флакончето, мисля че 500 мл. Пръскаш от двете страни на педала, без да го отваряш и да правиш нищо и си караш с кеф. След време пръскаш пак. Още не мога да ти кажа, колкож време държи, но със сигурност е повече от седмица.
radio
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 3:43 pm
Местоположение: София

Мнениеот shotlandetsa » Пон Май 23, 2005 9:09 pm

[quote="radio"]

По въпроса с педалите. Аз също преди време си взех едни платформени, подозирам, че става въпрос за идентични и намен левият почна да ми пука и скърца. Отварях го понаместих гайката и контрагйката и после за известно време спря. Но пак започна да пука. Проблемът е, че тези педали не са с капсуловани лагери и вътре съчмите се правят каквото искат. Аз реших проблема с WD40. 5 лв. флакончето, мисля че 500 мл. Пръскаш от двете страни на педала, без да го отваряш и да правиш нищо и си караш с кеф. След време пръскаш пак. Още не мога да ти кажа, колкож време държи, но със сигурност е повече от седмица.
[/quote]


мисля че си абсолютно прав! педалите са добри, много са сигурни и удобни, нямам забележки, а са от най-евтините, струват около 16-17 лв.
Аз вд-то си го имам и точно вчера след драгалевци освен стандартното къпане и сапунисване, и отмиване на маслото с bikeClean на BikeLine (Motorex), преди да го смажа, го напръсквам добре с wd40 и после само смазвам веригата и движението с друг продукт на Motorex.
Та педалите ги пръснах добре с ведето и ми после като тествах сичко беше ок. Ще видим колко време ще държи, но аз така или иначе след всяко спускане го къпя колелото и наново цялостно почистване после.
А иначе по-повод на коментара на MIH след като си разменихме няколко съобщения отностно вилката, стигнахме до заключението, че той с неговите много добри идеи за тунинга, ще ъпгрейтне тази седмица вилката, а а з утре, че съм свободен ще занеса байка в БАС да фикснат вилката и после ще се видим за да направим сравнение и ще ви кажем кой е по-добрия вариант - hand made или класически сервиз :)))

Бихте ли ми препоръчали от къде да си взема силиконов валволин за тръбите на вилката и дали е по-добре да се използват чорапи, които иначе развалят гъзарския вид на вилката :spin:;)
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shotlandetsa » Вто Май 24, 2005 8:18 pm

днес беше доста ползотворен ден за моя байк :)
първо че това с тунинга на виката се оказа много добър ход. В бас ми я направиха змей :), сега е станала много пъргава отзивчива и в градско се сгъва спокойно на 70-80% при натоварване, а при по екстремни случаи по извънградско трасе значително омекотява хода на колелото и поема и усвоява напълно възможностите си без да се дъни. Просто момчето я направи страхотна. Голямото изпитание и предстои на драгалевци идната неделя :D
За сравнение ще кажа, че един приятел сподели, че до качество вилката става като неговата (забравих какъв модел е, но струва над 300 лв.)

Другото "чудо", е това, че задния шок заработи перфектно като преместих болта от едното крайно положение до другото и само така стана страхотно меко и отзивчиво и задното окачване, при положение че пружината е доста твърда - 850 lbs на x-fusion с реглаж и възможност за заключване. така мога да кажа че от драг ф4, след смяна на шока и вилката (около 300 лв излиза) и тунинга, колелото е на максимум power и се надявам да покаже нрава си на витоша идните карания :))))

съжелявам че не съм заползнат напълно с термините, дано сте ме разбрали. Ако някой му се занимава, ще се радвам да ме опъти за термините с ЛС. Ако не, здраве да е.
[size=67]Тунинга на вилката в БАС струва 20 лв.[/size]
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Сря Май 25, 2005 12:53 am

@shotlandetsa

Браво за вилката, а знаеш ли какво са й направили в БАС за да заработи така добре? Може и на РМ да ми кажеш, така или иначе съм твърде далеч от София за да им объркам бизнеса :)

За заднияа мортисьор - с промяната на захващането на амортисьора се променя дължината на лостовете, предполагам ти си минал от крайна предна позиция в крайна задна (най-близко до седалковата тръба), което освен всичко ще ти дава и повече ход. Виж 850lbs пружина малко твърдичка ми се вижда, но то пък си зависи и от теглото на карача.

А що се отнася до "чорапите" - има едни специални за вилки, производство на Lizard Skins, които не само не развалят вида на вилката, ами много й помагат на работата (повечето гадости които нормално се лепят по подпорите и се опитват да се наврат вътре с тях изобщо не достигат до семерингите) - ето [url=http://lizardskins.com/products/view_product.html?type=mountain&product_line=suspension%20covers&product_id=11&name=Fork%20Boot&name2=&PHPSESSID=a06759077392d889e37e155c6b55eafb][u]тук[/u][/url] може да видиш за какво говоря, ако ти харесат предполагам трябва да ги търсиш в БАС или при Иван Каймата на бул. Хр. Смирненски 60. За задния амортисьор пък ще ти трябва [url=http://lizardskins.com/products/view_product.html?type=mountain&product_line=suspension%20covers&product_id=12&name=Rear%20Boot&name2=&PHPSESSID=96f83e6b82728be2304f0531ee7386a0][u]това[/u][/url].

А, и по-леко с беснеенето по Драгалевци ;)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот shotlandetsa » Сря Май 25, 2005 8:00 pm

много ти благодаря за изчерпателните съвети, особено за тези лизарди. аз ще ходя в петък до бас за да си сменям предната дискова спирачка, че тази мойта хич не е за downhill и ще видя дали имат.
за задното окачване си абсолютно прав - така наистина се увеличи значително хода при приземяване и мекотата на возене и същевременно се запази опцията за заключване при която почти се изолира ефекта на задния амортисъор.
ще ги попитам какво точно са и направили за да мога да ти пратя ПМ, мисля че няма да ми откажат да ми дадат информация, все пак там съм оставил един куп пари за протектори, дискова и други неща.
а за внимателното каране, вече имам history на тази тема :headach: - 2 операции всяка от по сто шева :spin: ... засега ;)
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shotlandetsa » Сря Май 25, 2005 9:55 pm

и сега малко офтопик:
юнаци, току що попаднах на това безумие :))))))
ей това му се вика ГЕОМЕТРИЯ ;)

[url=http://www.all4smartphone.com/forum/viewtopic.php?p=20965#20965]невероятно окачване!!![/url]

[size=67]Edit: оправих ти линкчето, ама поне при мен нещо не иска да зарежда сайта.[/size]
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shotlandetsa » Нед Юни 05, 2005 11:35 pm

нямаше ме цяла седмица, доста работа имах.
вилката я тествах цяла седмица, включително и по маршрута алеко-симеоново. Заключението е подобаващо: тунинга на вилката я превръща в истинска вилка, която ще ви свърши прекрасна работа, както за фри стайл, така и за downhill. Не преувеличавам наистина; стига да не сте манияци, които се мятат от скалите, тази тунинована вилка ще направи спускането ви много приятно :)
Задния амортисъор не се дъни, след като го спожихме на крайно положение, спрямо предишното окачване.
а за логото, наистина се получи добре. дори ми сложиха pvc фолио, което го има по пътните знаци. така хем реклама, нем ако окъснееш ще светиш от далече :beer:

[img]http://www.all4smartphone.com/img/my-logo-pvc.jpg[/img]

днес чистих много вниматено колелото и ми направи впечатление, че след съботното каране, вилката при оголените тръби доста се беше накаляла. Внимателно отстраних засъхналото и после изчистих с фин материал и това което се беше натрупало под формата на гъста каша около мястото , където тръбите влизат във вилката. това ме ката да си мисля че и вътре влиза тая помия по малко. Какво да правя?? :bigeyes:
струва ми се доста неблагоприятна перспективата да се скапе така вилката :(!:
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Пон Юни 06, 2005 6:03 am

разглоби и почисти ;)

отдолу има 2 шестограма. Развий ги и ботушите краката. После почисти подпорите и ботушите и я затвори ;)
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот Stuny » Пон Юни 06, 2005 9:18 am

[quote="bestbg"]

разглоби и почисти ;)

отдолу има 2 шестограма. Развий ги и ботушите краката. После почисти подпорите и ботушите и я затвори ;)
[/quote]


не ми се струва добра идея да отваря и да чисти след всяко каране , аз моята още не съм я разглобявал (2години) , мисля при следващата смяна на маслото да го направя
според мен , просто чисти тръбите и квото успее от праховите семеринги и това е
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот mih » Пон Юни 06, 2005 2:52 pm

еми те Скиновете са за това, а не да грозят...
ма не си ли е да се вижда "как влиза и излиза"... :liplick:

sexi reising тъмъ

:hbang2::lol:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот shotlandetsa » Вто Юни 07, 2005 10:35 pm

определено разглобяването на вилката не е вариант, поне за мен. Не мисля че ще и се отрази добре така всеки път.
За лизард скинс пък ми казаха че колкото пазят, толкова и понякога пакостят, ако влезе кал/прах между тях и тръбите.
вилката я почиствам внимателно и това е засега.
а на кое се казва "прахов семеринг"?
@mih - това било разковничето значи, а ;)
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Сря Юни 08, 2005 3:21 am

[quote="shotlandetsa"]

определено разглобяването на вилката не е вариант, поне за мен. Не мисля че ще и се отрази добре така всеки път.
[/quote]

На вилката честото разглобяване най-малкото ще й съсипе резбите, което никак не е желателно.

[quote]
За лизард скинс пък ми казаха че колкото пазят, толкова и понякога пакостят, ако влезе кал/прах между тях и тръбите.
[/quote]

Ахъм, затова и на мен двете ми вилки са "голи" - не се карат чак в такива лоши условия че да им трябват гущерите. Само се чудя с колко ли кратерчета по подпорите ще си прибера едната в края на сезона...

[quote]
вилката я почиствам внимателно и това е засега.
а на кое се казва "прахов семеринг"?
[/quote]

Правилно си се ориентирал - дръж я чиста и смазана и проблеми не би трябвало да ти прави. А семерингите са гумените уплътнения между подпорите и ботушите (респективно по-тънките и по-дебелите тръби), имат по едно ситно пружинно пръстенче в горния си край.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот shotlandetsa » Чет Юни 09, 2005 11:13 pm

мерси за разясненията :)
а за лизардите много се двоумя наистина. от една страна няма да имам излишни грижи и мисли докато карам/калям ;). от друга, има нещо много изкушаващо като гледаш голите тръби как се тъпчат в леглата :bouncy::I:eyebrow::spin::P
май стига толкова с иконките ... хихи :)
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shotlandetsa » Пет Юни 10, 2005 10:07 pm

вече не се двоумя :)
днес, със смяната на предната дискова спирачка си купих и лизардите.
предпочитам да не ги мисля докато карам из влажни/кални райони, отколкото да си гледкам с удоволствие голите тръби :^:
и като свикнеш първите 2-3 часа с новия фейс от пред, дори изглежда готино.
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта