Макар и повечето читатели на този форум да са опитни колоездачи, аз съм сигурна, че тук понякога попадат и абсолютни начинаещи на всякакви възрасти, които искат да направят първите си стъпки в този чудесен спорт, но не знаят как точно да подходят. Тази тема е за всички тях, както и за тези, които отдавна са забравили как точно са се научили да карат колело, но искат да помогнат на свой познат/приятел/роднина да се научи независимо от възрастта му! Темата е и за всички родители, които искат да научат децата си да карат колело без помощни колелца, без бутане на седалката и без много тичане насам натам около малкия бъдещ колоездач!
И така, ето го този естествен, лесен и безболезнен метод, описан подробно стъпка по стъпка:
1. Избор на колело
Разбира се, важно е колелото, на което се учите да карате, да е съобразено с вашите размери - височина и килограми. Прекалено голяма или малка рамка ще ви затруднят. Можете да използвате калкулатор като този, за да изчислите подходящия за вас размер колело.
2. Избор на терен
За първите си стъпки в колоезденето изберете просторен, равен терен, защитен от коли и без много преминаващи пешеходци. Трябва да имате достатъчно място да маневрирате спокойно. Пуст паркинг, училищен двор, широка паркова алея и др. подобни места ще ви свършат работа. Ще ви е от полза, ако някъде на избрания от вас терен има лек наклон (по-късно ще бъде обяснено защо).
3. Протекция
Напълно нормално е когато се учите да карате колело да падате. Това не бива да ви плаши и да ви спира да се научите. За да намалите вероятността от наранявания, травми и контузии, носете подходяща протекция - каска, наколени, налакътници, ръкавици. С тях можете да се сдобиете в съответните спортни магазини срещу сравнително скромна сума. Може и да не ви е особено комфортно да карате с толкова неща по вас, но сигурността винаги трябва да бъде на първо място! По-нататък, когато се научите да карате добре, в зависимост от стила ви на каране, местата, където карате и скоростта, която развивате, част от екипировката може да отпадне.
Тук е мястото да призова всички - от начинаещите до най-големите ПРО-та, моля ви, ВИНАГИ НОСЕТЕ ПОНЕ КАСКА! ДОРИ В ГРАДА, ДОРИ САМО ДА ОТСКАЧАТЕ ДО НЯКЪДЕ, ДОРИ ДА Е ЗА МАЛКО, НОСЕТЕ СИ КАСКАТА! ТЯ МОЖЕ ДА ВИ СПАСИ ЖИВОТА! Всеки се е сблъсквал с тъпи коментари, шегички и подигравки относно носенето на каска - това не бива да ви прави впечатление. Не обръщайте никакво внимание на глупаците, които нищо не разбират и само се чудят как да си чешат езиците. Уважавайте себе си и се грижете за здравето и безопасността си.
4. Регулиране на височината на седалката
Докато се учите да карате, е хубаво седалката ви да е свалена до долу. Когато сте седнали, трябва да можете да стъпвате на земята (почти) с цял крак, а не само да се подпирате на пръсти. Височината на кормилото трябва да ви е удобна и съобразена с тази на седалката.
5. Сваляне на педалите
Махнете педалите на колелото.
6. Балансиране
Сега седнете на седалката. Краката ви трябва спокойно да достигат земята и да няма педали, които да ви се пречкат. Лека по лека започнете да бутате с крака, така че да се придвижвате бавно напред. Гледайте право напред, не надолу към колелото. Можете да използвате и двата кака едновременно, или да се отблъсквате ту с единия, ту с другия крак. Важното е да се движите напред, да започнете малко по малко за кратко да вдигате краката си от земята, и да започнете да "усещате" колелото. Правете това докато свикнете с движението. Постепенно се опитвайте да се движите по-бързо и да вдигате краката си от земята за все по-дълги периоди от време преди отново да стъпите на тях.
Опитвайте се да балансирате. Най-лесно се балансира когато колелото се движи с по-голяма скорост, но е хубаво да можете да балансирате и при бавно движение, а дори и когато стоите на едно място. Вие сами инстинктивно ще усетите как да балансирате, но принципът е следният: трябва да завъртате кормилото в същата посока, в която колелото се накланя - ако се накланя на ляво, завъртате кормилото на ляво, ако се накланя на дясно - завъртате кормилото на дясно. (Можете да се опитвате и да завивате, но като цяло за сега се концентрирайте върху движението в права линия.)
Тук идва на помощ споменатия по-горе лек наклон. Спускайки се по него, ще ви бъде по-лесно да наберете по-голяма скорост и да я запазите за по-дълго време без да бутате толкова усилено с крака.
Правете всичко това колкото време е необходимо, не се притеснявайте дори да ви се струва трудно, не бързайте.
7. Слагане на педалите
Когато се почувствате готови, сложете отново педалите на колелото. Отблъснете се с крака на няколко пъти и когато наберете скорост, започнете да въртите педалите. Другият вариант е да сложите единия крак на земята, другия да приготвите на педала (вдигнат малко по-високо от другия), да се отблъснете силно и да започнете да въртите. Може и да не се получи от първия път, но опитвайте докато стане. Когато въртите педалите, стремете се да поддържате равномерно темпо.
Ами, това е
Успех на всички и много приятни мигове с новото ви хоби!

, колелото си
.
. При едно каране, далеч от вкъщи, едно от помагателните ми колела се откачи и след доста опити да го върна на мясото му, разбрах, че само се потя. Трябваше или да вървя до вкъщи пеша или да правя опити да поставя падналото колело отново. Реших, че с няколко премерени удара върху другото помагателно, ще имам по- малко грижи. След минутка, целта беше постигната и започнаха мъките по балансирането. Ама връщане назад нямаше. След още 15-20 мин., вече карах колело и бях поел пътя към къщи с усмивка до ушите. Животът е най- добрия учител 
