outfaced написа:батерията е Литиево-йонна. Такива батерии имат нормално живот до 1000 и малко цикъла. Ако в случая са били разумни и са дали 500 до едно нормално ниво, всичко си е ОК. Не го гледайте като цикли или месеци, а като разход на км. Излиза по 2-3 стотинки. За много хора това ще е оферта - без много зор и потене да се предвижват свободно в градска среда.
За планина и дума не може да става. Макар че и такива ентусиасти не липсват ...
http://www.pinkbike.com/news/ghost-e-nd ... -2010.html
Това с 1000-та цикъла, предполагам е шега някаква.
Ако не е обаче ...
1. Сменил съм 4 преносими компютъра (все "хай енд", както обича да се изразява Тояга). Без изключение и на 4-те след първата година батериите им издържаха по около час и малко. А единия като нов издържаше над 8 часа. На практика след две години са без батерии и се ползват на ток само.
2. За мобилните телефони примери няма да давам, защото всеки има наблюдения. Като при тях за разлика от е-байка, батерията лесно може да се ползва по "предписание" - почти пълно разреждане - зареждане.
3. Колата, която карам е с две доста големи батерии. На две и половина години замина първата, на третата година смених и двете.
...
И пак казвам, на мен поне, не ми е ясно къде точно е "романтиката" в е-байка. Искаш да караш велосипед, ами карай го тогава. Защото ако караш е-байк никога няма да го караш на педали само. Просто не е уместно да педалираш с нещо дето е над 20 кг. А онова дето, хем си педалираш, хем батерията ти помага ... ти просто си въртиш за да не спре електродвигателя. А дори и да се достигнат нивата предписани от Байкрайдър ... да си педалираш кротко с нещо дето тежи има-няма 30 килограма ...
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.