Преминаване от резба на шлиц

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Преминаване от резба на шлиц

Мнениеот geco » Съб Окт 16, 2010 10:18 am

По препоръка на хора във форума,за да избегна проблемите с кривенето на оста е добре да мина на задна глвина на шлиц.Та намерих си Наплетена шина с главина на шлиц SACHS.Човека ,който я продава каза ,че е за 8,9скоростни касети.Намерих си и 8 скоростна касета Shimano 11-32.Та Задното колело е готова сега идват другите въпроси.
Колелото сега е с 6скорости отзад,дерайльорът е от най-старите шиманота за 6-7скорости.Та мога ли да го настроя да си ползвам 6 от 8т епредавки на касетата.И другото знам ,че има разлика в шираната на веригата.Следователно сега трябва да сменя веригата ,която е за 6 скорости,с такава за 8.Препоръчайте модел моля.Оринтерил съм се към КМС понеже са по-евтини.
geco
 
Мнения: 274
Рейтинг: 1279
Регистриран на: Вто Фев 10, 2009 3:43 pm
Местоположение: stara zagora

Re: Преминаване от резба на шлиц

Мнениеот uBaH » Съб Окт 16, 2010 12:01 pm

geco, обикновено (но не винаги) веригите за 6 или 7 скорости могат да се използват без пробелми и за 8. Намери си шублер и измери веригата в най-широката й част (нитовете, свързващи звената).

После виж какво сме писали тук по подобен на твоя въпрос :agree:

Ако все пак се наложи да сменяш веригата, и се търси бюджетно решение - в моя случай, беше тази. Макар да се води за 7 скорости, без проблем си я позлвах на касета с осем венеца.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Преминаване от резба на шлиц

Мнениеот did » Съб Окт 16, 2010 12:13 pm

uBaH написа:geco, обикновено (но не винаги) веригите за 6 или 7 скорости могат да се използват без пробелми и за 8. Намери си шублер и измери веригата в най-широката й част (пиновете, свързващи звената).

После виж какво сме писали тук по подобен въпрос :agree:


Това, което сте писали в старата тема, са глупости, верни и неверни неща, омешани яко в тюрлю-гювеч. Веригите за 8 венеца са по-тесни с няколко десети, само за да се пести тегло. Разстоянието между зъбчатките в блоковете 7 и 8 е еднакво, предавателното отношение на командите - също.

Веригите за шестици не стават на 7 и 8, понеже са някакви китайски дървета от 2 лева за верига и не работят прецизно заради луфтове. Вериги за 7-8 работят на шестица без проблеми. За командите... това е друга тема (праисторическа).

Всяка верига за 7 или 8 скорости работи на всичко с по-малко от 9 скорости, стига командата и дераельора да са съвместими.

Колкото до възможност команда за 6 скорости да се ползва за повече от 6 - тази мисия е леко невъзможна. Ако командата е неиндексирана, няма смисъл да се ползва, а ако е индексирана - няма да работи!

Дераельор, който е работил на шестица венци, може да "работи" и на 7 и 8, но трябва да е ПЕРФЕКТЕН! Най-добре да бъде сменен навреме, преди да е направил поразии.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Преминаване от резба на шлиц

Мнениеот geco » Съб Окт 16, 2010 1:31 pm

Дерайльорът ми е такъв,но смонтаж върху оста.Определно е за смяна ,защото вече има луфт,но незнам какъв да взема с подходящо ухо за монтиране.
Изображение
geco
 
Мнения: 274
Рейтинг: 1279
Регистриран на: Вто Фев 10, 2009 3:43 pm
Местоположение: stara zagora

Re: Преминаване от резба на шлиц

Мнениеот azzmaster » Съб Окт 16, 2010 1:55 pm

Аз имам такъв,какъвто си показал на снимката,и го ползвам на касета за 9 скорости без проблем(използвам всички предавки),въпреки че е направен за 7.Доколкото за командата,няма как,купи си нова.
Аватар
azzmaster
 
Мнения: 272
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Преминаване от резба на шлиц

Мнениеот geco » Сря Окт 20, 2010 3:07 pm

Искам да попитам друго нещо за което се зачудих.Последните две венчета от венец касета са отделни,а останалите 6 не.Може ли тези двете венчета отделните,който пак си имат шлици да се нахлузят първи на главината ,след това главината и да се стегне лок ринга.Т.е Двете венчета да не се ползват и да останат най-отвътре и така касетата да стане с 6 венчета.
geco
 
Мнения: 274
Рейтинг: 1279
Регистриран на: Вто Фев 10, 2009 3:43 pm
Местоположение: stara zagora

Re: Преминаване от резба на шлиц

Мнениеот bikerider » Сря Окт 20, 2010 3:19 pm

Не. Ако огледаш хубаво най-малкото венче ще се сетиш и защо.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Преминаване от резба на шлиц

Мнениеот kubetata » Сря Окт 20, 2010 9:16 pm

Без най-малкото венче няма как да стегнеш касетата.Поогледай ги :)
Тъй кат' стане..
Аватар
kubetata
 
Мнения: 717
Рейтинг: 1709
Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 7:48 pm
Местоположение: 0031


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта