Здрава ос за задна главина с конуси

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот nihonjin » Сря Ное 03, 2010 10:16 am

Здравейте,

Карам Онтарио с оригинална задна главина Формула.
След около 3000 км каране (градско) оригиналната ос се счупи и я смених пак с куха ос на Веломания.
Само след две карания (20 км) оста се изкриви и започна да ми прави проблеми с реглажа на спирачката, а и да ме дразни, понеже вече задното колело не е точно в средата.
Въпроса ми е откъде да си купя ос от по-здрава стомана, за да не се криви. Аз съм 95 кг. и карам само градско (до работа). Най-голямото натоварване на което подлагам колелото е каране по павета и минаване през десетина бордюра на ден, но тогава го пазя като омекотявам с крака. Т.е. мисля си, че проблема не е в карането ми, а просто стандартните оси са слабички.
Сега съм си сложил една плътна ос от битака и чакам препоръки.
nihonjin
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 3:25 pm
Местоположение: София

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот Geronimo » Сря Ное 03, 2010 10:34 am

Проблема не е в оста, а в главината, която оказва неправилно натоварване върху оста.
Тук може да прочетеш подробно http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... 3D%25D0%25.
Моя съвет е нова главина която е за редещ блок, за целта ще ти трябва и друг блок.
Аватар
Geronimo
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1683
Регистриран на: Вто Мар 03, 2009 9:08 pm

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот nihonjin » Сря Ное 03, 2010 10:52 am

Geronimo написа:Проблема не е в оста, а в главината, която оказва неправилно натоварване върху оста.
Тук може да прочетеш подробно http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... 3D%25D0%25.
Моя съвет е нова главина която е за редещ блок, за целта ще ти трябва и друг блок.


Благодаря! Знам че да мина на шлици е най-добре, но ми се иска да намеря и ос за сегашната си главина.
nihonjin
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 3:25 pm
Местоположение: София

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот geco » Сря Ное 03, 2010 3:58 pm

Има едни Weldtite оси съсс сепратори и грс за 19лв ,ако ти се дават може да пробваш...и аз бях пред идлема но си взех на старо,капла,венци,комнада и дерайльор(ако ти се наложи)и профилактика.Легна ми 70лв с доставките из българия.Прин обаче смяната на дерайльора беше наложителна не заради смната на каплата.Така че може да се включиш до 50- 60лв за капла на шлиц втора ръка и да спреш да се занимаваш с простотии.Ти си прецени дали си заслужава.
ПП:После може да продадеш старата капла за 10-15лв...
geco
 
Мнения: 274
Рейтинг: 1279
Регистриран на: Вто Фев 10, 2009 3:43 pm
Местоположение: stara zagora

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот nihonjin » Чет Ное 04, 2010 7:32 am

geco написа: капла на шлиц ...


Каплите за главина на шлиц да не са специални? За пръв път чувам.

Иначе ходих до няколко магазина и видях споментатите от теб оси. Никой от магазините не можа да ми каже якостта на стоманата от която са направени. В тази връзка имам последна надежда за старата главина - купувам шпилка от клас 10.9 и си режа ос от нея. Някой пробвал ли е това?
Якоста на тези шпилки е почти 4 пъти по-голяма от якостта на най-обикновенната стомана.
Иначе, започвам да събирам частите за преход на шлиц. Дотогава ми се иска да си износя сегашните зъбчатки, да не ме я яд че съм се минал (роден съм в Габрово :D )
nihonjin
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 3:25 pm
Местоположение: София

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот axelmax » Чет Ное 04, 2010 10:56 am

Ако ще го правиш имай предвид стъпката на резбата не е стандартна :agree:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот vgz » Пет Ное 05, 2010 12:10 am

хората с казали с пръдня боя не става ... :D стоманата на осите за главини е хром молибден или никел хром молибден обикновено 40хн 30-40хнм по нашия стандарт .... винаги може да се направи по яка и твърда ос от подходяща стомана като се закали .. НО голямата твърдост идва с крехкост и минимална пластична деформация :D по добре да кривне оста и отколкото да се скърши от раз и да се пребиеш като куче :evil: .. а най добре да се мине на много по надеждните главини на шлиц ..втора ръка са на смешни пари
Аватар
vgz
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Авг 21, 2010 7:14 pm

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот evilzet » Пет Ное 05, 2010 10:59 am

Като 75 кг човек, изкривил 3 оси на ситибайка и каращ с четвърта вече крива, може да те посъветвам да си сложиш касетъчна главина. М/у другото се учудвам, че има Онтарио с главина на резба, но щом казваш.
evilzet
 
Мнения: 1598
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот nihonjin » Нед Ное 07, 2010 5:35 pm

axelmax написа:Ако ще го правиш имай предвид стъпката на резбата не е стандартна :agree:

Уви, прав си. Добре, че не купих шпилка без да проверя.
Сега съм с ос на Weldtite от 15 лв. Интересно ми е колко ще изкара.
nihonjin
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 3:25 pm
Местоположение: София

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот nihonjin » Нед Ное 07, 2010 5:40 pm

evilzet написа:Като 75 кг човек, изкривил 3 оси на ситибайка и каращ с четвърта вече крива, може да те посъветвам да си сложиш касетъчна главина. М/у другото се учудвам, че има Онтарио с главина на резба, но щом казваш.

Натам отиват нещата, но съм тръгнал да експериментирам с оси за "лошите" главини.
Да, има Онтарио с главина на резба - Формула 31. По-новите модели гледам,че са с Формула 32, която вече е на шлици.
nihonjin
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 3:25 pm
Местоположение: София

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот PowerSlide » Нед Ное 07, 2010 8:32 pm

Ааа добрутрю, сега вече усети ли че не остта, а главината е за смяна :deal:
nihonjin написа: но съм тръгнал да експериментирам с оси за "лошите" главини.

Колкото и да екскрементираш, резултата ще е един и същ докато не смениш модела.
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот AlMitov » Нед Ное 07, 2010 9:05 pm

На Weldtite осите са здрави. Ползвам такава от половин година и не е крива, а дори съм скачал по 40-60см тук-там (аз съм 96кг говедо без дрехи и багаж). Положението обаче не е цветущо с конусите - смених 3бр. за този период, а резбата на оста не е като на тези от 2лв. и не стават тези от счупените оси. Като цяло както всички казаха(написаха) вече - главина на шлици му е майката и нямам търпение до следващата заплата да си оправя ядовете...
AlMitov
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 9:10 pm
Местоположение: София

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот nihonjin » Пон Ное 08, 2010 9:07 am

AlMitov написа:На Weldtite осите са здрави. Ползвам такава от половин година и не е крива, а дори съм скачал по 40-60см тук-там (аз съм 96кг говедо без дрехи и багаж). Положението обаче не е цветущо с конусите - смених 3бр. за този период, а резбата на оста не е като на тези от 2лв. и не стават тези от счупените оси. Като цяло както всички казаха(написаха) вече - главина на шлици му е майката и нямам търпение до следващата заплата да си оправя ядовете...


Е, това е обнадеждяваща приказка. Аз съм 96 кг. с дрехите и скачам най-много от 25 см. :bowdown:
nihonjin
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 3:25 pm
Местоположение: София

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот did » Пон Ное 08, 2010 11:23 am

nihonjin написа:Аз съм 96 кг. с дрехите и скачам най-много от 25 см. :bowdown:


Щом си 96 килограма и скачаш, пък било и от 10 см, забрави за главини на резба! Забрави и за евтина главина на шлиц! Никоя ос не може да те издържи, ако конструктивно главината е мислена от китайски инженер - тройкаджия, който знае само една дума на английски - "cheap".
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот Stancho » Пон Ное 08, 2010 11:35 am

Много правилно го е казал @did и просто в случая трябва една хубава изнвестиция в главина на шлиц със скоростна система на шлиц. Цялата история иска смяна на главина, спици (може би - зависи от старата), венци и евентуално команда (зависи дали си останеш със седем скорости или минеш на повече). Има и втори само временен вариант - Cro - Mo ос на Weldtite, но пак е само временно - не трайно... :agree:
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот AlMitov » Вто Ное 09, 2010 11:16 am

nihonjin написа:...


Не го казах за да те обнадеждавам. Да, оста е здрава засега, но все някога ще се предаде поради малоумния дизайн на главината. Също както написах по-горе конусите се скапват скоропостижно и се отваря луфт за отрицателно време. Колелото го карам предимно до и от работа/лекции, а това с дроповете е рядко като цяло. Въпреки това конусите се изяждат скоропостижно, а вече виждам, че и чашката на главината се е поизносила отгоре от страната на венците. С предишния пост исках да кажа, че и да вземеш много здрава ос не решаваш проблема.
AlMitov
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 9:10 pm
Местоположение: София

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот nihonjin » Вто Ное 09, 2010 1:01 pm

AlMitov написа:
Не го казах за да те обнадеждавам... .


Ясно, ясно. Просто имах пред вид, че няма нужда да сменям главината от днес за утре.
Нещо от личен опит за конусите: Конуса ми откъм зъбчатките се износи за 20 км при крива ос, повече отколкото за 2000 км с права (оригиналната). Другия не беше мръднал, но ги смених и двата при смяната на оста с конусите, които идват с Weldtite оста. Явно изкривяването е пагубно за конусите. При мен чашката на съчмите в главината сигурно не е мръднала, защото като смених конусите главината се върти като нова - никакъв луфт и никакво задиране.
nihonjin
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 3:25 pm
Местоположение: София

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот sibirischewolf » Съб Мар 31, 2012 1:20 pm

Имах същият проблем със кривене на задната ос новата за сега си е добре издържа 100км за сега ще видим за на пред, но пък за старата не ми се говори... уж немско производство стомана тва онова ама на 40км я направих на буквата "С" като се има предвид че минах през 1-2 средно големи дупки със около 45км\ч по асфалт пък тая със която карам във момента е китайска от старото колело :D ама държи повечко при условие че съм се спускал и DH със нея... не знам до колко беше DH но издържа доста камани през които минах със средна скорост от 30км\ч.
Не смятам да карам дълго със тая китайската ако може да ми препоръчате някоя друга ос като за мен, в момента съм около 75кг а не ми се ще да дам 15лв за оная ос на Wedlite като си нямам на идея колко ще издържи... ако може някой който я пробвал да ме посъветва ще съм му благодарен :)
sibirischewolf
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Мар 13, 2012 7:30 pm
Местоположение: Карлово

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот APD » Съб Мар 31, 2012 6:45 pm

Geronimo написа:Тук може да прочетеш подробно http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... 3D%25D0%25.


Някой съгласен ли е с мен, че Сашка Йорданова трябва да си смени професията? :xx(:
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот Шлек_народен » Нед Апр 01, 2012 8:48 am

За редактора незнам,ама автора на въпросната статия явно е завършил не техническия, а лесотехническия.Щото за някакви клечки говори...има си представа от главини, колкото да огелпи всичко.И да извади някакви "гениални" изводи :) Нищо не споменава за кухия болт, с който се вързва въпросния лагер(дето бил в края на оста,под венците), към тялото на главината. Щото, той като се изкриви, жална и майка на главината...За "движения наподобяващи луфтове", "плаващи движения" и разни други щуротии нема да коментирам.
А, на тая главина, къде точно е лагера? Модела е на едни от задни най-скъпите главини ...
Изображение
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот Ozzie » Нед Апр 01, 2012 11:28 am

А дали няма още един лагер в най- външния край на барабана?
Изображение

P.S. Разбрахме вече, че харесваш главините на резба, но моля, не натрапвай тази си обич на другите, понеже това което съм видял да се продава в нашите магазини като aftermarket продукция е най- долен и некачествен клас. Да не говорим, че избора на касети е сведен в най- добрия случай до такива със седем венеца.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот Шлек_народен » Нед Апр 01, 2012 12:30 pm

Ozzie написа:А дали няма още един лагер в най- външния край на барабана?

Има 2, дори и по 3 има на барабана! Само че, има една подробност-барабана не е част от тялото на главината.Той просто се нанизва върху оста, а лагерите са, за да се въртят венците, не главината/каплата или колелото.Не са опорни лагери на главината, а на самия барабан.
Това дали харесвам или не главини на резба, в случая няма нищо общо! Просто това, което се дава като предимство или недостатък не е верно.Може тия, дето се продават тука да са боклуци-съгласен съм с това.Но кажете ясно и точно - продават се най-ниското качество такива главини, затова и са калпави!А не да се изтъкват някакви псевдо-инженерни заключения за конструкции и тем подобни.С това не съм съгласен!Затова и написах горното.
Че този тип главини не стават за ДХ и подобни изпълнения -не стават, спор няма. Но, те не са и предназначени за това.
Има подобен проблем и със по-евтините главини на шлици.Получава се изкривяване, не на оста, а на самата главина.Барабана, където е единия лагер е отделно от тялото на главината и се вързва с болт. Ако се получи по някаква причина кривина и несъосие м/у този и задния лагер (чашките им) , дето е във самото тяло на главината, и дотам. Оста може да си е права като свещ, но ще са криви чашките на лагерите , което е едно и също със кривата ос на "ония главини, дето са калпави" .Няма обиране на луфта при това положение! Ако го обереш - затяга,ако се върти нормално - хлопа.
Но по този въпрос - "ни дума, ни вопъл , ни стон... " - както се казваше на едно място.Ако ще сте обективни, когато се изтъкват качества и недостатъци на нещо, правете го коректно!
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот did » Нед Апр 01, 2012 1:53 pm

Шлек_народен написа:А, на тая главина, къде точно е лагера? Модела е на едни от задни най-скъпите главини ...

Драги ми Шлеко, хайде прочети пак за какво ВСЪЩНОСТ пита авторът на темата и ако можеш му обясни, как точно да си НАВРЕ ТАЗИ ОС на "една от задни най-скъпите главини" в неговата главина. Екзотики има всякакви, но твърдението, че главините на резба са по правило скапани е ФАКТ! Това, дето си го показал, също е главина на шлиц.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот Шлек_народен » Нед Апр 01, 2012 2:31 pm

did написа: Екзотики има всякакви, но твърдението, че главините на резба са по правило скапани е ФАКТ!

Е, те с тва, не съм съгласен! Карам такава главина(една от всичките-3 или 4 комплекта карам) , която е произведена '78 г миналия век. Комплект предна и задна. И си вървят - Maillard Normandy. Доста повече от 3000 км :)
На въпроса на автора -на моите главини съм сменил осите със такива на "Формула" и то не щото онези, техните, им има нещо, а щото ми трябваха по-дълги. Кухи оси. Някъде съм ползвал и конусите, ако не съвпадат резбите, но по принцип и те си бяха здрави. Просто малко полиране и толкоз.
По-горе @Ozzie спомена, че трудно се намират венци и избора е доста ограничен.Верно -6 или 7 венеца за по-качествените, иначе и 8 има, но...
Та 7-ца била малко....Ми половината и повече карат по две, даже и с по една плоча отпред.
Да кажем 2 плочи. 2 х 9 =18 - малко неточна е сметката ,но нека не влизаме в подробности. То и 3 х 6 =18!
А, ако е 2 х 8 още по-зле :)
Излиза, че и 6-ца става ...Това не го казвам за да се заяждам, има и други особености за предавките-минимална,максимална, къде са най-гъсто разположени (като скоростен диапазон)...доста са факторите, които влияят за избора на венци. Но, ако някой ще си кара в парка или кротко, без да гони някакви супер постижения са достатъчни и тези.Автора на темата мисля, че няма повече претенции(засега- както го е описал).На мен ми вършат работа.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот Ozzie » Нед Апр 01, 2012 3:27 pm

Шлек_народен написа:Да кажем 2 плочи. 2 х 9 =18 - малко неточна е сметката ,но нека не влизаме в подробности. То и 3 х 6 =18!

Математически погледнато е вярно, че 2х9 = 3х6 = 18
Погледнато от велосипедна гледна точка, не е точно така. :D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот EccentricMOTION » Нед Апр 01, 2012 3:38 pm

Шлек_народен написа:Ми половината и повече карат по две, даже и с по една плоча отпред.

Ако касетите 6ци бяха достатъчно, малките жълтурчета от Shimano и Sram нямаше да блъскат денонощно, за да направят 10ск касети за МТБ и 11ск касети за шосе. Я, то имало и Super record 11ка.
С една плоча отпред карат/карам/ - факт, но не и при такава експлоатация. Надолу я завъртя 10 оборота, я не.

Към автора,
рентабилна е инвестицията в задна главина на шлиц. Добро решение е при твоите килограми главина, спици и шина от среден клас. Ако не смяташ да вкарваш повече пари - потърси има наплетени нови капли по 50тина лв, разбира се с базов клас компоненти.
Особено важно - съобрази венец-касетата с броя на настоящите ти скорости на командата и задния дерайльор, за да не се получи разминаване.

Към въпроса за Ontario с главина на резба - да, имаше и такова Ontario Comp, най-базовото от всичките.

Относно осите на Weldtide - карам я задна на спускане, поради факта че рамката ми изисква 10мм ос. Към момента нямам оплаквания.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот nihonjin » Пон Апр 02, 2012 10:59 am

Здравейте,

гледам че сте изкопали темата ми отпреди година и половина и сте дали нови съвети, за което благодаря.

Аз отдавна съм решил проблема като си комплектовах още едно задно колело с главина на шлиц.

Освен това тунинговах главината на резба по следния начин:
От страната на венците след конуса и малък спейсър вкарах стандартен капсулован лагер, така че да е плътно по отвора за развиване на венците.
После завих последната гайка на остта. Тоест вместо големия спейсър имам малък спейсър и лагер. Погледнато отзад например, плоскостта на лагера равни с края на касетата с венците.
За стандартните касети на резба Шимано със 7 венеца, лагер, който върши работа е с вътрешен диаметър 10мм, външен диаметър 22мм и дебелина 6 мм или 7 мм. Струва около 3 лв.
Лагера се превръща в допълнителна опорна точка и натоварването върху остта се разпределя по същия начин, както при главините на шлиц.
В момента карам с тунингованата главина и след 200 км няма отклонения. Като станат 3000 км ще се обадя пак да информирам какво е положението.
nihonjin
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 3:25 pm
Местоположение: София

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот APD » Вто Апр 03, 2012 9:11 pm

И аз съм подобрявал достатъчно такива главини, но разбрах че не става със стандартен капсулован лагер. Става с по-скъп, и трябва задължително да се мине на струг или фреза леглото, иначе лагерът не ляга както трябва. Отделно за самата ос трябва да се прави втулка с форма на тапа, с резба да се навие по оста и с външен диаметър, съвпадащ с точност 1/30 ~ 1/50 от вътрешният на лагера.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот манджа » Сря Апр 04, 2012 12:48 am

Истината е ,че кухите оси на формула са очудващо здрави..
Приятел караше такава на триал колело с главина на резбра и не мръдна..И аз дори бях много скептичен в началото , но щом толкова държи не е толкова голяма инвестиция и може да се пробва :beer:
Pulse STR
Аватар
манджа
 
Мнения: 533
Рейтинг: 1454
Регистриран на: Сря Ное 05, 2008 10:06 am

Re: Здрава ос за задна главина с конуси

Мнениеот Шлек_народен » Сря Апр 04, 2012 5:37 am

манджа написа:Истината е ,че кухите оси на формула са очудващо здрави..

Истината е, че има хора дето и танк могат да строшат!Не, че танка е кекав нещо... :)
APD написа:....и с външен диаметър, съвпадащ с точност 1/30 ~ 1/50 от вътрешният на лагера.

Тия точности в час по музика ли ги учихте??? Допуските за набиване на лагери(вал/отвор) са 0.005-0.01мм хлабина.
Някъде се ползва и натяг - т.е. лагера наистина се набива на оста или в отвора.Зависи от типа на лагера и изискванията на сглобката. Но, това са специфични неща и не се побират в две изречения.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта