Бързо колело - силово каране

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Бързо колело - силово каране

Мнениеот zax983 » Пон Ное 15, 2010 3:42 pm

Чудя се дали някой може да изнамери или дори направи, достатъчно бързо колело според моите изисквания...

Първо започвам с това че съм 120кг в момента, а още когато бях под 100 ми се е случвало педал да се отчупи от курбела докато карам - вече дали педала е бил некачествен или аз съм приложил прекалено голяма сила на натиск, това няма как да знам... Но все пак имам доста мощни крака, но за сметка на това не мога да въртя педалите кой знае колко бързо, затова ми е нужна лека модификация на венците... и това мисля че ще е достатъчно. Понеже не съм много висок, само 1.80 и много големи рамки май не са ми оферта, а и нямам ни най-малка представа кое, как и защо трябва да е... Но това са ми двете изисквания, да е бързо и да носи килограмите ми...

Последно когато карах колело, не се намираха над 54 отпред и под 12 отзад, всъщност аз си карах Феникс, даже имах глупоста да се опитвам да го ремонтирам, когато се налага... Все пак ми беше подарък... Но бързо се усетих че ми е по-изгодно да си взимам нов през няколко години и колкото изкара толкова... Но трудно надвишавах 60км/ч на участък без наклон, като усещам че мога повече, но колелото не може повече... Сега виждам в интернет уж има до 60, но в България едва ли ще намеря над 54, по-скоро ще намеря заден с 9, но на една прекрасна цена... Но от друга страна предния може да се направи "безкрайно" голям, докато задния не може да е безкрайно малък... Та се чудя каква е оптималната комбинация...

Обиколката на бедрото ми е над 70 и смятам че мога да прилагам една прилична тяга... Например при максимално 54/12 просто не ползвам друга скорост, освен понякога и то само ако много ме мързи 54/14, но това е глупаво, защото колкото по-бавно го качвам, толкова повече се изморявам... Дори не си играя с тези скапани скорости, които винаги първи се развалят и направо си тръгвам на най-тежката, което едва ли е много полезно и правилно... Та се чудя 60/9 например, дали въобще ще успея да завъртя педала или пък обратното, дали няма и това да ми е слабо...

Освен това рядко съм се качвал на "хубаво" колело и в сравнение с пълните боклуците които съм карал, дори не много високи класове ми се струва че сами си вървят... но пак са ми слаби...

Та се чудя можете ли да ми предложите нещо конкретно или поне да ми дадете някакви съвети какво да търся?
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот codename47 » Пон Ное 15, 2010 4:17 pm

zax983 написа:... Но все пак имам доста мощни крака, но за сметка на това не мога да въртя педалите кой знае колко бързо..

може да оставиш скоростите и да си вземеш 170/165мм курбели тогава?
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот zax983 » Пон Ное 15, 2010 5:11 pm

codename47 написа:може да оставиш скоростите и да си вземеш 170/165мм курбели тогава?
Благодаря много за идеята :)

За това не съм се сещал, а и май съм пропуснал часовете по механика, ако въобще сме имали такива ;) Отделно че 170мм не ми говори абсолютно нищо... Вчера си взех някакъв боклук за 80 лева и дори никъде не пише каква куча марка е :) Че и е женско, макар че не виждам какво толкова е различно, освен че е много по леко и върви много по-леко от феникса, а скапаните байкове за по 200 лева пък въобще не искам да ги коментирам, феникса поне и той е под 100 лева, но за тези пари толкова ;)

Та нито знам какви са стандартните чаркове, ако има такова нещо... нито знам кое се мери... В смисъл че целия курбел е 200, от вътре(без оста, която не знам как се нарича) е 170, следоватлно спрямо оста е 185/180мм, така ли? Също като ми казваш само число, аз не знам дали имаш предвид че трябва да е по-къс или по-дълаг... Чисто по интуиция мисля че трябва да е по-къс, но нека да не и се предоверявам и пак да попитам ;)

Значи да видим дали съм разбрал правилно:
1. По-къс курбел върши същата работа като по-тежки предавки?
2. Тези 15мм разлика достатъчни ли са за да мога да си достигна максимума?
3. Това ще доведе ли до някакви здравословни проблеми? - От години не съм карал, а и доста съм надебелял... Вчера доста му се изкефих на това колело и даже май леко прекалих... цяла вечер въртях педалите... спрях чак като почнаха да ме наболват леко колената, което никога преди не ми се е случвало... но нещо ми е неудобна и седалката, защото колената вече не ме болят, даже се чудя защо нямам мускулна треска, сигурно това е 52/14, т.е. нищо не съм правил... но задника все още ме наболва леко... Та ще сменям и гадната седалка явно, макар че достатъчно хубава седалка никога не съм намирал...

П.П. Никога не съм имал проблеми със ставите, дори грам нямам предпоставки за това, въпреки килограмите :) Но ако хвана да тичам така сериозно с тези килограми, със сигурност ще ги прецакам и ставите, затова отново избрах колело. Но освен да сваля някой и друг килограм, по-скоро ще го ползвам по предназначение, а именно за максимално бързо придвижване и ако мога да мина само със смяна на курбелите ще е просто чудесно! Стига да не стане както обикновенно става с такива колелета... проблем след проблем и то още от самото начало... :banghead:
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот evilzet » Пон Ное 15, 2010 5:24 pm

С тия тежки предавки, не знам дали ще се движиш с 60 или с 80, но със сигурност ще си докараш проблеми със ставите. Внимавай.
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот Ozzie » Пон Ное 15, 2010 6:48 pm

1. Дължина на курбел се мери от център до център, т.е. от центъра на оста на средното до центъра на оста на педала.
2. Мисля, че си объркал форума.

В http://www.koloezdene.com са повечето които карат по шосе и евентуално могат да ти дадат повече полезни съвети.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот zax983 » Пон Ное 15, 2010 7:33 pm

Значи поне съм се ориентирал правилно как се мери... Ще потърся по-къси курбели и ще видим дали резултата ме удовлетворява... Ще погледна и посочения форум, но каквото и да търся винаги излиза само този... включително и за шосейни, явно само този форум е наистина активен или поне най-големият(предполагам)... а и ето че вече получих много добри съвети и то веднага ;)

П.П. Не разбирам каква е тази мания по планинските, аз лично не я разбирам, мен ме интересува само да се придвижвам по-бързо, а ако няма път, какъвто и байк да имаш, пеша е по-бързо, но както и да е, всеки с вкуса си... В крайна сметка все е колело, така че вярвам че и тук мога да получа също толкова полезни и компетентни съвети, но от повече хора :)
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот Gen4eca » Пон Ное 15, 2010 10:00 pm

zax983 написа:...а ако няма път, какъвто и байк да имаш, пеша е по-бързо, но както и да е, всеки с вкуса си...

Не си прав!
Bombing for peace is like fucking for VIRGINITY!
Аватар
Gen4eca
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1418
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 12:55 pm

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот stilo » Пон Ное 15, 2010 10:16 pm

да се обадя и аз.
Скъсяването на курбела ще ти донесе само по-голямо усилие при въртенето. Рамо . сила = въртящ момент. Механика приятел.
Но при колоезденето, независимо дали е планинско или шосейно не е важно каква скорост можеш да развиеш, а колко време можеш да я поддържаш. В тоя ред на мисли се насочи не към развиване на сила в краката и обеми на мускулатурата им, колкото в тяхната еластичност и издържливост. Ако вдигаш 60 км/ч силно се съмнявам, че можеш да ги поддържаш в продължение на повече от 300 метра.
Аватар
stilo
 
Мнения: 545
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 17, 2009 8:40 am
Местоположение: on the road

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот codename47 » Вто Ное 16, 2010 12:13 am

между дължината на курбелите и скоростите има връзка: http://www.sheldonbrown.com/gain.html
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот PtD » Вто Ное 16, 2010 12:59 am

По-късите курбели *биха* могли да имат неблагоприятен ефект върху коленете...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот codename47 » Вто Ное 16, 2010 1:08 am

аз съм чел че по-скоро дългите за даден ръст курбели могат да докарат такива проблеми,
http://www.cptips.com/knee.htm
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот zax983 » Вто Ное 16, 2010 3:49 am

В случая дългите ми ги докараха проблемите и то от раз :)

А иначе нямам никакъв проблем със зелената вълна например, което по спомен от табелите май беше 45км/ч, значи че си поддържам 50км/ч поне 20 минути, просто няма къде да ги направя повече без прекъсване, а и по принцип няма къде в София да карам повече от час от една до друга точка... При което едвам да минавам 60 и то наистина за малко, значи нещо не е наред и проблема със сигурност не е в мен, а в колелото, просто чуствам че мога повече :)

Само веднъж реших да ходя с колело на 150км, но не стига че още преди да изляза от София имаше лека авария която добави допълнителни проблеми по и без това скапаното ми колело... Просто и без това кривата капла, се изкриви още и почна да се търка в спирачката, която леко разхлабих, но пак остана леко търкане на всеки оборот, в името на сигурноста, все пак нямаше да е много умно да карам без никаква спирачка по магистралата... Освен това имах глупоста да тръгна на обяд, при над 40 градуса... И като връх на сладоледа се оказа че 80% от пътя е изкачване... И ми се *** мамата... Но понеже съм много голям инат и бях решил, все пак успях да стигна малко след като се стъмни... Което ако не греша прави не повече от жалките 15км/ч, но се питам как ли щеше да е с хубаво колело... А това няма как да е байк, защото и най-скапаната шосейка за 50 лева върви по-добре от байк за няколко стотин лева... Освен ако не си взема бай за 4 цифрена сума, но какъв бегач мога да си взема за тази сума... байка който да му се равни трябва да е 5 цифрена и т.н. Просто байка не го виждам за друго, освен за екстремно спускане по пресечена месност... Просто искам да видя как някой надбягва професионален маратонец с байк нагоре по баира в гориста месност, много искам да го видя това... На голяма скорост не можеш да помръднеш, на малка въртиш педалите като луд и седиш на едно място...

А сега като се замисля, тогава 40 километра ги тичах за 3 часа и май щеше да ми е по лесно без колелото :rofl:

Сега ако направя което и да е от тези неща, вероятно после ще ме возят много бавно :D Но все пак за къси разстояния мисля че трябва да съм дори по-добре, защото тогава бедрата ми бяха към 60, сега са към 70 и дори разликата да е само в сланина, поне ще тежа повече на педала и то не с няколко, а поне с 30 килограма отгоре... Което много помага, защото когато спринтирам обикновенно се изправям, ако качвам баир също... Общо взето сядам на седалката само когато си почивам пускайки се по някое нанадолнище по инерция... Не знам, но просто се изморявам МНОГО повече ако карам седнал и на по-лека предавка...
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот bio » Вто Ное 16, 2010 9:02 am

codename47 написа:между дължината на курбелите и скоростите има връзка: http://www.sheldonbrown.com/gain.html

извинявам се че съм малко оффтопик ... ама не го разбрал правилно според мен. SheldonBrown няма как да каже, че с по-дълги курбели се върти по-трудно ...
Sheldon Brown написа:This number is a pure ratio, the units cancel out. I call this a "gain ratio" (with thanks to Osman Isvan for suggesting this term.) What it means is that for every inch, or kilometer, or furlong the pedal travels in its orbit around the bottom bracket, the bicycle will travel 5.58 inches, or kilometers, or furlongs.

демек, за единица премстване на курбела -> колко единици изминава гумата. много ясно, че по-големият курбел има по-голям периметър (път). но като цяло дори при различни курбели за един оборот имаш един и същи път изминат от задната гума. само където с по-голямо рамо е необходима по-малко енергия за движение. това е чисно механично ... ако трябва did да дава по-нататък обяснения ...
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот codename47 » Вто Ное 16, 2010 9:10 am

имам предвид това:
All of these systems share a common inadequacy: none of them takes crank length into account! The fact is that a mountain bike with a 46/16 has the same gear as a road bike with a 53/19 only if they have the same length cranks. If the mountain bike has 175's and the road bike 170's, the gear on the mountain bike is really about 3% lower!
не се върти по-трудно с по-дълги курбели а все едно се минава на друга предавка. Това лично го изпитах след като минах на 5мм по-дълги курбели. Сега на равно все едно не ми достигат скорости, на катерене става(преди беше обратното). Човека си го е написал, има още инфо в нета.
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот bio » Вто Ное 16, 2010 9:24 am

продължавам да твърдя, че не си го рабрал правилно какво е написал ... за един оборот на курбели 160 и 180mm + 16/16 венец/касета -> задната гума изминава един и същи път ... двата курбела опред изминават различен ... и той точно това вкарва. никъде не е написал ...
може и да говорим за едно и също нещо ... ама на различни езици.:>
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот stilo » Вто Ное 16, 2010 9:29 am

codename47 написа:имам предвид това:
All of these systems share a common inadequacy: none of them takes crank length into account! The fact is that a mountain bike with a 46/16 has the same gear as a road bike with a 53/19 only if they have the same length cranks. If the mountain bike has 175's and the road bike 170's, the gear on the mountain bike is really about 3% lower!
не се върти по-трудно с по-дълги курбели а все едно се минава на друга предавка. Това лично го изпитах след като минах на 5мм по-дълги курбели. Сега на равно все едно не ми достигат скорости, на катерене става(преди беше обратното). Човека си го е написал, има още инфо в нета.


eй, айде стига свободни тълкувания....я си прочетете уроците по механика и ТОЧКА по темата.
Обяснявам отзад напред. Имате фиксирани диаметър на гумата, точно предавателно съотношение от венците и курбел с различна дължина.
При по-малкият курбел ще се изисква по-голямо усилие за да завъртите гумата, при по-дългият - по-малко усилие. Скоростта и при двата случая ще е една и съща при еднакъв каданс (брой завъртания на курбелите за единица време). Въпросът е в умората.
Конкретно по темата. Ако е фиксирал "Силовия карач от форума" всичко на максимална плоча отпред и минимално венче отзад при по-къс курбел само ще натовари повече колена, стави и мускулатура. но не и да повиши скоростта, ако не промени каданса. За да си помогне в забързването на последния, трябва да УДЪЛЖИ курбела.
Аватар
stilo
 
Мнения: 545
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 17, 2009 8:40 am
Местоположение: on the road

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот moz » Вто Ное 16, 2010 9:30 am

zax983 написа:В случая дългите ми ги докараха проблемите и то от раз :)

Според мен проблемите в колената идват не толкова от курбелите, а от оборотите с които въртиш.
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот zax983 » Вто Ное 16, 2010 3:56 pm

Е добре де... В крайна сметка какво да направя :dontknow:

А английски не знам, така че линкове с информация на различен от български са ми напълно безполезни, освен може би калкулаторите, следкато си преведа какво трябва да попълня в полетата и различните стандарти за мерните единици...
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот codename47 » Вто Ное 16, 2010 4:53 pm

http://www.niko-bikes.com/blog/?page_id=469
Ozzie написа:..В http://www.koloezdene.com са повечето които карат по шосе и евентуално могат да ти дадат повече полезни съвети.

zax983 написа:А английски не знам, така че линкове с информация на различен от български са ми напълно безполезни, освен може би калкулаторите, следкато си преведа какво трябва да попълня в полетата и различните стандарти за мерните единици...

http://translate.google.bg/translate?js ... Fgain.html
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот zax983 » Вто Ное 16, 2010 5:06 pm

codename47 написа:http://www.niko-bikes.com/blog/?page_id=469
Ozzie написа:..В http://www.koloezdene.com са повечето които карат по шосе и евентуално могат да ти дадат повече полезни съвети.

Благодаря, но това е доста информация и доста обща, ще си я оставя за домашно през уикенда, сега отивам малко да покарам ;) Ще се поразходя по сервизите, да го огледат, някъде ако трябва смазка това онова... ще си взема и някаква врига, не че са се засили да ми го крадат, но все пак... и смятам да почна да го карам сериозно... За мен зима няма... Само слагам калниците когато вали и доста целувам асфалта понякога, но няма как с тези тънки гуми... Не харесвам байкове, още по-малко пък мога да си позволя две колелета затова си карам шосейката и по лед и по сняг и по дъжд, както дойде... Само ми е проблем че с 300 зора влизам с него в метрото, а сутрин е много важно да поспя половин час повече!

П.П. Оф и гумите трябва да сменя с автомобилни винтили, абе знам си аз че ще ми излезе двойно накрая... Но да тичам е самоубийство... А да плувам нито има къде, нито някога съм се опитвал... Остава ми само колелото поне докато не падна под 100... А и винаги е било и все повече става най-бързия начин за придвижване в София, освен метрото, но с тази една линия и малоумно разположени спирки и това не е съвсем така... И най-важното: всеки който е качвал моите килограми, знае какъв мързел причиняват и единственото което не ме мързи да правя е секс и каране на колело. Само със секс не става, защото жена си имам от 5 години, така че... Мислех си и за един чувал да монтирам на балкона, когато не мога да карам, да млатя по него, да изразходвам излишната енергия, но и те са станали доста пари, ще видим...
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот zax983 » Вто Ное 16, 2010 8:48 pm

Взех му най-евтините стойка и "закопчалка", които намерих... Стана 93...

Цялостен преглед ще има утре сутринта явно... Не се научи обслужващият персонал че няма смисъл да работи през работно време и на хората да им се налага да си вземат отпуска за да си свършат някаква работа... От тези които знам само 1 не беше затворил и той отдавна не поправя, само продава и то главно детски и други боклуци... Както и да е ;)_

Вчера и днес не са ме боляли колената, явно първият ден е било нещо инцидентно, докато падне ръждата :D
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот Admin » Чет Ное 18, 2010 11:04 am

Преместих темата тук, защото не ми се стори като за Веломеханик, а обсъжданите неща са интересни за доста широк кръг хора, независимо за какъв точно велосипед става дума.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот vlassadar » Чет Ное 18, 2010 5:23 pm

Zax, човече, ти си машина! Но доколкото долових, целта ти е да свалиш килограми? По-бързият каданс натоварва по-малко мускулите за един оборот, но пък можеш да правиш много повече обороти, отколкото с тежък. Не се претоварвай, просто бъди постоянен и си подбирай храната. Ние, които сме хърби щото не можем да спрем да караме, пък се оплакваме, че не можем да качим 5 кила (поне аз съм така). А аз си карам на такива предавки, че все едно въртиш във въздуха. И последно - има страшно здрави шосейки, с стоманени рамки и вилки, за нищо пари, каплите обаче трябва да са сериозни, както и спиците. Но по-добрия вариант, щом и на сняг и лед караш, е да се ориентираш към байк все пак. За летните месеци ще го обуеш с тънки сликови гуми, и нищо не пречи да му сложиш шосейни венци. И така няма да е кой знае колко по-бавно от шосейката, само позата ще ти е по-удобна.
Аватар
vlassadar
 
Мнения: 590
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 24, 2003 12:40 pm
Местоположение: София

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот zax983 » Пет Ное 19, 2010 3:58 am

Вярно е че темата вече не става за раздел "веломеханик", но и за стругар не била... И така и не разбрах какъв "железар" точно ми трябва, ако все пак реша да си правя нещо поръчково... Ест. аз нямам пари за наистина цяло такова колело, което да ми пасва от всякъде, но чуствам как лятото много ще ми се прииска да сменя поне предния венец и няма да намеря стандартен по мой вкус...

Иначе ще послушам съветите ви и се опитвам да карам по-леко, да въртя "напразно"(съжалявам, но това наистина е напразно...) :D И все пак така наистина мога да си карам безкрайно дълго... Пък и е вярно че така по-лесно ще отслабна, особено ако имам неограничено време, но го има и момента в който аз имам не много време за каране и колкото по-бързо карам, толкова повече изминавам! Освен като падне сняг и лед и улиците които трябва да са почистени, няма да са... Та искам или не, ще се налага да карам бавно... Защото нямам възможност да влагам повече пари в това колело и да сменям гумите според сезона, още по-малко да купувам друго и например следващите 3 седмици, ще трябва да изкарам с 20 лева :D Та ако не от карането на колело, то поне от разходите покрай него ще поотслабна малко :D

Днес смазах веригата, оправих динамото(много го мразя, но като го има... поне да работи), сложих и задни светлини, че цяла зима ще се прибирам по тъмно... взех си и километражче и то колелото стана 140... Можеше да дам още 25 лева да го разглобят и да смажат всичко, т.е. не можеше защото си изчерпах бюджета, а и нещо не обичам да ми ровичкат излишно по колелото, а и по каквото и да било, особено без мое присъствие... :D

А и калници сложих! Най-актуалното за сезона ;) Ама таки ги сложих, че стана тежко колкото феникса... Отпред взе че пасна един точно от него, че така и не не му ги сложих на втория, останаха си чисто нови... Отзад не пасваше, а и там имаше калник, но беше счупен и все едно нямаше, оставили са половината само заради това че динамото е вързано да минава през него и за да не развалям и аз цялата "гениалана" система и понеже от някъде изнамерих някакъв байков калник, го вързах към остатъците от наличния, към багажника и както си трябва, та с тройно подсигуряване, очаквам да не ми създава проблеми тази кърпена история...

П.П. Забелязах че гумите са ми италиански или поне така пише на тях, но все още не мога да определя каква куча марка е това колело, освен ако не е наистина без марка, пртосто някакво от някой супермаркет... Но все пак изглежда и върви, поне за сега, като достатъчно добро...

П.П.П. Оооо... и пустата седалка оправих!!! Чак ме е срам да си призная колко съм тъп... Височината още първия ден оправих, но тя била и нагоре вдигната излишно много от жабката, та я свалиха с няколко градуса и вече нямам проблеми и със задника... Не знам, но може би нямаше въобще да се сетя че от това е проблема... Чак човека се избъзика че сега педерастията е на мода и нищо чудно че е така... Не съм запознат с тази материя, но едва ли има мъж на който да му е удобна седалката под този ъгал под който беше, било то и с различни сексуални наклонности... Виж за жена не знам дали мога да съм сигурен, все пак колелото е женско, но все пак си мисля че и на жена няма как да и е удобно... Но явно все пак на някакъв човек, това му е било удобно... Или този който ми го продаде много ме мрази... Макар да не се познаваме...
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот Stuny » Пет Ное 19, 2010 7:02 am

Ако караш понякога само за кеф , а не заради придвижването, просто си избирай маршрути с трудни и дълги изкачавния , тогава ще си имаш натоварването(и отслабването) с каквито и предавки да си.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот zax983 » Пет Ное 19, 2010 2:27 pm

По принцип винаги карам за кеф !!! Защото и с метрото мога за същото време да стигам, но предпочитам да карам!

Но за да карам наистина за кеф, колелото ми струва 4 цифрена сума. т.е. няма скоро да имам възможност да карам за кеф...

Пък ако беше само за отслабване щях да си взема някакъв велоергометър... Но мисля че съм намерил оптималното компромисно решение на всичко в едно, според възможностите ми ;) Само не ми е ясно как колело струва повече от кола, но това е друга тема...
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот PowerSlide » Пет Ное 19, 2010 6:51 pm

zax983 написа:Само не ми е ясно как колело струва повече от кола, но това е друга тема...

Няма такова нещо, намери ми нова кола от магазина за 1000лв примерно. Или кола на старо в движение за 40лв (по-може да има :D ) Просто с различни критерии сравнявате.
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот cholla » Сря Ное 24, 2010 5:39 am

Zax-е майката му е да напипаш от някаде един руски велосипед Украйна, наплети му каплите с по кадърни спици, сложи некви тесни гуми и мачкай здраво. Определено щом си корав в краката търсиш колело без скорости singel speed по модерно му. Ако няма откъде да се намери Украйна търси един 29" сингъл спеед байк, слагаш си отпред най-големият венец, който можеш да намериш и да знаеш веригата е много по-здрава от останалите, така че натискай смело.
cholla
 
Мнения: 391
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 01, 2004 7:08 pm

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот zax983 » Сря Ное 24, 2010 7:20 am

На 29" май ще се качвам със стълба, все пак съм само 1.80 ;) Не знам, може пък и да бъркам нещо... Но определено твоят вариант ми звучи най-добре и ще го пробвам при първа възможност, така или иначе ;)

За сега колелцето ми разполага само с 46/14 ги преброих преди малко... Аз се надявах да е нещо поне 48/13, което пак ми е слабо, но уви... Другите 17 скорости са пълен боклук според мен... От друга страна и без това съм решил да се лигавя тези дни и се опитвам да карам и на по-леките скорости, но повече от 1-2 отзад няма смисъл да свалям и то на някакви зверски баири може би, а отпред не ги пипам... Смятам че това все пак е един добър вариант докато вляза във форма... Пък и зима иде... Не мисля да правя промени преди пролетта.

Само остава да стискам палци да няма непредвидени ремонти...

Днес смятам да пробвам най-гадния баир който знам в София, при телевизионната кула и ако си го мина и него на най-тежката без да се почуствам некомфортно, може да млатя само на нея цяла зима... И понеже най-вече липса на финанси ме мори, а не се чуствам достатъчно сръчен, още по-малко пък имам необходимите инструменти и части... Ще го оставя така за сега... Ще преживея тези 7 венеца в повече, едва ли ми тежат кой знае колко, да не говорим калниците ми каква кърпена история са, коша отпред, багажника отзад... Абе ще си ги мъкна с мен, няма да го развалям колелото... Тъкмо ако някак се докопам до по-хубаво, ще летя направо ;)
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Бързо колело - силово каране

Мнениеот stilo » Сря Ное 24, 2010 8:16 am

[quote="zax983"]
...За сега колелцето ми разполага само с 46/14 ...
Днес смятам да пробвам най-гадния баир който знам в София, при телевизионната кула и ако си го мина и него на най-тежката ... ще летя направо ;)[/
quote]
OFF: Темата е за затваряне. Тук се намесиха някакви думи като "много съм здрав", "не мога да се изморя", "искам наистина бързо колело, което да ми издържи на силата" и неща в подобен стил, които въобще не кореспондират с някои физиологични и динамични параметри. Да се смея ли, да плача ли...пич, просто си карай :agree:
Аватар
stilo
 
Мнения: 545
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 17, 2009 8:40 am
Местоположение: on the road

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 386 госта