Проблем със спирачките.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем със спирачките.

Мнениеот Bace_kz » Чет Ное 25, 2010 10:35 pm

Имам проблем с предните спирачките ,75 килограма съм, и отпред и отзад съм с v-brake,с еднакви гумички (накладки),но отпред значително не спира. Мойте наблюдения са,е с пистова гума спират доста повече отколкото с гума с планински грайфер,та явно контактната площ играе някаква роля,регулирани са.Имам 2 предни капли едната е с пистова гума 1.95 широчина и друга с планинската гума 2.10 широка и каплата с пистовата спира доста добре,но каплата с планинската гума не ще. Спираката е стегната доста и е доста твърда,но резултата е нулев,а задната спирачката пак със същите гумички (накладки) е мека и спира супер.Вярно,е на предната капла има по-голяма тежест,но едва ли е само от нея,та въпроса ми е може ли на самата шина да и има нещо ?! Дори и след интензивни спирания пак се се оправя, гумичките (накладките) са по левче и са разработени.Та се чудя дали проблема идва от тях или може да е от шината на каплата ?
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот follow_me » Чет Ное 25, 2010 11:11 pm

Може би е от спирачките. Няма как да не спира заради каплата.
Retards are hopeless...
Аватар
follow_me
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1162
Регистриран на: Нед Окт 03, 2010 9:30 pm
Местоположение: София

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот PtD » Чет Ное 25, 2010 11:19 pm

follow_me, не говори глупости! Разбира се, че може да се дължи на каплата. Първо следва да се обезмасли шината (а и накладките). После следва да се провери настройката на самите накладки, жилото, лостчето. Може да се изшкурят и самите накладки леко. Има много какво да се направи, като последните фази включват ъглошлайф :lol:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот Bace_kz » Чет Ное 25, 2010 11:40 pm

Благодаря за отговорите утре ще пробвам :]
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот zax983 » Пет Ное 26, 2010 12:10 am

Те като са от левче има голяма вероятност, да си мислиш че са същите, но да не са съвсем същите гумичките... При каплата има много по-малка вероятност за подобни отклонения... Но все пак най-вероятния за мен проблем - така описан - просто тези гумички, не правят добро сцепление с тази капла... И може би ще ти е най-лесно първо да пробваш точно това: смени им местата на предните и задните и автоматично изключваш или установяваш гумичките като проблем. И вече ако не е от гумичките, следват описаните по-горе по-сложни процедури ;)
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот Bace_kz » Пет Ное 26, 2010 12:23 am

Да този вариант ще пробвам,а външната гума може ли да играе до такава степен роля в спирането,че с пистова гума спирачката да може да ме вдигне мен и колелото във въздуха,а с гума с грайфер да не може ?
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот zax983 » Пет Ное 26, 2010 12:30 am

Е няма начин пистовата ти гума да има по-добро сцепление с пътя от байковата и то с налични грайфери ;)

Виж освен да не ти опират спирачките в гумата и да не могат да стиснат до край, но ти май каза че това е добре регулирано?
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот Bace_kz » Пет Ное 26, 2010 12:34 am

Регулирана е,но каплата е леко елипсовидна може и от това да е ,а теста със спирането го правя на асфалтов път,бетон.Там гумата с грайфера и съответно "лошата" капла не могат да ме вдигнат във въздуха,а хода на спирачката е минимален,без гумичките да опират в нея при "освободена спирачка".
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот zax983 » Пет Ное 26, 2010 12:55 am

Не мисля че каплата ти може да е толкова елипсовидна, че да и бяга спирачката и в същото време да остане цяла или поне няма липсата на спирачка да е единствения дискомфорт който ще усещаш ;)

Направи тестовете и почистванията които вече са предложени, мисля че са изчерпани всички варианти или поне разумните такива и съм сигурен че ще установиш проблема. Надявам се да съм уцелил, защото срещу още левче си оправяш проблема, ако имаш късмет де ;) Случвало ми се е с дадена капла, пълен боклук и такива едни никакви гумички, да имам перфектни спирачки, случвало ми се е и обратното, с уж по-добри или поне по-скъпи капли и гумички, да не става...
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот kubetata » Пет Ное 26, 2010 1:02 am

Толкова ли е важно да те
Bace_kz написа:вдигнат във въздуха...

Измий си шината и накладките с топла вода и гъбичка. При мен днес това помогна! :agree:
П.П. Предната гума изисква значително по-голяма спирачна сила, защото като спираш тежестта ти се измества напред и натоварването на спирачката става по-голямо. Нормално е да ти се струва, че задната спира повече. Преди години си взех комплект тектро ви-бреикс и бях забелязал тази закономерност. Би ли споделил каква ти е спирачката/марка,модел../
Тъй кат' стане..
Аватар
kubetata
 
Мнения: 717
Рейтинг: 1709
Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 7:48 pm
Местоположение: 0031

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот Bace_kz » Пет Ное 26, 2010 1:45 am

"Вдигането във въздуха" го използвам за сравнение,ако ти ми предложиш по-добро него ще използвам :] Модел на спирачката не мога да ти кажа,колелото го имам от 3 години / Cross Demon ако има знчаение/ и определено е спирала повече отколкото в момента. Идеята ми беше да разбера дали проблема може да идва от различните гуми, но по вашите думи не е там проблема. Сега се сещам, че каплата е била омаслявана, но понеже беше преди месец,а от тогава доста карах и би трябвало смазката да се е изпекла,но утре ще пробвам да я измия,ако не стане сменям предните и задните гумички,съответно ако проблема остане пак си връщам задните отзад и ако тогава се появи проблем отзад,значи предната калпа е омаслена и ще мисля някакъв препарат за изистването й - съответно нови гучмики отпред, ако и тогава няма резултат направо сменят каплата.
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот PtD » Пет Ное 26, 2010 2:16 am

zax983 написа:Е няма начин пистовата ти гума да има по-добро сцепление с пътя от байковата и то с налични грайфери


Oлеее. Ти си бил голям разбирач. От всичко разбираш. :banghead:

@автора, разбира се, че сликовете ще спират по-добре на сух асфалт, отколкото планинските гуми, при еднакъв дурометър - имат по-добро сцепление. Но чак такова голямо влияние, каквото ти описваш, не може да се усети. Насочи се към почистване на накладките и шината, към настройка на спирачките и в краен случай към смяна на накладките и/или ограпавяване на шината (варианта с флекса :evil:).
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот geco » Пет Ное 26, 2010 8:01 am

Спомена ,че е много стгегната спирачката.Според мен е добре да я отпуснеш малко ,така че да спира към средата на хода на лостчето.Поне при мен чувствам че така имам по-голяма сила отколкото ако лостчето има минимален ход.
geco
 
Мнения: 274
Рейтинг: 1279
Регистриран на: Вто Фев 10, 2009 3:43 pm
Местоположение: stara zagora

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот Bace_kz » Съб Ное 27, 2010 12:14 am

Измих калпата, но се оказа, че явно настройката на гумиките ми е била грешна, защото бяха износени неравномерно, но и задните бяха на метал ама спират удудващо добре. Тези дни ще ходя по Търново и като се прибера ще взема нови, ще изчета цялата тема за настойка на v-brake и се надявам тогава проблема да изчезне :]
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот zax983 » Съб Ное 27, 2010 12:24 am

Е явно не разбирам, щом може при еднакъв дурометър и огромна разлика в контактната площ, гумата с по-малко сцепление да спира по-добре :eek2: Много бих искал някой да ми обясни как точно става това :dontknow:

Но все пак човека предположи че проблема не е в гумата, а в спирачките... Но като гледам последния му пост, по-скоро проблемът е в сцеплението метал в метал на остатъка от спирачките :nuts:
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот SeSSion » Съб Ное 27, 2010 12:45 am

Кой ти е казъл, че гумата за асфалт има по- малко сцепление от гумата за черно- ПО АСФАЛТ. Мога даже да ти кажа защо е така. Асфалтът е твърд, грайфера на гумата за черно не може да се забие в него, съответно се допират върховете на грайфера, което означава по- малка контактна площ. Гумата за асфалт няма грайфер, затова има повече сцепление със твърдия асфалт.
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот Bace_kz » Съб Ное 27, 2010 1:00 am

:offtopic: В грешка си zax983 . Малко физика, какво кара колелото ни да се държи на пътя ? Силата на триене между гумата и настилката по която се трие (аслафт,бетон,листа,кал,земя,корени и т.н.). Тази сила зависи от масата респективно колоездача и самия велосипед, но да приемем, че в нашия случай масата е константа. Та при еднаква широчина и при еднакво налягане и еднаква смес на самите гуми, остава само един фактор който играе роля в триенето (сцеплението) на гумата, а то е пощта, тоест лицето на гумената смес, която се трие в в настилящата повърхност. При пистовата гума няма разстояние между самия грайфер и там пощта която контактува е по-голяма и съответно самото триене се разпределя на по-голяма площ и спирането е по ефективно,а при гумата с грайфер същото триене се разпределя на по-малка площ и се претоварва самата контактна площ, прегрява и се губи сцепление.
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот SeSSion » Съб Ное 27, 2010 1:14 am

Bace_kz написа:прегрява и се губи сцепление

За това във F1 правят обиколки да си загрят гумите. Защото искат до края на състезанието да имат, колкото се може по- малко сцепление и да карат на магия.

П.П. @zax983 Баце, сори ама аз май никъде не съм задал въпрос.
Последна промяна SeSSion на Съб Ное 27, 2010 1:26 am, променена общо 2 пъти
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот zax983 » Съб Ное 27, 2010 1:15 am

Баце, ти май сам си отговори на въпроса :D

Само не разбрах защо не започна с това че имаш специализирани гуми за спускане по кал до раменете... Еми няма начин такава гума да те повдигне... И съм напълно съгласен че контактната и площ поне на теория може да е по-малка от тази на пистови гуми, а щом казвате най-вероятно е така и на практика... Друг е въпроса че въпросните грайфери се изтъркват адски бързо на асфалт и отдавна гумата ти щеше да има доста повече контактна площ...

Отделно останах с впечатлението че говорим за масовия вариант и съответно по универсални гуми? Иначе ти какво въобще правиш с такава гума на асфалт?!
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот PtD » Съб Ное 27, 2010 2:24 am

@zax983, ако не си забелязал, тук говорим за спирачките на човека. Придържай се към тази тема, знам че ти е трудно. :wavey:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот Bace_kz » Съб Ное 27, 2010 2:25 am

SeSSion написа:
Bace_kz написа:прегрява и се губи сцепление

За това във F1 правят обиколки да си загрят гумите. Защото искат до края на състезанието да имат, колкото се може по- малко сцепление и да карат на магия.

П.П. @zax983 Баце, сори ама аз май никъде не съм задал въпрос.

:offtopic: С нещо засегнах ли те SeSSion ? Не разбирам какъв ти е проблема ! :idea: Във формула 1 не правят загряващи обиколки, за да си хабят гумите или пък щото дрифта ги влече повече от "чистото" каране и се опитват да прегреят гумите, за да карат "на магия", а защото сместа от която са направени сликовете има оптимална температура, която варира в някакви граници и е установено, че при тази температура гумата има най-добро сцепление с пистата :clap:
zax983 Много ме радва иронията ти :agree: ,но малко по нагоре в темата ми беше отговорено много ясно, че има разлика при спирането при различните гуми, но не тя е причината за недостиг на спирана сила !
Нема спрем с ненужния спам, когато има развитие по проблема ми аз ще ви информирам за момента мисля, че изчерпахме темата !
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот SeSSion » Съб Ное 27, 2010 9:18 am

:offtopic: Ми не се чувствам засегнат. Горните две изречения бяха ирония. :agree: :beer:
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Проблем със спирачките.

Мнениеот grebo » Съб Ное 27, 2010 5:30 pm

:offtopic:
Грайферът на автомобилните гуми е с размер сравним с размера на издатините на асвалта. По принцип има изисквания за размера на камъчетата в асвалта, затова е добре гумата да има някакъв грайфер. Целта е камъчетата да се наместват между грайферите на гумата - затова често се вижда някое останало заклещено там - дали защото гумата го е откъртила от настилката или е настъпала вече откъртено, няма значение. Друг е въпроса че в България се използват некачествени материали в пътното строителство и пътищата ни се "заглаждат" по-бързо отколкото трябва.
Сравненията с Формула 1 са неуместни.

По темата - изправи си каплата и си вземи хубави накладки.
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта