SuperT vs Boxxer Race

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот bikerider » Вто Ное 18, 2003 11:59 am

[quote="uha_rampage"]

[quote]ОТ ДНЕС Е ОТВОРЕН СЕРВИЗ "Bikeride'em" за вилки
поддържам всички вилки на Marzocchi, RockShox и Маниту.
Сменям масла, регулирам нива на масла, правя основна профилактика и при нужда поръчвам резервни части за ремонт. За контакти тук, цени по договаряне. Ориентировъчно - смяна на масло около 10лв без маслото.

от днес се явявам неофициален сервиз на Веломания (дори те не знаят) за Marzocchi. Не се занимавам със никакви други вилки освен горепосочените. хау! [/quote]


bikerider - sorry ma pri MASTORA mi e po-evtino :D

UHA™ ADMIN LEVEL 5
www.rampage.hit.bg
www.uha-mtb.hit.bg
[/quote]


тва беше доста предварителна и ориентировъчна цена... :D:D:8D::8D:

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Вто Ное 18, 2003 5:40 pm

И аз предполагах, че е нещо подобно. Ама си е друго да ти го каже някой, който го е виждал. Благодаря! :8D:
Само още един въпрос – ако си го представям правилно, значи този цилиндър е капсулован само откъм буталото, така ли? Примерно, ако вилката не е обърната, а нормална (като Monster), буталото примерно идва от горните тръби и влиза в цилиндъра, който е в долните тръби. Там където влиза буталото, цилиндъра е капсулован, т.е. от там масло не влиза. Маслото влиза отдолу на цилиндъра, където пък той не е капсулован, а напротив. Правилно ли съм го разбрал? :?:


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот screamBoy » Вто Ное 18, 2003 9:29 pm

Metal_Psycho a газя-лудите 3.0 как си паснаха с вилката ? ил те бъркам с някой друг.
При Нина ми се стори че мернах един МистърТ да се изтяга на стената, долу при остта вилката е специфична и затова смея да твърдя че е точно тази вилка (а на 888).

[url=http://www.freevibe.com/headsup/lowdown_index.shtml][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Metal_Psycho » Вто Ное 18, 2003 11:18 pm

Da be screamBoy s Gazialudi 3.0 sum,pasnaha si kat pi6ka i vazalin:D,da ti kaja,kato sedna na bike-a mi izglezda ve4e na 2.7[:p].A tva pri Nina na stenata e 3-toto Mister-T,ma i to ve4e si ima sobstvenik,omzi koito kupi na Doco sinia DH Team,taka 4e ve4e i 3-te Monstera sa ve4e kupeni:(.
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zozka » Сря Ное 19, 2003 1:09 am

Jivi i zdravi da sa pichovete, golemi muskuli shte napravjat s tija chudovishta...
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот bikerider » Сря Ное 19, 2003 12:26 pm

[quote="Admin"]

И аз предполагах, че е нещо подобно. Ама си е друго да ти го каже някой, който го е виждал. Благодаря! :8D:
Само още един въпрос – ако си го представям правилно, значи този цилиндър е капсулован само откъм буталото, така ли? Примерно, ако вилката не е обърната, а нормална (като Monster), буталото примерно идва от горните тръби и влиза в цилиндъра, който е в долните тръби. Там където влиза буталото, цилиндъра е капсулован, т.е. от там масло не влиза. Маслото влиза отдолу на цилиндъра, където пък той не е капсулован, а напротив. Правилно ли съм го разбрал? :?:


Животът е кратък, карай бързо!
[/quote]


Моля :8D:
Да, правилно си ме разбрал - буталото винаги е отгоре (при нормалните вилки в тръбите, при shiver във външните тръби), а цилиндъра е винаги отдолу (при нормалните вилки в "ботушите", при shiver в долните тръби).

Цилиндъра е затворен отвсякъде, капсулован е там където влиза буталото (пружините лежат върху цилиндъра и се сгъват едновременно с движението на буталото), капсулован е и отдолу - дъното му е солидно и от него излиза болт, който служи за закрепване в долните тръби (shiver) или ботушите. Целта е маслото да се движи единствено през предназначените за целта дупки в стената на цилиндъра - тези над HSCV клапата служат за влизане и излизане на маслото, а тези при HSCV клапата служат за същото, но се затварят от нейните пластинки при бързо сгъване (скок или препятствие на скорост) и ограничават дебита на маслото, което води до прогресивно втвърдяване на вилката. А когато вилката се сгъне много рязко и буталото успее да подмине горните дупки, тогава маслото под буталото не може да излезе никъде и вилката става съвсем твърда. Целия патрон е здраво занитен и не може да бъде разглобяван/поправян. Тоест може, но излиза по-скъпо от нова хидравлика.

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот screamBoy » Чет Ное 20, 2003 11:01 pm

слушай пич кви ми ги дърдориш бахти тоз боксер ще ли се продава с намаление там коя събота беше а тфа за цилиндрите бла нещо забрави да споменеш инжекциона и дали може да се монтира газова уредба а и дали може да се кара само с безоловен баси вилките бааси.

[url=http://www.freevibe.com/headsup/lowdown_index.shtml][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот bikerider » Пет Ное 21, 2003 11:43 am

[quote="screamBoy"]

слушай пич кви ми ги дърдориш бахти тоз боксер ще ли се продава с намаление там коя събота беше а тфа за цилиндрите бла нещо забрави да споменеш инжекциона и дали може да се монтира газова уредба а и дали може да се кара само с безоловен баси вилките бааси.

[url=http://www.freevibe.com/headsup/lowdown_index.shtml][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
[/quote]


Всъщност според мен Marzocchi вилките дължат легендарната си издръжливост и качество именно на всякаква липса на компромиси с материалите и елементарното си устройство - елементарно ама мислено от 1949 насам... Нещо, което определено не мога да кажа за RockShox...

Така че не си прав - това са чисто и просто истински вилки направени да правят това което се иска от тях. Ако навляза в същите технически подробности за Boxxer Team, простооо... не за инжекцион, ами за Ванкелов двигател ще започнеш да говориш... :D:D:8D:

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот IzrOd » Пет Яну 09, 2004 8:20 pm

znachi, imam 1 vupros i shte sum mnogo blagodaren na tozi, koito mi otgovori. Znachi v momenta karam Volcano i se 4udq dali da ne si zema SuperT 2004 modela. Moje li da mi kaje nqkoi kak se durji 2004 modela Super T, zaradi promenite v sistemite za smekvachavane...i taka a we s 2 dumi raboti li hubavo...da rechem sravneno s volcanoto...i sravneno da rechem s shiver...ako raboti po-losho ot shivera kolko po-losho i dali e ponosima razlikata...ili e ot zemqta do nebeto:}):
10x predvaritelno!
IzrOd
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Дек 25, 2003 10:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Съб Яну 10, 2004 7:10 pm

[quote="IzrOd"]

znachi, imam 1 vupros i shte sum mnogo blagodaren na tozi, koito mi otgovori. Znachi v momenta karam Volcano i se 4udq dali da ne si zema SuperT 2004 modela. Moje li da mi kaje nqkoi kak se durji 2004 modela Super T, zaradi promenite v sistemite za smekvachavane...i taka a we s 2 dumi raboti li hubavo...da rechem sravneno s volcanoto...i sravneno da rechem s shiver...ako raboti po-losho ot shivera kolko po-losho i dali e ponosima razlikata...ili e ot zemqta do nebeto:}):
10x predvaritelno!
[/quote]


ако имаш предвид DNM Volcano, просто няма място за сравнение. SuperT е на светлинни години от него - просто е с класи по-добра.
Иначе SuperT не работи по-добре от shiver, дори бих казал че работи по-зле (то всяка USD вилка работи по-добре от нормална за сметка на повече тегло).
иначе конкретно за SuperT 2004 - все още се чуват гласове, че SSV(F) хидравликата прави hydrolock при високи скорости на сгъване (скокове и подобни), така че би трябвало 2004 да работи малко по-зле от 2003 (аз не съм пробвал лично).

а сега точно колко по-добре работи shiver е относително. бих казал че работи много по-добре заради намаленото тегло на подвижната част в сравнение със SuperT. Работи и по-мазно, заради това че маслото лежи върху семерингите и ги смазва постоянно.
някой по-непретенциозен от мен би ти казал че разликата е поносима - нали ти казвам, зависи какви претенции имаш към вилката...

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот thefatcat » Съб Яну 10, 2004 7:30 pm

[quote="screamBoy"]

Yo
poglednato chisto mehanichno t.e. bez da mislim za cenata, i pri slednite uslowiq:
Marzochhi SuperT Pro 2004 ot Welomania
RockShox BoxxerRace ot BAS (nali towa e modela) maj e 2003
koe ot tez 2 sladurchencencencencenta bi bilo po-dyrveliwo na FR-podobno karane (niska skorost, silno presechen teren - awe Bender w detskata) ?
teglo na karacha ~65kg
umenie da pada na wilka ~95%

move bi kato serwiz Rock-a ima po-dobri izgledi, no towa ne izkliuchwa wyzmovnostta i dwete wilki da se serwizirat na edno i syshto mqsto, nali :)

[url=http://www.freevibe.com/headsup/lowdown_index.shtml][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
[/quote]

Edin glas za Marzocchito ;)

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Black » Съб Яну 10, 2004 7:30 pm

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAA IMA KOMPETENTEN SERVIS 4OVEK KOITO RAZBIRA PO4ETI OT SI4KO KATO SE PO4NE OT ......HAYES ISVAR6I S VILKI ne kato v bas
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот Jacket » Съб Яну 10, 2004 7:40 pm

[quote]...все още се чуват гласове, че SSV(F) хидравликата прави hydrolock при високи скорости на сгъване (скокове и подобни)...[/quote]

bikerider, малко се обърка тук май. :)
Скоковете, дроповете и т.н.се водят ниски скорости на сгъване и точно при тях SSV няма причина да прави hydrolock. По скорост тук мисля, че се има предвид по-скоро честотата на сгъванията (bumps). Високи скорости има при downhill например, когато вилката трябва много бързо да се разгъва за да може да поеме следващата неравност, която е на части от секундата след предишната. Тук вече се чуват мненията, че SSV-то "блокира" вилката в сгънато положение и не поема добре тези неравности, поради което SSV хидравликата не е подходяща за downhill. Разибра тези неща съм сигурен, че ги знаеш, просто си объркал за скоковете ;)

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Пон Яну 12, 2004 11:33 am

[quote="Jacket"]

[quote]...все още се чуват гласове, че SSV(F) хидравликата прави hydrolock при високи скорости на сгъване (скокове и подобни)...[/quote]

bikerider, малко се обърка тук май. :)
Скоковете, дроповете и т.н.се водят ниски скорости на сгъване и точно при тях SSV няма причина да прави hydrolock. По скорост тук мисля, че се има предвид по-скоро честотата на сгъванията (bumps). Високи скорости има при downhill например, когато вилката трябва много бързо да се разгъва за да може да поеме следващата неравност, която е на части от секундата след предишната. Тук вече се чуват мненията, че SSV-то "блокира" вилката в сгънато положение и не поема добре тези неравности, поради което SSV хидравликата не е подходяща за downhill. Разибра тези неща съм сигурен, че ги знаеш, просто си объркал за скоковете ;)

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)

[/quote]


Всичко е точно както го пишеш с едно изключение. Hydrolock наистина се получава и при скок/дроп. За високата скорост ти си се объркал - точно скоковете водят до най-бързо сгъване на вилката (поне в началото на хода докато не реагира хидравликата и не затвори клапите).

При дропове наистина се получава по-рядко (точно заради нискочестотния режим на работа), а при DH се получава по-често заради високочестотния режим - това са просто два симптома на един и същи bug. А той е че маслото успява да избяга над буталото и блокира rebound-a.

При 2003 SSV(F) доколкото съм в час този момент е почти отстранен - имало някакви тунинги на клапите и пластинките в хидравликата. Но явно не е достатъчно, щото четох поне 5 reviews които казват че пак го прави. Така че за 2004 остава само да видим дали най-накрая са настроили хидравликата за DH или не.
[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Яну 12, 2004 11:38 am

[quote="Zozka"]

Jivi i zdravi da sa pichovete, golemi muskuli shte napravjat s tija chudovishta...
[/quote]


кои точно мускули имаш предвид ? :D:D:8D::8D::8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Zozka » Пон Яну 12, 2004 6:02 pm

Vypreki che sym ogromen vrag na stereotipite i predubejdeniqta se chudja za kakyv hal ti e da si kypish tolkova tejka vilka???? a za myskylite se izrazih ironi4no, prosto s takava vilka smjatam che karaneto bi se prevyrnalo v monotonna bezmislica...
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот uha_rampage » Вто Яну 13, 2004 12:13 am

a? :D:):D;):D:):D:8D:[:p]

i kfo im e tejkoto? Edin Zoom da ne teji po-malko ;)

UHA™ ADMIN LEVEL 5
www.rampage.hit.bg
www.uha-mtb.hit.bg
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Вто Яну 13, 2004 12:21 am

[quote="bikerider"]
А той е че маслото успява да избяга над буталото и блокира rebound-a.
[/quote]


Hydraulic lockout-а няма нищо общо с rebound-а и с избягало над буталото масло (каквото и да значи това). Просто при бързо сгъване маслото не може да премине достатъчно бързо през отворите и се получава кофти усещане в китките...

[quote]
При 2003 SSV(F) доколкото съм в час този момент е почти отстранен - имало някакви тунинги на клапите и пластинките в хидравликата. Но явно не е достатъчно, щото четох поне 5 reviews които казват че пак го прави.
[/quote]


Прави го, и още как. SSV си е SSV. В каквато и вилка да е, каквото и масло да му слагаш, все ще ти чупи китките при DH. Убедил съм се лично в това както чрез моето DJ3, така и чрез едно Jr.T (на Ели, '03), което беше в мен за 1-2 дни за смяна на маслото преди време. Наистина, не е толкова зле като при по-старите вилки ('01 Jr.T например, което блокира и удря в китките дори само като го удариш по-рязко в земята...), но пак го има и се усеща веднага. При дропове hydrolock-а реално дори е полезен за предотвратяване на продънването на вилката, но при каране offroad е нещо ужасно...


Moo, moo, I'm voodoo cursing you!
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот screamBoy » Вто Яну 13, 2004 12:36 am

а може би удоволствието от техниката ще бъде заменено от удоволствието от скоростта ??

[url=http://moszimo.hit.bg/][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот thefatcat » Вто Яну 13, 2004 11:06 am

Abe ako shtesh karai i s tvurda vilka pak shte ima udovolstive [:p];)

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Яну 13, 2004 12:35 pm

[quote="AgentOrange"]

[quote="bikerider"]
А той е че маслото успява да избяга над буталото и блокира rebound-a.
[/quote]


Hydraulic lockout-а няма нищо общо с rebound-а и с избягало над буталото масло (каквото и да значи това). Просто при бързо сгъване маслото не може да премине достатъчно бързо през отворите и се получава кофти усещане в китките...

[quote]
При 2003 SSV(F) доколкото съм в час този момент е почти отстранен - имало някакви тунинги на клапите и пластинките в хидравликата. Но явно не е достатъчно, щото четох поне 5 reviews които казват че пак го прави.
[/quote]


Прави го, и още как. SSV си е SSV. В каквато и вилка да е, каквото и масло да му слагаш, все ще ти чупи китките при DH. Убедил съм се лично в това както чрез моето DJ3, така и чрез едно Jr.T (на Ели, '03), което беше в мен за 1-2 дни за смяна на маслото преди време. Наистина, не е толкова зле като при по-старите вилки ('01 Jr.T например, което блокира и удря в китките дори само като го удариш по-рязко в земята...), но пак го има и се усеща веднага. При дропове hydrolock-а реално дори е полезен за предотвратяване на продънването на вилката, но при каране offroad е нещо ужасно...


Moo, moo, I'm voodoo cursing you!
[/quote]


Под hydrolock разбирам поведението на SSV(F) 2001. Точно когато вилката блокира сгъната, зашото маслото е избягало над буталото някъде си, а не е минало между тъпите им пластинки.

Иначе явно ти под hydrolock разбираш втвърдяването на вилката при рязко сгъване така ли?
Щото аз нямам това предвид - има описани доста случаи, когато вилката се втвърдява прекалено рано и ти гъне китките (твоя случай), но има и доста описани случаи, когато вилката блокира в СГЪНАТО положение (hydrolock) и не иска да се разгъне, точно заради ефекта който ти казах (част от маслото някакси успява да заобиколи буталото на хидравликата и остава над него, след което му пречи да се върне обратно - поне това беше причината до която бяха стигнали хората, които се оплакваха от това).

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Black » Пет Яну 16, 2004 9:13 pm

gram pretstava si niamam
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта