Argyle 302-по-мека?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Argyle 302-по-мека?

Мнениеот Айката » Вто Фев 01, 2011 2:07 pm

Здравейте,имам въпросната вилка,но ми е твърда,потърсих в интернет как да я направя,по-мека,но навсякъде има теми само как да се направи по-твърда.Та въпроса е знае ли някой с каква каква пружина идва вилката(за какви килограми) и какво масло,защото аз не успях да намеря такава информация.Прочетох как се прави по-твърда вилката(като се слагат спейсъри при пружината),аз я отворих и вътре има два,въпроса е,ако ги махна ще стане ли по-мека и ще има ли някакъв проблем?

Ако може да ми отговарят само хора,който наистина знаят нещо по въпроса ще е най-добре. :beer:
Аватар
Айката
 
Мнения: 131
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 8:39 am

Re: Argyle 302-по-мека?

Мнениеот HERO » Вто Фев 01, 2011 2:55 pm

Мнението е изтрито, защото беше написано неграмотно, а и без авторът да е сигурен в правилността на съвета си.
Admin
HERO
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 3:47 pm

Re: Argyle 302-по-мека?

Мнениеот spirov92 » Вто Фев 01, 2011 3:23 pm

Те не й пречат да се згъни, а я държат натегната-един вид като preload настройката на някои вилки. Пробвай да ги махнеш, ако пак ти е твърда ще трябва да смениш пружината с по-мека. А гъстотата на маслото не влияе на твърдостта, а на поведението на хидравликата. Тоест ако ти е прекалено бавен rebound-а, трябва да го смениш с по-рядко и обратното.
spirov92
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:05 pm
Местоположение: София

Re: Argyle 302-по-мека?

Мнениеот Айката » Вто Фев 01, 2011 3:39 pm

Да,всъщност тези спейсърчета се водят за настройка на вътрешния preload,въпроса е,че те имат едни малки ръбчета,който ми се струва,че влизат в пластмасата закрепена за пружината и мисля,че трябва да има поне едно от тях за да не се мърда пружината настрани(поне така си го представям),аз махнах единия спейсър,но ми се струва,че така се появи един лек шум при пружината,се едно не е хваната хубаво от горе,а за маслото ми е ясно,че не влияе на твърдостта,просто искам да знам какво е,за да знам с какво да го сменя,като я сервизирам . :agree:
Аватар
Айката
 
Мнения: 131
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 8:39 am

Re: Argyle 302-по-мека?

Мнениеот bikerider » Вто Фев 01, 2011 3:51 pm

spirov92 написа:А гъстотата на маслото не влияе на твърдостта


От гледна точка на каращия всеки фактор, който поражда съпротивление при сгъване (било пружина, било хидравлика) се възприема като "твърдост", защото пречи на амортизацията. Вискозитета на маслото определено е такъв фактор.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Argyle 302-по-мека?

Мнениеот grebo » Вто Фев 01, 2011 4:58 pm

^T.e. масления демпфер работи двупосочно. Тря'а се провери как работи във всяка посока, обикновено маслото минава или през 1 регулируем клапан, или през 2 тоест т.нар. bound и re-bound настройки. Това е принципно. Доколкото съм проучил въпроса с други вилки, bound-настройката се среща или рядко или въобще я няма, т.е. допълнителното хидравлично съпротивление в посока свиване е << от това при връщане, като регулируемо е само връщащото. Регулирано е само еластичното при свиване.

ПП. С конкретиката на тая вилка не съм запознат. Казвам го принципно, защото това означава, че със смяна на маслото с по-"гъсто" или рядко няма да повлияе осезаемо на общото съпротивление при свиване, НО ще повлияе значително на х.съпротивление при връщането, т.е. ребаунд-а -> при вилка от типа на Eпикон например..
Edit: мда: "Adjustments: External Rebound, Preload", -- което вероятно означава настройка на твърдостта на пружината и (само) връщането.. (т.е. аз лично не бих й барал маслото на тая вилка..)
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: Argyle 302-по-мека?

Мнениеот Айката » Вто Фев 01, 2011 5:18 pm

Интересно,но нищо общо с това,което ме интересува,за мен важно е може ли вилката да стане по-мека без да се смяна пружината, и колко е твърда пружината,която идва с вилката,с маслото ще се оправя. :agree:
Аватар
Айката
 
Мнения: 131
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 8:39 am

Re: Argyle 302-по-мека?

Мнениеот bikerider » Вто Фев 01, 2011 6:10 pm

Ако беше прочел по-внимателно, щеше да разбереш, че казвам точно това: да, може, но в определени граници. Можеш да сипеш по-тънко масло, но трябва да компенсираш евентуално продънване с повече масло и да затегнеш рибаунда повече.

Като цяло е фин тунинг и се прави след като е уцелена правилната пружина. Другото няма смисъл, но ако те влече - поиграй си, тъкмо ще си опознаеш вилката отвътре. Ако вече си махнал preload шайбите и няма желания от теб ефект, то игра с маслото твърдо няма смисъл - сменяй пружина.

За по-прецизен отговор моля дефинирай по-прецизно проблема и какво разбираш под "твърдост" - не можеш да настроиш sag-a, не можеш да реализираш нормален ход, рита те през ръцете, усещаш вибрации? Всичките тези проблеми изглеждат еднакви, но имат различни причинители.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Argyle 302-по-мека?

Мнениеот grebo » Вто Фев 01, 2011 6:24 pm

А омекотяване, ако не може да бъзикаш спейсърите, сменяш пружината. Мога да ти кажа и как да си измериш коефицента на пружината, и според него да си подбереш нова с по-нисък.
За маслото вече писах:
Edit: мда: "Adjustments: External Rebound, Preload", -- което вероятно означава настройка на твърдостта на пружината и (само) връщането.. (т.е. аз лично не бих й барал маслото на тая вилка..)

Успех! ;)
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: Argyle 302-по-мека?

Мнениеот dhman » Сря Фев 02, 2011 9:20 am

grebo написа:Мога да ти кажа и как да си измериш коефицента на пружината, и според него да си подбереш нова с по-нисък.

Ще пиша в тази тема, за да не отварям нова.
Би ли споделил как се определя точно този коефициент, защото в момента искам да си поръчам "custom" пружина за domain, тъй като фабричната не ми е прекалено удобна. А също така, дали е подходящо според Вас, да си направя две по-къси пружини, с обща дължина на фабричната, като едната е малко по-мека от другата, с цел отзивчивост към по-малките препядствия.
Сега видях, че от сайта на пружините искат даже и чертеж, но това ще го мисля, като се стигне дотам.
Дерзайте!
Всеки, който е карал колело знае и ще ти каже, че колкото по-бързо се движиш, толкова е по-трудно да паднеш!
dhman
 
Мнения: 224
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Пон Ное 29, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Argyle 302-по-мека?

Мнениеот grebo » Сря Фев 02, 2011 2:30 pm

F=k|x| => k=F/|x|,
където:
F - сила с която е натоварена пружината, [N]
x - отклонението от свободното състояние, [m]
k - коефицент на пружината, [-]

За целта е необходимо да се извади пружината, защото по принцип се монтира във вилката в предварително напрегнато състояние; натоварва се с определена сила - например закачаш тяло с маса, която знаеш предварително [kg], умножаваш *9,81 (g), к'вото получиш е в [N]; измерваш разликата в дължините на пружината в свободно и в напрегнато състояние [m]- тая разлика я заместваш в уравнението k=F/|x|.
За последователно свързани пружини, имай впредвид k-то зависи от бр. навивки ако си решил да режеш случайно. Трябва да се има впредвид и хода който зависи от разстоянието и броя на навивките. Казвам ти го с оглед изработване на чертежа - трябва да видя как бяха формулите в ръководството, ама със сигурност ще ти се наложи да решаваш едно кубично уравнение за да определиш диаметъра на тела. Оттам вече е възможно да си моделираш графиката на пружинния ход - предполагам искаш да расте до определено ходово положение с 1 по-малък коефицент, който е функция на 2-та коефицента на 2-те последователно свързани пружини, а след това - с коефицента само на едната - по-твърдата, (когато по-меката е свита докрай и е на практика твърдо тяло, остава да работи само по-твърдата в останалата част от работния си ход). :beer:
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: Argyle 302-по-мека?

Мнениеот dhman » Сря Фев 02, 2011 3:39 pm

@grebo
Благодаря за отговора човече. За съжаление физиката не ми е най-силната част, но мисля разбрах как да направя изчисленията. Виж чертежа/графиката, вече, ще ме поузори : :dontknow: Май трябва да се обърна към някого за професионална помощ :roll2:
А, идеята ми е, за две отделни пружини (не, една нарязана) със съответните коефициенти и някаква шайба помежду им. Имах един drop off III с подобно изпълнение. Едната трябва да бъде по-мека и отзивчива към малките препядствия, да речем - първите 10см от хода. Втората, по-твърда пружина, да се включва за по-сериозни камъни, дропове, скокове и т.н. Засега това е просто хрумване, като не съм сигурен дали е възможно от техническа гледна точка, дали е безопасно.....
Смятам да драсна едно мейлче на RS, да видя дали са навити да споделят подобна информация с мен.
Отново благодарности, ако се сетите още нещо, добре дошло е!
edit* Тези хубосници нямат мейл адрес на сайта. :bawling: Ако трябва да я взимам тази информация от БАС.. :bawling: :bawling: Тея хора, с триста зора могат да ми кажат какви гуми имат в магазина, пък камо ли нещо такова. :lol2: :lol2: :lol2:
:beer:
Всеки, който е карал колело знае и ще ти каже, че колкото по-бързо се движиш, толкова е по-трудно да паднеш!
dhman
 
Мнения: 224
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Пон Ное 29, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта