DART1 или XCR?

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

DART1 или XCR?

Мнениеот Evgeni » Нед Мар 13, 2011 7:19 pm

Здравейте.Искам да закупя една от гореспоменатите вилки.Ще се кара градско и XC от момче 55кг със спирачка промакс с ротор 160мм.Забележка:спирачката наистина спира :bigeyes: .Ако ще е XCR, момчето иска ходът да е 120мм.Въпросът ми е:Коя вилка ще му върши по-добра работа?И коя се луфти по-трудно?

П.п рамката, на която ще се слага е cross boxter.Моля рамката да НЕ бъде коментирана. :nono:
royalracing злоупотребява с акаунтите на хора от форума!
Evgeni
 
Мнения: 593
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 12:38 pm
Местоположение: София

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот IVAN98 » Пон Мар 14, 2011 7:41 pm

Rock shock-a е по-добър бавно се луфти и е здрав аз съм с XCR и се разлуфти с v-brake преставям си с дискова какво ще става.
Изображение
Аватар
IVAN98
 
Мнения: 114
Рейтинг: 1068
Регистриран на: Вто Май 25, 2010 10:36 am
Местоположение: Габрово

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот lostrider@ » Чет Мар 17, 2011 4:19 pm

Да, до голяма степен @IVAN98 е прав. Аз нямам опит с DART и не мога да ти дам съвет. Мога да говоря от първо лице само за XCR -а (120 мм ход) и не съм особено впечетлен. Мисля, че бях втори собственик на вилката и в началото се държеше доста прилично. Беше почти нова. Карана е с диск. За по- малко от година се разлуфти (около 1000 км.). Не карам агресивно - използвана е само за XC. При по- сурови условия направо отказва. На лееко студено време, камо ли дъжд, оставаш без ход. Вземи предвид и това, че правех профилактика след почти всяко каране. Т.е., грижех се за вилката доста. Тежа 86 кг и съм висок точно 180 см.
Мисля, че и за двете вилки има достатъчно колентари във форума. Не е зле да се поразтърсиш. :)

Успех!
Аватар
lostrider@
 
Мнения: 425
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 3:24 pm

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот veskoz » Чет Мар 17, 2011 5:33 pm

DART.
И той не работи, но поне е здрав (не се луфти и чупи).
Не съм карал, но знам че е от семейство Judy (каквото пък карам в момента и то е 2004!) и поради този факт бих взел DART.
+Това на Judy (предполагам и при Dart като гледам мануела) се забождат спокойно пружини (кеф ти мека/твърда) от MZ Comp (бяха нещо от сорта на 30на лева) :D
С две думи Judy/Dart се ъпгрейтва до вилка с малко четене и малко играчка с масла и пружини. (баси двете думи)
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот PowerSlide » Чет Мар 17, 2011 6:45 pm

lostrider@ - и аз ползвам XCR-LO 120, вече смених едни втулки за 2 години (аз съм с ВиБрейк и не се разлуфтва драстично - в смисъл поносимо е). Но моята работи не лошо за тази цена. Нужно е да се разглабя често (на 2-3 месеца) и да се пълнят отвътре семерингите с качествена грес - по-рядка. Особено през зимата :) Тогава си бачка без особени проблеми. В началото пръсках с тефлонов спрей семерингите ама нямаше подобрение в работата.

По темата: ако става дума за здравина и ползване за поне 2 години - ДАРТ, но ако ще се ползва да речем 1 година - XCR определено работи по-добре от DART 1.
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот fall_out » Чет Мар 17, 2011 8:44 pm

Карал съм Дарт 2 около две години доста интензивно и мисля леко излищо от стила ХС каране със спирачки - AVID BB5 - 160mm/ AVID Juicy 5 - 160mm/ AVID Juicy 5 - 185mm
От нея не можеш да очакваш работа, но е доста здрава и държи на тормоз, като се има предвид, че за две години съм я сервизирал веднъж, но за сметка на това след всяко каране я почиствах със силиконов спрей. Единствено накрая след като карах цял сезон със 185 диск започна при по-висока скорост и рязко спиране да се криви по посока на диска и се появи съвсем лек луфт предполагам него наричат "фабричен". Има и друг момент може да съм карал агресивно, но тежа около 65кг.

Като цяло моя опит е, че е доста здрава, но е пълно дърво от към работа.

С другата вилка опит нямам.
Аватар
fall_out
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1685
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 12:39 pm

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот lostrider@ » Пет Мар 18, 2011 9:39 am

@PowerSlide - Късметия си ти. :) Аз след почти всяко каране губех хода минимум на 60%, освен това ставаше твърда (почти). И аз също купих (уж) скъпа и качествена грес. Свалях ботушите, почиствах ги изцяло с парцал, докато не светнат, гресирах и сглобявах. Отнемаше ми около час. Заработваше като нова, но не за дълго. Всъщност, нямаше проблем, когато времето беше топло и сухо. Но в малко по- сурови условия :banghead: ..
Замислих се и за друго: не съм се интересувал от последните модели, но със сигурност има някакви подобрения. Струва си да се направи едно сравнение между модела от 2008, например и 2011. Може пък да си струват повече.
Аватар
lostrider@
 
Мнения: 425
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 3:24 pm

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот PowerSlide » Пет Мар 18, 2011 3:47 pm

lostrider@ написа:@PowerSlide - Късметия си ти. :)

:D
Според мен не е това. Имам предимство (в случая) -20кг лично тегло, освен това си писал че твоята вилка си я взел втора употреба, докато аз съм първи собственик на моята.
За 2011 модела не знам, съмнява ме да има подобрение в здравината. Също някъде мернах написано, че на рибаунда едва се усещало разлика между крайните положения на настройка - в смисъл както и да въртиш настройката, разликата в скоростта на връщане е минимална. Но не съм виждал и пробвал лично :peace:
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот ChildrenOfChaos » Съб Мар 19, 2011 9:16 pm

Определено XCR

Dart1 и 2 работят ужасно. 3-та версия е горе долу О.К. XCR-а си работи перфе и няма никакви проблеми, освен луфта. А за това, че при дъждовно време или голям студ спира да работи, това зависи от самата вилка. Имал съм две вилки XCR и двете еднакви (докато едната не се запозна челно с един контеинер :rofl: ) при първата под 5 градуса ,,замръзваше'' , а другата при -3/4 градуса работеше перфе. Препоръчвам ти XCR-а. Както решиш. :beer:
Аватар
ChildrenOfChaos
 
Мнения: 222
Рейтинг: 957
Регистриран на: Нед Мар 06, 2011 7:42 pm

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот AV » Нед Мар 20, 2011 12:20 pm

XCR и изобщо всички Suntour-и от начален клас се разлуфтват супер бързо, за разлика от Dart-овете! :)

Имай го предвид при избора :beer:
AV
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 1:35 am
Местоположение: София

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот euroclear » Съб Апр 16, 2011 5:43 pm

Колко е нормално да се плати за каран XCR, но в добър външен вид, модел 2009-2010, според вас'? Искам да купя такава, но при положение, че новия модел нов струва 99 лв. сугурно тоя от 2009 или 2010 ще струва 75-80 лв. На старо 50 лв. добра цена ли е
euroclear
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 7:36 pm

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот Vikingonbike » Пон Апр 18, 2011 12:57 pm

Бих ти препоръчал Дарт-а, като човек който го е ползвал.
100 кила минавам с раницата и определено не съм го карал чисто ХС.
В началото с v-brake а после с Magura New Julie 180 диск - никакви проблеми.
На студено абсолютно не ще да работи, но мине ли първата профилактика, вилката става доста различна като поведение - направо ме очуди как се разработи! :D

Успех! :beer:
КМЯ!
Аватар
Vikingonbike
 
Мнения: 992
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Май 21, 2010 2:27 pm
Местоположение: София

Re: DART1 или XCR?

Мнениеот Antediluvian » Сря Апр 20, 2011 1:20 pm

Аз също подкрепям RS Dart

Тези само съм ги пробвал на чужди колела и са по-качествени. Същевременно XCR съм карал и бях много разочарован. Дори само малко прах да имаше във въздуха, тя преставаше да работи нормално, дори да е туко що сервизирана. Пък да не коментирам при кал и дъжд какво се случваше... Разлуфти се от каране в града с ви-брейк. Пробвал съм много различни вилки XCR на различни колела и няма да си кривя душата - виждал съм 2-3 невероятно успешни модели, които работеха дори зимата и нямаха луфт след 1г каране, обаче те бяха наистина само 2-3 :beer:

Останалите бяха 20-30 :D
"Never underestimate the power of stupid things in large numbers!"
Аватар
Antediluvian
 
Мнения: 411
Рейтинг: 1761
Регистриран на: Пон Мар 03, 2008 2:54 am
Местоположение: София


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта