еластични изкривявания на курбелите

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот Кръстака » Нед Мар 27, 2011 2:12 pm

Здравейте,

от една седмица се радвам на нова рамка RAM HT2 с нов средно движение на квадрат и курбели Shimano Alivio 48 зъба 175мм рамо.
Кубелите съм ги монтирал аз, като при монтажа сложих хубава грес на квадрата и на болтовете и ги натегнах колкото можах от болтовете. С чук и една дъска за буфер ги чукнах леко няколко пъти за да се донабият и после пак ги дозатегнах от болтовете. Като ги гледам всичко изглежда перфектно, ако въртя леко педалите с ръка не се забелязва никакво движение на плочите встрани.

Като го карам обаче, се случва да понапъна малко повече, но не чак аграрската и забелязвам че се получават някакви еластични изкривявания и плочите мръдват да кажем един милиметър на дясно като набирам с десния крак и един милиметър на ляво като набирам с левия.

Това според вас нормално ли е или не съм ги монтирал както трябва?

Предварително благодаря за помощта!
Кръстака
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Авг 20, 2009 1:42 pm

Re: еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот Capoeira » Нед Мар 27, 2011 2:58 pm

При евтините курбели и средни това е нормално. Едно от най-забелязащите се неща от както смених octalink с hollowtech2 е че като си на педалите е все едно стъпвам на земята, никакво пружиниране. Както се казва за токова пари толкова.
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот рс » Нед Мар 27, 2011 9:16 pm

Венците нямат ли връзка повече с оста отколкото с рамото и деформациите му?
Дали не се криви рамката? Аз така си помислих.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот Admin » Пон Мар 28, 2011 7:13 am

На мен всичко ми звучи нормално за този клас компоненти. Пречи ли ти конкретно по някакъв начин?
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот airborneone » Пон Мар 28, 2011 11:52 am

Capoeira написа:При евтините курбели и средни това е нормално. Едно от най-забелязащите се неща от както смених octalink с hollowtech2 е че като си на педалите е все едно стъпвам на земята, никакво пружиниране. Както се казва за токова пари толкова.

Това НЕ се отнася САМО до евтините курбели!
При едни от най-скъпите курбели, които съм виждал някога има конкретни стойности на това отклонение.
Смея да твърдя, че такова отклонение има и при Shimano XTR.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот Кръстака » Пон Мар 28, 2011 12:00 pm

Ех... ами не е като да не ми пречи... :) В смисъл значително по добре бих се чувствал ако знаех, че мога спокойно да напъна на по висока предавка, защото имам доста сила в краката, а съм 100 кила. Явно обаче и тук си иска другия ценови клас.

Е поне знам, че не идва от мен проблема. Благодаря на всички отзовали се!
Кръстака
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Авг 20, 2009 1:42 pm

Re: еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот bikerider » Пон Мар 28, 2011 2:16 pm

Проблема идва от ограниченията (наложени от муфата на средното) за големината на лагерите и разстоянието между тях. При външните лагери това е преодоляно, съответно го няма и усукването. Не е до нисък и висок клас, а до конструкция - ефекта се вижда навсякъде при средни с вътрешни лагери. Дори средните от висок клас с двойни лагери с ъглов контакт поддават. Вярно, че е незначително, но е факт.

Проблема не е от теб и можеш да напъваш колкото желаеш (ако всичко друго е в ред), просто част от силата ти се губи. Трябва да се примириш с това или да минеш на външни лагери.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот did » Пон Мар 28, 2011 3:43 pm

... и още нещо:

Всички курбели и оси издържат на нормално каране. Ако караш така, че да огъваш рамка, средно, курбели... значи не караш правилно.

Колкото товариш средното, толкова си товариш и коленете.

Ако не се научиш а въртиш бързо и на леки предавки (висок каданс), скоро ще питаш не за нови курбели, а за нови колене.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот Кръстака » Пон Мар 28, 2011 4:37 pm

Ами до някъде съм съгласен, че каданса ми е сравнително нисък... По принцип като бързам(доста често), каданса ми е около 60, най-много 70. Като карам бавно и лежерно може би няма и 40, но тогава изобщо не се моря.

Малко не мога да свикна с идеята, че трябва да въртя с 90... При такава скорост на въртене изобщо не се чувствам стабилно на колелото. Стила ми на каране е такъв, че тежестта си я разпределям повече върху краката, а седалката я използвам само за упора. Това не значи, че карам прав, просто не съм се отпуснал нацяло върху седалката. При това положение въртенето с 90 оборота на минута ми се струва направо невъзможно. Говорим за градско каране с много дупки...
Кръстака
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Авг 20, 2009 1:42 pm

Re: еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот did » Пон Мар 28, 2011 5:13 pm

Или свиквай с идеята да караш правилно, или свиквай с идеята, че си трошиш колелото и ставите.

Никой съвременен компонент не е направен за каране в стил "балканче".
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот TeDo_BaPHa » Пон Мар 28, 2011 7:26 pm

А кой казва, че всеки компонент трябва да е мега здрав и да няма никакво деформиране ;)??? Я сега да си представим рамка, която да не се деформира, или кормило, което да не се деформира, или шина, която не се деформира. Говоря за отклонения, настъпили при съвсем нормални експлотационни натоварвания, които след премахване на действащата сила се възвръщат към начално състояние :).
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: еластични изкривявания на курбелите

Мнениеот Кръстака » Пон Мар 28, 2011 10:03 pm

Did, благодаря за препоръките, честно казано сега вече се замислям и за това като карам, така че малко или много ще има промяна.

Само за сравнение, ти с какъв каданс караш на равно в града и да кажем на равно по кофти черен път? Това в случай че поддържаш нормално бързо темпо, което би могъл да поддъражаш 5-6 часа без да си поставяш състезателни цели?
Кръстака
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Авг 20, 2009 1:42 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта