Консултация

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Консултация

Мнениеот Стоянчо » Сря Мар 30, 2011 6:14 pm

Здравейте,
член съм на друг много голям форум и общо взето ще си спестя задаването на дразнещите въпроси относно колелото, което си набелязах, защото прегледах доста теми във форума и намерих отговор на доста от въпросите си. Е, става дума за Аполон, който ще се кара като кардио дейност в града, парка...т.е. нищо екстремно, без спускания и т.н. Общо взето дилемата ми бе не относно компонентие на коелото, а относно вибрек vs дискови, но и на тези въпроси си намерих отговори. Нещото, което ме караше да клоня и да държа на дискове бе, че съм така да го кажем тежкоатлет - 105кг в момента и с колелцето ми преди 10-ина години (Крос със вибрейк) си спиииирах за има няма 100-200метра :D Но разбирам, че вече има нови компонентни колодки (куул стоп), които са добра алтернатива на евтините дискови. Сега по същество няколко въпроса:
1.На времето постигнах по-добро спиране (ако не значително, то поне осезаемо) като на вибрека си сложих от онези подкови, наречени брейк бустери, т.е. аз съм от хората, които твърдят, че от тях има ефект (макар и постигнат върху рамка със съмнително качество). Сега също имам желание да си намеря буустер, но ми се ще да бъде по възможност нещо по-качествено, а не за 10лв. В България продават ли се такива? Аз съм от София и, ако някой се сеща магазин, в който се продават по-качествени 'подкови', моля да ме насочи. принципно живея до един от bikes center-овете (Изток), но май имат само някакви за 10лв със съмнително качество.
2.Какви педали да си сложа, защото ми се иска да не са пластмасовите, но все пак да бъдат бюджетки (нещо за 20-30лв)?
3.Относно седалката съм готов да отделя също някаква сума пари, защото си е важен компонент. Принципно много хора са ми говорили, че тесните са за препоръчване. Така ли е?

Благодаря на отзовалите се!
Поздрави!
Аватар
Стоянчо
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 30, 2011 12:36 am

Re: Консултация

Мнениеот webster1102 » Сря Мар 30, 2011 9:47 pm

1.Брейк бустер не мога да ти предложа,не карам в-брейк и не знам нищо за него.
2.Педалите - едни от най-здравите и добре-захващи педали,които съм карал са тези - http://screambikes.eu/pedali/pedali-vp- ... s-56e.html,отскочи до БАС,доколкото си спомням,там са черни и 25лева.
3. http://bikescenter-bg.com/images/bike_c ... ig2044.jpg - най - разпространената ниско бюджетна седалка,релси от Cr-Mo,и също така много удобна,ако намериш такава,горещо препоръчвам!
Аватар
webster1102
 
Мнения: 468
Рейтинг: 1287
Регистриран на: Чет Апр 15, 2010 7:17 pm
Местоположение: Софето

Re: Консултация

Мнениеот bio » Сря Мар 30, 2011 10:47 pm

1. карал съм доста време с брейк бустъри и три компонентни колодки (не точно Koolstop). бустерите от 10 лв ще ти свършат перфектна работа, други не съм виждал да се продават ... разликата ще е най-вече визуална. ако държиш в интернет могат да се намерят алтернативи и да се поръчат
2. препоръчаните педали не са налични, тези от 25 лева не са като тези от 49 лв. при твоето тегло бих ти препоръчал педали с индустриални лагери ... за градско обаче не ти е необходим такъв зверски захват, толкова пинове ... по-скор се насочи към нещо подобно ->1 или ->2 или ->3 задъжително с капсуловани лагери.
3. предложената от колегата седалка е velo 2044. седалка само по гъз се избира ... така че за един удобна за друг мъчение. съветвам те са си покараш седалката на бъдещото колело ... и като натрупаш опит с нея, тогава да сменяш. лично аз ползвам по-тясни седалки от 2044 с каналче....
успех !!!
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Консултация

Мнениеот subritual » Нед Апр 03, 2011 8:06 pm

Взех си аз един брейкбустер от 10 кинта за експеримента,ама разлика в спирането не намирам.
Трябва ли пинчетата да се натегнат,така че да упражняват силен натиск върху рамената?
Спирам с един пръст по принцип и предполагам,че не се получава огъването при което бустъра играе роля :dontknow:
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: Консултация

Мнениеот garr3tt » Съб Апр 09, 2011 10:26 am

Здравейте,
И аз подобно на автора на темата съм се спрял на Аполон, смятам да го "ползвам" предимно за града/парка, но човек никога не знае - апетита идва с яденето. Габаритите ни също са сходни, 189 см 93 килограма съм в момента. Въпросът ми е доколко ще издържи колелото на подобно натоварване - не искам да изправям капли след 2 бордюра и прочие неща, които са ми се случвали в миналото. :) Просто информативно ако някой има подобен опит, нека да сподели.

И още нещо - как стоят нещата в сравнение с този Cross Parallax? Промоционалната му цена е по-ниска, а честно казано бидейки начинаещ в тези неща компонентите ми изглеждат сходни. Ще ми кажете ли примерно коя от двете вилки е по-качествена, на Apolon или на Parallax?

Ако темата не е подходяща, моля преместете въпросът ми в друга.
Последна промяна garr3tt на Съб Апр 09, 2011 10:53 am, променена общо 1 път
garr3tt
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 08, 2011 5:05 pm
Местоположение: Варна

Re: Консултация

Мнениеот Burned » Съб Апр 09, 2011 10:41 am

На бордюри и двете колела биха издържали, а вилките и на двете са един дол дренки, XCM се води по-хубава(уж), но като цяло разликите с XCT са напълно незначителни(XCT-то на Аполон има Lock-out, което е предимство, но в този тип вилки си е направо ненужна екстра според мен). Скоростната система на Apolon е по-добра(Altus vs Acera, 21 vs 24). Рамката на Аполон се води по-лека(доколко е по-лека не мога да преценя, а дори и тази година рамката е по-различна от предходните) от Паралакс(2.1кг според сайта им).
Аватар
Burned
 
Мнения: 319
Рейтинг: 1620
Регистриран на: Вто Дек 22, 2009 7:50 pm
Местоположение: Владифорня

Re: Консултация

Мнениеот garr3tt » Съб Апр 09, 2011 5:23 pm

Мерси, накратко да избирам което е по-удобно.
garr3tt
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 08, 2011 5:05 pm
Местоположение: Варна

Re: Консултация

Мнениеот Стоянчо » Чет Юли 14, 2011 6:46 pm

Ето, че няколко месеца по-късно карам...Ferrini R3. Аполонът навсякъде бе изчезнал като размер (може би за добро, защото май окомплектовката на Феринито е малко по-добра). Върви като най-обикновено колело, т.е. нищо специално (за тези пари не съм и очаквал да върви като спешълайзд). Фабричната седалка вече 2-ра седмица ми ръби дупарата, въпреки че посвикнах. 100% ще се сменя. Констатирам, че в София не само улиците, но и пешеходните зони са в отвратително състояние (във връзка с това, че по-рано се замислях и за по-скъпа шосейка). Педалите фабрично са алуминиеви и затова не смятам да ги подменям. Калодките са шимански и спирам задоволително в комбинация с буустърите, затова куул стоп отпада като разход. Сложих му:
-2 броя brake booster-а - спирането става осезаемо по-добро! Категорично спора по-добре от механични дискови!
-компютърче Cateye
-малки рога Point (от по-рано обичам баирите да ги катеря с тях)
-калници SKS Shokboard
-чантичка под седалката

Така окомплектовано колелото е отлично за из града :D

Благодаря на отзовалите се! ;)
Аватар
Стоянчо
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 30, 2011 12:36 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта