За да се промени характеристиката на самата гума трябва нещо да проникне или да се отдели в/от нея.
Когато гумата изсъхва,тя се втвърдява и напуква.
А силиконовата смазка не повлиява по никакъв начин гумата и затова се използва при о-пръстени и други. Приложението е предимно за предпазване от проупскане на вода.
Направих си труда да се образовам за да не пиша наизуст и ето какво излезе от Уикипедия:
Силиконовата смазка е водоустойчива такава, съставена от силиново масло,което обикновено е Polydimethylsiloxane и сгъстител.
Polydimethylsiloxane, който пък е от групата на органичните силикони и също известен като PDMS.
При дълготрайно приложение и високи температури се характеризира като вискозитетна течност подобна на меда.
При кратко приложение и ниски температури се характериризира като еластична маса, сходна с гумата.
С други думи при скорошно нанасяне силиконовата смазка се намества или пренася като гумена топка от една повърхност върху друга,а след време запълва всички малки несъвършенства и неравности.......
Ако следваме тази логика,и съставките в силиконовия спрей са тези,то моето предположение е вярно, и нещо повече- силиконовия компонент едва ли ще се задържи дълго върху често триещи се повърхности (като мястото на триене между семеринга и стеншъните)
Последното също е мое свободно предположение.
Едит: bikerider, Последното нещо,което искам е да споря.Представил съм малко по-подробна информация.Всеки,който има желание може да се запознае и да си направи сам изводите за това,което го вълнува.
Твоето обяснение е практически насочено и полезно, но е субективно тълкувание. В крайна сметка въпросното омекотяване се получава от добавяне на компонент върху гумата,а не променя нейните свойства,или греша?