Коментираше специален и обикновен.
Мога да повторя за седми път - опакованото колело със свалени предна, задна капла, седалка и разхлабен обтегач (това е за да се предпази) влиза в категорията на чекиран обикновен. Може да се свали и педал, единият е достатъчен. По желание на собственика, може да се качи през лентата за сециален багаж - колички, и извънгабаритен.
Показвам пример с една редовна компания (нискотарифните и те са горе-долу така, а чартърите вземат колела безплатно в повечето случаи)
You can carry the following sports gear as checked luggage:
* A bicycle packed in protective packing is treated as one piece of baggage; a bicycle must be partially disassembled (with the handle bars in direct axis and the pedals removed)
Опакован защитен велосипед се таксува за една бройка багаж. Трябва да е частично разглобен - със завъртяно настрани кормило и свален/и педал/и(виж по-горе - описал съм). Това са изискванията на чешките авиолинии, и като си в размерите и килограмите не плащаш нищо. Повечето планински колела стават за такова транспортиране. Предполагам, че някои тежки спускачески или с огромни кормила може и да излязат от дължината или теглото. Размерът трябва да е нещо като 110-120х50-70х20-30 и като се сумират трите страни на пакета да е около 160. Не мерят прецизно, но не трябва да се прекалява (160 е границата за ЧЗА). БА (Британния), не знам как се казва сега, имат фиксирани максимални рамери, и т.н. за всяка компания - позволеното е сходно.
Та както питах вече, кой е пътувал с куфар, че да разкаже как е и къде си го слага? Може и с куфар, що да не може - може и без него, що пък да го мъкнеш, ако ще караш колелото (не да го носиш).
Carriage of your baggage is free of charge, provided it meets the weight and size limits. Inform yourself about these limits and the conditions of carriage.