Самолет + велосипед

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот рс » Нед Май 08, 2011 10:48 pm

Това чудо е толкова огромно... Не всяка компания ще качи колело в такова нещо без да иска пари.
Писах някъде това - най-добре е полиетиленово фолио (казваме му найлон в Бг), тиксо и две клечки за опори между ушите на вилката и рамката.
Като кацнеш, режеш найлона, изсипваш колелото и гъбажа, сглобяваш се за 5 минути, пълниш коша за боклук и си тръгваш на ход. Преди да летиш, намираш си десетина квадратни метра найлон, едно голямо тиксо и ножче или ножица, отиваш на ход то аерогарата, и се увиваш за половин час на усамотено място.
Желателно е да се сложи дръжка - половин метър въженце, вързано с двата си края на горната тръба на рамката.
Е, не е гъзарско, не е фешън - но е просто отлично :)
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот рс » Пон Май 09, 2011 10:38 pm

Някой, летящ редовно да има по-добра идея?
С вакуума в самолета нали се изясни задачата - няма вакуум, няма проблеми. На теория някой може да поиска изпускане на вилката, но на практика не съм го виждал.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот eMcKu » Вто Май 10, 2011 8:04 am

рс написа:Някой, летящ редовно да има по-добра идея?
С вакуума в самолета нали се изясни задачата - няма вакуум, няма проблеми. На теория някой може да поиска изпускане на вилката, но на практика не съм го виждал.

Няма по - добри идеи. Взимаш качествен куфар и си плащаш, колкото трябва. Не смятам, че колело за няколко хиляди, трябва да пътува в кашон, за да не платиш стотина евро. Защо трябва да минеш без пари ? Ако искаш после колело на части ... в крайна сметка ти си решаваш.
По - добро от това няма. Единствения косур е, че лесно се трошат страничните ключалки (общо са 4). И да, колелото ми е карбоново.
http://www.cyclestore.co.uk/productDeta ... egoryID=92
http://www.evanscycles.com/products/eli ... x-ec011515


Atosark написа:300 паунда за куфар?! Аз мога и сам да си го изработя това с материали за няма и 20 лв :) Мерси, все пак.

Добре, кога ще го видим готов ? :lol:
Последна промяна eMcKu на Вто Май 10, 2011 8:20 am, променена общо 1 път
www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот Atosark » Вто Май 10, 2011 8:08 am

eMcKu написа:
рс написа:Някой, летящ редовно да има по-добра идея?
С вакуума в самолета нали се изясни задачата - няма вакуум, няма проблеми. На теория някой може да поиска изпускане на вилката, но на практика не съм го виждал.

Няма по - добри идеи. Взимаш качествен куфар и си плащаш, колкото трябва. Не смятам, че колело за няколко хиляди, трябва да пътува в кашон, за да не платиш стотина евро. Защо трябва да минеш без пари ? Ако искаш после колело на части ... в крайна сметка ти си решаваш.
По - добро от това няма. Единствения косур е, че лесно се трошат страничните ключалки (общо са 4). И да, колелото ми е карбоново.
http://www.cyclestore.co.uk/productDeta ... egoryID=92
http://www.evanscycles.com/products/eli ... x-ec011515



300 паунда за куфар?! Аз мога и сам да си го изработя това с материали за няма и 20 лв :) Мерси, все пак.
Skype™ - atosark
Аватар
Atosark
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 12:08 am
Местоположение: Варна

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот рс » Вто Май 10, 2011 9:21 am

Какви кашони, какви глупости! Цял сват си опакова нещата с найлон, ние в Бг сме с куфари...
И като кацнеш, къде си вреш куфара за 1000 лева? Изхвърляш го, даваш го на багаж за по 10 - 20 лв на ден, мъчиш си познатите в страната Х да ти го пазят?
За 5 - 10 лв си опаковам карбоновото колело по споменатия горе начин. Колегата със идеите за куфар ходил ли е да кара някъде или само си представя как отива с куфара-къща? Както казах, често си ходя на ход и до летищата - стига да е приятен терена наоколо. А ако ти падне дъ куфар от лентата, ще е същото като с полиетиленово фолио.
2-3 лв за найлон, 2-3-4 лв за едно тиксо, и две опори за между ушите.
А, да - и коя компания ще ти позволи да си качиш толкова голям куфар, багажа за карането, багажа за работата, за която си тръгнал - ако не е само каране, ... разбира се, ако не си скръндза няма проблем. Луфтханза ще те вземат от всяко летище по света, въпрос на плащане и спазаряване на чартър за великото колело. Ама аз нямам едни излишни стотачки в евро/долари/лири и т.н., предпочитам едно ходене до Мароко вместо скъп боклук.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот Trip-tfk » Вто Май 10, 2011 12:11 pm

Ако пътуваш често с велоспеда по летищата,по-добре е да си вземеш скъп куфар и да плащаш ниски летщни такси.А ако ти се налага да летиш само веднъж,си плати 200$,но ще знаеш,че колелото ти ще пристигне цяло.За какви фолиа и глупости говорите,ако след това върху него нахвърлят още 10 куфара от по 20 кила?
Trip-tfk
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1718
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 6:56 pm
Местоположение: Blagoevgrad Bulgaria

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот eMcKu » Вто Май 10, 2011 2:22 pm

@pc, изказваш се доста неадекватно. Сподели моля, колко пъти годишно пътуваш със самолет ?
Навсякъде били с найлони, само в България куфари - пълни глупости.
www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот рс » Вто Май 10, 2011 7:22 pm

Навсякъде из Европа не са с куфари. С нищо са най-често, просто цялото колело.
През някои години летя по 6 и повече пъти, като в половината случаи си нося колелото. Сега мисля да покарам кола, и да е закачено на задната броня (платформа).
Багажът в самолета не се нахвърля на куп, а се реди. Доста грубо се работи, но не с цел да се натрошат нещата на пътниците. Разтоварването е най-дивашката операция, след мятането на лентата. Падането от количка също се случва. Това се отнася за багажа по принцип.
Досега във всяко летище и всяка компания са отделяли колелото като специален багаж. Понякога е трябвало да се взместя в стандартните размери и само да го пазят заедно с детските колички и други спортни неща, друг път при по-ларж и богата компания съм излизал от размерите или килограмите като имам какво да натъпча в пакета.
Специални куфари съм виждал за професионални състезатели по ски, музиканти, голф играчи... може би някое ултра колело и то трябва да се опакова така. Но преди и след полета си роб на тази опаковка.
Аз имам карбоново планинско колело, здраво по моите разбирания, и слабо според модерните спускачески и други груби дисциплини. Това не е няколкокилограмова пистова или шосейна рамка, че да не може да изтърпи няколко детски колички и чанти наоколо. С найлон (не ми се обяснява пак какво е това - от дебелия... за оранжерии се ползва примерно) и тиксо с тегло най-много половин кило и обем под размера на един хляб се опаковам достатъчно безопасно и удобно за носене във вид на пакет. Вече писах как, между отричанията и порицанията, че не ставало така. Вътре в найлона, увит добре (малко мислене трябва все пак) си държа насипани дреболии до размер на малък шестограм, ключета и т.н. и нищо не съм губил. Малката раница за гръб побира документите и ако нося компютър и камера.
Онези, които имат няколко хиляди за колело и съответно и почти хиляда за куфар, и едни стотачки за такси или кола и масто за куфара, не се занимават с такива украшения (въпросната специална вещ). Просто или летят с онази по-голяма част компании, които возят колело в цената на билета, или си плащат таксата от 10 - 30 евро и пак им возят колелото. И така се спасяват от имането и грижите за вещта. Разбира се, стотици или хиляди са си купили и куфари - след като се продават и правят. Но десетки хиляди летят всеки ден без.
Нека още някой, който ходи из Европа или по-далече със самолет да си каже впечатленията и опита. Ако е от "другия" лагер, да видим как кара колелото като кацне и къде си дява багажа - куфар.
Би било по-полезно да си кажем кои компании как редят багажа, как го приемат (чекират), кои летища позволяват свръхтегло.
Моят начин е това, и колелото си получава достатъчно добро отношение в самолета. И после си го карам безгрижно. По-адекватно не знам да има. С интерес чакам да прочета и за други удобни стратегии и тактики.

редакция - под всяко летище и всяка компания да не се разбира Бг варианта на тези понятия. Когато минавам през Бг е още малко по-дивашко, но пак имат едно наум за колички и колела.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот STAFF » Вто Май 10, 2011 10:57 pm

рс написа:Навсякъде из Европа не са с куфари.


Това просто не е сериозно. :)

Нямам намерение да се впускам в подробности, но бих препоръчал на всеки, който цени и се нуждае от компанията на велосипеда си дотолкова, че да пътува с него, да се огледа за СТАБИЛЕН и ЛЕК куфар. Да се замисли дали не си струва да се изготви такъв по поръчка. И да не се свени да го пуска като нормален багаж - най-вече когато не заминава задълго и може да прибере и друго освен велосипеда в куфара.

BTW, ските и клъбовете за голф МНОГО рядко се транспортират в твърди куфари...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
STAFF
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1675
Регистриран на: Пет Апр 03, 2009 1:09 pm
Местоположение: София

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот рс » Сря Май 11, 2011 7:08 am

Не грешиш ли нещо с в видовете багаж?
Може да е обикновен, свръхтегло, и извън размерите. Всички тези пък могат да бъдат отделени на лентата за специален багаж. Примерно, детска количка, която влиза в размерите и теглото за обикновен багаж. Същото е за пакетиран или сгънат велосипед. А може да си пуснеш цяло колело, пак като специален багаж - но тогава си извън размерите и според компанията е спортно оборудване, велосипед, извън рамерите и т.н. срещу такса или безплатно. Това не го коментираме, то е ясно. Въпросът е как да е в най-евтината категория. Опцията "специален" е безплатна. Тя е грижа и услуга от страна на летището, и този багаж се товари внимателно - нищо повече или по-малко.
Пакетирането на велосипед тежи половин - едно кило, често е важно когато имаш 15 или 20 кила само. Всеки може да си избере каквото иска
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот STAFF » Сря Май 11, 2011 8:25 am

Не съм споменавал видове багаж, за да греша в каквото и да било. Просто препоръчвам да се имат предвид всички опции, защото едно свръхтегло често се оказва по-изгодна сделка от декларирането на спортен уред. И друго - за пътуващите често и с относително еднообразен обемист багаж, "скъпите" компании по правило излизат по-евтино.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
STAFF
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1675
Регистриран на: Пет Апр 03, 2009 1:09 pm
Местоположение: София

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот рс » Сря Май 11, 2011 10:05 am

Коментираше специален и обикновен.
Мога да повторя за седми път - опакованото колело със свалени предна, задна капла, седалка и разхлабен обтегач (това е за да се предпази) влиза в категорията на чекиран обикновен. Може да се свали и педал, единият е достатъчен. По желание на собственика, може да се качи през лентата за сециален багаж - колички, и извънгабаритен.
Показвам пример с една редовна компания (нискотарифните и те са горе-долу така, а чартърите вземат колела безплатно в повечето случаи)
You can carry the following sports gear as checked luggage:
* A bicycle packed in protective packing is treated as one piece of baggage; a bicycle must be partially disassembled (with the handle bars in direct axis and the pedals removed)

Опакован защитен велосипед се таксува за една бройка багаж. Трябва да е частично разглобен - със завъртяно настрани кормило и свален/и педал/и(виж по-горе - описал съм). Това са изискванията на чешките авиолинии, и като си в размерите и килограмите не плащаш нищо. Повечето планински колела стават за такова транспортиране. Предполагам, че някои тежки спускачески или с огромни кормила може и да излязат от дължината или теглото. Размерът трябва да е нещо като 110-120х50-70х20-30 и като се сумират трите страни на пакета да е около 160. Не мерят прецизно, но не трябва да се прекалява (160 е границата за ЧЗА). БА (Британния), не знам как се казва сега, имат фиксирани максимални рамери, и т.н. за всяка компания - позволеното е сходно.
Та както питах вече, кой е пътувал с куфар, че да разкаже как е и къде си го слага? Може и с куфар, що да не може - може и без него, що пък да го мъкнеш, ако ще караш колелото (не да го носиш).
Carriage of your baggage is free of charge, provided it meets the weight and size limits. Inform yourself about these limits and the conditions of carriage.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот mulltex » Пет Май 13, 2011 11:01 am

STAFF написа:Просто препоръчвам да се имат предвид всички опции, защото едно свръхтегло често се оказва по-изгодна сделка от декларирането на спортен уред.

Това с коя авиокомпания викаш? Моя опит показва точно обратното :)

Размерът трябва да е нещо като 110-120х50-70х20-30 и като се сумират трите страни на пакета да е около 160. Не мерят прецизно, но не трябва да се прекалява (160 е границата за ЧЗА). БА (Британния), не знам как се казва сега, имат фиксирани максимални рамери, и т.н. за всяка компания - позволеното е сходно.

Е не знам, на мен чантата с велосипеда ме караха да е занеса на едно специално гише, където приемат инвалидни колички и обемисти багажи. На летището-дестинация не ми го пуснаха пак по лентата с багажа, ами го докараха с един електрокар :)
Аватар
mulltex
 
Мнения: 405
Рейтинг: 1629
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 3:44 pm

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот STAFF » Пет Май 13, 2011 11:43 am

mulltex написа:Това с коя авиокомпания...


LH/UA. Примерно.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
STAFF
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1675
Регистриран на: Пет Апр 03, 2009 1:09 pm
Местоположение: София

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот mulltex » Пет Май 13, 2011 4:38 pm

Странно, ako UA е United Airlines, to тук пише точно обратното нa казаното от теб:
http://www.united.com/page/article/1,,53403,00.html
Аватар
mulltex
 
Мнения: 405
Рейтинг: 1629
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 3:44 pm

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот STAFF » Пет Май 13, 2011 7:12 pm

Не знам какво къде пише и мога да си позволя да не ме интересува. Знам, че през последните пет-шест години семейните велосипеди доста попътуваха с компаниите от Star Alliance - последният път до Огнена земя. Като нормален багаж. В куфари. Без проблеми. :)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
STAFF
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1675
Регистриран на: Пет Апр 03, 2009 1:09 pm
Местоположение: София

Re: Самолет + велосипед

Мнениеот рс » Пет Май 13, 2011 8:09 pm

Като гледам не те и интересува и какво пишеш, само приказката да върви.
В Стар алианс има компании с доста различни правила за багажа. И като отидоха до Огнена земя, колелата и куфарите, къде сложихте куфарите?
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 375 госта