wingmanz написа:За да ти е мирна главата ги разглоби и провери имат ли смазка. Ако има възможност направи същата процедура и със средното, както и със спирачките (ако си с дискови)
Ако след всеки дъжд, колелото трябва да се разглабя цялото, досега много хора биха се отказали от колоезденето

Средното не се разглабя, защото в повечето случаи е капсуловано. След дъжд колелото се обръща наопаки, за да изтече водата от седалковата тръба и евентуално от вилката, ако е от евтините, които се пълнят с вода. Ако има пробита дупчица под средното и вилката е хубава, обръщането не се прилага. На спирачките нищо не се прави. Греста от главините не се измива толкова лесно, особено ако са по-висок клас. Ако не се чува хрупане/скрибуцане/ромолене от главините и ако каплите имат хубава инерция и се въртят свободно и не задират, то тогава отварянето и смазването на главините е излишно. Капсулованите главини също не се отварят, освен ако нямат някакъв проблем. Обикновенната процедура след обилен дъжд е смазването на жила, която може и да не се прави, ако жилата са с цели брони, с хубави накрайници. Най-често се минава само със смазване на веригата и вилката и пръсване със спрейче тук-там по подвижните части на дерайльорите.