Профилактика на DURO DJ D 130mm-подробно.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Профилактика на DURO DJ D 130mm-подробно.

Мнениеот Evgeni » Нед Май 29, 2011 12:18 am

Здравейте.Реших, че е крайно време да си направя профилактика на вилката, но в момента не се чувствам достатъчно сигурен в себе си.Имал съм 2 дуро-та.Това е 3-то.Първото го прецаках, но за това по-надолу.Прочетох това ,което, изглежда, се отнася само за Duro E http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.p ... 66&start=0 Ако имате търпение да ми обясните толкова подробно както в тази тема ще съм МНОГО благодарен :agree: :agree: На 1-вото си дуро(пак DJ D) при ваденето на масления резервоар нямах проблеми.Почистих го, сложих го.Налях новото масло и тогава дойде проблемът.Да си кажа предварително:НЕ съм отделял стеншъните от ботушите.Развих само болта при рибаунда.Така, след това завих горните 2 гайки и обърнах колелото да стегна болта при рибаунда.Да ама не.Превърташе.Но заедно с болта усещах как и шишът вътре се върти.Изсипах маслото.Взех е дървена тъничка дъсчица(като дръжка на чук) наврях я в резервоара и го натисках надолу, като с другата ръка се пробвах да стегна болта и пак без успех.(преди това бях махнал горните 2 гайки).Правил съм много пъти профилактики на XCR и никога не съм имал подобен проблем.Затова искам подробно описание как да я разглобя, почистя, налея новото масло и гресирам както трябва.Благодаря предварително! :agree: Забравих да попитам и каква е разликата между E и D освен в името и цената?
royalracing злоупотребява с акаунтите на хора от форума!
Evgeni
 
Мнения: 593
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 12:38 pm
Местоположение: София

Re: Профилактика на DURO DJ D 130mm-подробно.

Мнениеот daf4ov » Нед Май 29, 2011 10:48 am

Evgeni написа:Забравих да попитам и каква е разликата между E и D освен в името и цената?


Е-то има ребаунд.

От къде си?Защото може да се намери някой да ти помогне.
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride :)
Аватар
daf4ov
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 5:55 pm
Местоположение: United States of Love...

Re: Профилактика на DURO DJ D 130mm-подробно.

Мнениеот Evgeni » Нед Май 29, 2011 10:57 am

София.И моята вилка има Rebound.Не е от онези старите дуро-та.
royalracing злоупотребява с акаунтите на хора от форума!
Evgeni
 
Мнения: 593
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 12:38 pm
Местоположение: София

Re: Профилактика на DURO DJ D 130mm-подробно.

Мнениеот Evgeni » Нед Май 29, 2011 9:42 pm

Фино машинно масло подходящо ли е?
royalracing злоупотребява с акаунтите на хора от форума!
Evgeni
 
Мнения: 593
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 12:38 pm
Местоположение: София

Re: Профилактика на DURO DJ D 130mm-подробно.

Мнениеот Evgeni » Пон Май 30, 2011 2:44 pm

Виждам, че никой няма желание да обясни по една или друга причина, затова се наех сам :agree: .Ако на някого му е интересно как става, ще опиша ПОДРОБНО:
1.Демонтирате вилката от колелото(не е задължително, но на мен така ми е по-удобно)
2.Почиствате я:ботушите,стеншъните и стержена, за да не се мацате допълнително.
3.Развъртате горните 2 гайки
4.Натискате вилката, тя ще потъне.
5.От дясната страна ще се покаже масленият резервоар с маслото и с пружина върте, от ляво-ще се покаже пружина.
6.Внимателно и бавно изваждате пружината(тази от маслото) и я поставяте на салфетка или нещо друго, така, че да не цапа.
7.Махате смело и лявата пружина.
8.Взимате едно шишенце 500мл, може и по-малком но да е прозрачно.
9.Хващате вилката и ВНИМАТЕЛНО я накланяте с масления резервоар към отвора на шишето.Постепенно увеличавате наклона , докато не напъхате отвора на резервоара в отвора на шишето.
10.Чакате да се изтече хубаво маслото.
11.Дърпате врътката на рибаунда СМЕЛО.Няма какво да се прецака.Взимате шестогран 8MM и отвъртате ЛЕКО болта.Не го развъртайте напълно.Съвсем леко оттягане.
12.Оттягате другия болт отново ЛЕКО с шестогран 5MM.
13.Взимате нещо като дървено трупче или друг неметален предмет и почуквате леко с него по болтовете.Отвивате ги още малко и пак ги почуквате.
14.Отвивате ги напълно и издърпайте ботушите с не много сила.
15.Отделете масления резервоар от левия стеншън.Почистете го добре отвън(моят беше в грес+гняс).Вземете го и наклонен в отвора на шишето го сгъвайте и разгъвате докато не изтече останалото масло.
16.Отново го почистете и отвътре.
17.За голямата пружина(от левия стеншън) не правете нищо.Моята бе чиста и гресирана.Изчистете я и я гресирайте, ако предцените.
18.Ще видите едни пласмаси в края на стеншъните.Почтистете ги.
19.От лявата страна има нещо като буталце-почистете го и го смажете с грес.Почистете и върха на края на стеншъна и там сложете грес.
20.Почистете и после намажете с гред стеншъните отвътре и отвън, като отвън сложете МНОГО ТЪНЪК слой.ЗАБЕЛЕЖКА:Не съм сигурен, че трябва и десния стеншън да се маже.
21.Почистете и ако можете намажете с грес вътрешността на ботушите.Сложете ЗАДЪЛЖИТЕЛНО грес на семерингите ОТВЪТРЕ.ТЪНЪК СЛОЙ!Ще е много добре, ако можете да намажете и втулките.
22.Вземете масления резервоар и го прокарайте през десния стеншън и го нанижете на пласмасата, упомената по-горе.
23.Хванете внимателно и без резки движения горната час на вилката(стержена с короната, стеншъните и масления резервоар.
24.ВНИМАТЕЛНО и бавно поставете стеншъните в ботушите, като прериодично забърсвате излизащата грес.Вкарайте стеншъните до долу.
25.Обърнете вилката с ботушите нагоре.Ще видите резбите на масления резервоар и левия стеншън.Вземете болта от левия стеншън и го завиите.Ако виждате, че се е завъртял до някъде и не иска повече, вземеше нещо плоско(в моят случай джобно ножче) и го подложете между болта и ботуша.Натягайте, докато не усетите вече, че нямате нужда от ножчето.Дозатегнете.
26.Затегнете и другия болт.Ако с него се получи както с левия, използвайте същия начин.НЕ ПРЕКАЛЯВАЙТЕ СЪС СТЯГАНЕТО НА БОЛТОВЕТЕ!Сложете врътката на рибаунда.
27.обърнете вилката със стержена нагоре.Сипете в идентично на шишенцето със старото масло(в моят случай-гняс) шишенце толкова, колкото е старото масло(гняста) в другото шишенце.Аз долях 15мл повече.Налейте маслото в масления резервоар.
28.Поставете бавно и внимателно пружината вътре в него.
29.Поставете и другата пружина в левия стеншън.
30.Хванете вилката за короната и ВНИМАТЕЛНО я изпънете нагоре.
31.Завъртете горните големи гайки отново не с много сила и сте готови!ЗАБЕЛЕЖКА:ако усещате, че на РЪКА се завъртат ТРУДНО, значи не сте нацелили резбата.
32.Натиснете няколко пъти вилката и избържете излязлата грес и масло.С това сте готови!

Това е.Ако админът не заключи темата, следващият път(след 100часа каране) ще има и подробни снимки! :agree:
royalracing злоупотребява с акаунтите на хора от форума!
Evgeni
 
Мнения: 593
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 12:38 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта