Как става това...?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Как става това...?

Мнениеот Jacket » Сря Ное 19, 2003 7:20 pm

Значи който има филмчето JIB да го пусне на 7:20. Там пича (Von V-dub Williams) прави един скок, завърта се на 180 градуса, приземява се и продължава на заден ход, обаче без да върти педалите... Всички знаем че когато колелото се движи назад, педалите (направо целия drivetrain) се въртят, защото свободното движение се зацепва. Ако не се зацепи в този случай, значи че и при педалиране няма...
Въпроса е какво точно прави пича в тоя случай? Съмнявам се това нещо да става автоматично... Аз предполагам, че превключва на специална предавка, която по някакъв начин е "свободна" от останалите венци. Възможно е да прави и нещо друго, а може и отговора да е много прост, но аз да не се досещам.
Та кажете вие какво мислите по въпроса? :)

Опс... без да искам го пуснах в Мероприятия...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Zozka » Сря Ное 19, 2003 10:07 pm

kato se e prizemil mu e padnala verigata na choveka ot zadnite zubchatki, pone tova za men e naj-vyzmojnijat variant..
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот Admin » Сря Ное 19, 2003 10:35 pm

Той е със специална задна главина - такива се правят за хиксърите, но може вече да има и модели за моунтин байкове, не знам. Тази главина позволява да се движиш назад без да се въртят педалите. Доколкото знам, отключването и заключването на това свободно движение назад става с рязък натиск върху педала в някоя от посоките, не знам в коя обаче. :8D:

Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Jacket » Сря Ное 19, 2003 11:29 pm

Да де, ама тоя рязък натиск не би ли ти струвал пребиването, ако си караш нормално (в смисъл напред) и речеш да се набереш, или нещо такова и това изключи...
Абе трябва да се поразрови малко нета... някъде трябва да има инфо.
Сега видях, че и на Riders Anonymous в началото Shawn Denny движи назад по същия начин. Точно преди да тръгне назад подскача малко странно, не знам дали се наглася, или го прави тоя номер с главината :)
П.С. Любо, можеш ли да я преместиш тая тема в ОБЩ ФОРУМ, или форумчето няма такава възможност?

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Waldemar » Чет Ное 20, 2003 9:54 am

Не главината е специална а свободното движение, прозвеждат се такива за дисциплини като Trial, BMX и тн. Принципа е различен от този на нормалните свободни движения при които има две, три или четири законтрящи елемента с пружинки.Има едни малки цилиндърчета като за лагер, които стоят в специално профилирани легла, при завъртане на педалите напред тези цилиндри се придвижват нагоре и зацепват а иначе не зацепват в нито една от двете посоки.

Старите движения с контра зацепват напред по същия начин. Принципа е много стар. Такова движение съм виждал на живо на BMX Kettler(не с контра, а със свободно движение) преди около 10г. Предполагам че Ellsword - а от филмчето е с точно такова движение за да позволява да се правят именно такива трикове. Незнам дали го обясних много разбрано, но ако искате да видите базовия принцип си намерете едно балканче(обаче от тези с японските контри) разглобете го и вижте кво има вътре.

100% Bill Gates Free
100% Bill Gates Free
Аватар
Waldemar
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1489
Регистриран на: Сря Май 14, 2003 1:49 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Ное 20, 2003 12:04 pm

[quote="Waldemar"]

Не главината е специална а свободното движение, прозвеждат се такива за дисциплини като Trial, BMX и тн. Принципа е различен от този на нормалните свободни движения при които има две, три или четири законтрящи елемента с пружинки.Има едни малки цилиндърчета като за лагер, които стоят в специално профилирани легла, при завъртане на педалите напред тези цилиндри се придвижват нагоре и зацепват а иначе не зацепват в нито една от двете посоки.

Старите движения с контра зацепват напред по същия начин. Принципа е много стар. Такова движение съм виждал на живо на BMX Kettler(не с контра, а със свободно движение) преди около 10г. Предполагам че Ellsword - а от филмчето е с точно такова движение за да позволява да се правят именно такива трикове. Незнам дали го обясних много разбрано, но ако искате да видите базовия принцип си намерете едно балканче(обаче от тези с японските контри) разглобете го и вижте кво има вътре.

100% Bill Gates Free
[/quote]


Казва се "roller clutch" - ролков съединител. Действа като лагер, който блокира при движение на вътрешното легло само в едната посока.

Тоест при главина на колело въртенето на шлиците напред (педалиране) изтласква сачмите/ролките на механизма навън и те се притискат/зацепват в тялото на главината. При свободно движение на тялото на главината напред или на педалите назад, сачмите се прибират в леглата си и освобождават движението и в двете посоки на въртене, докато не се завъртят педалите отново напред.

Тоест като скочи човек и се завърти на 180 градуса той освобождава механизма (нарочно или по рефлекс) със съвсем леко завъртане на педалите назад, при което колелото е свободно и се върти и в двете посоки.

Механизмът беше много разпространен пред време - използваше се и в задната главина Shimano LX Silent (те го наричат "silent clutch"). Най-често се реализира подобно на обикновен машинен лагер: има няколко сачми/ролки в специални легла с плавни издатини на вътрешното легло, които изтласкват сачмите/ролките навън и задействат механизма, а пружинките в леглата ги прибират и освобождават механизма.

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tuba » Чет Ное 20, 2003 1:18 pm

abe pri balkanchetata
bqha tri razlichni
i davata
sa prosti ednoto beshe s
cilindyr koito se pritiska
kato natisnesh nazad i tva e
neprilojimo tuk
HVZ dvijeniqta obache bqha prosti
i geniqlni imashe shiroka
rezba koqto se na vivashe
a na drugata posoka prevyrtashe
i tova si se dvijeshe nazad bez da
zakontrq i da vyrti pedalite
a karatkite toest qponskite
neznam kak raboteha shtoto edno samo sym
razglabql izsipaha se suma si
plastini i nikogish ne uspqh da gi
vyrna vsichkite obratno ne ideqta shte da
e podobna i pri tozi trik
tuba
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юли 02, 2003 10:14 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Чет Ное 20, 2003 10:44 pm

Дам, поизясни ми се, но нещо ми се губят детайлите и пак не схващам точно как работи... айде утре ще го прочета на свежа кратуна да видим дали ще го схвана :)

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Windstream » Пет Ное 21, 2003 1:52 am

[quote="tuba"]

a karatkite toest qponskite
neznam kak raboteha shtoto edno samo sym
razglabql izsipaha se suma si
plastini i nikogish ne uspqh da gi
vyrna vsichkite obratno ne ideqta shte da
e podobna i pri tozi trik
[/quote]


Разглобявал си главина на K&N, въпросните пластини всъщност са 18 дискчета (9 стоманени и 9 месингови) с по три зъба или на външния диаметър (при месинговите) или на вътрешния (при стоманените), едните задържат да не превърта спрямо корпуса на главината а другите спрямо оста, нещо като многодисков съединител се получава само дето е за контрата. Шиманските контри (D-Type) бяха на принципа на барабанните спирачки, с две накладки и аксиално движещ се конус който да ги притиска към корпуса на главината като завъртиш назад. Иначе за движение напред и двата модела използват "silent clutch"-a който Bikerider спомена.

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :^:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Waldemar » Пет Ное 21, 2003 9:33 am

Е, да точно за движението напред дадох пример с Балканчето, ето има хора тук които обясняват доста по-добре от мен, което е много добре, щото аз го знам ама не мога да го обясня (не ме бива просто).:):):):):)

100% Bill Gates Free
100% Bill Gates Free
Аватар
Waldemar
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1489
Регистриран на: Сря Май 14, 2003 1:49 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Ное 21, 2003 11:54 am

[quote="Waldemar"]

Е, да точно за движението напред дадох пример с Балканчето, ето има хора тук които обясняват доста по-добре от мен, което е много добре, щото аз го знам ама не мога да го обясня (не ме бива просто).:):):):):)

100% Bill Gates Free
[/quote]


...или те мързи? [:p]:D:8D:

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Сря Ное 26, 2003 5:52 pm

[quote="Jacket"]

Значи който има филмчето JIB да го пусне на 7:20. Там пича (Von V-dub Williams) прави един скок, завърта се на 180 градуса, приземява се и продължава на заден ход, [u]обаче[/u] без да върти педалите... Всички знаем че когато колелото се движи назад, педалите (направо целия drivetrain) се въртят, защото свободното движение се зацепва. Ако не се зацепи в този случай, значи че и при педалиране няма...
Въпроса е какво точно прави пича в тоя случай? Съмнявам се това нещо да става автоматично... Аз предполагам, че превключва на специална предавка, която по някакъв начин е "свободна" от останалите венци. Възможно е да прави и нещо друго, а може и отговора да е много прост, но аз да не се досещам.
Та кажете вие какво мислите по въпроса? :)

Опс... без да искам го пуснах в Мероприятия...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)

[/quote]


Хайде и аз да предложа едно възможно решение - дистанционни шайби на задната касета. Прилага се от разни trial-rider-и, примерно 4, 5 и 6 венец ги има, а вместо 1, 2 и 3 има дебели шайби, които са гладки и позволяват на веригата да се движи свободно, без да върти касетата.

Просто идея.



--
17 Gen r
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Jacket » Сря Ное 26, 2003 9:54 pm

И аз точно това си мислих, че е начина, но тук се казаха доста по-свежи идеи, за автоматизиране на тая работа, вместо да се превключва на предавки и т.н.
Между другото във същото филмче Von V-dub наплита една задна главина и тя е Bombshell, а не шимано, така че варианта за техния Silent Clutch в случая отпада...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 7:43 pm

[quote="Jacket"]

И аз точно това си мислих, че е начина, но тук се казаха доста по-свежи идеи, за автоматизиране на тая работа, вместо да се превключва на предавки и т.н.
Между другото във същото филмче Von V-dub наплита една задна главина и тя е Bombshell, а не шимано, така че варианта за техния Silent Clutch в случая отпада...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)

[/quote]


такива главини произвеждат и TruePrecision ([url]www.trueprecision.net[/url])

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Waldemar » Пет Ное 28, 2003 9:59 am

Neznam, spored men nikoj niama da sedne da preotkriva toplata voda. Principa e izvesten izpitan i prilagan pri Shimano e "silent - cluch" a pri drugi moze da e kakto si stat da go narichat, no spored men si e vse edno kato princip. Obiknovenno naj-prostoto resenie e vernoto resenie.

100% Bill Gates Free
100% Bill Gates Free
Аватар
Waldemar
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1489
Регистриран на: Сря Май 14, 2003 1:49 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Съб Ное 29, 2003 10:52 pm

Няма какво да ги мислите тия главини, PtD е уцелил правилния отговор. На няколко места съм чел, че точно така го правят по-известните имена в street-а. Никой няма да се занимава да прилага разни техники на извъртане на курбелите, които като си под напрежение и правиш някой сложен трик я станат, я не. Вместо това просто включват на "неутрална" и си се търкалят назад колкото си искат. Макар че според мен въртенето назад не е чак такъв проблем при карането fakie, на мен даже ми помага да си пазя баланса, а и определено е полезно да можеш да вкараш четвърт оборот за по-лесно обръщане в правилната посока.

Moo, moo, I'm voodoo cursing you!
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот Jacket » Нед Ное 30, 2003 10:26 am

Е значи правилно съм го мислил. :)
Абе все пак ако се движиш с по-голяма скорост наза, примерно към 10ина км/ч за известно време ще ти е трудно да пазиш баланса въртейки на обратно, защото ще трябва да въртиш доста бързичко (все пак нали trial-ските байкове имат само много ниски предавки...).

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта