Моля за компетентно мнение!

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Моля за компетентно мнение!

Мнениеот Vanses » Пон Юли 18, 2005 1:43 am

Здравейте байкъри!
Значи при мен ситуацията е такава:
Някъде '98 година си купих един байк,който карам и до днес.Струваше 650 000 :Dлева и беше най-скъпото колело в магазина. Марката е IDEAL. От тогава до сега си го карам и никога не съм имал никакви проблеми с него всичко си си функционира перфектно.Да съм минал 2500 км., като съм карал все в градски условия,шосета, тук таме някой малък скок или стълби.Сега съм в Австрия,даже съм си го взел тук и от едно известно време почнах да се зарибявам (до голяма степен от тоз сайт и тоз форум!)и мисля да хващам горите! Е, не смятам да стават някви невероятни екстрийми и спускания,просто малко по-хард каране по горски пътеки и камънак.
Та такъв ми е проблема - за тази марка Ideal не знам нито съм чувал нищо,не съм и виждал друго такова колело.Търсих из нета и открих този сайт:
http://www.ideal-cycles.co.uk/
като гледам ги бива май май,пък и държат цени.Но това не е важно.
1. Интересува ме някой чувал ли е за Ideal и ако да-що за стока са?
2. Какво ще ми препоръчате да пипна по байка, преди да премина към по-хардд каране?
Ето ви данните за колелото за да добиете по-ясна представа,а по-долу има и линк със снимка.

- Model - Ideal "Comfort" All Terrain 21 Speed Dual Index Hyper Drive Compact System;
- Рамка - HI-TEN 1020, ST-KM13A Steel (Argon Tig Weeled). Имах 5 годин гаранция на рамката.
- Цялото оборудване е Shimano ALtus, освен командите,които са Grip Shift SRAM MRX 170-71.
- Шините са някакви Vuelta Air Line,много лекички и отначало много им се кефих!
- Седалката е Bassano Gel - такава марка за седалки поне знам че съществува!
Ето снимката:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=4201
Всичко по байкае такак както съм го купил и нищо не съм сменял.
Ще съм ви благодарен ако му дадете диагноза на колелцето и да ме посъветвате кво да пипна по него.Например каква вилка ще е подходяща за моя случай? Аз съм 72-74кг 183см.
Тва е от мен за сега, благодаря ви много предварително!
Vanses
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 17, 2005 9:52 pm
Местоположение: Чирпан

Мнениеот Windstream » Пон Юли 18, 2005 4:00 am

Колко ще upgrade-неш байка зависи от това с какви финанси разполагаш, но по принцип:

1. спирачките - какви са в момента? Аз бих заложил на хубав V-Brake отзад и дисков Avid BB7 отпред (размер на ротора в зависимост от вилката, сложи най-големия който прозиводителя й препоръчва). Дисковата спирачка изисква и нова предна главина.
2. вилка - не повече от 100мм ход, иначе геометрията ти ще се сбърка доста.
3. команди и дерейльори - разкарай сегашните ти (не са много добри за по-сериозно каране) и сложи цяла ситема от един производител: ако искаш Shimano гледай да е поне Deore, за Sram някой друг ще каже (не съм им почитател, не ги знам).
4. средното движение - прегледай го, би трябвало да е касета някаква и да е в добро състояние, но си иска вниманието.

Ми това е което се сещам на първо четене, колегите съфорумци ще допълват.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот TOYAGA » Пон Юли 18, 2005 8:19 am

Снимката отразява ли актуалното състояние на велосипеда? Ако да, то аз лично бих ти препоръчал да си запазиш този чудесно съхранен екземпляр във вида, в който е (трябва само да провериш за износване веригата и евентуално касетата, както и да подмениш греста в главините и средното движение) и да продължиш да го ползваш както досега. Ъпгрейдът само ще развали хубавата антика, ще погълне излишни средства и няма да ти донесе чувствително по-добро качество на возията...

За планината си купи ново возило. Смятам, че на първо време нещо от рода на Ideal BOOMMAX...

[img]http://www.fswebpages.co.uk/clients/idealcycles/images/BOOMMAX_vbig.jpg[/img]

... ще ти върши отлична работа и в бъдеще може да се ъпгрейдва до определено ниво. Апетитът идва с яденето... :D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Vanses » Пон Юли 18, 2005 2:34 pm

Добавих още няколко снимки на отделни чаркове,за да добиете по-добра представа.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=4201
След като излезе снимката,цъкни още веднъж върху нея за да стане още по-голяма на full screen!
TOYAGA е прав до някъде,че ако взема да го ъпгрейдвам байка ше стане няква манджа с грозде,ама както вече казах не искам да правя байка PRO, ами леко да го пригодя за по-хард каране,като това включва задължително нова вилка и по-добри спирачки (макар че и сегашните коват добре)Това което повече ме интересуваше беше марката на колелото,че ми се стуваше няква супер измислена и да не стане така че да не оправдае надеждите ми.Разбира се ще се радвам на вашите "диагнози" и съвети относно това кое ще е полезно в моя случай.Нов байк не мисля да си купувам,че много загрубява играта -към 1000 евро.TOYAGA дето ми го препоръчва тоз байк струва 750 английски лири - към 2100 лева.По принцип финансите не са кой знае къв проблем,ама за толкова в никакъв случай няма да ми стигне въздуха :bigeyes:.
Айде пишете!:peace:
Vanses
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 17, 2005 9:52 pm
Местоположение: Чирпан

Мнениеот КапитанПланета » Пон Юли 18, 2005 3:21 pm

Колелото изглежда запазено, а и 2500 км нищо не са. Направи му една пълна профилактика както ти каза Tоyaga и си го карай с кеф. Така с времето ще почнеш да разбираш точно какво искаш а и да позаделиш някой лев за ново актуално колело. Просто тази машина е морално остаряла и наистина не си заслужава да вкарваш пари в нея. Примерно хубава вилка трудно ще му намериш защото рамката е "normal size" а този "стандарт" отдавна не е актуален за MTB => на пазара няма свестни вилки за такъв диаметър на стержена... и т.н. и т.н. Все едно сега да тръгна да си ъпгрейдвам дъртия Опел Кадет дето е на 15 години - това поне за мен са си грешни пари. Карам го докато мога и междувременно спестявам за нещо по-истинско.
Имам един приятел, който е велотурист и обикаля цял свят с колело от такъв клас (включително черни пътища, планински пътеки и т.н.) и си му върши чудесна работа. Е, не става за нищо по-агресивно, но всяко нещо си има цената... А, и не се шашкай, има и доста по-икомонични варианти за сносно ново колело. Може да започнеш с нещо от порядъка на 500-600 EUR и после малко по малко да надграждаш (ако прецениш че има нужда:nuts:).
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пон Юли 18, 2005 3:34 pm

Абе марката не винаги е най-важното ;) Доколкото разбрах, ти си го купил от БГ, нали? По нова време Ideal наистина бяха едни от най-хубавите велосипеди, предлагани у нас. По магазините твърдяха, че са италиански, макар че най-вероятно са си тайвански. Съмнявам се да имат нещо общо с тези в Англия, но кой знае...:dunno:
Така или иначе, не марката определя дали има смъсал да го надграждаш или не. TOYAGA ти даде отличен съвет и аз ще сеприсъединя :) По-добре си купи друго колело за планината. Дори и някое от по-евтините да е, пак ще е по-добро и като геометрия, и като компоненти. Не знам в Европа как са цените на по-евтините возила, но нещо за 500-600 Евро сигурно ще се намери като за начало :thumb:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Vanses » Пон Юли 18, 2005 3:45 pm

Ми да ви кажа честно наистина има за по 600-700 евро прилични колелца.
Ще ми разясните ли какво значи по-добра геометрия.Какво се има предвид изобщо под "геометрия".Малко съм бос в тез термини :I
Да де.. там разни мислени линии и тем подобни,.. просто как да позная байка с добра геометрия?
Vanses
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 17, 2005 9:52 pm
Местоположение: Чирпан

Мнениеот Admin » Пон Юли 18, 2005 4:45 pm

Трудно ще прецениш просто ей така, но пък и едва ли ще попаднеш на някаква лоша геометрия, ако е ново колелото и е за каране в планината. Най-добре го вземи от читав магазин, персоналът му би трябвало да те посъветва и за размера и за всичко.
Геометрията на сегашното ти не е лоша, но просто е остаряла ;) Ако му сложиш вилка и т.н., то не е предвидено за такава. Например, новите велосипеди са с по-скосена горна тръба, за да не си треснеш на нея слабините. Има и много други неща, не само по рамката, а и по компонентите, които са се променили доста за 7 години :D
Съветвам те да си вземеш твърдак, т.е. байк само с амортисьорна вилка, без задно окачване. Така хем ще е по-лек, хем ще е с по-хубави компоненти.
Ако не бързаш твърде много, проучи какви модели има около теб, и попитай пак за съвет - ще се опитаме да помогнем :thumb:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Vanses » Вто Юли 19, 2005 1:37 am

Тенкю пипъл за съветите!
Днес все пак реших да му дам жега на текирлека и хванах къра.По едно време видях една бая стръмна и крива пътека и се юрнах по нея! Наистина си беше як екстрийм ама байка подскачаше на всяка кривинка. Малко преди края на пътеката минах с голяма скорост през някакъв бая изпъкнал корен на дърво и ми гръмна предната гума.Буквално се спръска.От там спирачки(които учудващо добре спряха :clap:)и спрях на около половин метър от един джип който беше спрян накрая.Как не се пребих не знам...
Ако бях с амортисьорна вилка май нямашв така да стане а? После 5км. пеша до вкъщи....
Значи работата е ясна - с този байк - яваш яваш :liplick:, а за екстрийми - нов.
Вашите диагнози се оказаха верни,ама трябваше и аз да се убедя!
Благодаря още веднъж за съветите!
Vanses
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 17, 2005 9:52 pm
Местоположение: Чирпан

Мнениеот mih » Вто Юли 19, 2005 6:30 pm

[quote="Vanses"]

Тенкю пипъл за съветите!
Днес все пак реших да му дам жега на текирлека и хванах къра.По едно време видях една бая стръмна и крива пътека и се юрнах по нея! Наистина си беше як екстрийм ама байка подскачаше на всяка кривинка. Малко преди края на пътеката минах с голяма скорост през някакъв бая изпъкнал корен на дърво и ми гръмна предната гума.Буквално се спръска.От там спирачки(които учудващо добре спряха :clap:)и спрях на около половин метър от един джип който беше спрян накрая.Как не се пребих не знам...
Ако бях с амортисьорна вилка май нямашв така да стане а? После 5км. пеша до вкъщи....
Значи работата е ясна - с този байк - яваш яваш :liplick:, а за екстрийми - нов.
Вашите диагнози се оказаха верни,ама трябваше и аз да се убедя!
Благодаря още веднъж за съветите!
[/quote]

покрай хубавото колело си накупи и каска и протектори, че и с него можеш да се пребиеш, при това доста по-успешно...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта