Аз пък точно преди няколко дена, докато се возих в него обмислях възможностите за това.
Заключението, до което стигнах е, че всичко може да се случи достатъчно лесно.
За целта трябва да има около два часа сутринта и два в късния следобед в които да е забранено превозването на колела.
В другото време това да е разрешено, като за целта вагоните да претърпят малка модификация, за да е удобно и безопасно, която няма да струва много.
За сините влакове - във всеки от вагоните първата и последната двойки седалки от двете страни са за инвалиди и майки с деца. В 2 от вагоните на влака, могат да се премахнат по една от тези две двойки - това са вътрешната за влака от първия и последните вагони. Освен това трябва да бъдат боядисани от външната стана, указваща мястото за колела - така ще е лесно забележима, както и пода от вътре, за да е повече от очевадно че има някакво приложение това място По този начин в час пик има повече свободни места за правостоящи, които и без това са по-ценни, а в останалите ще има място за поне 10-12 велосипеда във всеки от влаковете. В същото време от около 30 места за майки с деца и болни хора, ще останат 22 - а все си мисля че рядко се използват пълноценно.
За по-новите мотриси също има подобна възможност, но трябва да се реализира по друг начин, заради разположението на вратите във вагоните.
Това е само груба идея - ако се стигне до сериозно обмисляне на възможността за това - могат да се вземат евтини решения, от които да има само полза.
taurus13, няма смисъл да започвам да изброявам десетките предимства на това да е възможно превозването на велосипеди с метрото. Особено след като бъдат завършени и новите отсечки. Само пример са много хора, които сега ползват автомобил, защото иначе трябва да сменят рейс-метро-рейс, за да отидат на работа, като поне единият от тях идва сигурно по веднъж на 20-30 мин. Неудобно е и отнема много време. В противен случай - ако искат да ползват колело, трябва да преминават по близо 30км в една посока - за което може би времето ще е повече от колкото с кола + по-големият риск + още негативи, а така ще имат например само 15км с колело, което в комбинация с метрото ще е
най-бързият начин за предвижване + най-евтин.
Всъщност на достатъчно много места стратегията за градска мобилност е точно такава

Защо трябва отново да преоткриваме топлата вода.
