Моля ви за мнения: ПРОФИЛ на ротор за дискова сп.

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Моля ви за мнения: ПРОФИЛ на ротор за дискова сп.

Мнениеот Rotting » Вто Юли 19, 2005 4:53 pm

Тъй :)
Значи въпросът ми е следният:
Кой от следните профили е най-подходящ според вас за ротор за дискова спирачка? И четирите прифила са на различни фирми производители и може би всяка от тях си има своите доводи и теории с който аз изобщо не съм запознат.
Със сигурност има значение "количеството" на отворите за да се охлажда добре.
От друга страна пък ако има по-малко отвори, има повече спирачна повърхност. Или аз греша?

Та за това ви моля за лично мнение.
Ето и профилите:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Понеже си падам "мазохист", разполагам с едно парче ламарина 25Х35см, 2.5<s>см</s> МИЛИМЕТРА дебелина, с което се сдобих срещу съответната сума.
Намерих и човек, който утре сутринта ще ми изреже ротора от парчето ламарина и ще ми го шлифова. Пак срещу заплащане.
Но засега това не е темата.

Понеже във форума от време на време се говореше за такива изпълнения, обещавам, че ако тази вечер стигнем до "консенсус" утре по това време ще бъде пост-ната подробна информация за цените, адресите и снимки на самоделката.

Мерси за мненията предварително!
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Вто Юли 19, 2005 5:03 pm

[quote="Rotting"]

... 2.5 [b]см[/b] дебелина....[/quote]

това сериозно ли? да не правиш барабанна спирачка?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Rotting » Вто Юли 19, 2005 5:06 pm

2.5мм - като 0.5 аванта за да може да се шлифова...
Чакам мнение и от тебе ;)
И мерси за корекцията :)
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Alien » Вто Юли 19, 2005 5:16 pm

Защо просто не вземеш някой от готовите модели? Вече изпробвани и доказали, че са годни? ББ7? Сейнт? Джуси?
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Вто Юли 19, 2005 5:19 pm

[quote="Rotting"]

2.5мм - като 0.5 аванта за да може да се шлифова...
Чакам мнение и от тебе ;)
И мерси за корекцията :)
[/quote]

Мнение от мене? И защо ти е бе, човек? Та аз никога не съм карал с дискови спирачки.

Не ти знам технологиите, вероятно разполагаш с лазер, но колкото и прецизно да се мъчиш да си правиш диска-самоделка, едва ли ще докараш прецизността на фабричните дискове, както и здравината на материала, който да позволява да си правиш разни дупки, профилчета и т.н. и пак да остава здраво. По тая причина аз на твое място бих се въздържал от правенето на твърде засукани форми. Направи го простичък, че да има по-малко възможности нещо да се обърка по време на направията и ползването.

Всъщност, защо си решил сам да правиш диск? Свършиха ли вече фабричните или наистина става дума за полубезплатна направия, която можеш да си позволиш да прежалиш, ако нещо се прецака?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот КапитанПланета » Вто Юли 19, 2005 5:42 pm

[quote="did"]

Всъщност, защо си решил сам да правиш диск? Свършиха ли вече фабричните или наистина става дума за полубезплатна направия, която можеш да си позволиш да прежалиш, ако нещо се прецака?
[/quote]


По-интересното е дали можеш да прежалиш себе си ако нещо се прецака. Тва е спирачка бе хора :banghead:
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Rotting » Вто Юли 19, 2005 5:56 pm

Алиен :popcorn:, ако не знаеш какво да отговориш, не е ли по-добре да замълчиш, белкем научиш нещо от някой по-компетентен, чието мнение се надявам да получа.

Все пак аз не питам:
"Абе да зема ли да го направа туй дет съм го решил да го направъ?", а питам:
"Според вас, какво е по-добре да бъде съотношението спирачна повърхност - охлаждане, и кое от двете да е в превес?"

Дид, благодаря ти за мнението, но днес видях как на лазера беше изгравирана една плочка с размери 7Х10см - на нея имаше десетина реда текст от ръкописни букви, запетайка, точка и ми увисна ченето. Така че си мисля, че мога да очаквам задоволително изрязване.

Относно цената - и нищо да не стане - прежалват се ;)

Баси, толкова трудно ли се изразявам - в крайна сметка питам [u]кой от профилите да избера[/u], утре вечер ще коментираме станало ли е, не е ли станало, колко съм се набутал, спира ли, не спира ли, що съм решил да го направя, що не съм си купил "Вече изпробвани и доказали, че са годни? ББ7? Сейнт? Джуси?" и т.н.
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Alien » Вто Юли 19, 2005 6:02 pm

@Rotting - или не си ме разбрал, или ... не знам защо така ми скачаш. Просто те попитах, защо не вземеш ПРОФИЛА (под вземам нямах предвид да си ги купиш) на някой от дисковете, които изброих, както казах, те са се доказали през годините, а и все пак са разработени от специалисти. Не виждам какво лощо направих? :dunno::dunno: Нещо сте много нервни всички напоследък...
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Rotting » Вто Юли 19, 2005 6:18 pm

@Алиен:
Ами да, извинявай, че съм те разбрал погрешно, може и моя да е грешката, но
[quote]Защо просто не вземеш някой от готовите модели?[/quote]

не ми звучеше като "Защо просто не вземеш някой от [color=red]ПРОФИЛИТЕ НА[/color] готовите модели?"

Както и да е, мерси и на тебе за съвета. Отговарям ти: не взимам прифил на някой от готовите модели, защото трябва да го чертая сам на AutoCad. Не ми се вижда проста работа, т.к. дупките за болтовете са размер, диаметъра е размер, гредите на ротора са с определен градус и т.н.
Имам тези 4 профила, като готови файлове за AutoCad, затова попитах кой точно да избера.

Естествено е, че можех изобщо да не питам. Естествено е, че мога изобщо да не вземам участие във форума, при положение, че напоследък наистина ми се струва доста изнервена обстановката. Но смятам, че това малко или много е по темата МТБ и може би на някой ще му е интересно какъв е резултата.
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Вто Юли 19, 2005 6:37 pm

[quote="Rotting"]


Дид, благодаря ти за мнението, но днес видях как на лазера беше изгравирана една плочка с размери 7Х10см - на нея имаше десетина реда текст от ръкописни букви, запетайка, точка и ми увисна ченето. Така че си мисля, че мога да очаквам задоволително изрязване.
[/quote]


хм. не си ме разбрал съвсем. аз не се съмнявам, че лазерите могат да режат много прецизно. аз лично съм си правил табелка за врата от метал с ръкописни букви. по-скоро се чудех за здравината. за да направиш ротор с разни извити дъгички, дупчици по определен начин и т.н. би трябвало предварително да е изчислено, че тази засукана конструкция ще може да понесе спирачното усилие. а ти едва ли имаш даже представа от точните параметри на въпросната ламарина, почти сигурен съм че ще замениш смятането с интуитивна преценка. точно затова ти казах, да не правиш нещо много засукано като дизайн, за да не се окаже, че ще се изкриви при второто спиране.

също така се чудя смяташ ли да закаляваш тоя диск или дали ти е закалена ламарината предварително. сам разбираш, че това също е важно. още повече, че лазерът разкалява материала в близост до мястото на разреза. това е още една причина да не се хвърляш на много дупки по спирачната повърхност. а повърхността трябва да е напълно равномерно закалена...

предвид всичко това, при "домашна" изработка, от предложените варианти май най-ми се вижда адекватен тоя горе, вдясно. повечко "спици" има, дебели са на вид, не е перфориран прекомерно, изглежда просто "стандартно". това разбира се не означава, че ако имаш наистина много здрав материал и перфектна технология не можеш да си направиш каквато си искаш друга форма. сам виждаш, неизвестните в случая са твърде много, а и начинанието си е рисково, както и да го погледнеш, та затова вероятно никой не смее да изкаже категорично мнение.

иначе принципно си прав за ролята на отворите - подобряват охлаждането, но намаляват спирачната сила. кой знае твоята спирачка от кое от двете ще има повече нужда... даже не знаем каква е!

хайде със здраве, пък за нервното настроение - прав си. и аз имам заслуга за това. нещо много ми пуши главата напоследък, малко карам, много стоя пред компютъра...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот PtD » Вто Юли 19, 2005 6:49 pm

Аз пък съм за този горе вляво, при положение че се въведе мааалка корекцийка - големите отвори да се преместят леко към периферията, защото иначе остава много малко материал до вътрешния ръб.

И да кажеш какво се е получило, ей!:8D:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Rotting » Вто Юли 19, 2005 7:00 pm

Дид, положение и при мен е такова, малко каране, много висене пред компютъра, много изпити, пред-стажно време от наесен.
Закаляването ще бъде под налягане, за да се избегне евентуална деформация. Всичко това може би изглежда доста засукано, но едва ли ще отнеме повече от 4-5 часа.
А и за сумата от 10-на лева, която влагам, мисля че спокойно после мога да си го закача до картата на света за спомен.
Спирачката е задна М515. С диск от Промакс 160мм спира съвсем задоволително. Или поне карането ми не изисква повече.
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот RaveUnit » Вто Юли 19, 2005 7:59 pm

'горе-ляво', корекцията на PtD я разбирам като 'трите отворчета да са по-наклонени' и я подкрепям; ако е възможно вземи от 'долу-ляво' отворите и ги сложи вместо тройните дупки
Spitfire кара с правен от него ротор, доколкото си спомням единственото му оплакване е че спира на тласъци, всичко друго К, късмет !!!
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот Jacket » Вто Юли 19, 2005 8:33 pm

Не забравяй че колкото по-изрязан е ротора толкова по-бързо загрява, освен че се охлажда. И обратното, ако е по-"плътен" ще загрява по-бавно, но после ще изстива по-мъчно.
Много си зависи от това как ще го караш и по какъв начин спираш - дали държиш постоянно и леко спирачката при спускане, или стискаш силно за малко, след това инерция, след това пак стискаш и така...
За това трудно може да ти се даде отговор.
На мен лично най-много ми харесва комбинацията между дупките по спирачната повърхност на този долу в ляво върху цялостния профил (без дупките) на този горе в ляво...
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот hlebarka » Сря Юли 20, 2005 12:29 am

:drool:

@rotting

Вложи си усилията в рязяне на башринг или бустер. Прости парчета железо, които е изгодно да си "направиш", ако имаш свободно време в излишък. Пак има чертане на AutoCad и е достатъчно забавно.


едит: имай едно на ум, че такова изпълнение може да доведе до катастрофа, ако можеше сам да си правиш роторите, нямаше да питаш тук кой е подходящ.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот Rotting » Сря Юли 20, 2005 7:36 am

hlebarka, за сега става въпрос за ротор за дискова спирачка, а не за башринг или бустер.
Сигурен съм, че чертането на AutoCad е забавно, само че нямам достатъчно време за това.
Четирите говови файла са ми предостатъчни като избор.

Коментари от рода на:
"имай едно на ум, че такова изпълнение може да доведе до катастрофа" - hlebarka
"Тва е спирачка бе хора" - КапитанПланета
не съм съгласен да приема присърце без да има и обосновка, да кажем нещо от сорта на:

"Абе Rotting, преди време си намерих едно парче stainless steel, изрях го на лазер и като зех да спирам ротора се прецака и не можах да спра, което доведе до катастрова, защото това е спирачка бе човек и вече съм на мнение, че само фабричните ротори спират както трябва."

В такъв случай съм съгласен. Само че, за сега гледам малко оптимистично на начинанието, защото си намерих възможно най-"жилавото" парче стомана, което можеха да ми продадат и възможно най-малкия лазар за да няма изместване на парчето при рязането.

Абе като си мисля, накладките са си накладки, ротора си е ротор - парче стомана. Хм, не е ли така? Разбира се, че го има и момента с вида на стоманата и нейната обработка. И кое му е сложното да си го направиш, при положение, че има custom brake rotors, както за motorcycles:

http://www.deepcutrotors.com/
http://www.legendmcs.com/Brakes/brake-r ... AMMER.html

така и за mountain bikes:

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=418770
http://www.shitshifter.com/pictures/view.jsp?id=248

"Spitfire кара с правен от него ротор, доколкото си спомням единственото му оплакване е че спира на тласъци, всичко друго К, късмет !!!" - RaveUnit
Единствения начин да разбера дали и моя ротор ще спира на тласъци или изобщо няма да спира е да пробвам, нали? Щото само с приказки не става работата. ;)
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Юли 20, 2005 8:49 am

1 Аз не съм карал home made ротор
2 А и не бих карал такъв защото:
2.1 Без да знаеш точните параметри на метала, от който ще го правиш няма как да изчислиш температурните разширения и натоварванията в отделните му точки;
2.2 Няма как да знаеш каква последваща обработка на диска да направиш след изрязрването му, така че да придобиеш необходимите качества (които вероятно също не знаеш какви са)
3 Предлагам ти да направиш следното - направи диска, който си избрал, постави го на колелото и почни да го въртиш (примерно с помощта на бормашина с гумена шайба опряна в гумата на колелото), като със спирачката имитираш спиране - разки и плавни спирания, с възможно най-голяма продължителност. Наблюдавай диска за изменения - кривини, спуквания и т.н. Ако имаш подходящ термометър ще е добре да премериш температурата на максимално загрят фабричен диск и да се опиташ да достигнеш по гореописания метод такава температура в изпитвания диск.Все пак гаранция, че този диск притежава необходимите качества няма да има, просто първоначалните изпитания ще са без риск за телесата ти:beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот skiman » Сря Юли 20, 2005 8:55 am

Конкретно мнение.За мен най-добър е първият профил(горе ляво)...защо..ами погледнете дисковете на спортните коли и ще си отговорите.Ако си решил да си играеш с нещо такова,това си мисля, че е твоят правилен избор.Успех.
Човек не спира да си играе защото остарява, а остарява защото е спрял да си играе.
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот tuba » Сря Юли 20, 2005 11:02 am

Ами на мен ми харесва най-много като профил горе ляво ама за твойта спирачка струва ми се горе дясно ще е по-добре.
А това дето го казаха преди си е вярно има си рискова ама ти си заеш. Се пак мисля че няма да си доволен от резултата та избери си най-красивия та да ти се връзва с картата на света :-)
tuba
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юли 02, 2003 10:14 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Rotting » Сря Юли 20, 2005 1:12 pm

Сутринта занесох листа стомана на момчето на лазера и като се съобразих с мойто и повечето от ваште мнения избрах първия профил, т.е. "горе в ляво".
За съжаление ще бъде готов утре около 14 час`a, предполагам ще можем да го шлифоваме и пробваме с момчето на място.
За сега мога само това да добавя:
[img]http://www.mtb-bg.com/forum/data/Rotting/20057206959_lazer.gif[/img]
Мерси, :thumbu::beer:
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Юли 20, 2005 1:22 pm

Най-искрено ти пожелавам късмета да е на твоя страна, щото иначе току виж си свършил в болницата. Ако искаш може да хванете диска и спирачката на струг и там да го тествате. Айде успех!
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот klmn » Сря Юли 20, 2005 1:57 pm

Пьк току виж напрайхме конкуренцията на Avid,Hayes:D:D
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот did » Сря Юли 20, 2005 1:59 pm

[quote="NovemberCharlie"]

Ако искаш може да хванете диска и спирачката на струг и там да го тествате.
[/quote]

хм... това със струга или бормашината или каквото и да било подобно ми звучи дооооста по-опасно, отколкото просто да си монтира диска на задната спирачка и ВНИМАТЕЛНО да направи едно кръгче из квартала. Все пак, Rotting не се качва за първи път на колело, а някои хора цели етапи от веломаратона в Родопите извъртяха СЪВСЕМ без задни спирачки и пак са живи и здрави.

Не преувеличаваш ли малко потенциалните рискове?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Юли 20, 2005 2:02 pm

Така е, обаче при внимателно каране няма как да го натовариш сериозно, а именно тогава се появяват проблемите.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Юли 20, 2005 2:13 pm

А между другото до тук нищо не споменахме за спирачните качества на диска, за износоустойчивостта му ....Щото дори и да не се криви или счупи, можеи просто да не спира.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Сря Юли 20, 2005 2:24 pm

[quote="NovemberCharlie"]

... дори и да не се криви или счупи, можеи просто да не спира.
[/quote]

Може, всичко може.

До седмица-две ще се чуе, след още малко време и за износоустойчивостта ще разбереме.

През това време аз ще се моля за Rotting.

всъщност, той даже и да си избие зъбите някъде :fight:, на него ще му е сравнително по-лесно и евтино да си ги оправи, та не го мислете толкова!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Rotting » Сря Юли 20, 2005 2:30 pm

[quote="NovemberCharlie"]

Щото дори и да не се криви или счупи, можеи просто да не спира.
[/quote]


Разсмя ме ;). Ми да, може и да не спира, тогава ще ме радва, като го бодна ей там до картата ;)
За сега нищо не мога да кажа за спирането - ще го направя утре като го поразходя. Но си мисля, че две резинови накладки и диск от "stainless steel", каквито са и на шимано, авид, хайес и др. (ако ще и с различни примеси) все ще свършат някаква работа...

Едит:
дид - за сега :D, нататък ще видим ;)
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Юли 20, 2005 2:34 pm

[quote="Rotting"]

[quote="NovemberCharlie"]

Щото дори и да не се криви или счупи, можеи просто да не спира.
[/quote]

диск от "stainless steel", каквито са и на шимано, авид, хайес и др. (ако ще и с различни примеси) все ще свършат някаква работа...

[/quote]

Я вземи научи желязо-въглеродната диаграма и после пак говори за тия неща.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Сря Юли 20, 2005 2:41 pm

еййй, тоя TOYAGA...
видяхте ли - и пророк се оказа!
номинира ни темичката далеч преди тя да разцъфти в пълния си блясък.
обаче ние продължаваме да се стараем!!!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Юли 20, 2005 2:48 pm

[quote="did"]

еййй, тоя TOYAGA...
видяхте ли - и пророк се оказа!
номинира ни темичката далеч преди тя да разцъфти в пълния си блясък.
обаче ние продължаваме да се стараем!!!
[/quote]

Добре де! Млъквам.:D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


cron