С колело в метрото

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Re: С колело в метрото

Мнениеот taurus13 » Пет Юли 22, 2011 12:05 am

Да...представи си как един велосипедист влиза и излиза от вагона заедно с тълпата...сега си представи как това упражнение го правят няколко велоспедисти( и какво отнасят от тълпата). Освен това си представи, след като се качи, как ще стигне до определеното за целта място, след като вагоните по всяко време на деня са си доста пълни и все по-пълни ще стават с развитието на мрежата. Освен това кой ще контролира колко велосипедисти могат да се качат на един вагон и къде си държат велосипедите. А иначе, аз вагони за байкове не искам - аз всъщност нямам нужда от велосипед в метрото, нито от метро когато съм с велосипед. :) По-скоро искам да си возя колелото във влака, защото от това има повече смисъл, но там, въпреки че е разрешено, условия почти няма...
Все тая - изразих мнение просто...няма да ме убедите, че е необходимо да се возят велосипеди в метрото, както не е необходимо и да се качи велосипед на 8000 метров връх... :lol:
Но в крайна сметка, когато разрешат ще се види имало ли е смисъл за някого или предимно учениците ще си возят DH машините до училище, щото не стават за каране по равно много... :evil:
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: С колело в метрото

Мнениеот Alpina » Пет Юли 22, 2011 10:13 am

Ето за какво говоря - изобщо не си си направил труда да обмислиш идеята ми и от тям започват десетки въпроси, на които има лесен отговор :beer:

На всяко едно от питанията ти има повече от лесно решение, без да има конфронтация между пешеходци и велосипедисти, с повече от лесно и бързо "товарене" на велосипедите ... :beer:
И то защото съм си ги представил и обмислил преди да ги предложа... Само за пример - още с качването велосипеда ще си е почти на мястото и може да бъде "паркиран" преди половината от качващите се да са седнали или "намерили мястото"...
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: С колело в метрото

Мнениеот Сашо » Пет Юли 22, 2011 10:51 am

Всички аргументи против влизането с колелета в метро и автогара според мен се дължат на предразсъдъци. Просто не сме свикнали да ги виждаме на такива места.

Големият проблем ще дойде когато рано или късно лайното се удари във вентилатора или по-конкретно когато настъпи паника. Изгасват лампите, малко пушек и хората ще се превърнат в озверял добитък. 1-2 колелета по средата на ТЕСНИТЕ стълби в метрото в този момент и не ми се пише... А рано или късно лампите ще изгаснат, нищо че сигурно има резервно захранване.
Аватар
Сашо
 
Мнения: 308
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 10:13 am

Re: С колело в метрото

Мнениеот taurus13 » Пет Юли 22, 2011 11:07 am

Добре де...нямам ли право на собствено мнение...било то и грешно евентуално... :wavey:
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: С колело в метрото

Мнениеот Alpina » Пет Юли 22, 2011 11:36 am

Да, но това че някой не желае да ползва дадена услуга, не значи че тя не трябва да се предлага на останалте ;)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: С колело в метрото

Мнениеот PtD » Пет Юли 22, 2011 11:59 am

taurus13 написа:Добре де...нямам ли право на собствено мнение...било то и грешно евентуално... :wavey:


Просто погледни от чуждата камбанария. Една лелка, на която спирката на метрото й е на 20 минути пеша, с метрото минава 15 км, и след това работата и е на още 15 минути от метрото (т.е. общо да кажем 45 минути път в едната посока, 2.5 км пеша), какво ще предпочете:
а) да върти 2.5 + 15 = 17.5 км (~45 минути)
б) да върти 6 минути, а 15-те км да се вози в метрото (стига за 16-20 минути)
в) да върви 35 минути, 15-те км с метро (~45 минути)
г) да смени два или три транспорта, като се вози пак ~45 (или повече) минути (заради чакането)

Надявам се, схващаш какво искам да кажа?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: С колело в метрото

Мнениеот Yavkata » Пет Юли 22, 2011 1:01 pm

Сашо написа:Всички аргументи против влизането с колелета в метро и автогара според мен се дължат на предразсъдъци. Просто не сме свикнали да ги виждаме на такива места.

Големият проблем ще дойде когато рано или късно лайното се удари във вентилатора или по-конкретно когато настъпи паника. Изгасват лампите, малко пушек и хората ще се превърнат в озверял добитък. 1-2 колелета по средата на ТЕСНИТЕ стълби в метрото в този момент и не ми се пише... А рано или късно лампите ще изгаснат, нищо че сигурно има резервно захранване.



Ааааа тая картинка ме раз :bigeyes: би! Така живо си я представих, че ми се прищя да забранят въобще ползването на метрото. Представям си я и без колела. Озверялата тълпа, прегазва бабето с бастуня и търкулва дедото с инвалидната количка запречил се до вратата. Една бременна в петия месец първескиня с отрок от мъжки пол, пъргаво припнала по стълбите, бива застигната от човешката вълна и върната в първи клас. Ужасттт и апокалиптсист!!! :crap:
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Re: С колело в метрото

Мнениеот codename47 » Пет Юли 22, 2011 6:41 pm

абе возете се сега че ето какво ни чака: http://www.youtube.com/watch?v=uyV5LKs_xXs
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: С колело в метрото

Мнениеот taurus13 » Пет Юли 22, 2011 10:31 pm

Е, добре - убедихте ме - след като внимателно изчетох всички анализи,разчети и препоръчки, вече считам, че возенето с колело в метрото е не само възможно, но и силно необходимо. Обещавам да съдействам със всичката сила и страст на която съм способен за да може това да се случи възможно най-скоро... :agree:
(междувременоо отивам на Рила :D )
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: С колело в метрото

Мнениеот Rix » Съб Юли 23, 2011 1:00 am

Реших да пиша отново, Таурис според мен е прав. Велосипедите ще пречат адски много.
Не знам какво си представяте - 2-3 велосипеда ли? Да няма да пречат, но представете си 30-40, пълен абсурд. И рано или късно броят наистина ще е толкова! А никой не може да следи бройка и да казва, че кой да се качва и кой не. Да знам колко би било удобно - 15 минути до работа, но това ви замъглява преценката и го виждате от един ъгъл - удобния за вас и е егоистично. Също като повечето пушачи.. трябва да се съобразяваме, в случая 5 велосипеда в едно метро не биха пречили, но представете си 30 велосипеда.. и както знаем метрото е тъпкано в пиковите часове.. а един допълнителен вагон е по необходим да се намалят блъсканиците и да е по-удобно, а не да спестим мързела и 20 минути от пътя.
Както Таурис каза, с развиването на мрежата, метрото ще става все по-тъпкано и за хора няма да има място, камо ли велосипеди. За мен най-добрия вариант е да се върти до работа - хем спорт и е полезно за нас, хем няма разходи, хем града ще бъде с малко по-чист въздух, ако повече хора го правят.
Между другото в Копенхаген дългосрочния план за благоприятна среда за велосипедисти - огромна мрежа от алеи и нарочно вдигнане на таксите за МПС и движение/паркинг в центъра, в същото време закона е на страната на велосипедите.
Bicycle Rush Hour in Copenhagen
37% Of People In Copenhagen Bike To Work!(45% approx 2011 and by 2015 60% of people all will bike to work)
Дори през зимата карат адски много хора, както виждате от първия клип - на сняг с обикновените градски колела със сликове - не им пука и се забавляват на път за работа, но ние българите се мъчим да измъдрим как да спестим някоя минута и да угодим на мързела си.
Забележете брояча: http://www.youtube.com/watch?v=_mXOqv38euQ
250 000 в лютата зима в Дания - вали сняг и пътищата са заснежени, температурите няма да коментирам...
Моля ви се не се излагайте с това метро повече.

http://www.youtube.com/watch?v=0Q5jdZjmoR0
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: С колело в метрото

Мнениеот Yavkata » Съб Юли 23, 2011 4:34 am

В интерес на истината лично на мен ми е странна идеята да се кача с велосипеда в метрото, едва ли и ще го направя. Но пък от друга страна се замислих дали тази забрана в момента важи и за детските колелца. Например би ми било много удобно през почивния ден, ако времето е много кофти и не става за планина, вместо с колата , да закарам до Борисова децата си с метрото и там да си карат колело. Моята лична позиция е : Едвали бих ползвал услугата, но пък съм за експериментите по отношение разрешителните режими и намаляване ограниченията.
Няма да съдействам като Милко, със всичката си сила и страст, но пък и няма да преча със всички възможни средства. :eyebrow: Все пак има много младеж с непораснали колелца, с едни къси колчета за седалка,че даже и без седалки... така върти ли се,а? Я с метрото. :idea:
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Re: С колело в метрото

Мнениеот PtD » Съб Юли 23, 2011 8:08 am

Yavkata написа:Но пък от друга страна се замислих дали тази забрана в момента важи и за детските колелца.

Не важи. Редовно ходим с моя разбойник до Борисовата с метрото, с колело в ръка.

Rix написа:а не да спестим мързела и 20 минути от пътя.


Синко, ти май си малко дебелоглав и избягваш да вникваш в детайлите? За някои хора 10 км в повече в едната посока са бариера, която не могат да прескочат. И то не поради мързел. Капиш?

Не са всички хора млади и здрави козленца като теб...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: С колело в метрото

Мнениеот Rix » Съб Юли 23, 2011 10:00 am

PtD написа:Синко, ти май си малко дебелоглав и избягваш да вникваш в детайлите? За някои хора 10 км в повече в едната посока са бариера, която не могат да прескочат. И то не поради мързел. Капиш?

Не са всички хора млади и здрави козленца като теб...


Моите уважения, господине, не знам на каква възраст сте, но може да вземете пример от възрастната жена последното клипче, което постнах. Тя кара в -2 градуса и заснежени улици и то не защото не може да си позволи да плати за друг вид транспорт, а защото обича да кара всеки ден и това е станало начин на живот за нея. Ако обаче не сте напълно здрави - моите дълбоки извинения. Мнението ми беше насочено към здравите хора, а тези които имат здравословен проблем или затруднено придвижване поради здравословни причини би трябвало да им разрешават - съгласен съм напълно(естествено с показване на документ, който удостоверява това)
Между другото от повечето крайни квартали до центъра е под 10км, напълно добра дистанция за велосипед, с която хората може да поддържат здравето си добро. Случаи с по 30 километра са изключителни - това е невероятно разстояние за София. От Младост 4 (близо до Околовръстното) до разклона на бул. Сливница и Околовръстното в Люлин през центъра са под 20км, a това са двете най-разделечени точки, за които се сещам. Много малко хора имат разстояние повече от 10км да изминават всеки ден.
Не знам дебелоглав ли съм, глупав ли съм, магаре ли съм, късоглед ли съм, ограничен в мислената си дейност ли, но виждам по-скоро мързел у вас(това е към здравите хора), колеги във форума и като знам, че повечето писали в тази тема са от мъжки пол, направо не мога да повярвам как мрънкате толкова, стегнете се малко. Дори жените не мрънкат така... Нито времето навън, нито възраста(ако сте здрави) е оправдание, единственото оправдание, което може да бъде изтъквано някога е опасното движение в София и липсата на алеи, но тогава защо ще ходите до метрото с велосипед?
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: С колело в метрото

Мнениеот valjordan » Съб Юли 23, 2011 10:58 am

Според мен, темата леко докосва и гражданските свободи. Колкото повече такива, толкова по-добре, нали?
От около 3 години не слизам от колело, в транспорт се возя 2-3 пъти в годината. През зимата е същото, познава се по синузита.
Въпреки това, правото на всеки да се качи в градски транспорт без/с багаж трябва да е неотменимо.
Това не означава, ама хич, че след като бъде разрешено, веднага ще започна да се возя на метро с велосипед на рамо. Тогава защо да преча на хора с такава необходимост?
С едно такова "разрешение", както сме свикнали да му казваме в стила "Моля, Другарко..." броят на използващите колело ще се увеличи, а не ще намалее. Оттук следва и ЗАДЪЛЖЕНИЕТО на Общината да съобрази броя и честотата на мотрисите с нас, а не ние да мислим за тях!
А по-младите карачи, които днес ще се "качват" с байкове до Алеко? Защо не въртят нагоре? А в рейсовете до Железница?
И на тях ли да забраним?
Всичко пак опира в гражданското общество, колкото повече забрани, толкова по го няма...
И докато го няма, разни "кметове" ще рисуват по тротоарите "вело пътеки" въпреки забраната в ЗЗП там да се движат колелета...
valjordan
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Сря Юни 15, 2011 9:28 pm

Re: С колело в метрото

Мнениеот Alpina » Съб Юли 23, 2011 12:17 pm

Rix, ти сериозно ли мислиш, че карането на колело в София и изобщо в градска среда е здравословно? Имам предвид като начин за придвижване до работата?
То е по-евтино, по-бързо, по-малко изнервящо, може би по-приятно, НО в нинакъв случай по-здравословно. Имайки предвид страна като нашата, в която не се спират от движение превозни средства, които не отговарят на нормите за вредни газове и наличието на такива дори в централни градски части и покрай пешеходни зони не е рядкост.
Да ми даваш за пример страни и градове, в които достъпът до МПС в централните градски части, че дори и зоните около тях е силно ограничен и в които едва ли не варианта да стигнеш от дома до работа и обратно с такова е почти немислим за средностатистическият човек и сравняваш този пример с София е... смехотворен.

Освен това си по детски наивен, че всеки здрави хора, имат еднакви възможности. Просто е безумно споменаването на:
Rix написа:Ако обаче не сте напълно здрави - моите дълбоки извинения. Мнението ми беше насочено към здравите хора, а тези които имат здравословен проблем или затруднено придвижване поради здравословни причини би трябвало да им разрешават - съгласен съм напълно(естествено с показване на документ, който удостоверява това)


Благодаря че ни информираш и за растоянията в София. Потресен съм от слепотата в която живееш и отричането на раборещи в София и живеещи извън пределите на Околовръстен път. Такива, които основно работят в града и не рядко в точно срещуположната, а живеят в селата около него - не съществуват? Знаеш ли на колко хора, ако ползват градски транспорт ще им заминават по близо 2 часа в едната посока и единственият вариант в момента за да не губят по над 3-4 часа на ден с обществен транспорт е личният автомобил? Такива хора ако ползват велосипед + метро ще се придвижват вероятно за по-малко от час
Изобщо дали всички работят в центъра? Как бих разтълкувал задръстването на булеварди в посока от центъра към крайни квартали в сутрешните часове в някои от зоните?

Rix написа:Не знам дебелоглав ли съм, глупав ли съм, магаре ли съм, късоглед ли съм, ограничен в мислената си дейност ли, но виждам по-скоро мързел у вас(това е към здравите хора), колеги във форума и като знам, че повечето писали в тази тема са от мъжки пол, направо не мога да повярвам как мрънкате толкова, стегнете се малко. Дори жените не мрънкат така... Нито времето навън, нито възраста(ако сте здрави) е оправдание, единственото оправдание, което може да бъде изтъквано някога е опасното движение в София и липсата на алеи, но тогава защо ще ходите до метрото с велосипед?

По написаното до сега бих заложил на няколко от изброените :beer:
Когато започнеш да цениш времето си и здравето си, вероятно ще установиш същото.

Преди няколко години не ми пукаше дали ще прекося 17-20км градска среда - а да карам в Плана, Панчарево и някое от тези места. Сега обаче не ми се губи излишното време, не ми се диша "чистият" градски въздух и най-малкото защото ме мързи - използвам МПС за да се добера до точката от която (или възможно най-близката такава) ще карам в планината. Изобщо това да въртя близо 40км, за да карам още 40км в планината не ме устройва. Предпочитам силите и времето инвестирани в тези първи 40 да ги инвестирам в следващите и те да станат например 70... изпитвайки повече от удовоствието от каране в планината. Това е само един пример.
Друг такъв е да кажем хората, които биха си спестили употребата на автомобил, за да превозят неподходящо за въртене на асфалт колело, до ресй към Витоша да кажем. Изобщо облагодетелствани от това да се разреши превозването на колела в метрото - много.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: С колело в метрото

Мнениеот PtD » Съб Юли 23, 2011 1:31 pm

Rix написа:
PtD написа:Синко, ти май си малко дебелоглав и избягваш да вникваш в детайлите? За някои хора 10 км в повече в едната посока са бариера, която не могат да прескочат. И то не поради мързел. Капиш?

Не са всички хора млади и здрави козленца като теб...


Моите уважения, господине, не знам на каква възраст сте, но може да вземете пример от възрастната жена последното клипче, което постнах. Тя кара в -2 градуса и заснежени улици и то не защото не може да си позволи да плати за друг вид транспорт, а защото обича да кара всеки ден и това е станало начин на живот за нея.


Не чаткаш ли, че това си е неин избор, бе? На латински ли да ти го напиша, че да разбереш? Това за никого другиго не означава абсолютно нищо.


Rix написа:Между другото от повечето крайни квартали до центъра е под 10км, напълно добра дистанция за велосипед, с която хората може да поддържат здравето си добро. Случаи с по 30 километра са изключителни - това е невероятно разстояние за София. От Младост 4 (близо до Околовръстното) до разклона на бул. Сливница и Околовръстното в Люлин през центъра са под 20км, a това са двете най-разделечени точки, за които се сещам. Много малко хора имат разстояние повече от 10км да изминават всеки ден.


От Люлин до нас са 18 км, а аз изобщо не живея в краен квартал. Объркал си се нещо.

Но да приемем, че за 20 километра може да се придвижиш. И какво? Дали всеки е длъжен да иска да върти по 40 км на ден? Повечето хора не са велосипедисти-пуристи, а просто искат да се придвижат максимално удобно и максимално лесно от точка А до точка Б. В интерес на всички е да се осигури това превозване да не става с лични автомобили - по-чист въздух, по-слаб трафик. Ако не можеш да проумееш толкова елементарен постулат, то просто няма какво да ти се обяснява повече.

Rix написа:Не знам дебелоглав ли съм, глупав ли съм, магаре ли съм, късоглед ли съм, ограничен в мислената си дейност ли,


Tи го каза. :8D:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: С колело в метрото

Мнениеот kriisoo » Нед Юли 24, 2011 5:58 pm

Според мен трябва да има някакви вагони, който половината да са седалки и другата половина да е свободна за велосипеди. И така примерно през влак да има такъв вагон. Така хем няма да се намали много мястото за хората, хем, ще има място и за велосипедистите?
Така защо да се возим на метро?
Давам пример.
Аз за да стигна до Витоша примерно или дори до Борисовата градина от люлин трябва да хвана тролей/ автобус / трамвай - 6,7 / 310 / 8. добре трамвая ме закарва до Съдебната палата и от там за 5-10 минути до Борисовата и примерно 15 до хладилника.
С рейса и тролея след това трябва да се прекача на трамвай някакъв от Христо Ботев и пак стигам до съдебната палата... Колко време ми отнема това? 35 минути...

С метрото ми отнема точно 8 минути от Западен Парк до Сердика :eyebrow:

Да не говорим, че се качвам само на тролей, които отзад са ниски и са предназначени за инвалиди :crap: , който междо другото не виждам как ще си качат количката на тролей висок 30-40 сантиметра :crazy: Но това е друг въпрос.

Много често хората ме гледат с пренебрежение и дори са ме обиждали в трамвая... :confused:

Това е моето мнение. Не съм имал проблеми с контроли до сега в автобус или каквото и да е там, но би било добре да може да се ползва метрото по някакъв начин :)
Аватар
kriisoo
 
Мнения: 845
Рейтинг: 1254
Регистриран на: Нед Юни 06, 2010 5:26 pm
Местоположение: София

Re: С колело в метрото

Мнениеот Сашо » Чет Юли 28, 2011 5:57 pm

От днес метрото е достъпно за велосипеди, макар и с много ограничения. http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/07/ ... s/?ref=rss
Аватар
Сашо
 
Мнения: 308
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 10:13 am

Re: С колело в метрото

Мнениеот Alpina » Чет Юли 28, 2011 8:30 pm

Чудесно!
На мнение съм, че "ограниченията" ще се доизчистят с времето.
Това обаче зависи изцяло от нас и по-точно как ще се представиме "под земята" :)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: С колело в метрото

Мнениеот Bikersteam » Чет Юли 28, 2011 11:36 pm

Специално си пуснах компютъра за да ви съобщя и аз добрата новина която чух по радиото , но ето че колегата ме е изпреварил. Наистина това е едно компромисно, но разумно решение на този етап. Според мен ще следят по камерите какъв интерес ще има и евентуално могат да свалят границатас 1-2 часа на часа през делничните дни. Аз всеки ден вече близо 10 години се возя сутрин и вечер в метро и особено сутрин мотрисите се пълнят още в обеля/първа станция/ което е напълно нормално впредвид кварталите. Сега с пускането на разширението към триъгълника не ми се мисли... Аз ползвам метрото от западен парк което е сравнително начална станция и в сутрешните часове /8-9 часа/ буквално съм изчаквал по 2 3 влакчета за да мога да се кача без лаптопа ми в раницата да бъде смачкан от навалицата. Правете сметка щом с раница на гърба неможе да влезеш незнам за какво колело говорим. Вечер е същата работа.. Метростанция Сердика която е в идеалния център и има най голям пътникопоток вечер към 6 7 часа също съм чакал по няколко влакчета и дори на второто и третото да се кача то пак е невероятна бутаница. С това искам да кажа, че дори да дадат позволение целодневно да се разрешава използването му то трябва човек да си поседне на метростанцията и да се чака , или да си губи някъде времето докато намалеят хората ,защото просто няма как да се качи. Решението е наистина само допълнителен вагон пригоден за велосипеди /без седалки/ но си представете как теоритично сутрин в най голямата навалица хората без колела ще се качват само във вагончетата със седалки и ще се бутат там пък примерно вагона за велосипеди е празен.. за да няма безредици и тарикати където ще се качват в този вагон то трябва да има и някакъв персонал който да следи за пътниците.. така че хич не е толкова елементарно.. а и сега се сетих ,че има и още един тъжен факт но уви в БГ сме , забелязал съм че на повечето метростанции особено на тези старо строителство от бай тошово време /сливница люлин западен парк вардар к.величков опълченска /има предостатъчно място на перона и за още вагон и половина че да не кажа и два. Но ето че който е обърнал внимание има една метростанция която се строи ххх години от уж грамотни инжинери а именно " Софииски университет" на която едвам сега се събира мотрисата а да не говорим за още един вагон...
Но пълно щастие няма така ,че засега ще трябва да се разваме и на този вариант.Много пъти съм имал желание да покарам в района на Лозен , но от Люлин дотам се минава през центъра , а лично аз в час пик измежду коли на 20 години а и други по нови но с махнати катализатори за да са по "спортни" не ми се кара и дишат тези газове. Ето че сега до Младост с колело и после ей го къде е ... буквално за 20 минути прекосяваш целия център че и София и после си караш спокойно! Лека вечер от мен!
Седят си две бълхи, мечтаят си:
- А като забогатеeм, ще се купим куче!
Аватар
Bikersteam
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 11:30 pm
Местоположение: Sofia City

Re: С колело в метрото

Мнениеот xcII » Пет Юли 29, 2011 12:00 pm

Не мога да повярвам, че една моя мечта, а именно да мога да ползвам метрото за транспортиране на байка ми, се сбъдна!!! :jump: Особено, като само допреди десетина дена, новината бе тъкмо обратната! Сега най-накрая ще мога да минимизирам карането на байка ми в тоя омразен за мен за колоездене град само от вкъщи до метростанцията и от метростанцията до стадион В.Левски, невероятно готино :smash: :jumpref:

Евала на Велоеволюция, които успяха да прокарат инициативата! :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Последна промяна xcII на Пет Юли 29, 2011 12:18 pm, променена общо 1 път
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: С колело в метрото

Мнениеот taurus13 » Пет Юли 29, 2011 12:14 pm

Аз нали си мислех, че няма много полза от тая работа, ама ето че се сетих за какво може да се ползва мет :) рото в почивните дни - като се организира някое каране из Плана и Лозенска, за да стигна от Люлин до Младост, трябва или доста да повъртя по натоварени улици или да ползвам колата. Сега бих могъл да се пренеса в с байка до Младост 1 и така... :)
Ама нали много говорих, че нямало да вляза с колело в метрото и сега ще трябва да си държа на думата :lol:
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: С колело в метрото

Мнениеот xcII » Пет Юли 29, 2011 12:31 pm

Сега остава, некои ТИКВИ в скапаното БДЖ да им светне крушката, че трябва да осигуряват поне 2 купета САМО за велосипеди и ще почнем да доближаваме далечно държави като Швейцария и хората от Сф и много други градове ще могат да правят колоездене в Странджа / Северното Черноморие без да е необходима целата галимация и нерви, които костват сега!
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: С колело в метрото

Мнениеот natalito » Пет Юли 29, 2011 1:27 pm

taurus13 написа:Аз нали си мислех, че няма много полза от тая работа, ама ето че се сетих за какво може да се ползва мет :) рото в почивните дни - като се организира някое каране из Плана и Лозенска, за да стигна от Люлин до Младост, трябва или доста да повъртя по натоварени улици или да ползвам колата. Сега бих могъл да се пренеса в с байка до Младост 1 и така... :)
Ама нали много говорих, че нямало да вляза с колело в метрото и сега ще трябва да си държа на думата :lol:

е не :roll2: :roll2: :roll2:не мога :rofl: :rofl: :rofl: култ си брат
"I say the sunshine will blow my mind and the wind blow my brain" - BA

Изображение
Аватар
natalito
 
Мнения: 867
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 10:20 am

Re: С колело в метрото

Мнениеот Сашо » Пет Юли 29, 2011 1:38 pm

БДЖ са отличници, не им намирай кусури. На далечни разстояния винаги има товарен вагон и за 2 лева ще ти закарат колетото на другия край на България.

Мен живо ме интересува въпроса с товаренето в автобуси. Място има, но зависим от разположението на шофьорите, защото няма ясни правила за велосипеди или поне аз не ги знам. Става въпрос за междуградски. Пак да си кажа, че не пускат на Централна автогара София с колелета. :crap:
Аватар
Сашо
 
Мнения: 308
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 10:13 am

Re: С колело в метрото

Мнениеот naskoj » Пет Юли 29, 2011 2:52 pm

браво на Софиянците :beer: :beer: . сага само да до направят и останалите линии на метрото и ще сте супер .
naskoj
 
Мнения: 611
Рейтинг: 1083
Регистриран на: Сря Май 11, 2011 7:01 pm
Местоположение: Варна

Re: С колело в метрото

Мнениеот Bikersteam » Пет Юли 29, 2011 2:59 pm

taurus13

Мда и мен точно тази идея ме светна, а от доста време ми се иска да се поразходя в този район ...... Около Лозен е прохладно сега, същевременно ако си от младост / дружба хич не е далече. Ама за хора като мен от Люлин, докато стигна до лозен особено сега в тези жеги с тази каска през центъра ми се е изпарило /в буквалния смисъл/ всякакво желание... при първа възможност ще се обмисли една разходка , тамън ще видим лелките на касата как ще ме гледат при положние, че съвсем скоро разлепиха стикери ЗАБРАНЕНО ЗА ВЕЛОСИПЕДИ. :smash:

naskoj

браво браво , ама лошото е че всеки строи метростанции а влакчетата продължават да са на рядко .... ще дойде един момент като в

http://www.youtube.com/watch?v=nLpHvXuEE4U

:evil: :evil: :evil:

примерно и в момента съм забелязал, а и се чудя защо примерно от Люлин сутрин в час пик влакчетата посока център са на 5 6 минути да кажем, а тези от центъра посока люлин са на 2 3 и пътуват празни... логично е че люлин като един да не кажа най населения квартал а взет заедно с обеля и надежда стават хич не малко хора искат да пътуват посока център където има най много работни места и т.н. В същото време от центъра колко хора ще отиват на работа в Люлин за да има влакчета на 2 минути?! Незнам струва ми се нелогично направена системата на метрото.... във Виена например в най натоварените часове всичко е съобразено и буквално влакчетата са едно след друго ... а в бг си ги държим в депото... :dontknow:
Седят си две бълхи, мечтаят си:
- А като забогатеeм, ще се купим куче!
Аватар
Bikersteam
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 11:30 pm
Местоположение: Sofia City

Re: С колело в метрото

Мнениеот xcII » Пет Юли 29, 2011 4:37 pm

:offtopic:

Сашо написа:БДЖ са отличници, не им намирай кусури. На далечни разстояния винаги има товарен вагон


Не ме разсмивай и внимателно използвай думата "винаги". За пример как ти се струва разстоянието Сф - Бургас, не е много късичко, нали? И макар, че ни продадох билети за колела, и че на смотания им сайт пишеше, че има товарен вагон за колела за този влак, и макар че изрично питах лелката убавелката, която ми ги продаде дали има товарен вагон , ТОВАРЕН ВАГОН НЯМАШЕ! На всичкото отгоре, това се случва в навечерието на 6 май, когато се предполага, че линиите ще са натоварени!!! Набиха колелата ни в единото от общо двете пощенски купета и добре, че бяхме само 5 човека, а не 15, щото категорично отказаха да ги разположим в коридора на вагона.

Изводът? ->>> БДЖ са Нещастници! :(!: , Не вярвайте на информацията им!!!
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: С колело в метрото

Мнениеот subritual » Пет Юли 29, 2011 4:46 pm

За метрото-Браво!
Едва ли ще го позлвам често,но ще му дойде времето да го пробвам.Вероятно пътниците ще са недоволни,но поне да няма оплаквания или пък закачки със закостенялата охрана по тия "стратегически обекти" като метрото.

Сашо написа:Пак да си кажа, че не пускат на Централна автогара София с колелета. :crap:

Пускат,ама с подкуп от 5-10лв.
Що се отнася до товарния вагон,дали е достатъчно безопасен за колелата?
Чел съм,че трябвало да си свалим чантички и помпи, фарчетата,а то на мен и каплите ми са с QR,и тях ли да сваля?
Спомням си навремето като превозваха и автомобили как мангосите си беряха багаж от колите.
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: С колело в метрото

Мнениеот xcII » Пет Юли 29, 2011 8:13 pm

subritual написа:Що се отнася до товарния вагон,дали е достатъчно безопасен за колелата?
Чел съм,че трябвало да си свалим чантички и помпи, фарчетата,а то на мен и каплите ми са с QR,и тях ли да сваля?
Спомням си навремето като превозваха и автомобили как мангосите си беряха багаж от колите.


Ние събрахме 5 колела идеално в еднo купе, предназначено за пощенски пратки, без даже да им махаме гумите, само педалите. НО, извадиха всички пратки от там и ги преместиха във втория вагон за такива пратки. Без гуми и без пратки и без да рискуваш ситуации като изкривен заден дерейльор, може да събереш макс до 8-9 колела. НО, кой ти гарантира, че купето ще е празно? Никой!

И това не е първия ми опит от тоя вид с БДЖ!!! Преди 3г. пак изпаднахме в същата ситуация, пак на линията Сф - Бургас, бързия влак, само че тогава имахме 8 колела. Тогава пак трябваше да има товарен вагон за този влак, по собствените им декларации на сайта, но НЯМАШЕ. Тогава, уви нямахме този късмет със свободно купе за пощенски пратки, та разпръснахме хора и колела из целия влак, като например натикахме брутално 3-4 колела блокирайки един кинеф. Вследствие на това "подреждане", моята рамка има повече белези от БДЖ, отколкото от мойте падания!. Добре, че имахме късмета, че нямаше по-сериозни щети, които евентуално да поставят под въпрос участието във веломаршрута..

Абе БДЖ, просто не ми се говори за тея, че ме напъва една словесна помия, която едвам сдържам :(!:

P.S. Единствената екстра бе, че за пощенските купета отговаря човек, който заключи купето, така че не трябваше да правим невалства за да ги наглеждаме.
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта