Избор на велосипед

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на велосипед

Мнениеот totopz » Чет Авг 11, 2011 5:20 pm

Здравейте,

За първи път пиша в този форум, така че моля да ме извините от некомпетентността ми на тема велосипеди.

На кратко - иска ми се да си купя колело и за това се разрових в интернет за информация. Така попаднах на този форум. Но след като зачетох няколко теми за избор на велосипед се оказа, че изборът е трудна работа. Друг проблем е, че повечето хора тук обсъждат велосипеди, с които искат да правят някакви акробатични номера. На мен ми трябва просто колело за придвижване из града и най-много понякой черен път или паваж. От всичко прочетето в главата ми се въртят няколко въпроса, който бих искал да задам:

1) Ако няма да се правят акробатични номера, а ще се кара нормално то тогава има ли разлика в поведението на колело за 100 лв. и колело за 500 лв. ?
2) Гледам, че има колелета с алуминиеви рамки. Ако купя такова колето това с такава рамка ще се усети ли когато се кара или е само за по-лесно за пренасяне по стълби, асансьори и т.н.?
3) Голяма ли е разликата между обикновени спирачки и дискови спирачки? Респективно между дискови спирачки с жило и такива с хидравлична течност?
4) Какъв е проблемат на колелетата със заден амортисьор? Тук в този форум прочетох много мнение, че ако колелото е под 1000 - 1200 лв е с такъв амортисьор не става. За нормално и конфортно каране няма ли да издържи и колело със заден амортисьор за по-малко пари?
5) Тук за първи път прочетох, че има различни размери колела (или рамки, не разбрах точно). Аз съм 178 см висок и тежа около 75 кг (за сега). Има ли някаква табличка или нещо по което да се насоча какъв размер колело да търся?

Общо взето това са ми въпросит. Най-вече се питам дали това, че едно колело струва няколко пъти колкото друго колело води до много по-приятно и леко каране отколкото при по-евтиното колело. За пример ще дам ситуацията при колите. Ако вземем една лада, която струва примерно 800 лв и един форд ескорт 1998 г., който струва примерно 2500 лв. то разликата между ладата и форда е огромна (форда има хидравлика на кормилото, хидравлика на спирачките, завива много по-лесно, вози по-стегнато, по тихо и т.н.). От друга страна разликата между този форд ескорт и една чисто нова кола струваща примерно 25 000 лв. не е чак толкова голяма колкото между форда и ладата. Много се отклоних от темата, но идеята ми беше да попитам дали има подобна закономерност и при цените на велосипедите и ако е така каква е горе-долу цената на приемлив велосипед, който ще е много по-добър от най-евтините, но няма да е кой знае колко по-лош от най-скъпите?

В заключение мога да кажа, че за момента има велосипед Easy Time, който е на повече от 10 години. Когато го купувах беше от евтините колела (струваше 150 лв.). За това време само подпирачката му се прецака, друго всичко работи както когато беше ново. Т.е. не съм човек който си троши колелетата. Понеже баща ми кара колелото от няколко години реших да се поразровя и да си купя ново колело за мен, вместо да му го взимам. Като казвам ново колело не значи, че колелото трябва да е от магазина. Ако изпадне нещо приемливо втора употреба също е вариант.
totopz
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 7:02 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот naskoj » Чет Авг 11, 2011 5:48 pm

http://screambikes.eu/bg/velosipedi-pla ... acker.html мисля че това колело е доста подходящо за градско каране .

1) По принцип едно колело от 500 лева би издържало повече от това за 100 .И би било с по-качествени компоненти

2) Алуминиевата рамка е значително по-лека . За някой начинаещ е трудно да забележи разлика от 1 кг, но повече тежест наистина се отразява на карането .

3) Зависи каква е дисковата спирачка има от по 20 лв и мога да ти каза, че е сто пъти по-зле от V-образните спирачки . Хидравличните дисково спирачки за доста по-добри от механичните ,но все пак зависи и самата спирачка .

4) Както си разбрал хубави евтини колелета с заден амортисьор няма . Като за начало той не прави никакъв ход => няма полза от него . След време би почнал да скърца и да създава проблеми .

5) Мисля че рамка около 18-19 инча би ти била добре за спокойно градско каране .



дано съм бил полезен
naskoj
 
Мнения: 611
Рейтинг: 1083
Регистриран на: Сря Май 11, 2011 7:01 pm
Местоположение: Варна

Re: Избор на велосипед

Мнениеот totopz » Чет Авг 11, 2011 6:55 pm

naskoj, благодаря за отговорите!

Колелото, което ми предложи е доста хубаво, но аз се замислям за колело с повече "екстри" (поне докато имам надежда, че има файда от тях).

За пример - харесва ми това колело:
http://screambikes.eu/bg/velosipedi-pla ... -2011.html
Цената му е малко над бюджета и от описанието не мога да разбера дали спирачките са хидравлични или с жило.

Това колело също много ми харесва и за него си пише, че е с хидравлични спирачки, но цената му е доста над бюджета и се чудя дали има смисал изобщо да го гледам:
http://www.crosscycle.com/products/view/96/Frx9man

И друго да попитам - ако колелото е по-скъпо т.е. използвани са по-хубави части, това означава ли, че ще се кара по-леко? Примерно ако реша да измина 20 км. с по-скъпото колело по-леко ли ще ми е или щом е с големи гуми все си е тежко? Доколкото знам колелата с тънки гуми се карат много по-леко, но като знам колко дупки има по пътищата съм твърдо решен колелото да е тип "планински бегач".
totopz
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 7:02 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот wingmanz » Чет Авг 11, 2011 7:08 pm

1) За съжаление, при колело от 100 лв компонентите ще са най-нисък клас, което означава, че износването и амортизацията е в пъти по-голяма спрямо по-скъпо колело. Въпреки, че нямаш намерения да го тормозиш риска да те остави на пътя е голям. :crap:
2) Алуминиевата рамка е за предпочитане от стоманената поради няколко причини:
-Всички добри и предпочитани марки правят алуминиеви рамки, ако вземеш колело със стоманена рамка със сигурност или ще е доста старо, или ще е "куча марка'
-При повечето съвременни рамки има уши за монтаж на задна дискова спирачка, което е + ако решиш да правиш ъпгрейди :peace:
-Повечето стоманени рамки са с "нормалсайз" чело, което доста намалява шансовете ти за монтаж на читава вилка.
3) При по евтините дискови спирачки (визирам Promax) спирачната сила е в пъти по-малка от обикновенни V-brake спирачки, затова не си заслужава подобен тип инвестиция. Лично за мен е по-добре да караш със скъпа механика, отколкото със евтина хидравлика. Това обаче зависи от множество фактори, затова не налагам мнението си.
4) Отново зависи от производителя - на повечето "меки" рамки се усуква задната вилка при подлагане на голямо натоварване. Друг основен проблем при рамките със заден шок е самото лагеруване на задната вилка - най-често присъстват пластмасови втулки, които се разбиват за кратко време. Ако държиш да имаш заден шок бих те насочил към рамки от типа на Drag F-4 или Drag Freeborn и да инвестираш в хубав шок (не от тези само с пружина за 10 лв :smash: ). Лошото е, че са стар модел и може да ги намериш единствено употребявани :deal:
5) За размерите нека се изкажат по компетентните от мен :idea: :eyebrow:

И все пак при покупка на велосипед трябва да имаш следните неща на ум:
-Гледай задните венци (касетата) да са на шлиц, а не на резба. Венците на резба съкращават с доста живота на оста и лагерите поради усилието на което са подложени.
-Евтините дискови могат да ти докарат само главоболие, а може и да се очистиш :crap:
-Челото на рамката да е оверсайз (1 1/8 или 1,125in) за да имаш възможност за подобрене на вилката
Изображение
Аватар
wingmanz
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1233
Регистриран на: Сря Юли 05, 2006 12:32 pm
Местоположение: България, София

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Insight » Пет Авг 12, 2011 10:24 am

totopz написа:......

На драг-а спирачките са Тектро IO и са с жило..... какво те кара избощо да се заглеждаш към байк с дискови спирачки? Ако ще си караш кротко градско, без кал, сняг и гняс, V-брейк ще ти вършат чудесна работа - по евтини са не само при покупка, но и за поддръжка в последствие.

... и да - ако изминеш 20 км. с по-качествен и лек "планински бегач", ще изхабиш по-малко енергия!
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Избор на велосипед

Мнениеот prolin » Пет Авг 12, 2011 1:36 pm

За избор на размер прочети "FIT Калкулатор" от блога на Nikobikes ( има и калкулатор) и "Освен желанието: Как да настроим правилно байка си" от сайта.
Аватар
prolin
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 20, 2011 10:00 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот bacekoko » Пет Авг 12, 2011 4:29 pm

Моето мнение на непрофесионалист, и имащ 'смотан' байк, е че ако можеш да си позволиш колело за 600лв купи колело за близка да тази сума, а не да се чудиш ако вземеш от 200лв дали няма да е същото....ами няма да е :)
Вземи си мека рамка, било то и със смотан заден шок. Комфорта на дупето ще е далеч по-добре, отколкото с твърдак (дупки колкото щеш по наще улици-то си е почти офроуд).
Гледай да е с хубава вилка, добри предавки, спирачките не са ти от голям приоритет(в смисъл хубави V-brake са идеални), нито главините примерно или каплите.
Рамката не я заглеждай толкова каква е, важното е да ти е удобна.
Аватар
bacekoko
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Авг 04, 2011 12:20 pm
Местоположение: Враца


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта