Браво Ланс!

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Браво Ланс!

Мнениеот jivkonik » Пон Юли 25, 2005 9:46 pm

Един уникален колоездач и спортист спечели Тура за 7-ми пореден път! Евала на тоя човек и на желанието му за борба и победа! Дано го видим и в други надпревари, след като обяви, че повече няма да участва в Тура.:thumb:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот shaggy86 » Пон Юли 25, 2005 9:52 pm

тойе човекът!втори няма!
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Мнениеот sss » Пон Юли 25, 2005 9:56 pm

РЕСПЕКТ!!!!!!!!!!!
Каската не е само за красота ;-)
Аватар
sss
 
Мнения: 924
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Чет Мар 11, 2004 6:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Morpher » Пон Юли 25, 2005 10:56 pm

[quote="sss"]

РЕСПЕКТ!!!!!!!!!!!
[/quote]

:bowdown::bowdown::bowdown::bowdown::bowdown::bowdown::bowdown::bowdown:
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Вто Юли 26, 2005 8:13 am

Хм...

Ланс наистина заслужава поздравления за този уникален рекорд, но е добре човек да се порови малко в статистиката и историята, преди да изпада в неудържима еуфория и религиозно преклонение...

Ето това е една нелоша [url=http://news.netinfo.bg/?tid=40&oid=757353]статия[/url] за Ланс. Авторът е един от малкото хора от централните медии, които се интересуват сериозно от колоездене (шосейно) и въпреки че е отявлен фен на Армстронг, е написал един доста внимателно балансиран материал, който е от една страна верен, а от друга поощрява любознателността на читателя...

А любознателността трябва да се поощрява.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот lechuga » Вто Юли 26, 2005 8:33 am

Да, статийката е интересна. Винаги се е спрягало това, че той участва само в тура, а пропуска другите две големи обиколки, за разлика от своите предшественици печелили неколкократно тура(а това определено има значение). Наистина е велик колоездач и постижението му е невероятно, но и се радвам че напуска тура, защото през последните 4 години през които го следя, единствено през 2003 година имаше интрига около първото място. Много ми е любопитно, каква ще е борбата за жълтата фанелка следващата година, когато тя вече няма да е запазена:)
Don't worry, be happy!
Аватар
lechuga
 
Мнения: 413
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Вто Фев 24, 2004 5:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 26, 2005 11:05 am

TOYAGA
:agree::beer:
Мерси за статията!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот TheUndertaker » Вто Юли 26, 2005 11:12 am

Незнам но аз гледах доста от етапите и намерих доста общи и интересни неща които могат да се приложат в планинските варианти на колоезденето с две думи учим СЪ
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот TOYAGA » Вто Юли 26, 2005 11:22 am

[quote="jivkonik"]

TOYAGA
:agree::beer:
Мерси за статията!
[/quote]


:beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 26, 2005 12:35 pm

[quote="TheUndertaker"]

Незнам но аз гледах доста от етапите и намерих доста общи и интересни неща които могат да се приложат в планинските варианти на колоезденето с две думи учим СЪ
[/quote]

Ами направи ми впечатление, че непрекъснато гледат да работят в групички - един напред, цепи въздуха, тия отзад малко почиват после го сменят. Интересно е и сигурно има смисъл за техните високи скорости.
Някой има ли представа над каква скорост трябва да се движиш за да има наистина ефект това с въздушната струя? Тоест като се движиш плътно зад предния "да си му в струята" и да ти е по-лесно?
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот did » Вто Юли 26, 2005 12:46 pm

[quote="jivkonik"]

[quote="TheUndertaker"]

Незнам но аз гледах доста от етапите и намерих доста общи и интересни неща които могат да се приложат в планинските варианти на колоезденето с две думи учим СЪ
[/quote]

Ами направи ми впечатление, че непрекъснато гледат да работят в групички - един напред, цепи въздуха, тия отзад малко почиват после го сменят. Интересно е и сигурно има смисъл за техните високи скорости.
Някой има ли представа над каква скорост трябва да се движиш за да има наистина ефект това с въздушната струя? Тоест като се движиш плътно зад предния "да си му в струята" и да ти е по-лесно?
[/quote]

Винаги има смисъл. Усеща се осезаемо дори и при 20-тина км/ч, пък ако има насрещен вятър - даже и при по-малко. Покарай по асфалт с компания, пробвай и сам ще се убедиш.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TOYAGA » Вто Юли 26, 2005 12:54 pm

[quote="jivkonik"]

Ами направи ми впечатление, че непрекъснато гледат да работят в групички - един напред, цепи въздуха, тия отзад малко почиват после го сменят. Интересно е и сигурно има смисъл за техните високи скорости.
Някой има ли представа над каква скорост трябва да се движиш за да има наистина ефект това с въздушната струя? Тоест като се движиш плътно зад предния "да си му в струята" и да ти е по-лесно?
[/quote]


"Струята" има съществено значение само при осезаем постоянен вятър или при етапите "отборно по часовник", където скоростта на движение е доста висока (то си личи и от вида на возилата/каските/облеклото). Във всички останали случаи движението в група на смени дава преди всичко различни стратегически, темпови, психологически и чисто физически/физиологични предимства на движещите се в групата (или на единици/част от тях) пред каращите соло. Аеродинамиката в такива случаи може да се приеме за пренебрежим фактор.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Вто Юли 26, 2005 1:04 pm

TOYAGA, може би предвид това, че дори нечасовникарските шосейки имат доста по-добра аеродинамика от всеки един планински велисипед, си прав.

Обаче моят си опит твърдо ме е убедил, че и при 25 км/ч и тихо време ми е много по-лесно да карам зад Наката, отколкото пред него:D. Просто се пестят ценни калорийки, които позволяват да навърташ километрите без да се натрупва умора. Сигурен съм, че при скорости от над 40-50 км/ч този ефект е още по-силно изразен.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 26, 2005 1:04 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="jivkonik"]

Ами направи ми впечатление, че непрекъснато гледат да работят в групички - един напред, цепи въздуха, тия отзад малко почиват после го сменят. Интересно е и сигурно има смисъл за техните високи скорости.
Някой има ли представа над каква скорост трябва да се движиш за да има наистина ефект това с въздушната струя? Тоест като се движиш плътно зад предния "да си му в струята" и да ти е по-лесно?
[/quote]


"Струята" има съществено значение само при осезаем постоянен вятър или при етапите "отборно по часовник", където скоростта на движение е доста висока (то си личи и от вида на возилата/каските/облеклото). Във всички останали случаи движението в група на смени дава преди всичко различни стратегически, темпови, психологически и чисто физически/физиологични предимства на движещите се в групата (или на единици/част от тях) пред каращите соло. Аеродинамиката в такива случаи може да се приеме за пренебрежим фактор.
[/quote]

Коментаторите по Евроспорт (българския коментатор и някакъв известен наш треньор по колоездене) непрекъснато говореха, че не било честно как някои от колоездачите в откъсналите се напред групички не давали "смени", стоели "на топло" и как пристигали свежи на финала, където правели финален спринт и печелели пред другите, уморени от това, че "са работили" през цялото време! Пример - атапа, в който спечели Джордж Хинкапи без да дава смени и после го оплюха тези, които бяха с него в групичката на откъсналите се.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот TOYAGA » Вто Юли 26, 2005 2:33 pm

[quote="jivkonik"]
Коментаторите по Евроспорт (българския коментатор и някакъв известен наш треньор по колоездене) непрекъснато говореха...
[/quote]


...глупости! Ако искаш да чуеш КОМЕНТАР за Тура, ориентирай се към групата на Мерци, Габровски и пр. на колодрума.

[quote]
Пример - атапа, в който спечели Джордж Хинкапи без да дава смени и после го оплюха тези, които бяха с него в групичката на откъсналите се.
[/quote]


Oткъсването на Джордж Хинкапи не беше в групичка, а в двойка с Оскар Перейро, който му свърши цялата работа и накрая бе изигран по най-курвенския възможен начин... Нищо чудно, щото "лейтенантът" си има достоен учител в подобни мръсотии....:puke:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Вто Юли 26, 2005 2:39 pm

[quote="did"]

TOYAGA, може би предвид това, че дори нечасовникарските шосейки имат доста по-добра аеродинамика от всеки един планински велисипед, си прав.

Обаче моят си опит твърдо ме е убедил, че и при 25 км/ч и тихо време ми е много по-лесно да карам зад Наката, отколкото пред него:D. Просто се пестят ценни калорийки, които позволяват да навърташ километрите без да се натрупва умора. Сигурен съм, че при скорости от над 40-50 км/ч този ефект е още по-силно изразен.
[/quote]


Ефектът е изразен, но както вече казах, не е от първостепенна важност на фона на другите предимства на карането в група.

Що се отнася до вашите прословути карания с чутовния юнак Наката, то вие отдавана сте доказали своята пълна неподвластност на правилата, валидни за останалата част от човечеството...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 26, 2005 2:39 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="jivkonik"]
Коментаторите по Евроспорт (българския коментатор и някакъв известен наш треньор по колоездене) непрекъснато говореха...
[/quote]


...глупости! Ако искаш да чуеш КОМЕНТАР за Тура, ориентирай се към групата на Мерци, Габровски и пр. на колодрума.

[quote]
Пример - атапа, в който спечели Джордж Хинкапи без да дава смени и после го оплюха тези, които бяха с него в групичката на откъсналите се.
[/quote]


Oткъсването на Джордж Хинкапи не беше в групичка, а в двойка с Оскар Перейро, който му свърши цялата работа и накрая бе изигран по най-курвенския възможен начин... Нищо чудно, щото "лейтенантът" си има достоен учител в подобни мръсотии....:puke:
[/quote]

Явно не си фен на методите в отбора на Дискъвъри и тези на Армстронг в частност ;). Е победата си е победа, тя остава записана, не пише "бе той спечели, ама не даваше смени"
Къде остана спортсментството и етиката - питам аз!!!
:nuts:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот TOYAGA » Вто Юли 26, 2005 2:47 pm

Фен съм някой да печели и да записва победи, извоювани със спортсменска игра. Последната може да бъде и груба - нямам примерно нищо против номерата на Роби МакЮън на финалните спринтове - може, ръга се... Тва на Хинкапи обаче беше нож в гърба - в същия този гръб, който го изнесе догоре... Тва не е мъжка постъпка!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Юли 26, 2005 2:54 pm

Не съм съвсем сигурен, но някога (преди повече от 15 години) в някакво книжле по аеродинамика бях чел, че грубо казано до около 5 метра в секунда зависимостта между скороста и въздушното съпротевление е линейна, а след това съпротивлението се учеличава на квадрат. Някой има ли подобни спомени?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 26, 2005 2:55 pm

[quote="TOYAGA"]

Фен съм някой да печели и да записва победи, извоювани със спортсменска игра. Последната може да бъде и груба - нямам примерно нищо против номерата на Роби МакЮън на финалните спринтове - може, ръга се... Тва на Хинкапи обаче беше нож в гърба - в същия този гръб, който го изнесе догоре... Тва не е мъжка постъпка!
[/quote]

А Роби МакЮън ли дисквалифицираха тази година? За удар с глава или нещо подобно? Това при финален спринт ли го е направил?
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот TOYAGA » Вто Юли 26, 2005 3:18 pm

[img]http://anonymous.coward.free.fr/rbr/matelas.jpg[/img]
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Вто Юли 26, 2005 3:58 pm

Въздушното съпротивление винаги е квадратично-пропорционално на скоростта, но предполагам с минимални грешки може да се апроксимира до правопропорционално в интервала от 0 до 5км/ч.

А пък правилото, което знам аз за колоезденето е, че при 20км/ч 33% от енергията отива за преодоляването на възд.съпротивление, а при 30км/ч - 50%. Това, разбира се, важи за каране на равно и без вятър.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Юли 26, 2005 4:08 pm

[quote="PtD"]

Въздушното съпротивление винаги е квадратично-пропорционално на скоростта, но предполагам с минимални грешки може да се апроксимира до правопропорционално в интервала от 0 до 5км/ч.

[/quote]

Тъй, тъй - няма как да са две различни функции. Въпросът беше основно за скоростта.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Вто Юли 26, 2005 4:21 pm

[quote="PtD"]

Въздушното съпротивление винаги е квадратично-пропорционално на скоростта, но предполагам с минимални грешки може да се апроксимира до правопропорционално в интервала от 0 до 5км/ч.

А пък правилото, което знам аз за колоезденето е, че при 20км/ч 33% от енергията отива за преодоляването на възд.съпротивление, а при 30км/ч - 50%. [b]Това, разбира се, важи за каране на равно и без вятър.......[/b].
[/quote]

....... и в някаква средностатистическа поза на средностатистически колоездач със средностатистическо колело, каквото и да значат тези неща.

Да, зависимостта на съпротивлението от скоростта е наистина квадратично-пропорционална и това не може да се промени. Обаче с подходяща поза коефициентът в тази пропорционалност може да се изменя в големи граници. Достатъчно е да се хване широкото кормило по средата до лапата, да се приберат лактите, да се понаведе напред човек и с изненада ще установи колко по-висока скорост сочи километража при същото усилие върху педалите.

Извод: Принципно може всичко да си говорим, но да цитираме конкретни числа като 33%, 50% или други подобни не е коректно.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот lechuga » Вто Юли 26, 2005 4:26 pm

[quote]Някой има ли представа над каква скорост трябва да се движиш за да има наистина ефект това с въздушната струя? Тоест като се движиш плътно зад предния "да си му в струята" и да ти е по-лесно?
[/quote]


Карал съм в група около 75 километра най-отзад, винаги ползвайки струята на тези пред мен и въобще не усетих как минахме разстоянието. Грубо на 10-тина секунди правех 2-3 оборота с краката, а през другото време почивах. Скоростта си беше висока, около и малко над 40 км/ч и трасето беше равно и леко спускане. Така че според мен има огромно значение като караш в група, точно заради фактора съпротивление. Който е карал с мен на шосе, сигурно е забелязал че обикновенно се лепвам на 10-20 сантиметра зад него и ползвам прикритието:D Да не говорим като има насрещен вятър.
Don't worry, be happy!
Аватар
lechuga
 
Мнения: 413
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Вто Фев 24, 2004 5:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 26, 2005 4:33 pm

[quote="lechuga"]

[quote] Който е карал с мен на шосе, сигурно е забелязал че обикновенно се лепвам на 10-20 сантиметра зад него и ползвам прикритието:D Да не говорим като има насрещен вятър.
[/quote]

Оооо шосейкаджийски тактики знаем ааа! Другия път ще те гледам в огледалото та да ти е кофти!
:nuts:;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот TOYAGA » Вто Юли 26, 2005 4:33 pm

Тъй като теоретизирането май тръгна от моето "Аеродинамиката ... може да се приеме за пренебрежим фактор", искам да уточня, че за професионалисти от ранга на тези в ТУРА е много по-важно да имат темповата подкрепа на групата и/или на съекипниците си, които да дразнят/пробват/"горят" съперниците с тактически маневри, отколкото да имат "паравани" от вятър или движение с висока скорост. Пак казвам, че не говоря за случаи като етапи със силен вятър (всички са виждали характерните "ветрила") или за споменатото в началото "отборно бягане по часовник"...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Rankor » Вто Юли 26, 2005 4:39 pm

[quote="PtD"]

Въздушното съпротивление винаги е квадратично-пропорционално на скоростта, но предполагам с минимални грешки може да се апроксимира до правопропорционално в интервала от 0 до 5км/ч.

А пък правилото, което знам аз за колоезденето е, че при 20км/ч 33% от енергията отива за преодоляването на възд.съпротивление, а при 30км/ч - 50%. Това, разбира се, важи за каране на равно и без вятър.
[/quote]

Я ми обясни моляте какво е "квадратично-пропорционално"... Много съм далече от тази терминология...
Best Winds!
Rankor
 
Мнения: 176
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Чет Ное 28, 2002 4:49 pm
Местоположение: Germany

Мнениеот did » Вто Юли 26, 2005 4:45 pm

[quote="Rankor"]


Я ми обясни моляте какво е "квадратично-пропорционално"... Много съм далече от тази терминология...
[/quote]

"пропорционално на квадрата на"
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Rankor » Вто Юли 26, 2005 5:09 pm

[quote="did"]

[quote="Rankor"]


Я ми обясни моляте какво е "квадратично-пропорционално"... Много съм далече от тази терминология...
[/quote]

"пропорционално на квадрата на"
[/quote]


Аааа, хвала ви,че ме просветлихте в още нещо. Сега се чувствам по богат...:thumb:
Best Winds!
Rankor
 
Мнения: 176
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Чет Ное 28, 2002 4:49 pm
Местоположение: Germany

Следваща

Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта