crossenduro2 написа:Емии по-добра геометрия на тая рамка от 180 мм вилка и 216мм шок, не знам дали има

Почети малко повече на тема геометрия.
Подходящ размер на рамка много трудно се определя. При различните марки и модели рамки L или M размер имат съвсем различни стойности на ефективната горна тръба /например някои от новите ХС рамки на specialized са подчертано по-дълги/. А освен този размер има много други, които ще се разминават за всяка марка или модел... междуосие, височина на средно движение, ефективна горна тръба, "рийч", челен ъгъл, ъгъл на седалковата тръба, дължина на тръбата при челото, височина на кормилото от земята.... има много неща, които се съобразят. На всичкото отгоре с различни части всичко се променя отново - различен модел чашки - по-малко разстояние от предна ос до короната. Различна вилка - по-късо междуосие, друг челен ъгъл, различна дължина от средното движение до земята...
Толкова много неща се изчисляват, че най-добре е да се мерят конкретните размери един по един, и да се пробва... не виждам вариант с универаслна формула, още повече като включим и индивидуалните предпочитания на всеки.

вече бе написано рийча колко е важен /синята линия/ Досега не бях съобразил това разстояние и днес с къс рийч карането беше кошмарно.