оп! още един ъпдейт и спирам!
Тъй като в момента кажи-речи всички срам-ски водачи са Х-ове, а моя обтегач е един доста дърт SRAM 5.0 (НЕ Х5) който смея да твърдя, че е мега здрав и сполучлив модел, пък и честно казано не ми се дават ~120 лв за някъв срам Х.Х с късо рамо:
Та дааа:

Измерих разстоянията между центровете на ролките на срамски водач с най-дългото и най-късото рамо и едното беше около 75мм другото около 55...
Моя реших че ще е 45мм... и хайде... рязането с флекса, дупчене с бормашина в по горния край и преместване на ролката заедно със заобикалящите я "водачи" на новата дупка и се получи това:

След което скъсих веригата с някъде към 6 звена и всичко заспа... сега хем е по- леко, хем по къса верига, хем по stiff-нато превключват скоростите, хем е по високо от земята и от камъните, хем по трудно се усуква щот е мега късо рамото, хем не прави камшици и почти не потропва ...
Направих и така че изрязаните парчета които са около ролката да не превъртат сами около себе си, въпреки че са нанизани само около болта, като им направих засек, който не се вижда на снимките...
И за финал- разкарах си ролката тип "макара" и от някви стари строшени водачи отново изрязах само края им със ролката и го поставих на мястото на макарата:

В момента това колелце, което е само на ос и въпреки заобикалящите го пластини, пак тежи със 30 грама по-малко отколкото ролката която въпреки че е гумено-пластмасова има цели 2 лагера в нея и супер дебела ос...
И отделно от това- в момента веригата се върти 15 пъти по-свободно като минава през зъбното колелце, отколкото когато минаваше през макаричката...
Да Грозно е , но пък мен ми трябва да работи и да има файда, а не да ходя на модно ревю с него, така че съм доволен!
