Snevk написа:Това пилене на колчето под ограничението няма ли да създаде някакъв луфт? А и със този метод дали ще мога да го сваля баш до долу. И колко ще трябва да изшкуря
Мдаа, създава се известен луфт и трябва скобата на седалковата тръба да се позатяга повечко, за да не е хлабаво колчето и да скърца скобата.
С метода се сваля баш до долу, но си иска старателно шкурене, с което обаче не трябва да се прекалява, че да не се отвори прекалено голям луфт, който да не може да се обере със скобата. Шкуриш и отвреме-навреме проверяваш до колко влиза колчето и как влиза. Като почне да влиза сравнително лесно до края, значи му е достатъчно шкуренето. Ако почне да влиза съвсем лесно, без никакво усилие и съпротивление (триене), значи си прекалил с изтъняването на колчето.
От колчето се шкури само частта, която при смъкната докрай седалка, влиза под вече разпробития горен нит. В този участък, надолу от нита, вътрешния размер на седалковата тръба се удебелява и това се компенсира, като се отнема материал от колчето.
След пробиването и падането на нита, на неговото място цъфва дупка, върху която трябва да се залепи някаква лепенка, за да не влизат вътре в рамката боклуци, кал, пясък и пр.
Селски е метода, признавам, ама ако рамките бяха изкусурени и направени както трябва, нямаше да се налагат такива драстични и крайни решения.