Аз процедирам с моите водачи по следния начин:
1. Настройка на водача спрямо средното движение - гледайки водача откъм десния курбел (т.е. както е даден на снимката), го завъртам максимално нагоре - така че веригата да обикаля колкото се може повече от предния венец. Естествено, горната граница е "стойката на веригата" (chainstay-ът) - ролката и/или веригата не трябва да опират в нея.
Предимства на това положение - веригата е приклещена между ролката и стойката (трудно би изпаднала в следствие на "вълна" от задния обтегач), има и доста зъби, които я захапват (по-малка вероятност да прескочи).
Недостатъци - по-трудно въртене (де факто ти променяш пътя на най-малкото съпротивление, внасяйки ролката и натискайки толкова нагоре), има вероятност да ти се поочука рамката малко или повече.
2. Настройка на ролката спрямо релсата на водача - отново гледайки водача откъм десния курбел приближавам ролката колкото се може по-нагоре (към венеца), без а) да опира в предпазната плоча (ако имаш такава, естествено) или б) в самия венец. При наличието на баш, гледам да има не повече от 2-3мм между ролката и него. При отсъствието му, гледам веригата свободно се движи през системата венец-ролка.
Предимства - веригата трудно би изпаднала в следствие на "вълна" от задния обтегач, малка вероятност да излезе настрани.
Недостатъци - по-трудно въртене.
3. Настройка на водача спрямо двата венеца - тук е малко по-криво, т.к. зависи дали средното ти е с подходящата дължина, т.е. къде ти се намират венците спрямо оптималната линия на веригата, какви спейсъри имаш на средното, къде точно си монтирал водача... След като веригата ти пада от големия на малкия венец, ролката е прекалено навътре и "тегли" веригата към малкия - може би имаш прекалено дълго средно? Опитай да изместиш водача малко навън (варианти - 1) размести спейсърите на средното, 2) изкриви го
малко навън

) или вкарай венците навътре (т.е. 3) по-късо средно). Аз бих избрал т.2 от предния списък

) Ако пък веригата се "качва" на големия венец при въртене назад, значи ролката е прекомерно навън (аз съм се сблъсквал с този проблем). Пак разправии със средното, спейсърите там или прибиране малко навътре
Успех!
