vqprosche za kapli

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот TOYAGA » Пон Авг 08, 2005 7:01 pm

[quote="lechuga"]
Абе от повечко полезна информация вреда няма:beer:
[/quote]


Стига да ти помага... :dunno::beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот lechuga » Пон Авг 08, 2005 8:17 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="lechuga"]
Абе от повечко полезна информация вреда няма:beer:
[/quote]


Стига да ти помага... :dunno::beer:
[/quote]

Е, и да не помага - за обща култура:beer:
Don't worry, be happy!
Аватар
lechuga
 
Мнения: 413
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Вто Фев 24, 2004 5:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Авг 08, 2005 9:04 pm

[quote="lechuga"]
Едит: Интересно: "In the downhill event, with speeds exceeding 80 kph at times, air resistance is exceptionally large and has a definite impact on finish times. Aero wheels are an advantage here."
[/quote]


А за мен аеро-капла на осморка има далеч по-голям "definite impact on finish times" :crazy:

да не говорим, че тва са биволски лайна (според мен), щото като се спускам най-голяма напречна площ има тялото ми - разликата между да се спускам прав и леко приведен напред е доста осезаема. Не отричам, че такива аеро-колела ще подобрят аеродинамичността още, ама ще си останеш с нея по средата на трасето ако се цепнеш някъде. Дето се вика по-добре да се инвестира в аеродинамичен шлем.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот lechuga » Пон Авг 08, 2005 9:18 pm

[quote="bikerider"]

[quote="lechuga"]
Едит: Интересно: "In the downhill event, with speeds exceeding 80 kph at times, air resistance is exceptionally large and has a definite impact on finish times. Aero wheels are an advantage here."
[/quote]


А за мен аеро-капла на осморка има далеч по-голям "definite impact on finish times" :crazy:

да не говорим, че тва са биволски лайна (според мен), щото като се спускам най-голяма напречна площ има тялото ми - разликата между да се спускам прав и леко приведен напред е доста осезаема. Не отричам, че такива аеро-колела ще подобрят аеродинамичността още, ама ще си останеш с нея по средата на трасето ако се цепнеш някъде. Дето се вика по-добре да се инвестира в аеродинамичен шлем.
[/quote]

Ми то това май си е за състезателен даунхил, пък и ако се цепнеш здраво някъде, ще се кривне и капла със спици.
Don't worry, be happy!
Аватар
lechuga
 
Мнения: 413
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Вто Фев 24, 2004 5:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пон Авг 08, 2005 9:30 pm

Доколкото забелязах, статията е от 1997г. Това до голяма степен обяснява частта за аеро-колелата при спускането. Тези, чиито интерес към планинското колоездене датира още от онези години сигурно ще си спомнят, че тогава имаше едни карбонови колела на Spinergy с 4 лъча, които бяха доста популярен продукт във високия клас (поне в Щатите, за Европа не знам, но пък тук имаше други производители на подобни) и струваха едни прилични 800-900 долара :D Разбира се, освен аеродинамичността, за техни плюсове се сочеха и липсата на кривене поради хлабина в спиците (но всички знаем до кой момент) и дори теглото и здравината. Да не говорим за готиния външен вид :D
Доколкото знам, в момента Spinergy продължава да прави такива колела, но само за шосейни велосипеди. Марката все още се слави със страхотните си продукти за планински велосипеди, но те са си със спици. Не се сещам и за много други, които да правят аеро-колела за маунтин байкове, особено пък във високия пазарен клас. Така че статията едва ли е много актуална по отношение на планинското колоездене днес ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот lechuga » Пон Авг 08, 2005 10:12 pm

[quote="Admin"]

Доколкото забелязах, статията е от 1997г. Това до голяма степен обяснява частта за аеро-колелата при спускането. Тези, чиито интерес към планинското колоездене датира още от онези години сигурно ще си спомнят, че тогава имаше едни карбонови колела на Spinergy с 4 лъча, които бяха доста популярен продукт във високия клас (поне в Щатите, за Европа не знам, но пък тук имаше други производители на подобни) и струваха едни прилични 800-900 долара :D Разбира се, освен аеродинамичността, за техни плюсове се сочеха и липсата на кривене поради хлабина в спиците (но всички знаем до кой момент) и дори теглото и здравината. Да не говорим за готиния външен вид :D
Доколкото знам, в момента Spinergy продължава да прави такива колела, но само за шосейни велосипеди. Марката все още се слави със страхотните си продукти за планински велосипеди, но те са си със спици. Не се сещам и за много други, които да правят аеро-колела за маунтин байкове, особено пък във високия пазарен клас. Така че статията едва ли е много актуална по отношение на планинското колоездене днес ;)
[/quote]

Признавам си, не съм гледал от кога е статията:I, но това го постнах, просто защото ми стана интересно твърдението, пък по филмчета, които съм гледал, никъде не съм забелязал използването на такива капли. Както и да е, мисля че изяснихме нещата:beer:
Don't worry, be happy!
Аватар
lechuga
 
Мнения: 413
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Вто Фев 24, 2004 5:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Авг 08, 2005 10:12 pm

[quote]Не се сещам и за много други, които да правят аеро-колела за маунтин байкове, особено пък във високия пазарен клас. [/quote]


Aaaa, има, имааа... Не е като да няма... Даже БАШ във високия пазарен клас! Ама айде да не навлизаме в подробности, щото lechuga ще подложи всичко на критичен анализ и като почнат едни съмненияяяя... Сигурно поне 24 часа ще откараме... :D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Авг 08, 2005 10:15 pm

А, темата е занимателна, особено когато не става дума за "лятите капли", дето ги монтират на велосипедите в ситл "Метро" ;):beer:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Авг 08, 2005 10:20 pm

[quote="TOYAGA"]
Aaaa, има, имааа... Не е като да няма... Даже БАШ във високия пазарен клас! Ама айде да не навлизаме в подробности, щото lechuga ще подложи всичко на критичен анализ и като почнат едни съмненияяяя... Сигурно поне 24 часа ще откараме... :D:D:D
[/quote]


А, сигурен съм, че ти ще се сетиш за неща, дето аз няма как да се сетя, щот нито съм ги видял, нито съм ги чул/чел :D:D:D
И подозирам, че повечето са европейски или? :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Авг 08, 2005 10:26 pm

Мхм!:tophat:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот lechuga » Вто Авг 09, 2005 8:19 am

[quote="TOYAGA"]
Ама айде да не навлизаме в подробности, щото lechuga ще подложи всичко на критичен анализ и като почнат едни съмненияяяя... Сигурно поне 24 часа ще откараме... :D:D:D
[/quote]

Ааа, аз тук не разбирам, обещавам, ще си мълча:thumb:
Don't worry, be happy!
Аватар
lechuga
 
Мнения: 413
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Вто Фев 24, 2004 5:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Авг 09, 2005 8:28 am

[quote="lechuga"]

[quote="bikerider"]

[quote="lechuga"]
Едит: Интересно: "In the downhill event, with speeds exceeding 80 kph at times, air resistance is exceptionally large and has a definite impact on finish times. Aero wheels are an advantage here."
[/quote]


А за мен аеро-капла на осморка има далеч по-голям "definite impact on finish times" :crazy:

да не говорим, че тва са биволски лайна (според мен), щото като се спускам най-голяма напречна площ има тялото ми - разликата между да се спускам прав и леко приведен напред е доста осезаема. Не отричам, че такива аеро-колела ще подобрят аеродинамичността още, ама ще си останеш с нея по средата на трасето ако се цепнеш някъде. Дето се вика по-добре да се инвестира в аеродинамичен шлем.
[/quote]

Ми то това май си е за състезателен даунхил, пък и ако се цепнеш здраво някъде, ще се кривне и капла със спици.
[/quote]


Въпроса е колко точно :) Според мен далеч по-малко от аеро-капла, това исках да кажа.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Авг 09, 2005 8:59 am

Абе нещата не са прости, но грубо можем да ги разделим на някалко части - аеро динамика, тегло, якост, равномерно разпределение на усилията. За конкретните условия на ползване се прави най-удачната комбинация от тези всички компоненти.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот lechuga » Вто Авг 09, 2005 9:53 am

[quote="bikerider"]
Въпроса е колко точно :) Според мен далеч по-малко от аеро-капла, това исках да кажа.
[/quote]

Разбрах те:beer:, просто по този въпрос нямам информация:I
Don't worry, be happy!
Аватар
lechuga
 
Мнения: 413
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Вто Фев 24, 2004 5:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта