Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот boevvw » Сря Яну 11, 2012 6:33 pm

kriisoo написа:
martiman96 написа:Хорнета не е ли предназначен, за вилки с ход най-много 150мм? :beer:


Е и какво като е предназначен за вилки с ход до 150?
Climber-ите са преднзазначени за до 130 а ги карат със 140-160-180 та даже има и извращения с боксери ... А тая рамка тук е много по-здрава и не мисля, че би било проблем и със 180 да се кара :agree:

те щом ги карат с по 180 защо не ги карат тогава и със 200 .... какво и пречи само 2 санта повечко
boevvw
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1163
Регистриран на: Нед Сеп 18, 2011 8:27 am

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот kriisoo » Сря Яну 11, 2012 6:34 pm

Кой е казал, че не ги карат с 200 ход ? :rofl: :rofl:
Аватар
kriisoo
 
Мнения: 845
Рейтинг: 1254
Регистриран на: Нед Юни 06, 2010 5:26 pm
Местоположение: София

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот breaker » Сря Яну 11, 2012 6:47 pm

boevvw написа:те щом ги карат с по 180 защо не ги карат тогава и със 200 .... какво и пречи само 2 санта повечко


Защото вилките с 200 ход са двукоронни и са малко по-скъпи, а пък са и по-тежки и не чак толкова маневрени, а за твърдак е хубаво да е лекичък и няма голям смисъл от толкова много ход при твърда рамка (само някои рамки като Evil imperial , duncon cocker имат гаранция с двукоронни вилки, а и те са си с точната геометрия за dh/fr). За твърдак мисля, че 160 мм са предостатъчни (с повече ход геометрията става съвсем гадна и шансът да се сцепи се увеличава със сантиметрите :D ). :beer:
Аватар
breaker
 
Мнения: 262
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Чет Апр 15, 2010 4:34 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот shaady » Сря Яну 11, 2012 7:14 pm

breaker написа:Защото вилките с 200 ход са двукоронни и са малко по-скъпи, а пък са и по-тежки и не чак толкова маневрени, а за твърдак е хубаво да е лекичък и няма голям смисъл от толкова много ход при твърда рамка (само някои рамки като Evil imperial , duncon cocker имат гаранция с двукоронни вилки, а и те са си с точната геометрия за dh/fr). За твърдак мисля, че 160 мм са предостатъчни (с повече ход геометрията става съвсем гадна и шансът да се сцепи се увеличава със сантиметрите :D ). :beer:


Не говори наизуст, че двукоронните са по-тежки от еднокоронните. ;) Например Marzocchi 66 RC3, която си е напълно прилична вилка за твърдак тежи около 3200 (не си спомням колко точно), докато един боксер тежи 2,9-3 кг. А за маневреността - колко пъти ти се е налагало да завиваш ЧАК толкова много при спускане, че двукоронната вилка да не позволява това завиване? Даже според мен помага, защото кормилото не може да ти се извърти под ръцете и да се пребиеш.
Аватар
shaady
 
Мнения: 687
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Съб Юни 30, 2007 11:02 am
Местоположение: Варна

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот Fanatico » Сря Яну 11, 2012 7:14 pm

@breaker, и тук няма да те оценя, въпреки че е напълно възможно някой друг да не го направи. :agree:
Почни да мислиш вече, преди да пишеш наизуст.
Аватар
Fanatico
 
Мнения: 1428
Рейтинг: 1942
Регистриран на: Чет Юли 23, 2009 10:09 pm
Местоположение: Варна

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот breaker » Сря Яну 11, 2012 7:31 pm

Ми не знам за маневреността, но мисля, че няма смисъл от двукоронна за твърдак (голяма промяна на геометрията и малко в повече натоварват челото, а за тези две рамки в заглавието не е препоръчително да се мъчат толкова). Не знам какво толкова грешно казвам (говоря като цяло кое е по-тежко, а не сравняване на два модела вилки-на твърдак може да се сложи Rs Sektor или някой еднокоронен fox за фрийрайд, които са с 600-700 грама по-леки от boxxer , например, не знам да има толкова лека двукоронна (2 кг) за прилични пари) :agree: )
Аватар
breaker
 
Мнения: 262
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Чет Апр 15, 2010 4:34 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот boevvw » Сря Яну 11, 2012 9:20 pm

подкрепям shaady щотоо дори и да се случи нещо няма да ти се обърне кормилото и да се пребиеш като мастия !
boevvw
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1163
Регистриран на: Нед Сеп 18, 2011 8:27 am

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот hipnotik » Сря Яну 11, 2012 10:47 pm

аз пък знам, че с двукоронна вилка натоварването на челото е по - малко. Защото и горната и долната страна на челото поемат натоварването, ако се карам с domain примерно
има 18 см ход само от долу, ако е с boxxer има по 10 см от горе и от долу, което според мен по - добре.
p.s. мнението ми може и да е грешно, но аз така знам.
hipnotik
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1165
Регистриран на: Сря Дек 21, 2011 9:33 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот DirtJumper » Чет Яну 12, 2012 4:45 pm

:offtopic: Та въпроса беше Dartmoor Hornet vs Ram 4130
Аз лично бих предпочел Dartmoor Hornet лично за мен рама е пълен болук по добре Hornet изключително здрава е и е по хубава от 4130!

Лично мнение!!! :beer:
DirtJumper
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1194
Регистриран на: Съб Ное 19, 2011 4:38 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот breaker » Чет Яну 12, 2012 4:57 pm

Като цяло сигурно авторът на темата е направил своя избор. Иначе и аз да дам моето мнение. Хорнета си е с подходяща геометрия за фрийрайд, което означава, че ще е по-удобен от 4130. От друга страна 4130 е от crmo ( и до колкото съм чел този материал е по-здрав от алуминия). Аз лично избрах 4130, защото не ми се дават пари за скорости и рамът е с хоризонтални уши, а пък и не ми трябват толкова много като се спускам (отзад ще съм на 7-8 венец, а отпред с плоча 32 зъба). Аз на моя рам му взех домейн 318 с 160 мм ход (не мисля, че са нужни повече при твърдак) Виждал съм рам 4130 с boxxer и челният ъгъл и чейнстеят изглеждаха доста прилично :beer: И двете рамки не са лош избор, но на хорнета могат по-лесно да му се сложат скорости (на рама трябва да купуваш нещо като дропаути- не знам точно как им се викаше :crap: ). Най-добре е някой ns surge, ама си е скъпичък- от crmo е + добра геометрия и гаранцията покрива до 180 мм ход. :beer:
Аватар
breaker
 
Мнения: 262
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Чет Апр 15, 2010 4:34 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот breaker » Чет Яну 12, 2012 8:42 pm

breaker написа:

И защо имам минус на горното мнение??? :banghead: Нещо от това, което съм казал, да е грешно ? Поне тоя , който бие минуси, да казвам поради каква причина го прави, какво не му харесва в мнението и какво не е вярно. Ето ви снимка на рам 4130 с boxxer http://lp1.pinkbike.org/p4pb5286202/p4pb5286202.jpg , за да се уверите. Хорнета е с доста по-добра геометрия, но и 4130 не седи зле. ( на снимката се вижда, че средното не е много високо, чейнстеят не е много вдигнат и челният ъгъл е нормален за такава рамка с такава вилка) Нека да си признае тоя, който ми е дал минус и да каже защо. ;) Нямам нищо против да го изслушам. А не просто без причина да се бият... А това за скоростите си е мое решение да си карам така (всеки си има предпочитания) :deal:
Аватар
breaker
 
Мнения: 262
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Чет Апр 15, 2010 4:34 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот Fanatico » Чет Яну 12, 2012 9:12 pm

Аз ти дадох минуса накрая, постоянно се набиваш в очите с глупави мнения..
Минусите, които знам за 4130:
- не събира гума, по-голяма от 2.3, а все пак е раздел спускане и фрийрайд. Може би, би било нужно.
- не събира ротор, по-голям от 180/5мм, а все пак е раздел спускане и фрийрайд. Може би, би било нужно.
Но нека оставим това, адски къса рамка е, в сравнение с Хорнет. Говорено е в началото на темата.
Спускане без скорости, както и да звучи, мисля че не е удобно, въпреки че се случва. Тук не споря.
Също така, с рамката 4130 би трябвало да си идват и ушите, ако не е така - тъпо.. Май се кара с тях, дори и без дерайльор, защото каплата пак мърда, независимо и дали е с плътна ос, а когато го прави, разваля в известна степен дропаутите. Не съм и особено сигурен тук.
Още - Surge е с препоръчителен ход на вилка 120-160мм, ако не се лъжа. Казвам го само, защото грешиш.
Също не разбирам и каква връзка има чейнстея.

Add : По-горе беше говорил и за геометрия на твърдак. Е, адски ме дразни, когато някой почне да коментира по тая тема.
А да, сетих се и още - провери и разбери за какво предназначение е Rock Shox Sektor и тогава го включвай в темата. Ако ще се говори за тегло, без да се гледа друго, предполагам има и мноого по-леки вилки, не мислиш ли?
Погледни последното, което написах и преиеми, че то ти е заслужило минуса, който не ти дадох горе.
Последна промяна Fanatico на Чет Яну 12, 2012 9:30 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
Fanatico
 
Мнения: 1428
Рейтинг: 1942
Регистриран на: Чет Юли 23, 2009 10:09 pm
Местоположение: Варна

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот breaker » Чет Яну 12, 2012 9:24 pm

Fanatico написа:Аз ти дадох минуса накрая, постоянно се набиваш в очите с глупави мнения..
Минусите, които знам за 4130:
- не събира гума, по-голяма от 2.3, а все пак е раздел спускане и фрийрайд. Може би, би било нужно.
- не събира ротор, по-голям от 180/5мм, а все пак е раздел спускане и фрийрайд. Може би, би било нужно.
Но нека оставим това, адски къса рамка е, в сравнение с Хорнет. Говорено е в началото на темата.
Спускане без скорости, както и да звучи, мисля че не е удобно, въпреки че се случва.
Също така, с рамката 4130 би трябвало да си идват и ушите, ако не е така - тъпо.. Май се кара с тях, дори и без дерайльор, защото каплата пак мърда, независимо и дали е с плътна ос, а когато го прави, разваля в известна степен дропаутите.
Още - Surge е с препоръчителен ход на вилка 120-160мм, ако не се лъжа. Казвам го само, защото тук пак сгреши.
Също така, не виждам каква връзка има чейнстея.
:)

Така
1. това за скоростите си е мое решение и не съм единствен. Дължи се също и на финасова основа...
2. http://www.nsbikes.com/2012/frames-and-forks/surge.html surge е с ход от 120-180 и после correctly от 120 до 160. Така и не се разбира кое е правилно ;)
3. При твърдак отзад повече от гума 2.35 и ротор 185 мм не мисля, че са нужни. При ротора с повече от 185 напрежението е много голямо и на много рамки като climber или ht2 им се късат ушите
4. Не си прав за оста. Много малко хора карат с такива уши (поразрови се в гугъл и виж колко хора си карат рамките с хоризонтални уши без такива уши (преходници)
5. Снимката с боксера я дадох за сравнение, за да се види каква е геометрията и изглежда доста добре. Не казвам, че е мъчена или карана сериозно, защото не познавам хората.
6. връзката в чейнстея е, че средното не е много вдигнато ...
и накрая не разбрах защо имам минус, като нито един от аргументите ти не е достатъчно правилен освен това за сърдж, в който никой не се съмнява, че ще издържи много повече... Щом така си решил, ти си човекът с големия рейтинг. Ние като не можем да изразим нашето несъгласие, вие го правите...
Едит: нямах впредвид секотра, а лирика (доста са моделите на rock shox) http://www.sram.com/rockshox/products/lyrik-rc2l . А и секторът не е лош избор, той е с 150 мм ход (точно до толкова е гаранционно на horneta) . Той си е вилка за АМ/фрийрайд и предназначението на хорнета е точно такова...
Аватар
breaker
 
Мнения: 262
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Чет Апр 15, 2010 4:34 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот shaady » Чет Яну 12, 2012 9:49 pm

breaker написа:Така
1. това за скоростите си е мое решение и не съм единствен. Дължи се също и на финасова основа...
2. http://www.nsbikes.com/2012/frames-and-forks/surge.html surge е с ход от 120-180 и после correctly от 120 до 160. Така и не се разбира кое е правилно ;)
3. При твърдак отзад повече от гума 2.35 и ротор 185 мм не мисля, че са нужни. При ротора с повече от 185 напрежението е много голямо и на много рамки като climber или ht2 им се късат ушите
4. Не си прав за оста. Много малко хора карат с такива уши (поразрови се в гугъл и виж колко хора си карат рамките с хоризонтални уши без такива уши (преходници)
5. Снимката с боксера я дадох за сравнение, за да се види каква е геометрията и изглежда доста добре. Не казвам, че е мъчена или карана сериозно, защото не познавам хората.
6. връзката в чейнстея е, че средното не е много вдигнато ...
и накрая не разбрах защо имам минус, като нито един от аргументите ти не е достатъчно правилен освен това за сърдж, в който никой не се съмнява, че ще издържи много повече... Щом така си решил, ти си човекът с големия рейтинг. Ние като не можем да изразим нашето несъгласие, вие го правите...


Не си напълно прав. ;)
1. Според мен не е удачен избор да караш спускане с твърдак с 2,35 гума отзаде, защото е подложена на доста блъскане, докато 2,5 гумата е по-дебела, и поне в повечето случаи двустенни, което намалява вероятността за пукане докато спускаш.
2. За късането на уши за клаймбър не мога да кажа дали се пукат или не, но вече почти половин година карам HT2 с 200 ротори и Elixir 9 спирачки (които хич не са слаби) и нямам никакви проблеми с ушите.
Ииии да, знам за crossenduro2 дето е счупил рамката с 203 ротор и Elixir 5
Аватар
shaady
 
Мнения: 687
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Съб Юни 30, 2007 11:02 am
Местоположение: Варна

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот kriisoo » Пет Яну 13, 2012 1:59 pm

shaady написа: crossenduro2


Проблема там ми обясниха, че не е бил в спирачката, а от вилката.
Аз също мислех, че elixir-а е изкъртил ушите, но после ми разясниха на цената на един минус :D , че поради големия ход на вилката центъра на тежестта се е изместил назад към онези заварки там и рамката е поддала :agree:
Аватар
kriisoo
 
Мнения: 845
Рейтинг: 1254
Регистриран на: Нед Юни 06, 2010 5:26 pm
Местоположение: София

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот breaker » Пет Яну 13, 2012 2:10 pm

kriisoo написа:
shaady написа: crossenduro2


Проблема там ми обясниха, че не е бил в спирачката, а от вилката.
Аз също мислех, че elixir-а е изкъртил ушите, но после ми разясниха на цената на един минус :D , че поради големия ход на вилката центъра на тежестта се е изместил назад към онези заварки там и рамката е поддала :agree:

:offtopic: Не е точно заради вилката (наистина центъра на тежеста се променя), но ако беше с по-малък ротор, можеше и да не се случи (принципно казано...) В същата тема един пак с ht2 и с rs tora е сцепил рамката там (а тората е 130 мм). Все пак това е минало и заминало. Аз гледам, че и на нс сърдж не може да се сложи повече от 185 мм (на новия модел). Щом за тази рамка производителят казва, че не е хубаво, представям си за другите... Всеки си решава как да си кара рамката, все пак той си поема последиците :deal:
Аватар
breaker
 
Мнения: 262
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Чет Апр 15, 2010 4:34 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот krakito » Пет Яну 20, 2012 12:15 am

Е и какво като е предназначен за вилки с ход до 150?
Climber-ите са преднзазначени за до 130 а ги карат със 140-160-180 та даже има и извращения с боксери ... А тая рамка тук е много по-здрава и не мисля, че би било проблем и със 180 да се кара :agree:


Производителите на рамките казва хо примерно 130мм те се застрахова по този начин знаят че е невъзможно да се сцепи при ход 130мм.Затова го пишат препорачиелен и ако сложиж 140 то за тва ти отпада гаранцията.Те са си написали каквото знаят че няма да им навреди на цлимбер слагат по 180 с боксери о не им пука защото това е рамка за 80 лева и не им пука.
Whats up bro!!!
Аватар
krakito
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1112
Регистриран на: Вто Авг 16, 2011 9:53 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот DHhoobi » Нед Яну 22, 2012 3:18 pm

Рамката е купена :beer:
Аватар
DHhoobi
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Юни 23, 2011 5:05 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот kubetata » Нед Яну 22, 2012 10:59 pm

:offtopic:
@kriisoo Изображение
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater

Мирослав Стефанов
мятаха се днеска от 2 метра..

@DHhoobi: Честита да ти е. :)
Тъй кат' стане..
Аватар
kubetata
 
Мнения: 717
Рейтинг: 1709
Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 7:48 pm
Местоположение: 0031

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот bobi_dh » Вто Яну 31, 2012 6:34 pm

boevvw написа:я ми кажете ако сложа Домеин на хорнета ще има ли някакъв проблем ?

Рамката е достатъчно здрава да издържи но не прекаляваи. :nono:
bobi_dh
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Юли 30, 2011 9:49 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот boevvw » Вто Яну 31, 2012 6:49 pm

bobi_dh написа:
boevvw написа:я ми кажете ако сложа Домеин на хорнета ще има ли някакъв проблем ?

Рамката е достатъчно здрава да издържи но не прекаляваи. :nono:

да де нно виждам че ги карат с Марзочи-та :D Питал съм защо примерно не ги карат с Домейн и ми отговарят че марзочито е по-меко от домейна и рамката има възможност да издържи такава вилка ... :)
boevvw
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1163
Регистриран на: Нед Сеп 18, 2011 8:27 am

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот Fanatico » Вто Яну 31, 2012 6:53 pm

:rofl: :rofl:
Аватар
Fanatico
 
Мнения: 1428
Рейтинг: 1942
Регистриран на: Чет Юли 23, 2009 10:09 pm
Местоположение: Варна

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот -VoltagE- » Вто Яну 31, 2012 7:15 pm

Някой няма ли да заключи темата ....
Аватар
-VoltagE-
 
Мнения: 129
Рейтинг: 1182
Регистриран на: Чет Апр 28, 2011 10:45 pm
Местоположение: София

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот breaker » Вто Яну 31, 2012 8:23 pm

boevvw написа:
bobi_dh написа:
boevvw написа:я ми кажете ако сложа Домеин на хорнета ще има ли някакъв проблем ?

Рамката е достатъчно здрава да издържи но не прекаляваи. :nono:

да де нно виждам че ги карат с Марзочи-та :D Питал съм защо примерно не ги карат с Домейн и ми отговарят че марзочито е по-меко от домейна и рамката има възможност да издържи такава вилка ... :)

:offtopic: горките хора, които са ти го казали това и горкият ти... Изображение Наистина трябва да се заключи темата, каквото трябваше да е казано, е казано, че и в повече... :D :D :agree:
Аватар
breaker
 
Мнения: 262
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Чет Апр 15, 2010 4:34 pm

Re: Dartmoor Hornet vs Ram 4130

Мнениеот boevvw » Сря Фев 01, 2012 4:02 pm

breaker написа:
boevvw написа:
bobi_dh написа:
boevvw написа:я ми кажете ако сложа Домеин на хорнета ще има ли някакъв проблем ?

Рамката е достатъчно здрава да издържи но не прекаляваи. :nono:

да де нно виждам че ги карат с Марзочи-та :D Питал съм защо примерно не ги карат с Домейн и ми отговарят че марзочито е по-меко от домейна и рамката има възможност да издържи такава вилка ... :)

:offtopic: горките хора, които са ти го казали това и горкият ти... Изображение Наистина трябва да се заключи темата, каквото трябваше да е казано, е казано, че и в повече... :D :D :agree:

пич казвам ти какво са ми казвали ... а всъщност дали е така незнам защото не съм карал марзочи 66 .... :)
boevvw
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1163
Регистриран на: Нед Сеп 18, 2011 8:27 am

Предишна

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта