изкривен диск на спирачка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот bikerider » Вто Авг 09, 2005 8:09 am

А най-истинския проблем е, че мазнините отиват в накладките и влошават спирането перманентно.

@Climber: не знам кой ти е казал, че диска се "дезинфекцира", но няма и да коментирам...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот biggfoot » Вто Авг 09, 2005 1:01 pm

[quote="bikerider"]



@Climber: не знам кой ти е казал, че диска се "дезинфекцира", но няма и да коментирам...
[/quote]
нагряването до зачервяване е един от методите за унищожаване на прокариотни (в случая бактерийни)клетки.:D Бях прочел че на някой диска му се загрявал дотам че ставал червен.:bigeyes: Това е едно от нещата, които трябва да видя, за да повярвам. Sry за offtopic-a.
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Авг 10, 2005 10:02 am

имах предвид "самопочистване" от мазнини
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот reAnimated » Сря Авг 10, 2005 9:55 pm

На мен същп ми стържеще неподвижната накладка на предната дискова, а колелото е чисто ново, бях го карал само 1 по някви пътечки и предимно градско. Днес ходих до сервиза и го гледаме тоя ротор дали е изкривен, нямаше му нищо, просто като са го зглобявали не са били наместили хубаво накладките. Сега всичко си е ОК:D
reAnimated
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 26, 2005 6:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот chiMol » Сря Авг 10, 2005 10:25 pm

big foot като намеря снимката ще видиш как 1 диск беше преминал границата на чирвеното и беше станал СИН и смърдеше на феродо на 2-3метра.... за температурата няма да говориме в с ледствие на която главината се е загряла достатъчно че Греста да изтече и да скапе съчмите и конусите (чашките уживяха).....

OUT OF SPASE:beer:
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот hlebarka » Сря Авг 10, 2005 11:30 pm

e-e-e-e-e

и-и-и-и-и

о-о-о-о-о

у-у-у-у-у

а-а-а-а-а


:nuts: :nuts: :nuts:
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот klmn » Чет Авг 11, 2005 2:58 pm

Убеждението ми че един хубав V-brake спестява доста главоболия се затвьрждава.(не карам DH)
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Climber » Чет Авг 11, 2005 3:29 pm

Мисълта ми е, че при голямата температура мазнините(бактериите)се стапят и на практика нищо не може да остане по диска или наклатките - за това "дизенфециране" говоря
Таз година Climber лек!
До година Orange мек!
Аватар
Climber
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1478
Регистриран на: Чет Дек 30, 2004 8:30 pm
Местоположение: Златица

Мнениеот Admin » Чет Авг 11, 2005 4:40 pm

[quote="klmn"]

Убеждението ми че един хубав V-brake спестява доста главоболия се затвьрждава.(не карам DH)
[/quote]


Абе най-точното е, че две хубави disc brakes спестяват най-много главоболия :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Чет Авг 11, 2005 9:28 pm

[quote="Admin"]

[quote="klmn"]

Убеждението ми че един хубав V-brake спестява доста главоболия се затвьрждава.(не карам DH)
[/quote]


Абе най-точното е, че две хубави disc brakes спестяват най-много главоболия :D
[/quote]
Само дето 2 такива струват колкото колелото ми.:unhappy:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Cocko » Чет Авг 11, 2005 9:35 pm

Ако силно нагорещен ротор се охлади внезапно, има ли опасност да се посуче до ниво на неизползваемост заради свиването? (става дума за 160мм BR-M475)
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот reAnimated » Чет Авг 11, 2005 11:25 pm

Не, че разбирам много, ама ако силно нагорещен метал се охлади внезапно има вероятност от напукване на метала, и то доста голяма(или грешно сам разбрал).
reAnimated
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 26, 2005 6:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Авг 12, 2005 8:29 am

[quote="Climber"]

Мисълта ми е, че при голямата температура мазнините(бактериите)се стапят и на практика нищо не може да остане по диска или наклатките - за това "дизенфециране" говоря

[/quote]


Айде помисли по-трезво. Като се стопят мазнините, къде отиват? Изпаряват се може би? А те преди да се разтопят са влезли доооста навътре в накладките, поне 1мм. Как мислиш, че се маха мазнината, ей така от сама?
Това, на което ти казваш самопочистване при яко спиране, всъщност е отнасяне на най-горния слой на феродото, в който има мазнини. Това е причината леко омазнена спирачка след яко спускане да работи по-добре. Но ако е яко намазнена няма шанс да я оправиш 100%.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Авг 12, 2005 8:31 am

[quote="klmn"]

Убеждението ми че един хубав V-brake спестява доста главоболия се затвьрждава.(не карам DH)
[/quote]


Покарай повечко в сняг, кал, мъгла и дъжд и убеждението ти ще се разсее.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Авг 12, 2005 8:33 am

[quote="reAnimated"]

Не, че разбирам много, ама ако силно нагорещен метал се охлади внезапно има вероятност от напукване на метала, и то доста голяма(или грешно сам разбрал).
[/quote]


Несъмнено е така...ако говориш за чугун :D:8D:

Нямаш представа колко видове "метал" има и колко типове стоманена неръждаема ламарина има - справочниците са дебели колкото енциклопедия. И всеки тип има различна характеристика.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Авг 12, 2005 10:06 am

В подкрепа на казаното от bikerider ще добавя, че при наличието на такова разнообразие от метални сплави и методи за механична, химична и термична обработка е много трудно да се отговори еднозначно на въпроси от общ характер.За това обикновено инженерите имат следния подход - първо определят параметрите, на които трябва да отговаря дадения детайл и след това търсят подходящата форма, материал и съответната му обработка. Все пак да не забравяме, че производството на определен детайл включва комбиниране на технически и икономически параметри. Подобен въпрос възникна и при ротора на Rotting.При него неизвестни технически изисквания бяха комбинирани с неизвестни параметри на сплавта. Няма как да е известен предварително резултатът от тази комбинация.На практика вероятността по случайност да се улучи подходяща комбинация клони към нула. По тази причина няколко пъти и поставян въпроса да не се правят експерименти със спирачките.Хубаво е да се знае, че често използвания термин "закаляване" има изключително широко значение и НЕ гарантира определени технически параметри. В най общ план "закаляване" означава запазване на висикотемпературна структура на дадената сплав.Но каква ще бъде тази структура, какви ще са нейните механични качества зависи от състава на сплавта, температурата, до която е била загрята, начина и скоростта на охлаждането и т.н. Надявам се да съм бил полезен с това кратко изложение.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот reAnimated » Пет Авг 12, 2005 4:22 pm

Тогава мерси, че ме поправихте:thumbu:

:offtopic: А за напукването мислех така, защтото съм виждал двигател на кола със спукана водна риза поради тази причина.:offtopic:
reAnimated
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 26, 2005 6:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Авг 15, 2005 8:21 am

[quote="reAnimated"]

Тогава мерси, че ме поправихте:thumbu:

:offtopic: А за напукването мислех така, защтото съм виждал двигател на кола със спукана водна риза поради тази причина.:offtopic:
[/quote]

Голяма част от блоковете на двигателите са от чугун.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот reAnimated » Пон Авг 15, 2005 7:42 pm

Да, така си е. До колкото си спомням и онзи беше такъв.
reAnimated
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 26, 2005 6:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта