
Есента се запалих по колоезденето и няколко месеца карах Sprint Leopard (взех нещо евтино, за да видя дали наистина ми се кара). Също така от есента чета усилено форума и горе-долу натрупах впечатления и информация. Kарал съм и Ram HT2 2011 с Suntour XCR, както и някакъв Scott с Rock Shox, но не знам какви бяха точно (та уж знам какво търся). Искам в близките месеци да си купя ново, по-читаво колело. Висок съм 1,75 м и тежа 72-3 кг. По разните калкулатори (вкл. и тези, при които се въвежда дължината на крака) размера на рамката ми излиза 17,5 инча. Сегашния ми Leopard е 19-ка и май наистина ми е леко голям, особено когато се спускам. Затова съм се насочил към рамка размер 18. 17-ка предполагам, че ще ми е леко малка, което май не е добре, а и сигурно зависи от геометрията на конкретния модел. Тук е момента да отбележа, че съм съгласен и на поръчка от CRC и варианта с пробването на място не винаги ще е в сила.
Цена:
Настроил съм се за максимлна цена на колелото от 1000-1100 лв. Ако тръгна да давам още някоя стотачка отгоре се доближавам твърде много до най-евтините що годе читави меки колела за АМ и...сещате се

Тормоз и стил на каране:
Колелото ще се кара и в града, и в планината. В града ще му се наложи да преживява дупки, 20 сантиметрови бордюри и подобни препятствия. Извън града ще го карам кажи-речи навсякъде, където може около София: Локорско, Войняговци, Кремиковци, Бистрица, Железница, Панчарево, Витоша. На Витоша мисля да правя и по-леки спускания надолу, което означава скокчета по 30-40 см., коренища, внезапно изпречили се камъни. Не съм луда глава и карам сравнително внимателно, но все пак няма и да го жаля много-много.
Конкретни изисквания към частите:
Рамка - за тези пари най-вероятно ще е алуминиева, за 26 цола гуми. Искам да е сравнително лека, но по-важното - да е здрава и да има размер 17,5 или 18.
Вилка - 100-120 мм. ход. Като минимум мога да посоча Suntour XCR LO. По принцип искам нещо поне малко по-добро, но ако конкретната оферта компенсира с цена и окомплектовка бих се съгласил и на Suntour-a.
Спирачки - задължително хидравлични. Доколкото съм останал с впечатление ниските модели на Avid, Shimano, Tektro са достатъчно добри и като издръжливост, и като качества, така че ще ми свършат работа.
Главини - здрави, да не се влияят много от прах и вода (предполагам, че трябва да са с капсуловани лагери, нали?). Не смятам да карам на мокро/кал, но сигурно ще се случва да ме изненада някой дъжд и след такова каране колелото ще го мия директно на автомивка или под душа

Капли и спици - най-важното е да са здрави. Теглото им остава на заден план.
Гуми - такива, с които да мога да карам прилично в планината, но също така и в града. Теглото пак не ми е най-важното, предпочитам да са здрави, а не да се пукат на всяко второ каране. Предполагам с ширина 2,1-2,25. Ако колелото е окоплектовано с неподходящи гуми, които не могат да бъдат сменени при покупката, трябва да приспаднем цената на новите гуми от парите, които съм приготвил за цялото колело. Предпочитам такива с автомобилен винтил.
Скоростна система - средна хубуст, с палцови команди, не като на Leopard-a. Нямам конкретни изисквания, сигурно след Velotec-a на сегашното ми от всичко ще съм доволен.

Размисли върху конкретни марки/модели:
Sprint
Единствения модел, който ми се доближава до представите, за това което искам е Sprint Carrera V26" за 1100 лв. http://bikesport.bg/bg/products/179-spr ... %B4%D0%B8_ Като цяло прекалено висока цена за теглото от 15 кг, вилката и безименните шини и спици, които има. Рамката за мен е с неизвестна здравина. Бих се загледал по-обстойно в него, ако се появи някъде намалено поне с 15%. В общи линии ми е в дъното на класацията.
Shockblaze
Моделите R7 Race и Pro за 1222 лв. http://bikesport.bg/bg/products/122-sho ... %B4%D0%B8_ Красиви, леки, допадат ми с изключение на вилките. Също така не ми е ясно рамката, дали би понесла това, което й мисля. Но сигурно не е лоша, мисля че Мамутите доста я карат. Пак ми се струват овърпрайзнати и бих посегнал към такова, ако има 15-20% отстъпка. Ноември бяха 1040 лв. с 15%.
Drag
Нищо не ми хваща окото, което да влиза в бюджета ми.
Cross
2011-та изригнаха с много добри цени, предвид окомплектовките, които предлагаха. Единствения модел, който го има в електронния им магазин е GRX8 за 670 лв (пролетта даже е бил намален на 560). Доста обсъждан модел тук и явно има защо. Но така и не стана ясно колко здрава е рамката (прословутото тракане на веригата ще го преживея). Спомням си, че бях чел писания на колега от форума, който караше май Parallax рамката и беше много доволен, но все пак си призна, че се е получило усукване, което не му пречи...много


При GRX9 (890 лв.) вилката вместо XCM e XCR, a рамката е същата. Да не говорим, че го няма налично.
Trek
Горе-долу ми привличат вниманието 4300 Disc 2012 за 1100 лв. и 4500 Disc 2012 за 1200 лв. Но все пак - прекалено висока цена, кофти вилки. На всичкото отгоре няма размери и затова минавам нататък.
Scott
Скъпички. Aspect 30 2011 за 1150 лв.http://www.bikescenter-bg.com/index.php ... 635&lang=2 Suntour-че, неизвестни шини и "Предна главина: Scott Disc Team" звучат подозрително. На по-скъпите модели шините ги пише какви са, а предната главина не е такава. Така че, явно има клопка

Aspect 20 2011 за 1350 лв. При него шините и главините са по-хубави, но вилката си е същата - при тази цена: No way!
До тук бяха размислите ми за по-непривлекателните предложения, сега фаворитите ми:
RAM
HT2 - сигурно най-логичния избор. Но за 1200 лв. ти го дават със Suntour XCR


Два варианта от CRC, които силно ме привличат:
Commencal Premier Pro 2011 за 467 паунда (1167 лв. с курс "Продава" на ПИБ и 5% разни такси), като ще трябват и педали http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=66723 Бих преглътнал превишаването на бюджета, защото колелото много ми харесва. Чудесна вилка, много хубава окомплектовка. Преполагам М размера ще е подходящ за мен. Освен цената ме притеснява и "Hubs: Commencal disc brakes" - пак някакви незнайни главини свободно съчинение, или пък не са?

Kona Blast 2011 за 449 паунда (1122 лв.), ще трябват и други педали http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=74272 Модела за 2012 година се върти около 750-800 паунда (все още го няма в CRC, ама сигурно поне 700 ще да е) и това ми изглежда като възможно най-добрата покупка, която бих направил. Вилката и окомплектовката са малко по-слаби от на Commencal-а. Рамката е някаква хай-тек "Superplastic Formed Tubing" и понеже очевидно е гонено тегло, изглежда тънка и слаба, но дали е така? Ефектът предполагам се усилва от белите шини, които за разлика от черните на горното колело, не се сливат с гумите и не го правят да изглежда толкова здраво


Налижаваме края на поста

Принципно за момента колело не ми трябва - ще го карам като започне да се затопля и поизчезне калта. От друга страна страхотните оферти от CRC по-горе ще свършат, 2012 моделите със сигурност няма да са с такива големи намаления. Но пък и за да го поръчам сега трябва да се понапъна с парите (мислех поне март да стане покупката). От четвърта гледна точка - възможно ли е някой от тукашните производители (Рам, Макском, Крос) да пусне привлекателни промоции в началото на сезона? Не звучи много логично, но Крос през 2011 са го направили. Най-вероятно защото това им е била първата година, в която предлагат свястни колелета и е трябвало да привлекат вниманието.
От доста време обмислям как да направя умна покупка, така че да получа максимални здравина и качество срещу парите си. Приемам всякакви коментари, съвети и знания, особено по последните две оферти от CRC
