 В началото хич им нямах доверие, ама се оказаха по-надеждни, а предвид теглото им, мога да нося и 3 броя на същото тегло, като едно пончо.
 В началото хич им нямах доверие, ама се оказаха по-надеждни, а предвид теглото им, мога да нося и 3 броя на същото тегло, като едно пончо. В началото хич им нямах доверие, ама се оказаха по-надеждни, а предвид теглото им, мога да нося и 3 броя на същото тегло, като едно пончо.
 В началото хич им нямах доверие, ама се оказаха по-надеждни, а предвид теглото им, мога да нося и 3 броя на същото тегло, като едно пончо.

И по темата: такова животно "лежерно Ком-Емине" според мен няма
 
  
  Та аз го намерих по препоръка от колега в работата в магазин Дейзи, ако се не лъжа беше, лепнат до супермаркетите "Хит". Идеален за лятото и валежи, които са за 1-2 часа на по-високо в планината, но не на главното било на Балкана, където вятъра е сила, със сигурност. По-скоро, напр. Родопи. Да, за да е лек, значи че лесно се къса, но аз засега не съм го късал, пък и да го скъсам, дремем ми за тая цена.
 Та аз го намерих по препоръка от колега в работата в магазин Дейзи, ако се не лъжа беше, лепнат до супермаркетите "Хит". Идеален за лятото и валежи, които са за 1-2 часа на по-високо в планината, но не на главното било на Балкана, където вятъра е сила, със сигурност. По-скоро, напр. Родопи. Да, за да е лек, значи че лесно се къса, но аз засега не съм го късал, пък и да го скъсам, дремем ми за тая цена.


 , си мисля, че преценката/оценката ми била още по- точна. Тука има много "ако"-та, но чисто теоретично, аз така виждам нещата.
 , си мисля, че преценката/оценката ми била още по- точна. Тука има много "ако"-та, но чисто теоретично, аз така виждам нещата. 



 Средната скорост на "лежерния" колоездач е същата като на пешеходеца /и в това съм се убедил
 Средната скорост на "лежерния" колоездач е същата като на пешеходеца /и в това съм се убедил  /. На вас оставям да сметнете за колко дни ще бъде изминат маршрутът от "лежерни" колоездачи, които се движат средно по 8 часа на ден
 /. На вас оставям да сметнете за колко дни ще бъде изминат маршрутът от "лежерни" колоездачи, които се движат средно по 8 часа на ден  
 

 
  . Опитвах се да въртя бързо и да не им позволявам да ни застигат повече, но дръпнахме едва, когато подсякохме върха и излязохме на широк път.
 . Опитвах се да въртя бързо и да не им позволявам да ни застигат повече, но дръпнахме едва, когато подсякохме върха и излязохме на широк път.  .
 .
 Надявам се Милко няма да се сърди ако постна едно негово хубаво мнение и в тази тема, тъй като в другата в общ форум се губи някак.
 Надявам се Милко няма да се сърди ако постна едно негово хубаво мнение и в тази тема, тъй като в другата в общ форум се губи някак.taurus13 написа:Много хубав разказ...от който обаче могат да се направят няколко извода за начинаещите мераклии. Първият е, че умението да се кара велосипед добре в планиснки терен е много необходимо и пести много време и сили. На практика в голяма част от този преход, един добре подготвен байкър, ще може да си кара - изключвам стръмните изкачвания, но и при тях умението за носене на байка е много важно. Уменията за нощно каране на фарове, също са много важни. Второто е, че байка, екипировката и правилното и използване, също са важни. Вие сте ги учили тези неща в движение по маршрута. Не може да ви се отрече, че сте държеливи физически и психически, което е най-важното.
Тия неща ги казвам, предимно заради десетките мераклии за някакви лежерни преминавания по маршрута. Лежерно в случая, би могло да означава да се раздели отсечката на две по-малки - Планиски извори - Козя стена и Козя стена-Добрила, но дотук с лежерното - трябва си сила, умения и баланс по тези терени. Ако човек се мота и спира на всеки 300 метра, един цял ден няма да му стигне за да се добере от Пл.извори до Козя стена.(че дори и до Ехо)
Този участък от планината(до Узана да речем) е показателен за подготовката на участниците, така че ако някой се чуди, дали го може това, е добре да си направи един тестов маршрут - ако успее тук, западната и източната част, няма да го "съборят". И една техническа подробност - по тези тесните 20 см пътечки, които въртят насам и натам през коренчета и камъни, педалите с автомат са повече от препоръчителни, а едно добро меко и леко колело с окачване от 120-140мм улеснява още повече нещата, доколкото увеличвава проходимостта и намалява умората за деня.
Относно времето - доколкото последните години, често ходя из тия места и наблюдавайки измененията в климата у нас, считам, че удачното време за минаване по маршрута е от 6-7 август, докъм 20-25 авгус. В последните години стана едно изместване на сезоните, при което пролетта отиде напред, в резултат на което юли месец е доста влажен и валежен. Освен това, през късното лято, тревите в ниските части са вече прегорели и терена е по-видим, а пътеките са проходени от местните и туристите.
lostrider@ написа:Физическата подготовка (физиката) също не я намирам за голямо ограничение. Не, че трябва да си отпуснат като дроб и да се сурнеш по баирите, без да имаш каквато и да е представа къде отиваш, но за лежерно каране, по подразбиране, критериите са занижени.



natalito написа:lostrider@ написа:Физическата подготовка (физиката) също не я намирам за голямо ограничение. Не, че трябва да си отпуснат като дроб и да се сурнеш по баирите, без да имаш каквато и да е представа къде отиваш, но за лежерно каране, по подразбиране, критериите са занижени.
Предполагам под занижени имаш предвид да не си машина. Все пак е необходимо да знаеш как да си "разпределяш/съхраняваш" силите - особено важно при многодневни /5-6, да не говорим и за повече дни/ преходи. Което пак си е вид физическа подготовка.
 . Не искам да кажа, че човек с "машинска" подготовка няма право да си направи кефа и да мине Ком-Емине за 15-16-17 дни, но за да поемеш на път дълъг 700 км. си мисля, че е нужно да имаш поне някаква спортна култура. Аз, например, изобщо не се вписвам в тая характеристика - карам основно през Уйкендите, като често и пропускам някои от тях, но смятам, че физически се намирам в някаква, да го наречем, "златна среда". Нямам спортни постижения, но и нямам шкембе. И както се оказа, Ком-Емине ми "понесе добре" и не съм се оказвал никъде по маршрута тотално източен и изцеден. Т.е. тая "златна среда" на силите ми беше достатъчна да стигна до финала. Но уви.. Тука обаче и психиката играе роля, ама не ми се навлиза в теми, които са ясни на всички.
 . Не искам да кажа, че човек с "машинска" подготовка няма право да си направи кефа и да мине Ком-Емине за 15-16-17 дни, но за да поемеш на път дълъг 700 км. си мисля, че е нужно да имаш поне някаква спортна култура. Аз, например, изобщо не се вписвам в тая характеристика - карам основно през Уйкендите, като често и пропускам някои от тях, но смятам, че физически се намирам в някаква, да го наречем, "златна среда". Нямам спортни постижения, но и нямам шкембе. И както се оказа, Ком-Емине ми "понесе добре" и не съм се оказвал никъде по маршрута тотално източен и изцеден. Т.е. тая "златна среда" на силите ми беше достатъчна да стигна до финала. Но уви.. Тука обаче и психиката играе роля, ама не ми се навлиза в теми, които са ясни на всички. .
 . 
 
Назад към Клубове, групи и организирани карания
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 21 госта