Обща информация и съвет за курбели и средно

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Обща информация и съвет за курбели и средно

Мнениеот tsonan » Пет Мар 16, 2012 8:54 pm

Здравейте съфорумници!
Накратко - карам Scott YZ1 2006 година стоково оборудване(т.е. движението е аливио, скорости 3*8). Карането ми е предимно градско до работа и 1-2 пъти месечно леко XC из Витоша и околията по (предимно началната част на 100км обиколка).
Ос-касетата ми е за смяна. Понеже нищо не разбирам, имам един куп в/си.
1. В най близкия сервиз ми казаха, че няма смисъл да сменя само ос-касетата, без курбелите и плочите - това така ли е? Освен това, ако сменя плочите трябва ли да сменя веригата (и задните венци)? Ако да, каква верига бихте ми препоръчали, предвид че при моето каране не съм имал никакви проблеми със стоковата, която вероятно е нисък клас ?
2. На различните модели курбели с плочи пише, че са съвместими с 9 или дори 10 скорости - това означава ли, че не са съвместими със задни венци с 8 ?
3. Понеже на жената колелото е с курбели Truvativ Firexx и ми харесват, гледах такива - каква накратко е разликата м/у версиите 3.0 .. 3.3 ? В този ход на мисли, ос-касетата GXP само един вид ли е, защото в различните сайтове виждам GXP, GXP TEAM, GXP TEAM ENGLISH - това едно и също ли е?
4. И последно, изобщо какви курбели бихте ми препоръчали, предвид че съм над 100 кила и когато караме в планината карам XC - в сми, не се спускам много, но го правя сравнително агресивно (по моите критерии...) и си имам един страх, че може да ми се счупят докато съм изправен и колелото подскача по пътеките надолу :)

Разчитам на доброто ви отношение и търпение към балъшки въпроси! Благодаря ;)
tsonan
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 5:22 pm

Re: Обща информация и съвет за курбели и средно

Мнениеот ^_WhitE_DeMoN_^ » Пет Мар 16, 2012 10:21 pm

1. Няма причина да сменяш курбелите, освен ако не са износени (и не сменяеми) плочите или да си ги бракувал някак си... Ако смениш плочите, задължително се сменя и веригата, иначе ще износи по-бързо плочите, а венците според износването им - във форума е писано по темата, разтърси се :beer:
2. Май са съвместими, но не съм сигурен...
Viber | Telegram | WhatsApp | Kaizala: 0885355287 || Facebook: Serge Bulah || Instagram: serge.insta
Аватар
^_WhitE_DeMoN_^
 
Мнения: 457
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Нед Юли 26, 2009 3:23 pm
Местоположение: София, Льолин-6

Re: Обща информация и съвет за курбели и средно

Мнениеот tsonan » Пет Мар 16, 2012 10:55 pm

Първо, да спомена че колелото в момента не е при мен, и затова пиша недоразумения.
Благодарение на ^_WhitE_DeMoN_^ се замислих и се сетих, че освен средното дето е за смяна, всъщност и средната ми плоча беше яко крива, та оттам се тръгна за смяната на курбели... с риск да напиша пълна глупост, щото не са при мен да проверя, a на снимките не се вижда, но май на курбелите аливио плочите бяха занитени и не можеше да се поправят...
tsonan
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 5:22 pm

Re: Обща информация и съвет за курбели и средно

Мнениеот Ozzie » Пет Мар 16, 2012 11:02 pm

На Acera и то модел от преди 7-8 години плочите са сменяеми, най- вероятно и на Аливио също.
Все пак се води следващия клас след Acera.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Обща информация и съвет за курбели и средно

Мнениеот GOA » Нед Мар 18, 2012 12:25 pm

Ако (можеш да) смениш само плочата няма да е кой-знае каква далавера.

Ос-касетата обикновено се сменя когато започне да ти дразни слуха с пукане и скърцане или когато се монтират друг модел курбели - с различна форма са и равнината на плочата на единия може да е на различно разстояние от р-ната на пл. на др.я.

Съвместими с 9 или дори 10 скорости - това означава, че са по-тънки заради по-тесните вериги за 9 и 10 = вероятно по-лесно ще ги изкривиш. По-висок клас не винаги означава по-здраво.
Препоръчвам курбели предназначени за 24 скорости (3*8).
Веригата се сменя защото се разтяга, може да прескочи зъб при определени условия. С нови курбели е малко вероятно. Увеличеното износване е по-скоро маркетингова стратегия поддържана от онлайн инженери.
Но не знаех, че водните колела имат нещо общо с Acera.
Downhill by car.
Лопа ти прожината на амортесиора.

|-|
Аватар
GOA
 
Мнения: 732
Рейтинг: 1637
Регистриран на: Пет Окт 24, 2003 11:56 am

Re: Обща информация и съвет за курбели и средно

Мнениеот tsonan » Нед Мар 18, 2012 6:44 pm

Благодаря за инфото!
Много силно съм изкушен да си поръчам тия фирекс:
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290682676805&fromMakeTrack=true#ht_2322wt_1153
Това добра цена ли е ?
Много ме обърква това, че в chainreaction същото на вид е близо двойно по-скъпо, а описанията почти еднакви :
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=79347
и се чудя какво пропускам.
Да питам и още - ако карам предимно на средната плоча има ли смисъл да инвестирам в стоманена такава, т.е. ще се износва ли по-бавно от алуминия ?
tsonan
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 5:22 pm

Re: Обща информация и съвет за курбели и средно

Мнениеот tsonan » Вто Мар 20, 2012 8:44 pm

Такаааа, разбрах че firex CrossCountry е отделен модел от firex team и единствената разлика освен цената е че първият има
Steel UCP Bolts
Каквото и да значи това...
tsonan
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 5:22 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта